Sâmbătă,
13.09.2025
Partial Noros
Acum
24°C

Cât costă și care este regulamentul pentru parcările de reședință în alte orașe din țară în comparație cu propunerea Primăriei Sibiu

Cât costă și care este regulamentul pentru parcările de reședință în alte orașe din țară în comparație cu propunerea Primăriei Sibiu

Primăria Sibiu a demarat săptămâna aceasta dezbaterile publice pentru stabilirea unui regulament de parcare în zonele de blocuri din orașul nostru. Propunerea în sine a luat prin surprindere sibienii, majoritatea obișnuiți să parcheze gratuit în apropierea blocurilor unde locuiesc, motiv pentru care reacțiile din partea societății sibiene au fost în mare parte vehemente și negative.

În același timp, propunerea Primăriei Sibiu lasă multe semne de întrebare. Oficialii municipalității au precizat că regulamentul adus în discuție are la bază o analiză făcută de o firmă din București specializată în soluții urbane, însă nimeni nu a explicat sibienilor cum s-a ajuns la suma de 100 de lei pe lună, spre exemplu.

Reporterul Turnul Sfatului a contactat reprezentanții primăriilor câtorva dintre cele mai mari orașe din România pentru a vedea cum funcționează regulamentul parcărilor de reședință acolo, ce asemănări există cu propunerea de la Sibiu și ce exemple de bună practică am putea prelua. Totodată, am încercat să luăm legătura și cu firma care a realizat studiul pentru Sibiu, analiză care stă la baza regulamentului pus în discuție, însă aceștia au fost reticenți momentan în a oferi detalii suplimentare.

S-a ținut cont de salariul mediu în municipiul Sibiu când s-a stabilit suma de 100 de lei lunară pentru un loc de parcare de reședință? Au existat analize comparative cu alte orașe din țară unde deja se plătește pentru parcarea la bloc? Salariul mediu pe județ, ori venitul mediu pe familie a contat? Câte locuri de parcare vor putea fi închiriate și câte mașini sunt în Sibiu?

Harta parcărilor cu plată, conform propunerii Primăriei Sibiu

Reprezentanții firmei Urban Scope au precizat că toate detaliile proiectului aparțin Primăriei Sibiu ca proprietate intelectuală, motiv pentru răspunsurile la întrebările de mai sus ar putea veni doar după o consultare prealabilă beneficiarul – Primăria Sibiu.

Sibienii dau exemplu Brașovului

Printre reacțiile cele mai des întâlnite în rândul sibienilor la propunerea de taxare a parcării de la bloc se regăsește comparația cu Brașovul. Inclusiv ca preț. Motiv pentru reporterul Turnul Sfatului a luat legătura cu reprezentanții municipalității brașovene pentru a vedea cum funcționează lucrurile la ei. Conform Regulamentului de atribuire și folosire a locurilor de parcare în parcările de reședință din municipiul Brașov, primăria ”atribuie câte un loc de parcare pentru fiecare apartament/spațiu cu altă destinație decât cea de locuință, la taxa stabilită prin HCL sau la taxa licitată”.

”În situațiile în care numărul de solicitări depășește numărul de locuri amenajate în parcarea de reședință sau când unul sau mai multe locuri de parcare sunt solicitate expres de mai mulți locatari, atribuirea se face prin licitație publică. Prețul de pornire îl reprezintă taxă stabilită prin hotărâre de consiliul local”, se mai menționează în Regulamentul din Brașov.

Prin urmare, primăria Brașov organizează periodic licitații pentru ocuparea unor locuri de parcare, în anul 2022 încasând din aceste chirii suma de 5,5 milioane de lei. Brașovenii care doresc să prindă loc de parcare merg la data și ora anunțată de primărie cu un întreg dosar, acesta conținând inclusiv faptul că mașina are ITP-ul la zi. Sistemul funcționează de câțiva ani. Ca și la Sibiu, parcările sunt împărțite pe zone, prețul fiind cuprins între 120 de lei și 156 de lei pe an.

Care este situația la Oradea

În Oradea fiecare apartament poate solicita de la primărie un loc de parcare contra cost, el urmând să fie utilizat exclusiv de beneficiar doar între orele 16:00 – 07:00, în rest locurile de parcare fiind libere pentru oricine. Nu se pot atribui locuri de parcare pentru autovehicule de transport marfă sau călători, deci nu pot parca în jurul blocurilor diverse microbuze sau utilaje. Și nu se atribuie locuri de parcare pentru persoanele care nu locuiesc în permanenţă la domiciliu, adică nu poți bloca un loc de parcare, chiar dacă plătești pentru el.

”Se va atribui/licita un singur loc de parcare pentru un apartament, indiferent de numărul de persoane care locuiesc în acesta sau de numărul de autoturisme pe care le deţin persoanele respective, deţinerea unui autoturism în proprietate/ folosinţă fiind o condiţie obligatorie pentru a participa la procedura de atribuire/licitaţie a locurilor de parcare din parcările de domiciliu”, scrie în Regulamentul din Oradea.

Împărțirea locurilor de parcare se face de către o comisie formată din cinci membri și condusă de președintele Asociației de proprietari/locatari. Ca și la Brașov, dacă există mai multe solicitări pentru un loc de parcare se face licitație. Dacă cineva a primit un loc de parcare și nu plătește taxa la primărie, nu mai are voie să ceară unul vreme de 3 ani. În Oradea cea mai scumpă parcare de domiciliu este de 160 de lei pe an și există atribuite aproximativ 20.000 de locuri de parcare. Un detaliu important este că în comparație cu Sibiul Oradea are aproximativ 2.500 de locuri de parcare în afara carosabilului în parcări construite, majoritatea în parcări supraetajate.

tarife parcare oradea

Sursa foto: Primăria Oradea

Cum parchează timișorenii

Timișoara are un regulament de funcționare intitulat TimPark. Acolo sunt amenajate peste 80.000 de locuri publice de parcare și staționare (47.445 locuri de parcare şi 32.805 locuri de staționare), la care se adaugă circa 2.600 de locuri de parcare în garaje și curțile private. Sistemul TimPark este funcțional pe circa 15% din străzile Municipiului Timișoara, în restul orașului parcarea este gratuită.

Orașul este împărțit în patru zone, cu patru tipuri de parcări diferențiate pe culori: locuri de parcare destinate uzului general, evidențiate prin marcaje de culoarea albă și locuri de parcare mixte (uz general + rezidențial), evidențiate prin marcaje de culoarea albastră.

Referitor la bani, abonamentul pentru zona tarifară ALBASTRĂ (III), ce costă 25,20 lei/lună și 272,16 lei/an, TVA inclus.

”Rezervarea locurilor de parcare pe raza Municipiului Timișoara, se poate face contra cost, conform HCL nr. 20/2022, numai de către societăți comerciale, instituții, fundații, doar în parcările amenajate în care a fost instituit sistemul Timpark și doar după obținerea, în acest sens, a avizului Comisiei de Circulație”, mai precizează oficialii primăriei Timișoara pentru cititorii Turnul Sfatului.

Care este situația la Iași

Conform ”Regulamentului de exploatare a domeniului public destinat parcării autovehiculelor în municipiul Iași”, administrarea și exploatarea acestor parcări ”se face prin închiriere în urma unei licitații publice cu strigare organizată într-o locație comunicată celor interesați în anunțul de licitație”. Un detaliu interesant este faptul că în regulament se precizează că cetățenii pot comunica cu administrația publică inclusiv prin WhatsApp.

Contractele de închiriere dau dreptul titularilor acestora de a utiliza locul de parcare în intervalul orar 16.00-08.00, excepție făcând zilele de sâmbătă, duminică și zilele de sărbători legale când dreptul de utilizare este 24/24 ore. Pentru un loc de parcare de reședință ieșenii plătesc 35 de lei pe lună.

parcare iasi

Sursa foto: Primăria Iași

Cât plătești pentru parcare în Cluj-Napoca

În cartierele municipiului Cluj-Napoca Serviciul Parcări administrează peste 48.000 de locuri de parcare în regim de abonamente anuale și contracte de închiriere. Cine vrea să obțină un loc de parcare poate depune simplu online o cerere. Locurile de parcare pot fi acordate atât pentru persoane fizice cât și persoane juridice, însă au prioritate ”persoane fizice care au domiciliul stabil în apropiere (imobilele adiacente parcajului) și au un autoturism în proprietate”. De asemenea, poate fi alocat un singur loc de parcare pentru o persoana fizica sau juridica și maxim doua locuri de parcare pentru aceeași unitate locativă.

Un abonament pentru persoane fizice – riverani costă în Cluj-Napoca 124 lei/an, iar unul pentru persoane juridice – riverani costă 941 lei/an.

Ce spune un președinte de asociație

Reporterul Turnul Sfatului a stat de vorbă despre regulamentul propus de Primăria Sibiu cu un președinte de asociație de proprietari din zona cartierului Vasile Aaron – certierul cel mai aglomerat al Sibiului. Acesta ne-a rugat să nu-i publicăm numele pentru a evita discuțiile ulteriore în contradictoriu cu vecinii și alți locatari.

”Oricum reacțiile au fost foarte dure, majoritatea au impresia că dacă până acum au parcat în fața apartamentului, unii poate chiar de 30 de ani, locul acela e a lor și le aparține. Poate vor chiar să-l lase moștenire. Am mai avut scandaluri pe aici că sunt câte unii care stau cu bolțarii la roată, au un bolțar sau o capră din lemn și când pleacă îl trag pe locul de parcare, un fel de amenințare, să nu cumva să nu-i ia cineva locul cât e el plecat. Au mai fost și certuri, că dacă se mută un chiriaș vine după masa de la lucru și parchează unde găsește liber. Pe urmă sare cel care stă acolo de pe vremea lui Ceaușescu și zice că e locul lui. Multe scandaluri de genul acesta o să fie și după, cred că o să aibă mult de muncă Poliția Locală”, a spus președintele asociației de proprietari.

Exemplu de parcare în Vasile Aaron

Întrebat cum vede taxa de 100 de lei propusă, acesta a spus că: ”Este enorm. Sunt unii pe la noi în bloc care n-o să-și permită, e clar. Abia au pensii să le ajungă să țină mașina pe care oricum o folosesc foarte rar. Dar poate că asta se dorește, să se mai elibereze din parcări, să rămână numai cine își permite. Până la urmă e un lux să ai mașină”.

Concluzii

În urma comparației cu regulamentele privind parcările în zona de rezidențiale din alte orașe mari din țară, câteva concluzii clare se desprind. În primul rând Sibiul are nevoie de un asemenea regulament și discuția privind organizarea și închirierea locurilor de parcare din zonele de blocuri trebuia deschisă. Sibiul a rămas printre ultimele orașe mari din țară unde oricine poate parca oricum dorește la bloc, totul fiind gratis. Un regulament este necesar și pentru a pune ordine în unele zone de blocuri, unde trotuare întregi sunt ocupate de mașini.

Taxa propusă de Primăria Sibiu în regulamentul aflat în dezbatere publică este mare în comparație cu alte orașe de dimensiunea Sibiului. Nicăieri în țară o parcare de reședință pe spațiul public nu costă 1200 de lei pe an la bloc. Ea poate ajunge la acest preț, poate costa și mai mult, dar numai după organizarea unei licitații, când există cerere mare. Un raport realizat de Vegacomp Consulting privind parcările în orașele din România și dat publicității în acest an arăta că ”tariful pentru parcările de reședinţă variază între 30 și 120 lei în localităţile mici, respectiv între 70 și 200 lei în orașele mari”.

Tariful propus la Sibiu este mai mare și decât cel existent în parcarea supraetajată din Hipodrom (720 de lei pe an), unde locuri de parcare sunt acoperite și mașinile sunt păzite.

Nu în ultimul rând, trebuie avut în vedere că Regulamentul privind parcările publice din Sibiu este în dezbatere publică. Sibienii care au propuneri, nemulțumiri sau sugestii de îmbunătățire le pot comunica Primăriei până în data de 10 noiembrie prin mail la adresa [email protected] sau se pot depune tipărit la Centrul de Informații pentru Cetățeni al Primăriei Sibiu.

O sinteză a Regulamentului pentru etapa I o puteți descărca de aici

Citește și:

100 de lei pe lună pentru rezervarea unui loc de parcare. Primăria Sibiu a pus în consultare publică noul regulament pentru parcările din cartierele de blocuri

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

43 comentarii

Norm

Acum 1 an

Primăria trebuie să execute ce își doresc cetățenii Sibiului. UAT-ul se supune voinței cetățenilor
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Gogu

Acum 1 an

Asa...da cum sa nu....ca sa faceți voi, meltenii, legea în Sibiu.....ce v.ar mai place......
Raspunde

Pop

Acum 1 an

Propun ca si parcarile de pe strazile din apropierea Academiei Fortelor Terestre sa fie cu plata . Studentii veniti din toata tara ocupa absolut toate locurile de parcare si le tin ocupate cu saptamanile !
Raspunde

Un sibian

Acum 1 an

eu propun ca studentii de la academie sa pargheze in interiorul unitatii, sa le construiasca o parcare supraetajata, sa le dea abonamente d eparcare subventionate sau daca nici una din solutiile aste nu e buna sa parcheze in biroul comandantului!!!
Raspunde

Studentul

Acum 1 an

Prietene.. află ca strazile alea din jurul Academiei sunt deja cu plată de vreo doi ani ! Bine ai ajuns in anul 2023.
Raspunde

Lucian

Acum 1 an

Cum puteti scrie ca parcarea este gratis cand noi platim anual impozit primariei pe masini ?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Sheep

Acum 1 an

Cand o sa intelegem cu totii ca plata impozitului pe masina nu inseamna ca infrastructura conexa trebuie sa fie gratis, poate atunci o sa evoluam si noi putin ca natie. Pana atunci, parcare placuta pe trotuar
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Nicolae Jeru

Acum 1 an

Taxa nu e pentru parcări e pentru drumuri, primăria nu e obligată să-ți asigure loc de parcare
Raspunde

@sheep si jeru

Acum 1 an

Voi chiar credeti vreo secundă că dacă primăria colectează mai mulți bani, parte din banii ăștia se vor întoarce prin servicii oferite contribuabilului de primărie?? Naivilor!
Raspunde

DB

Acum 1 an

Primăria să o lase baltă. Ne-am săturat de planuri făcute pe genunchi. Ca fapt divers, un feedback la una din isprăvile recente ale primăriei: invit jurnaliştii prin parcul de pe Bacca să vadă ce lucrare de mântuială a fost făcută în zona tirolienei, a leagănelor, a celor două tobogane, traseul de bârne, etc. Câţi bani s-au dus aiurea?! Şi acum nu ştiu pe cine să mai jupoaie ca să-i spargă pe alte porcării. Mi-a ajuns!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 an

Mută-te
Raspunde

DB

Acum 1 an

Răspuns de sclav îndoctrinat. Sau postac al primăriei
Raspunde

Stanciu

Acum 1 an

"asta se dorește, să se mai elibereze din parcări, să rămână numai cine își permite. Până la urmă e un lux să ai mașină" masina nu e un lux e o necesitate. Voi vreti sa faceti din ea un lux. E buna ideea cu inchirierea parcarilor ca sa nu mai tot dai roata pana gasesti loc. Dar pretul trebuie sa fie stabilit in functie de salariul minim pe economie (sau cei cu minimul pe economie nu mai au voie sa aiba masina? sunt oameni de mana a doua?) Deci un 30 de lei pe luna ar fi un pret bun, cat un abonament la telefon. Plus, locul pentru a doua masina sa fie MULT mai scump si sa aiba prioritate apartamentele cu o masina. Ca altfel la 30 de lei unu isi poate inchiria 5 locuri ca sa-si parcheze dubele de la firma de apartament (cum se intampla in cartierul meu :))) ).
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Pușcașu Marin

Acum 1 an

Păi poate este, 5% din salariul minim net. N-ai citit regulamentul, a 2-a mașină nici nu e eligibilă pentru abonament. Un suc sau o cafea sau o bere pe zi sunt mai scumpe.
Raspunde

A

Acum 1 an

Sibiul are nevoie de un asemenea regulament pentru că așa au alții? Dar dacă sunteți așa convinși de acest lucru nu va întrebați ce se propune sa se facă ulterior cu toți acești bani? O sa fie dedicați spre construcția se parcări noi sau ce????
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 an

Nu se mai fac parcări noi, se desființează. Orașul e pentru oameni, nu pentru mașini.
Raspunde

Toto

Acum 1 an

se strang bani pentru vreun eveniment ciudat in centru..
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Marsh!

Acum 1 an

Ce ghinion pe Sibiu ca doi oameni au dat nastere unuia ca tine!

Raspunde

S

Acum 1 an

Vacanasta" de fodo" nu stiu cu ce gandeste!! 100 de lei pe luna pe niste lini albe! Daca erau parcari acoperite si pazite da!! Asa suge-o fa hodorogo!!
Raspunde

Sibian

Acum 1 an

Dar de ce pe Calea Dumbrăvița, unde stau boșii și în alte locuri din Sibiu cu vile extravagante nu se plătesc locuri de parcare de lux cu 1000 lei pe luna????
Raspunde

E data deja

Acum 1 an

Cl. Dumbravii e data deja pilosilor. Keul , la nr. 101, avand pile la primarie, a uitat sa construiasca 20 de locuri de parcare subterane, asa ca domeniul public e ocupat zilnic de 20 de masini de la adresa respectiva. ​
Raspunde

Dragos

Acum 1 an

@S, la cum scrii, se vede de la o poștă ca ești o persoană educată și civilizată…
Raspunde

Chirica

Acum 1 an

Mai, da' mufa aia de la primarie e batuta in cap? 1200 de lei pe an pentru unii e jumatate cat dau pe benzina in 12 luni...
Raspunde

Unu

Acum 1 an

Atunci renunță la mașină! Mașina e un lux, în principiu, nu o necesitate. Tinde să devină o necesitate din cauza transportului în comun subdezvoltat, din nepăsarea și reaua-credință a autorităților și a celor care le susțin, prin vot și nu numai.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Dan

Acum 1 an

Parcarea din Hipdorom e fix 1200roni/an ptr cei care nu sunt rezidenti! Da ti stiri corecte, nu fake news-uri!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Gogu

Acum 1 an

Parcări de domiciliu......minim 100 pe luna....asa trebuie...e corect .
Raspunde

Sibian

Acum 1 an

Sa vezi atunci ce fain e cand mergi la cineva in vizita si vezi 20 de locuri de parcare goale si nu poti parca pentru ca sunt platite (chiar daca poate unii sunt in concediu). Si ce faci? Aglomerezi strazile apropiate. Fiecare se gandeste ca e bine ca daca vine la 10 noaptea acasa isi gaseste locul de parcare liber....de parca in fiecare zi ajungi la 10 noaptea acasa. Eu cred ca sunt mai multe minsuri decat plusuri la ideea asta. Fara sa luam in calcul ca banii respectivi nu vor fi bine administrati.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Un sibian

Acum 1 an

Fix pentru asta este nevoie de locuri pt VIZITATORI cu plata posibila doar orar. Iar acele plati sa fie verificate de catre politia locala, nu ai platit, amenda, care sa doara!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Un sibian

Acum 1 an

de asta exista transport in comun, taxi, Bolt, Uber, etc. nu ne mai aburiti cu tampenii!!!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Alt sibian

Acum 1 an

ba, esti prost?
Raspunde

Alt sibian

Acum 1 an

ba, esti prost?
Raspunde

Jenel

Acum 1 an

Jaf pe față, trebuie construite parcări supraetajate ca cea din hipodrom in zona centrală pentru vizitatori, în toate cartierele cu densitate mare de locuitori și mega parcări la intrările principale din oraș interconectate cu transportul public. Tocmai pentru că nu sunt parcări încearcă să justifice prețul enormă. Nici în Viena nu e atât de scump. Dar ei construiesc puțin și scump ca să sifoneze banii primăriei prin contractele cu firmele de partid. Oma e total depășită de impostura funcționarilor plantați de fostul viceprimar Popa. Camarila lui Câmpean din primărie funcționează ceas pe banii noștri și acum ne jefuiesc prin taxe.
Raspunde

Hantau doru

Acum 1 an

100 lei pe luna? pt ce?
Raspunde

Parcare pe care

Acum 1 an

E o stupizenie sa ții locul blocat peste zi când ești plecat , nelăsând pe altcineva sa-l folosească iar atribuirile de locuri și licitațile ar fi o sursa sigura de conflicte între vecini . Trotuarele și insulitele din spatele blocurilor nu au absolut nici un rost singurii câștigători fiind cei care au vândut bordura sau pișcoturile în care doar poți sa-ti rupi ceva, acestea mai mult diminuând locul de parcare . E un jaf pe fata cu borduri , linieri și licitații trucate de care am fost feriți pana acum si la care ma mir ca vor sa fie parte la spartu târgului
Raspunde

Lex_al

Acum 1 an

Voi ați citit articolul? În tara se plătește pe an între 100 și 150 lei...iar in și iu se va plăti pe lună. A sesizat cineva asta sau ii doar scris greșit articolul?
Raspunde

Eu

Acum 1 an

Aloo, toata premiza articolului e gresita. Si daca ar costa 1 leu pe luna, regulamentul tot este tembel. Cum sa rezervi locuri de parcare in zone ca Hipodrom i - iii, cartiere pline de puncte de interes public? Ce se va intampla cand locuitorii cartierului x vor fi plecati la lucru, parcarile vor sta goale, iar vizitatorii bancilor, magazinelor etc vor parca unde? Se vor umple toate aleile si trotuarele de masini parcate "pentru 5 minute" cat are treaba omul la macelarie/banca/magazin. Exemplul cel mai concludent e zona Dioda unde intre 8-17 nu gasesti loc sa arunci un ac de la atatia "vizitatori", iar seara stau locurile goale si neocupate. Ce vor face oamenii astia? Vor innebuni tot sibiul cu masinile lor lasate aiurea Ce va face posesorul unui loc de parcare platit care isi va gasi locul ocupat? Va parca pe luna pana la eliberarea lui? Sau va ocupa alt loc rezervat la randul lui? Ce va face cel care nu prinde loc de parcare rezervat? Va parca 1 an la kilometru distanta de casa, sperand ca la anul sa se inscrie primul pentru a-si asigura un loc de parcare normal? Bai astia de la firma vietii, cu studiile voastre inteligente, de ce nu expuneti TOATE SITUATIILE cat si rezolvarea gandita de voi??? Credeti ca e asa simplu? 100 de lei si pa, la revedere?
Raspunde

T.

Acum 1 an

parcarea in Sibiu nu e gratis nici acum. In mun. Sibiu numarul de masini a crescut cu ordinul miilor in fiecare an. Sunt zeci de mii actualmente inregistrate in Mun. Astfel primaria colecteaza anual mai multi si mai multi bani indubitabil. Pe de alta parte numarul de locruri de parcare a ramas la fel - exceptand realizarea unei parcari supraetajate. Asadar sibienii se descurca fiecare cum poate. Dar din analiza abordarilor altor municipalitati din ROMANIA anului 2023 (percum in art.) pentru cine avea vreun dubiu, putem avea certitudinea ca aroganta si nesimtirea primariei Sibiu este de 10X mai mare decat in restul tarii. Masinile de SB platesc macar impozit la primarie, cele din alte judete nu platesc impozit. Primaria isi face banii din impozit. In parcari nu investeste nimic decat peticirea asfaltului. Asta e deja in atributiile primariei. Spatiul public trebuie sa ramana spatiu public al locuitorilor. Asta e un precedent periculos de confiscare al domeniului public de catre primarie! O sa ajungem sa nu mai putem circula si parca in oras - la un notar la un doctor, la o ruda varstnica si nevoiasa pentru ca PRIMARIA CONFISCA TERENUL PUBLIC SI-L VINDE BUCATA CU BUCATA!
Raspunde

Jaful secolului by fodor și primarie

Acum 1 an

Un asemenea regulamentul poate ar fi mers daca de la început notarii, cabinetele medicale, farmaciile, spatiile comerciale, cabinetele medicale ,etc ce funcționează în spații de bloc ar fi avut OBLIGATORIU locuri de parcare rezervate. Vizitatorii de asemenea. Când concurență dintre locatari e deja de 2-3 pe un loc plus toti vizitatorii, nu ai cum sa faci un asemenea regulament cu deficit uriaș de locuri de parcare.
Raspunde

Primaria Sibiu= primărie contra cetățeanului

Acum 1 an

Primăria SB, in loc sa se zdrobească sa asigure condiții de viață sănătoasă sibienilor (avem nenumărate cartiere fara nici un parc sau spații verzi!) se gândește doar cum sa stoarcă sibienii de câți mai mulți bani .
Raspunde

Sibianu'

Acum 1 an

Hai sa gandim rational. Nu poti cere pentru o parcare mai mult decat pentru un RCA. Oricum cheltuilelile cu masina sunt foarte mari pe an: RCA, CASCO (unde e cazul), revizie, schimb anvelope, benzina, impozit. Hai sa nu fim nesimtiti si sa mai adaugam o taxa doar sa iasa bani in plus. In afara de 2 linii trasate nu oferiti nimic in schimb, nici macar o paza video. Ideea e foarte proasta si sansele sa se aplice in forma asta sunt cam zero.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Rosu

Acum 1 an

Sfat pentru cei fara loc de parcare: programul rabla! Din banii aia iti iei o bicicleta buna plus vre-o haina cu gluga. Si razi de posesorii auto cu probleme (pret carburanti, locuri parcare, cozi zilnice, trafic...) pe care tu nu le mai ai.
Raspunde

Simplu Jurist

Acum 1 an

Spațiul public este proprietate publică. Adică aparține tuturor locuitorilor patriei noastre, sub forma de indiviziune (adică nu e fiecare petic individualizat ptr fiecare cetățean) și de aceea ne mișcăm oriunde dorim, pe spatiul public. Primăriile astea încalcă dreptul de proprietate public deoarece au doar drept de administrare (tradus înseamnă de gospodărire!). Însă, încălcarea se produce printr-o efectivă confiscare și "inchiriere" cu ora (plata parcării cu ora) la nesfârșit. Suntem proști că le acceptăm toate invențiile de Hotărâri de Consiliu Local și nu mergem pe la instanță să le contestam. Iar Primăria are tupeul să taxeze locurile din cartierele unde locuiesc cetățeni modești financiar. Bine zicea cineva mai sus.. dar Calea Dumbrăvii de ce nu se taxează ? ? ? ? .. cartierul Stejari, Valea Aurie, etc ??? Ca să fim toți egali, toate parcările din tot orașul Sibiu să fie cu taxă ori fără taxă. Și sa ne explice și nouă Primaria daca marile hoteluri din oras, care au locuri "rezervate", plătesc taxe anuale sau nu pentru acele locuri alocate, plus permise pentru mașini private ale unor privilegiați. Știu că unii vor sări că așa e și in Occident și să înghițim povestea. Pe de altă parte, și noi românii putem fi "civilizați" ca occidentalii care si ei platesc taxe de parcări în unele zone centrale ale marilor orașe/capitale. Dar la ei, autoritățile locale nu-și bat joc de banii colectați, nu-i sifonează prin firme ale unor acoliți, nu-i fură cum se practică în România. Deci, rugăm Primăria Sibiu să reconsidere toată ideea asta care e abuzivă pentru oamenii din cartierele vizate. PS- pentru hateri - nu locuiesc in zonele vizate. Cred în faptul că e normal să fim toți egali în fața legii și a autorităților.
Raspunde

Curiozitati

Acum 1 an

Regulamentul este momentan in dezbatere publica. Cum se formuleaza partea de "propuneri, nemulțumiri sau sugestii de îmbunătățire "? Chiar vreau sa-mi expun punctul de vedere dar nu vreau sa folosesc termeni precum "idiotenie, cretinatate, jaf". Trecand peste pretul exorbitant "pentru 2 dungi de vopsea", si limitarea rezervarii la un singur loc de parcare/ap, ce alt punct sa mai trec in scrisoare?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus