Peste 25 de mii de cereri pentru eliberarea Cărții Electronice de Identitate s-au înregistrat în județul Sibiu până în 4 decembrie, anunță vineri reprezentanții Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Sibiu. Procesul a demarat din 29 mai.
La nivelul țării s-a înregistrat 1 milion de cereri de eliberare de Cărți Electronice de Identitate (CEI). În acest context, reprezentanții instituției reiterează caracteristicile Cărți Electronice de Identitate, respectiv ale Cărții de Identitate Simple (CIS), documente de identitate care prezintă anumite asemănări, însă prezintă și diferențe semnificative, astfel:
- în cazul CEI - Format ID1 (tip card bancar); elemente de securitate (fizică); protecție avansată a datelor personale; document de călătorie în străinătate; schimbare adresă domiciliu fără înlocuire act; autentificare în sisteme informatice; semnare documente digitale; poate fi solicitat la misiunile diplomatice; se poate elibera minorilor (0 – 14 ani); costuri (contravaloarea actului) 70 lei gratuit* Notă: În perioada de implementare a PNRR, contravaloarea cărții electronice de identitate (CEI) se suportă din fondurile europene prevăzute pentru Componenta 7 – Transformare digitală, Investiția 8 – Carte electronică de identitate și semnătură digitală. Gratuitatea se aplică pentru o singură CEI eliberată unei persoane cu vârsta peste 14 ani;
- în cazul CIS - Format ID1 (tip card bancar); elemente de securitate (fizică); costuri (contravaloarea actului) 40 lei, care se achită la ghișeele unităților CEC Bank sau la stațiile de plată selfpay. Precizăm că, CIS poate face dovada identității cetățeanului doar pe teritoriul României, nefiind însă un document de călătorie și, prin urmare, nu poate fi folosit în afara granițelor țării. De asemenea, CIS nu permite accesarea serviciilor electronice.
Totodată, cartea electronică de identitate conține certificate emise gratuit, de către M.A.I., pentru: autentificare în sistemele informatice ale autorităților române, precum și în cele ale entităților private care oferă acces pe baza CEI (PIN-ul folosit pentru autentificare este codul de 4 cifre stabilit la momentul activării CEI) și pentru semnătură electronică avansată, valabilă în România și utilizabilă de la momentul eliberării CEI (PIN-ul folosit pentru semnătură este un cod format din 6 cifre stabilit la momentul activării CEI).
„Precizăm că, documentele semnate cu certificatul pentru semnătură electronică avansată emis de M.A.I. au aceeași valoare ca documentele semnate olograf. Atenție: Nu comunicați nimănui codurile PIN ale cărții electronice de identitate! Nimeni nu are dreptul să vă solicite codurile PIN prin SMS, e-mail sau telefon”
Mai trebuie precizat faptul că, preluarea cererii pentru eliberarea cărții electronice de identitate, respectiv ridicarea acesteia se poate face la/de la orice serviciu public comunitar de evidență a persoanelor, indiferent de locul de domiciliu al solicitantului. În acest context, se impun anumite clarificări, și anume: în situația în care solicitantul optează pentru ridicarea CEI de la un alt serviciu public comunitar de evidență a persoanelor, termenul de eliberare se prelungește cu 10 zile lucrătoare față de cel stabilit la ghișeul la care a fost depusă cererea. În același timp, cetățenii trebuie să cunoască faptul că, dispozițiile enunțate anterior nu se aplică în următoarele situații, astfel:
- când persoana locuiește efectiv la adresa declarată însă nu poate prezenta un document/act privind titlul locativ, încheiat în condiții de validitate;
- când solicitantul își exprimă opțiunea pentru Cartea de Identitate Simplă (CIS);
- când se solicită eliberarea Cărții de identitate Provizorie;
- când se dorește aplicarea vizei de reședință.
Programarea pentru eliberarea CEI se face direct la adresa https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/harta, iar pentru CIS, respectiv pentru cartea de identitate provizorie ori pentru aplicarea vizei de reședință, acest lucru se face în funcție de cele stabilite de către conducerea fiecărei unități administrativ-teritoriale. Cu acest prilej dorim să adresăm rugămintea cetățenilor care, din motive obiective, nu se pot prezenta la ghișeul serviciului public comunitar de evidență a persoanelor, să anuleze în timp util programarea, aceasta pentru a crea posibilitatea utilizării timpului aferent în scopul soluționării cererii altei persoane.
Pentru toate informațiile necesare despre cele două noi tipuri de acte de identitate, accesați site-ul guvernamental: https://carteadeidentitate.gov.ro/, iar pentru mai multe detalii despre activitatea instituției din Sibiu și serviciile oferite, vizitați pagina oficială: https://www.djepsibiu.ro/.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: carte de identitate electronic , carti de identitate electronic , buletin sibiu , Evidența Populației
Vizualizari: 210


Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Calu
Acum 3 ore
@Hbomb
Acum 3 ore
Rob
Acum 3 ore
Un sibian vero
Acum 4 ore
@Till..