Consiliul Județean Sibiu a decis în ședința de miercuri identificarea unui teren de pe amplasamentul Aeroportului Internațional Sibiu, parcelă pe care să fie ridicat un depozit de carburanți. Un astfel de depozit a fost prevăzut a fi construit încă din 2006, de la demararea lucrărilor de modernizare a aerogării sibiene, dar - din motive insuficient expuse publicului - această facilitate nu a mai fost recepționată la finalizarea lucrărilor. Pentru că nici nu a mai fost construită.
E necesar
”Pentru creșterea traficului aerian, pe termen mediu și lung, prin atragerea de noi companii aeriene care operează cu aeronave de capacitate mare, sistemul actual de alimentare cu combustibili pentru aviație devine insuficient pentru asigurarea alimentării integrale dintr-un singur transport. Capacitatea actuală de stocare a combustibililor pentru aviație, disponibilă la Aeroportul Internațional Sibiu, este de 45 de mc, nefiind satisfăcătoare pentru alimentarea aeronavelor în timp optim”, se arată în raportul care însoțește proiectul de hotărâre al CJ Sibiu. Respectivul proiect devenit hotărâre indică drept parcelă pentru ridicarea depozitului un teren de 434 de mp, situat lângă remiza de pompieri. ”Prin dezvoltarea acestei facilități, se urmărește atât minimizarea timpului de alimentare, cât și eliminarea posibilității apariției perioadelor în care capacitatea de realimentare pe Aeroportul Internațional Sibiu să fie suspendată, datorită lipsei cantităților necesare de combustibili”, se mai arată în raportul citat.
Depozitul va fi concesionat
Respectivul teren urmează a fi concesionat unui investitor privat, cel mai probabil, pentru ca acesta să ridice aici depozitul necesar. ”Procedura administrativă de inițiere a concesionării terenului pentru construirea depozitului de carburanți presupune, ca primă etapă, efectuarea unui studiu de oportunitate, sens în care se propune mandatarea directorului general al Aeroportului Internațional Sibiu pentru îndeplinirea procedurilor legale necesare”, arată autoritățile.
De fapt, depozitul trebuia să existe deja
”Precizăm că proiectul original de extindere și modernizare a Aeroportului Internațional Sibiu a avut în vedere dezvoltarea unei facilități de stocare combustibili pentru deservirea unui trafic aerian efectuat cu avioane tip Boeing seria 737 – 800 sau similare”, arată actuala conducere a Aeroportului Sibiu.
Într-un articol publicat în 2009, Turnul Sfatului arăta cum acest depozit de carburanți, evaluat inițial la 2,16 milioane de lei, fără TVA, a dispărut pur și simplu din proiectul de modernizare și extindere a Aeroportului sibian. Și asta cu toate că, la final, costurile de execuție a lucrărilor nu au scăzut cu cele 2,16 milioane de lei, ci, dimpotrivă, au crescut.
”În urma analizei s-a dispus amânarea execuţiei depozitului de carburanţi, întrucât nu este bine definită viitoarea destinaţie a clădirii terminalului vechi la care nu există expertiza tehnică, proiect şi autorizaţie de construcţie", explicau în 2008, fără prea mult sens, reprezentanții Dornier Consulting, consultanții angajați de CJ Sibiu să îi reprezinte interesele în proiectul de modernizare a Aeroportului.
Președintele din acea vreme al Consiliului Județean, Martin Bottesch, declara că depozitul nu a mai fost construit deoarece era prea scump. ”S-a renunţat la construirea unui asemenea depozit. Au existat păreri diferite despre dimensiunea necesară a unui asemenea depozit şi la dimensiunea propusă sumele ar fi fost mai mari decât cele prevăzute şi disponibile".
În fine, într-un raport din 2007 descoperit de Turnul Sfatului ca fiind redactat de cei de la Dornier Consulting, problemele din jurul depozitului de carburanți erau aruncate în curtea celor de la Obermeyer și Iptana, firmele care au proiectat lucrările de execuție și modernizare a Aeroportului sibian. Pentru proiectarea depozitului de carburanți, cele două societăți au subcontractat serviciile unei societăți denumite SC Petrol Proiect SRL, din Oradea. "Proiectul de staţie de combustibil are următoarele deficienţe: 1. Nu corespunde standardelor tehnice actuale. 2. Subcontractantul SC Petrol Proiect SRL nu este autorizat de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română. 3. Proiectul nu este avizat de AACR. 4. Capacitatea redusă la combustibilul JET A1. 5. Nu a fost cuprinsă staţia de combustibil AVGAS", se arăta în raportul celor de la Dornier.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Aeroportul Internațional Sibiu , Consiliul Judetean Sibiu , Aeroportului Sibiu , Consiliului Județean , Turnul Sfatului , Dornier Consulting , Martin Bottesch , Petrol Proiect
Vizualizari: 378
Ultimele comentarii
Acum 10 ore
Gigi
Acum 10 ore
Gogu
Acum 10 ore
Uncas
Acum 11 ore
AndreiM
Acum 11 ore
Carcotasul