Duminică,
05.05.2024
Parțial Noros
Acum
13°C

Depozitul de carburanti al Aeroportului, repus in discutie. Dupa ce a mai fost platit, dar neconstruit

Consiliul Județean Sibiu a decis în ședința de miercuri identificarea unui teren de pe amplasamentul Aeroportului Internațional Sibiu, parcelă pe care să fie ridicat un depozit de carburanți. Un astfel de depozit a fost prevăzut a fi construit încă din 2006, de la demararea lucrărilor de modernizare a aerogării sibiene, dar - din motive insuficient expuse publicului - această facilitate nu a mai fost recepționată la finalizarea lucrărilor. Pentru că nici nu a mai fost construită.

E necesar

”Pentru creșterea traficului aerian, pe termen mediu și lung, prin atragerea de noi companii aeriene care operează cu aeronave de capacitate mare, sistemul actual de alimentare cu combustibili pentru aviație devine  insuficient pentru asigurarea alimentării integrale dintr-un singur transport. Capacitatea actuală de stocare a combustibililor pentru aviație, disponibilă la Aeroportul Internațional Sibiu, este de 45 de mc, nefiind satisfăcătoare pentru alimentarea aeronavelor în timp optim”, se arată în raportul care însoțește proiectul de hotărâre al CJ Sibiu. Respectivul proiect devenit hotărâre indică drept parcelă pentru ridicarea depozitului un teren de 434 de mp, situat lângă remiza de pompieri. ”Prin dezvoltarea acestei facilități, se urmărește atât minimizarea timpului de alimentare, cât și eliminarea posibilității apariției perioadelor în care capacitatea de realimentare pe Aeroportul Internațional Sibiu să fie suspendată, datorită lipsei cantităților necesare de combustibili”, se mai arată în raportul citat.

Depozitul va fi concesionat

Respectivul teren urmează a fi concesionat unui investitor privat, cel mai probabil, pentru ca acesta să ridice aici depozitul necesar. ”Procedura administrativă de inițiere a concesionării terenului pentru construirea depozitului de carburanți presupune, ca primă etapă, efectuarea unui studiu de oportunitate, sens în care se propune mandatarea directorului general al Aeroportului Internațional Sibiu pentru îndeplinirea procedurilor legale necesare”, arată autoritățile.

De fapt, depozitul trebuia să existe deja

”Precizăm că proiectul original de extindere și modernizare a Aeroportului Internațional Sibiu a avut în vedere dezvoltarea unei facilități de stocare combustibili pentru deservirea unui trafic aerian efectuat cu avioane tip Boeing seria 737 – 800 sau similare”, arată actuala conducere a Aeroportului Sibiu.
Într-un articol publicat în 2009, Turnul Sfatului arăta cum acest depozit de carburanți, evaluat inițial la 2,16 milioane de lei, fără TVA, a dispărut pur și simplu din proiectul de modernizare și extindere a Aeroportului sibian. Și asta cu toate că, la final, costurile de execuție a lucrărilor nu au scăzut cu cele 2,16 milioane de lei, ci, dimpotrivă, au crescut.
”În urma analizei s-a dispus amânarea execuţiei depozitului de carburanţi, întrucât nu este bine definită viitoarea destinaţie a clădirii terminalului vechi la care nu există expertiza tehnică, proiect şi autorizaţie de construcţie", explicau în 2008, fără prea mult sens, reprezentanții Dornier Consulting, consultanții angajați de CJ Sibiu să îi reprezinte interesele în proiectul de modernizare a Aeroportului.
Președintele din acea vreme al Consiliului Județean, Martin Bottesch, declara că depozitul nu a mai fost construit deoarece era prea scump. ”S-a renunţat la construirea unui asemenea depozit. Au existat păreri diferite despre dimensiunea necesară a unui asemenea depozit şi la dimensiunea propusă sumele ar fi fost mai mari decât cele prevăzute şi disponibile".
În fine, într-un raport din 2007 descoperit de Turnul Sfatului ca fiind redactat de cei de la Dornier Consulting, problemele din jurul depozitului de carburanți erau aruncate în curtea celor de la Obermeyer și Iptana, firmele care au proiectat lucrările de execuție și modernizare a Aeroportului sibian. Pentru proiectarea depozitului de carburanți, cele două societăți au subcontractat serviciile unei societăți denumite SC Petrol Proiect SRL, din Oradea. "Proiectul de staţie de combustibil are următoarele deficienţe: 1. Nu corespunde standardelor tehnice actuale. 2. Subcontractantul SC Petrol Proiect SRL nu este autorizat de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română. 3. Proiectul nu este avizat de AACR. 4. Capacitatea redusă la combustibilul JET A1. 5. Nu a fost cuprinsă staţia de combustibil AVGAS", se arăta în raportul celor de la Dornier.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

6 comentarii

SIBIAN

Acum 9 ani

De ce doar pt \"pentru deservirea unui trafic aerian efectuat cu avioane tip Boeing seria 737 – 800 sau similare”, arată actuala conducere a Aeroportului Sibiu\" de ce nu si alte aerobave mai mari ? Daca vin si alte aeronave mult mai mari sughite aeroprtul? La ce pista este poate ateriza si decola pina si un B747 ..nu doar 737. Faceti in asa fel sa creasca traficul aerian!.Un terminal cargo si trafic cargo.Un trafic cargo nu se face cu B 737-800 ci cu aeronave mult mai mari ,oricum pista e suficient de mare pt aeronave mult mai mari decit B737 sau A320. .Adevarul e ca la Sibiu aeroprtul ,pista e prost facuta .Trebuia bretele de intrare la fiecare capat de pista nu doar cum sint acum cint aeronava trebuie sa mearga pina la capat ..(de fapt inpropriu capat,ca mai e destul pina in capatul pistei ) si sa intoarca, cind se putea face intrarea direct de pe bretea, sa intre in capatul pistei si sa decoleze .Pt cargo ar trebui regindit un pic sitemul
Raspunde

111

Acum 9 ani

daca e adevarat sia u rezervor de combustibil jet a1 doar de 45 mc inseamna ca nu poate alimenta mai mult de 1 si un pic b 737-300 ceea ce-l face pe aeroport de nefolosit. incep sa inteleg de ce nuy a avut succes pana acuma. pai cine dracu sa vina si sa alimenteze la MOL? da Avgas aveti ? ca nu toate merg cu jet a1 ? rezervorul la un 737 -800 are 26 mc
Raspunde

sibian,

Acum 9 ani

Poate aflam si noi rezultatul licitatie pt DTM. Si mai zic ca e transparenta.
Raspunde

@1,2

Acum 9 ani

Nu mai visati B737 la SBZ....cu ce sa il umple? ca oi? Abia se aduna pax pentru un avionele mici.
Raspunde

@4

Acum 9 ani

737 300-400 zboara tarom si blue air cateodata si Lufthansa. asa ca nu-ti mai fa probleme degeaba.
Raspunde

eu

Acum 9 ani

Trebuie neaparat ruta Köln -Sibiu,ca apoi se umple avioanele.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus