Sâmbătă,
18.05.2024
Parțial Noros
Acum
19°C

Două loturi cu 120 de km pe oră, un tunel și patru poduri reabilitate: CFR anunță învestiții în județul Sibiu de peste 220 de milioane de lei

Două loturi cu 120 de km pe oră, un tunel și patru poduri reabilitate: CFR anunță învestiții în județul Sibiu de peste 220 de milioane de lei

Compania Națională de Căi Ferate ”CFR” SA anunță pentru anul în curs investiții în infrastructură de peste 220 de milioane de lei, fără TVA. Proiectele vizează atât lucrări noi, cât și reparații pe diverse loturi de cale ferată ce străbat județul Sibiu. Pe unele tronsoane de cale ferată, precum cele spre Ocna Sibiului, Loamneș, Tălmaciu, trenurile vor putea circula – cel puțin teoretic, cu viteze de până la 120 de km/h.

În nordul județului se lucrează inclusiv la un tunel, în vreme ce la linia care merge spre Valea Oltului se va lucra la două podețe.

În plus, la Săliște și Apoldu de Sus, șoferii vor putea trece cu mașinile peste liniile de cale ferată mult mai ușor, trecerile la nivel urmând a fi refăcute.

Ziarul Turnul Sfatului vă prezintă mai jos lista completă a investițiilor în infrastructura de cale ferată din județul Sibiu, planificate de CFR SA și gestionate de Sucursalale Regionale CF Brașov și SRCF Craiova pentru anul 2024 sau aflate în desfășurare:

Proiecte tip ”Quick Wins” Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii – SRCF Brașov

Pentru Județul Sibiu s-au semnat contracte de execuție lucrări pentru două loturi, în valoare estimată de 24,25 mil. lei, fără TVA:

  • Lot 1 - Ocna Sibiului – Loamneș, între km 405+115 – 405-449 și între km 405+450 – 406+950 (1,834 km);
  • Lot 2 - Tălmaciu – Sibiu fir II, între km 386+011 – 387+262 și între km 388+436 – 390+685 (3,500 km).

”Menționăm faptul că, lucrările tip Quick Wins, cu finanțarea asigurată din fonduri PNRR sunt lucrări de reparații punctuale a suprastructurii căii, care au drept scop ridicarea restricțiilor de viteză, îmbunătățirea condițiilor de circulație, prin creșterea vitezei maxime la 120 km/h (funcție de configurația traseului) și optimizarea gradului de siguranță”, au informat oficialii CFR la solicitarea Turnul Sfatului.

Lucrări de reabilitare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată – etapa II Lot SRCF Brașov

Pe raza Județului Sibiu se află 5 obiective:

  • pod situat la km 372+846 fir I+ fir II, pe linia 203;
  • pod situat la km 36+159, pe linia 210;
  • pod situat la km 36+927, pe linia 210;
  • pod situat la km 38+418, pe linia 210;
  • tunel situat la km 38+522 - 38+645, pe linia 210.

Studiul de fezabilitate pentru aceste obiective a fost finalizat. Valoarea estimată a investiției pentru obiectivele din județul Sibiu este de 200,49 mil lei, fără TVA.

Lucrări de reabilitare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată – etapa II Lot SRCF Craiova

Pe raza Județului Sibiu este prevăzută reabilitarea podului situat la km 365+140, pe linia CF 203 Piatra Olt - Podu Olt, între stațiile Valea Mărului si Turnu Roșu. Studiul de fezabilitate pentru acest obiectiv a fost finalizat. Valoarea estimată a investiției este de 2,08 mil lei, fără TVA.

Citește și: FOTO Am plecat spre Cluj cu noul tren privat și m-am întors cu CFR-ul. Principalele diferențe

Implementarea proiectului Lucrări de reabilitare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată – etapa II este prevăzută a se realiza prin Programul Transport 2021 – 2027, funcție de bugetul alocat pentru acest tip de lucrări.

Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată, Lot SRCF Brașov

În cadrul acestui proiect, pe raza Județului Sibiu  este prevăzută modernizarea trecerii la nivel situată la km 40+505, între staţiile CF Săliște și Apoldu de Sus. Valoarea estimată a investiției pentru acest obiectiv de 6,37 mil lei, fără TVA.

Implementarea proiectului Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată este prevăzută a se realiza prin Programul Transport 2021 – 2027, funcție de bugetul alocat pentru acest tip de lucrări.

”Este important de precizat faptul că, în cursul anului 2024, Sectorul Exploatare din cadrul CFR SA are în derulare Lucrări de întreținere și reparație a trecerilor la nivel cu calea ferată pe linia 203, fiind inclusă și o trecere la nivel de pe raza Județului Sibiu, situată la km CF 435+396, între stațiile Șeica Mare – Copșa Mică (valoarea lucrării - 530.000 lei, cu finanțare asigurată de la Bugetul de Stat)”, mai explică oficialii CFR.

De asemenea, la nivelul Sectorului Tehnic – Direcția Dezvoltare Proiecte Feroviare, se află în derulare următoarele obiective de investiții în Județul Sibiu:

Obiective de investiții finanțate din Bugetul de Stat

  • Reabilitare platformă cu înlocuirea aparatelor de cale stația Sibiu, Cap Y (elaborare DALI și Proiect Tehnic);
  • Reabilitare platformă cu înlocuirea aparatelor de cale stația Sibiu, Cap Y (execuție lucrări).

Obiective de investiții finanțate din Surse Proprii

Licitație la CFR pe liniile din Sibiu: 20 de milioane de lei. Ar urma să se elimine restricțiile de viteză

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

7 comentarii

Newman

Acum 1 săptămână

Ma asteptam sa iceapa electrificarea CF in Sibiu deoarece acum este posibila avand un pod rutier mai inalt in oras.
Raspunde

Ioan

Acum 1 săptămână

Nu e rentabila,la câte yrenuri circula în Sibiu..nu ai tren cu vagon de dormit pt București, tren de noapte, la fel și pt litoral..pe vremurivera garnitura ce o atașat la Copșa la acceleratul de Cluj pt C-ta,pe M 300 De aia nu e necesar electrificare Sa termine pe M 300 Bv-Sighisoara ,si Cluj Oradea Alea sunt esentiale,linia 200 e secundară De ce au distrus linia pt Agnita ,sau Cisnădie?
Raspunde

Ant

Acum 1 săptămână

Secundara e doar inteligenta unora.
Raspunde

Gogu

Acum 1 săptămână

Linia 210 e in judetul Alba (Zlagna) si 203 in judetul Brasov (Zărnești), niciuna din cele linii nu sunt la nord de judetul Sibiu. Așa că nu e situația prea roz la "Quick wins" in județul Sibiu
Raspunde

Un feroviar

Acum 1 săptămână

Alba Iulia - Zlatna. Mulțumesc.
Raspunde

Vasi

Acum 1 săptămână

Da....pai ...vedem!cfr este cea mai companie de stat...pe acolo se spala banii....au datorii record!!!si noi si credem astia care citim
Raspunde

McD

Acum 1 săptămână

Oare in Sibiu nu s-a auzit de ''BUS-TERMINAL '' , ceva care se putea construi frumos pe terenul din imagine dintre linia 1 si strada actuala care deserveste transportul public si acesul auto din fata garii. Un BUS-TERMINAL poate deservi atat cursele TURSIB cat si pe cele externe orasului avand cel putin 6-8 linii de garare a autobuzelor, apoi sali de asteptare, spatii de servicii si alimentatie publica panouri de informare pe fiecare linie de garare , bineinteles toate liniile acoperite si cu acces pietonal facil spre cladirea principala....suntem departe pentru ca avem oameni limitati in idei si posibilitati. Degeaba se fac reabilitari pe distante de 1-2 km pe linii intre Sibiu-Copsa Mica unde distanta de 40km este parcursa in 60 min., sau intre Sibiu si Avrig unde este necesara de asemenea minim o ora pentru 38km de traseu!! Oricum suntem ocoliti de marile investitii feroviare si la ritmicitatea trenurilor din zona ( tot mai multi calatori aleg alt mijloc de transport pentru deplasare .
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus