Schimbul de ulei este poate cea mai banală acţiune pe care trebuie să o faci maşinii periodic. Pentru bărbaţi s-a încadra undeva între schimbatul roţii şi spălatul caroseriei. Totuşi, unde schimbi uleiul în Sibiu, rapid şi ieftin, când nu poţi să-ţi bagi tu nasul în măruntaiele motorului?
Păi în primul rând, la situaţia actuală, service-urile mari, „de firmă”, cad din prima. Nu că n-ar fi oamenii profesionişti şi n-ar face treabă bună, dar de cele mai multe ori laşi o căruţă de bani şi nici după programare nu poţi fi sigur că te rezolvă rapid.
La polul opus sunt mini-service-urile din spatele casei. Le ştiţi, sunt genul de afacere de familie al colegului de liceu îndrăgostit de fierotanii şi care n-a intrat la Inginerie la ULBS. Sibiul e plin de astfel de ateliere în spatele casei. Şi la prima vedere sunt şi ieftine şi bune. La prima vedere, pentru că după ce am dat o tură săptăna trecută pe la câteva, am fost la un pas să mă apuc să-mi rezolv singur problema. La ei, cam aşa funcţionează treaba: vii cu uleiul şi filtrele tale, de la magazin, îţi iau doar manopera – vreo 50 de lei, cumperi de la ei toate cele, nu-ţi mai iau manoperă. Numai că banii de manoperă sunt incluşi în preţul materialelor. Şi să vezi preţuri: 35 de lei litrul de ulei – ai nevoie de cel puţin patru litri, plus filtrele, la preţuri de câteva sute de lei bucata, în funcţie de modelul maşinii. Pas!
Aşa am dat de Iony. Nu se poate să fiţi şofer în Sibiu şi să nu fi auzit de ei. Partea bună la ei este că sunt undeva între modelele de service descrise mai sus. Adică sunt mult mai mari decât o firmuliţă în spatele casei, dar n-au nici preţurile şi aroganţele unui service de firmă. Apoi au nişte preţuri în magazine de trei ori mai mici decât cele practicate în service-urile amintite mai sus. Spre exemplu, pentru Dacia Logan se vinde în draci uleiul de motor la 76 de lei – patru litri. Preţul creşte de aici exponenţial cu dragostea pe care o aveţi faţă de maşina dumneavoastră. Dar uleiul de 76 de lei e bun, îşi face treaba 10.000 de kilometri fără probleme. Nici filtrul de ulei la Iony în magazin nu trece de 20 de lei. Şi dacă faci schimbul tot lei, manopera se opreşte la 20 de lei. Faceţi singuri calculele.
Dacă ştiaţi deja de firmă, vă opriţi aici cu lectura. De aici încolo încep însă inconvenientele. Cum nu sunt primul care a descoperit meşterii ieftini şi buni, la Iony pe Henry Coandă e coadă. Cam toată săptămâna, în creştere spre week-end. Şi nu prea merge nici cu datul unui telefon că nu potriveşte socoteala de acasă cu cea din târg. Degeaba îţi spun oamenii la telefon că hai acum că e liber şi te rezolvăm scurt, la locul faptei te trezelti că trebuie să laşi maşina la 50 de metri de atelier din cauza roiului de maşini bolnave. Şi taman peste pupăză, acelaşi om care te-a chemat acum un sfert de oră îţi spune că a început pauza de masă şi... hai peste o oră sau sună-mă! Suni, iar te cheamă, şi te pune să aştepţi. Că băieţii încă n-au treminat cu tipul cu Logan dinaintea ta. Măcar băieţii sunt de gaşcă şi te lasă să le ţii de urât, că de frumos n-ai cum, cât timp îşi fac ei treaba.
În rest, când îţi vine rândul, poţi să fii sigur că tipii sunt dotaţi, curaţi şi rapizi. Într-un sfert de oră te-au rezolvat. Laşi banii la şeful de atelier... apropo, să trăiţi domnu’ Narcis, după articolul ăsta treceţi dumneavoastră pe la casieria ziarului!, şi eşti ca nou! Ca, aşa-i treaba la Iony.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 2523
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Dragan Cristina
Acum 2 ore
Emil
Acum 2 ore
Hermannstädter
Acum 2 ore
Valentino Versace
Acum 2 ore
John