Joi,
11.09.2025
Innorat
Acum
19°C

De ce nu va avea Calea Poplacii pista de biciclete separata: ”nu este practic”

Reabilitarea Căii Poplăcii, investiție cu o valoare estimată la peste 18 milioane de lei, fără TVA, va însemna nu doar schimbarea rețelelor de apă și canal, ci și o reconfigurare a traficului rutier. Pistele de biciclete ce vor fi prevăzute pe această stradă nu vor fi însă delimitate de traficul rutier decât tot prin marcaj rutier, au hotărât proiectanții.
Soluția propusă de proiectanți a fost agreată și de conducerea administrației locale. Primarul Sibiului, Klaus Johannis, susține că varianta amenajării unor piste separate de benzile destinate circulației auto nu ar fi una practică. ”Structura Căii Poplăcii va fi, însă, una convenebilă pentru traficul auto și pentru biciclete. Luați ca exemplu strada Țiglari în dreptul Lacului Binder. Modul acesta de amenajare va asigura confort în trafic”, spune Johannis.
Potrivit lui, viitoarea Cale a Poplăcii va avea câte 3,5 m rezervați traficului auto pe fiecare sens de mers. Pe partea dinspre trotuar a fiecărui sens va fi marcată pista de biciclete cu o lățime de un metru, urmată de o ”parcare verde” și de trotuarul însoțit de spațiul verde.

Reabilitarea Căii Poplăcii, cu o lungime de 1,7 km, este unul din cele mai ample proiecte derulate pe vreuna din străzile din Sibiu în ultima perioadă. Lucrările vor dura aproximativ doi ani, în primul an fiind programate lucrările de reabilitare a rețelei de apă și de canalizare, în timp ce reprezentanții E.On sunt așteptați să își reabiliteze, totodată, propria rețea de distribuție. Abia după refacerea acestor rețele, pe Calea Poplăcii se va interveni pentru construcția infrastructurii rutiere, ce presupune și amenajarea unui sens giratoriu în Piața Sadu.
Potrivit noilor indicatori tehnico-economici adoptați în ultima ședință a Consiliului Local, lucrările de modernizare a rețelelor de apă și canalizare au o valoare aproximată la 10,21 de milioane de lei, fără TVA. Reconstrucția infrastructurii rutiere este aproximată la 8,07 milioane de lei, fără TVA. Lucrările urmează să fie atribuite în urma unei proceduri de achiziție publică, în urma căreia va fi stabilită și valoarea contractuală a investiției.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

7 comentarii

poplacean

Acum 13 ani

de ce dureaza reabilitarea unei strazi de 1,7 km, doi ani,? atunci cit dureaza sa faci o autostrada, va rog sa faceti divizarea muncii, cite ore se v-a lucra pe zi 365 zile ori 24 luni impartit la etc. rusine.
Raspunde

Andrei

Acum 13 ani

Pentru ca pe autostrada nu lucrazi intre casa, nu trebuie sa fi atent sa nu rupi fibra optica si teava de gaz, nu trebuie sa inlocuiesti utilitati si poti lucra pe un front mult mai larg, cu mobilizare de resurse. Divizarea muncii o foloseai matale pe vremea comunistilor, ea nu are nici o valoare economica.
Raspunde

@andrei

Acum 13 ani

asa este
Raspunde

marius

Acum 13 ani

asa este, si sa timen cont ca astia lucreaza ca dacii... adica pana sapa ei drumul, romanii (din imperiul roman) faceau drum sibiu-roma
Raspunde

siby

Acum 13 ani

Mai Andrei ai ramas in comunism, nemtii folosesc si acum organizarea si divizarea muncii pe sectoare si cred ca o astfel de lucrare AMPLA ar fi gata in maxim 9 luni! Pot sa garantez ca vor aparea lucrari NEPREVAZUTE care vor creste devizul final cu 10%!
Raspunde

siby

Acum 13 ani

Practic si simplu ar fi fost piste de biciclete de circa 1m separat, pe fiecare trotuar pe sensul de mers. Frumos si elegant, dar noi punem in pericol si biciclistii si conducatorii auto! VARZA!!!
Raspunde

catalin

Acum 13 ani

@siby asa am spus si eu intr-un comentariu al unui alt articol despre maretul proiect. e de necrezut ca vorbim de zeci de milioane de lei si reconfigurari si parcari verzi dar pistele de bicilisti le lasam tot asa vopsite pe asfalt ca sa fie in ton cu restul pistelor inutile din oras. si de ce construim 2 sensuri late de 7 metri? pt ce anume? ca sa fac autobuzele triplari?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus