Marți,
28.10.2025
Parțial Noros
Acum
3°C

Un milion de euro pentru viaductul din Vasile Aaron. Si un nou sens giratoriu

Intersecția străzilor Henri Coandă cu strada Ștefan cel Mare va fi reconfigurată, în locul actualului sistem cu benzi de încadrare urmând a fi amenajat un nou sens giratoriu. În locul benzii de încadrare dinspre strada Ștefan cel Mare către Henri Coandă va fi realizată o alee pietonală.

Consiliul Local a aprobat săptămâna trecută studiul de fezabilitate pentru proiectul reabilitării viaductului din Vasile Aaron, proiect ce include și reconfigurarea completă a intersecției dintre străzile Henri Coandă și Ștefan cel Mare. Potrivit studiului de fezabilitate, investițiile necesare aici sunt aproximate la 4,36 milioane de lei, cu tot cu TVA. Suma finală, însă, va fi stabilită în cadrul licitației pentru execuția lucrărilor, procedură preconizată a se derula în cursul acestui an, potrivit declarațiilor conducerii Primăriei Sibiu, făcute la finele lui 2012.

Apare un nou sens giratoriu

În prezent, intersecția dintre străzile Henri Coandă și Ștefan cel mare este ”de tip T”. ”Din strada Ștefan cel Mare, venind dinspre autostrada A1 se pornește o bretea pentru virajul la dreapta. Asfaltul de pe această bretea se află într-un stadiu avansat de degradare. Ramura 1 (str. Ștefan cel Mare, partea dinspre Centru, cea care traversează viaductul) are patru benzi de circulație și câte o pistă de cicliști pe fiecare parte. Trotuarele sunt într-o avansată stare de degradare. Ramura 2 (strada Henri Coandă) are două benzi de circulație, trotuarul de pe partea stângă este foarte degradat. Ramura 3 (str. Ștefan cel Mare, partea dinspre autostrada A1) are trei benzi de circulație, iar trotuarul se oprește la începutul bretelei pentru virajul la dreapta”, se arată, printre altele, în raportul care însoțește hotărârea CL. În locul acestui sistem de circulație, studiul aprobat propune amenajarea unui sens giratoriu. Diametrul acestuia va fi de 18 metri, iar circulația se va desfășura pe două benzi în sens. ”La cele trei ramuri ale intersecției se vor face investițiile necesare, în vederea racordării acestora la calea inelară”, se arată în studiul de fezabilitate.

Alee pietonală, zonă verde și bănci

Actuala bretea pentru viraj la dreapta, dinspre strada Ștefan cel Mare înspre Hneri Coandă va fi închisă circulației auto, odată cu reconfigurarea zonei. Aici va fi amenajată o alee pietonală și nu este singura proiectată. ”Între strada Henri Coandă, strada Ștefan cel Mare și aleea pietonală proiectată au fost prevăzute trei alei pietonale cu lățimea de trei metri, prevăzute cu bănci, coșuri de gunoi și două piste pentru cicliști cu lățimea de doi metri, cu circulație în ambele sensuri. Se vor realiza insule separatoare, care vor separa fluxurile de intrare/ieșire în intersecție”, se mai arată în proiect. Întreaga rețea de iluminat din zonă va fi înlocuită.

Termen de opt luni

Proiectul de reabilitare a viaductului din Vasile Aaron a mai fost supus aprobării Consiliului Local și 2011. La finele anului trecut, primarul Klaus Johannis a anunțat că a cerut completări acelui proiect. Potrivit studiul de fezabilitate aprobat săptămâna trecută, lucrările ar urma să dureze aproximativ opt luni. Viaductul are o lungime de 114 metri, iar pe perioada lucrărilor traficul din zonă va fi restricționat la două benzi.

Foto: Schiță Turnul Sfatului

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

D.

Acum 12 ani

ai spus cumva zona verde?.....adica te referi la copaci si iarba?.... asta e ceva nou pt sibiu. pt ca la noi in ultimi ani doar se asfalteaza si betoneaza. oricum trebe sa vad ca sa cred :(
Raspunde

un sibian

Acum 12 ani

ok, podul asta e vechi si stratul de asfalt e destul de degradat, dar trotuarele sunt VARZA. Am inteles ca urmeaza sa fie reabilitat. Singura mea problema: de ce nu se poate astepta sa se incheie lucrarile de reabilitare la Podul Garii?? si acolo urmeaza sa inceapa lucrarile cat de curand, desi podul a fost reabilitat complet acum 8 ani, si acum iara are nevoie de reparatii. De ce nu poate sa astepte podul din Vasile Aaron?? Totusi, inca este practicabil...
Raspunde

K.Samuel

Acum 12 ani

In general sunt pentru sensuri giratorii care fluidizeaza considerabil traficul in zonele aglomerate. Insa aici nu era nevoie de un sens. Se circula foarte bine, mai ales cand se vine de pe Henri Coanda cu acea banda rezervata. Singurii care trebuiau sa astepte sunt cei ce veneau de pe viaduct catre Henri Coanda. Insa si acestia nu asteptau nicioada mult, pentru ca traficul in zona este redus.
Raspunde

Andrei

Acum 12 ani

@un Sibian in articolul asta se vorbeste de licitatie, deci vorbim de o reabilitare care va avea loc probabil anul viitor. La Podul Garii se pare ca vor lucra anul acesta și doar la inlocuirea rosturilor si asfaltului.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus