Joi,
22.04.2021
Parțial Noros
Acum
9°C

Oficial Wizz Air: deschiderea de rute de la Sibiu intra in categoria "speculatii"

Chestiunea deschiderii rutei Sibiu – Londra de către compania de zboruri Wizz Air pare a fi tranșată deja. Reprezentanții societății arată, într-un răspuns transmis ziarului Turnul Sfatului, că deschid noi zboruri doar de la Craiova în acest an. Chiar dacă sunt interesați de noi parteneri, operarea de zboruri de la Sibiu intră pentru reprezentanții Wizz Air în categoria ”speculații”. Reacția reprezentanților companiei maghiare vine în urma anunțului făcut de reprezentanții CJ Sibiu. Aceștia au anunțat că celor de la Wizz Air le-a fost dat ca termen de depunere a unor clarificări ziua de vineri, 20 septembrie. Clarificările au fost solicitate în cadrul licitației pentru acordarea de ajutoare de stat societăților care deschid noi rute de la Sibiu către Londra (Luton).
”Continuăm să ne arătăm angajamentul pentru piața din România lansând noi rute sau prin operarea de zboruri de la noi aeroporturi din țară, cum a fost cazul în cursul acestui an în Craiova. Cu toate acestea, negociem permanent cu potențiali parteneri din Europa pentru a putea oferi servicii calitative la preturi accesibile unui număr cât mai mare de pasageri. Dar în acest moment nu putem face speculații privind noi aeroporturi din România în rețeaua Wizz Air”, a declarat Daniel de Carvalho, Corporate Communications Manager, pentru Turnul Sfatului.

Oltenii au zboruri către Luton

Wizz Air a început să opereze zboruri de la Craiova din luna mai a acestui an. Prima destinație a fost Milano, iar din octombrie anul acesta, Wizz Air va mai avea câte trei curse pe săptămână de la Craiova către aeroportul Luton din Londra (la tarife ce pornesc de la 129 de lei, după cum anunță reprezentanții aeroportului). Și Milano, dar și aeroportul Luton sunt destinații ce au fost scoase la licitație în vara acestui an de aeroportul sibian.
Și la Craiova, cei de la Wizz Air au fost atrași fiindu-le oferite ajutoare de stat. ”Fără ajutoare de stat nu vine nicio companie. Fără să le plătești, dar legal, companiile de low-cost nu vin. Treaba asta cu ajutoarele de stat se practică peste tot, dar numai la noi e așa restrictivă”, declara Mircea Dumitru, directorul Aeroportului din Craiova, pentru Turnul Sfatului.

Citește și Wizz Air mai are trei zile să decidă: vrea sau nu să opereze zboruri de la Sibiu?

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

20 comentarii

haha

Acum 7 ani

superbi cei din conducerea aeroportului, bravo, tot asa, sper sa aveti bonusuri grase de craciun
Raspunde

sss

Acum 7 ani

Eu nu pot sa inteleg de ce dupa al doilea esec nu vine nimeni sa isi anunte demisia...De cand Cindrea e la conducerea CJ una zice si alta face, mergem din rau sper si mai rau...
Raspunde

x

Acum 7 ani

Era evident ca nu vor deschide o cursa de la SBZ in acest an. Este cunoscut ca vor comisioane (se poate confirma), este cunoscut faptul ca le este teama de o canabalizare a curselor de la \"mini-aerogara\" TGM si de reactia autoritatilor de acolo. Anul viitor cu siguranta vor lua in considerare deschiderea unei rute de la SBZ si nu acum o data cu orarul de iarna. Orice ruta noua este deschisa in orarul de vara cand cererea este mai mare. Cred ca mai trebuie putina rabdare!
Raspunde

un sibian

Acum 7 ani

sbz viitoare autogara a ...eventual aquapark sau....
Raspunde

@joseph

Acum 7 ani

Hahaha Josepheeeeeee! Eu zic asa ..momentul de glorie al Sibiului a fost ...inmormantarea regelui Cioaba.. Atat poate orasul tau iubit ..atat va primi...stiu ca o sa ma injuri, stiu ca nu ma crezi ..dar ai sa vezi si celelalte profetii..asa ca asta e!
Raspunde

nae

Acum 7 ani

daca la pus pe Banciu sa se ocupe de licitati si pe cel care a negociat lau demis,ce stie banciu despre aviatie nimic,poate daca il intrebati despre oi acolo cred ca va poate spune ceva,pun pariu ca daca mai era sava director aveam curse cu wizz,dar cindrea stie ca al 2 mandat nu il mai prinde si atunci vrea sa maulga bani de unde se mai poate,de ce tot se lauda cu cargo ca daca face investiti de acolo poate se fure,speram sa puna un director care stie meserie nu unu politic ca sa avem si noi macar din primavara curse spre italia ca pe multi ne intereseaza italia,dar mai trebuie sa dispara carabulea ca sa vina zboruri
Raspunde

joseph

Acum 7 ani

Băi, nu-i deloc frumos să râzi de răul altuia. Dar nu-i nimic, contează cine râde la urmă...
Raspunde

joseph

Acum 7 ani

Şi citeşte ce zice ăla de la 3, că zice bine. canabalizare se citeşte canibalizare. Wizz air ăştia, nu-s unguri?
Raspunde

Logica

Acum 7 ani

@3 nu deschid noi rute in prag de iarna? Da\' aia de la Craiova, catre Luton, deschisa la finele lui octombrie e in prag de ce? Hai sa ne dam cu parerea, nu?
Raspunde

D.

Acum 7 ani

Eu nu inteleg de ce nu participa Tarom-ul la curse Sibiu-Italia sau Sibiu -Spania. Tarom-ul concureaza pe Sibiu-Munchen cu Lufthansa....f. tare!
Raspunde

craiovean

Acum 7 ani

bai voi nu vedeti cum a ajuns aia primar de de craiova cum curg bani vostri pe investiti la ei ,asta este pupila lui ponta ,nu vedeti care ajunge un pic de prim ministru si este din zona respectiva toate prioritatile se indreapta spre respectiva zona ,noi sibieni suntem numai s-a ne laudam ca dam cei mai multi bani la bugetu statului ,dar nu ne intrebam de ce primim cei mai putini bani ,ba de ce nu intreaba nimeni de unde au avut aia bani [craiova ]sa-si faca sala de sport va spun eu din centura sibiului bani furati de berceanu cind era sinistru transporturilor alo dna ce se intimpla cu ancheta la centura sibiului proiect si finantare de la ue PENTRU 32 km si realizat 17 km unde s-a dus diferenta de bani destinata restului de 15 km aici ancheta bai astia de la anisoara nu la johannis ca vezi doamne si-a pus semnatura ca primar pe un contrac benefic orasului ,acum va dati singuri raspunsu omul asta nu are oameni de incredere ,uitativa cine ne reprezinta daca noi cu cel mai modern aeroport nu suntem viabili bine ca ala din lanu de porumb si care daca se grabeste intra in somes este viabil ,se vede de la o posta cit de incompetenti sunteti
Raspunde

wizzoru\'

Acum 7 ani

@1 Aeroportul ca aeroportul, dar dreptul/obligatia de-a negocia noi contracte apartine Consiliului judetean si/sau Consiliului de Administratie @2 Pai deja s-a demis un director, iar urmatorul nici nu a fost numit. Mai ai rabdare si tu pana sa cerem urmatoarea demisie. @6 Treaba nu e ca nu am avea oameni de aviatie pregatiti, ci ca nu am avea oameni de aviatie pregatiti, inregimentati politic @9 De obicei noile rute se anunta cu cateva luni inainte pentru a avea timp sa fie promovate corespunzator iar lumea sa apuce sa-si faca rezervari. La Craiova se stia de mult timp de ruta spre Londra. @10 Ar fi doua raspunsuri: piata din zona e deja ocupata de low-costuri unde Tarom-ul nu ar face fata. Eventual pe aeroporturi de legatura cum e Munchenul asa cum face din Iasi, unde opereaza pe Heathrow (Liondra), Charles de Gaulle (Paris), dar asta ar insemna, si ajungem la punctul doi, ca la Tarom sa nu existe grupuri obscure care sa doreasca falimentul companiei...
Raspunde

joseph

Acum 7 ani

Deci, după câte înţeleg eu, firmele de low cost trăiesc (şi) de pe urma subvenţiilor primite de la statele unde operează. Păi dacă-i aşa, de nu-şi face şi Taromul o firmă de asta să poată încasa el subvenţiile, cel puţin cele ale statului român. Dar probabil că, dacă luăm în considerare ce zice wizzoru, cineva, acolo sus, vrea să nu meargă lucrurile bine.
Raspunde

@9 - 3

Acum 7 ani

Ma referam la faptul ca, in conditiile in care Wizz Air are deja deschisa cursa TGM-LTN, exista un pericol de canibalizare a acelei rute, respectiv a retelei de zboruri de acolo. In ceea ce priveste cursa CRA-LTN, in zona respectiva nu prea exista competitie si \"catchment area\" este mult mai mare! Hai sa nu fim ironici si sa cunoastem putin situatia existenta!
Raspunde

@ joseph

Acum 7 ani

Pai sa sti ca ideea nu e noua. De exemplu, pentru a face fata concurentei de low-costuri, Lufthansa a achizitionat compania low cost German Wings iar AirFrance si-a constituit o subsidiara low-cost, HOP parca. Una dintre masurile avute in vedere de Tarom a fost chiar transformarea companiei in una low-cost. Ma rog, daca e sa ma intrebi pe mine masura ar fi fost cam idioata. Oricum, conflictul intern de la Tarom e de actualitate. Sunt doua tabere acolo, una a noului CEO Heinzeman, care in jumatate de an a reusit sa reduca pierderile cu aproape 50%, si a vechiului CA, inca in putere, care cu ajutorul gastii de la Min. Transporturilor, prin oamenii defunctului Fenechiu, se opun tuturor masurilor reale de redresare. Daca esti interesat sa vezi adevarata mizerie usl-ista, poti sa faci sapaturi, sunt \"n\" articole pe net... Chestia cu low-costurile e mai complicata. Majoritatea fac parte din holding-uri si merg pe pierderi calculate. La noi asa ceva a incercat Iordache cu Blue Air-ul lui, pentru ca avea nevoie de lichiditati. Cum i-a iesit s-a vazut...
Raspunde

@15 - 3

Acum 7 ani

Germanwings a fost deja o subsidiara a LH, nu au achizitionat-o. LH a transferat zborurile de scurt si mediu curier din orasele germane (in afara de MUC si FRA) acestei companii pentru a diminua pierderile. Cei de la SBZ ar fi trebuit sa abordeze Germanwings pentru a deschide o ruta catre Dusseldorf/Hamburg/Dortmund sau chiar compania Air Berlin cu un zbor catre Berlin sau alte orase din Germania. Nu o sa inteleg niciodata de ce se insista pe atragerea unor companii low-cost care nu vor veni la Sibiu (vor prefera TGM pentru taxele mult mai scazute), in loc sa atraga companii precum Carpatair, Tarom sau sa insiste pe adaugarea unei frecvente catre MUC a companiei LH.
Raspunde

@16

Acum 7 ani

De aceea este complet lipsita de logica, teoria conspiratiei cum ca, vezi Doamne, Johannis are interese sa mentina doar zboruri spre/inspre Germania si Austria. Daca ar fi fost asa, am fi avut curse Lufthansa si la Frankfurt sau Dusseldorf, ca sa nu mai vorbesc de low-costuri cu German Wings. De Air Berlin nu mai pomenesc, pentru ca sunt concurentul direct al Lufthansei. Cam aici se opreste influenta lui Johannis in Germania. Eu in CarpatAir si Tarom nu cred. Nu le vad in masura sa concureze de la egal la egal cu Wizzu\'. Din fericire pentru noi mai avem un tren de prins. Marii granzi ai low cost-urilor nu si-au indreptat inca serios atentia spre piata din Romania. Ryan Air si Easy Jet inca testeaza piata, iar cand se vor hotari sa intre va aparea concurenta si in randul lor, iar Wizz Air-ul nu va mai fi singurul jucator din regiune. Dar pe aia nu ii convingi cu anunturi de licitatii pe siteul Consiliului Judetean.
Raspunde

joseph

Acum 7 ani

Da, e clar, Heizenmann o să plece în noiembrie, probabil din cauză că nu a putut fi cumpărat de jigodiile de la Bucureşti. Carpatair e a lui păunescu, fratele de cruce al voiculescului, iar la Tarom nu ai cu cine discuta.
Raspunde

@17- 3

Acum 7 ani

Sibiul are un potential enorm, dar mai trebuie putina rabdare. Conducerea aeroportul este mereu in discutii cu companii aeriene, dar probabil nu au suficienta experienta in atragerea si negocierea unor contracte. Cert este ca Wizz este cu ochii pe Sibiu, la fel cum este si Blue Air sau alte companii aeriene. Trebuie rabdare si trebuie un marketing mult mai agresiv cu o abordare directa a companiilor aeriene. In prima faza, cert este ca Blue Air ar putea face o miscare interesanta si sa isi deschida o baza la SBZ, cu curse 2/7 directe catre Madrid, Barcelona, Malaga, Roma, Milano, Paris, Londra si ceva curse in Germania.
Raspunde

@16

Acum 7 ani

Tu pari singurul mai citov aici...@19..iti vorbeste de potential.. Cam cat reprezinta piata AIS.. Brasov...hmmm eu nu prea stiu... Cluj..haida deeee.. Alba..zboara de la Cluj... Hunedoara..aia sunt mai saraci ca voi Chartere..ce sa faca la Sibiu..? Mobilitatea redusa si un oras de 147 000 de suflete saracutze.. Nu ma injura dar nu are viitor.. Sperante desarte ..
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus