Fără panglici și discursuri, autoritățile au dat în folosință, aseară, un lot al autostrăzii Lugoj – Deva, parte a A1, precum și centura Lugojului cu profil de autostradă (parte a viitoarei autostrăzi A6). Din cei 27,4 de km ai primului lot de autostradă dintre Deva și Lugoj, de circulat se poate circula doar pe primii 17, între localitățile Dumbrava și Balint, unde există noduri rutiere, deoarece cei 10 km de autostradă de la Balint la Șanovița (localități din județul Timiș) se termină ”în câmp”: următorul lot de autostradă a fost doar recent atribuit spre execuție, iar un nod rutier la Șanovița nu a fost prevăzut (vezi foto). Prin urmare, pentru a folosi această porțiune de autostradă, sibienii care vor utiliza autostrada A1 vor mai avea de așteptat finalizarea loturilor Deva – Ilie, Ilia – Coșevița, Coșevița – Dumbrava și Izvin – Șanovița. Precum și Săliște – Cunța, bineînțeles.
Autostrada Sebeș – Turda, atribuită
Autoritățile au anunțat, azi, atribuirea lucrărilor pe cele patru tronsoane de autostradă care ar urma să lege autostrada A1 (Constanța – București – Sibiu – Nădlac) de autostrada Câmpia Turzii – Turda – Gilău (Cluj – Napoca). Botezată A10, autostrada ale cărei lucrări tocmai au fost atribuite este cofinanțată de UE, care și-a dat acordul pentru această cofinanțare în primăvara acestui an.
Contractul pentru realizarea autostrăzii care ar lega Sibiul de Cluj – Napoca și pe autostradă este și de proiectare și de execuție, pe modelul folosit deja la Sibiu – Săliște: în primele patru luni din contract ar urma proiectarea autostrăzii, în următoarele 18 luni ar urma execuția, iar restul de 48 de luni din derularea contractului se suprapun cu garanția lucrărilor.
Italienii ce întârzie la Sibiu, iarăși câștigători
Primul lot al autostrăzii Sebeș – Turda a fost atribuit firmei Impregilo, în asociere cu Salini (firma care a cumpărat, în Italia, Impregilo SpA). De menționat că Impregilo SpA este și firma căreia i-au fost atribuite lucrările pe tronsonul III al autostrăzii Sibiu – Orăștie, tronson ce nu a fost deschis circulației și unde lucrările ar putea să nu fie terminate nici măcar anul viitor.
Cel de-al doilea lot de autostradă, de 24 de km, va fi proiectat şi construit de asocierea de firme italiene şi româneşti RCM Construzioni/ Imob Lux Construct /Consinit /Societatea de Construcţii Napoca/ Impresa Ferrara S.N.C Di Angela & Rossella Ferrara/ T Dancor RomConstruct / Shelter Construct/ Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna/ Schiavo & C/Eurocerad International.
Lotul al treilea, de 12,4 kilometri, a fost adjudecat de asocierea italiană Tirrena Scavi - Societa Italiana per Condotte d’Acqua, iar ultimul tronson, de 16,3 kilometri, a fost atribuit PORR Construct - PORR Bau (Austria), mai relatează Mediafax.
Foto: forum.peundemerg.ro (utilizator Dorum)
Tag-uri: Autostrada Sebeș , Salini Impregilo Sp , Affini Ravenna , Societa Italiana , Associazione Cooperativa Murat , Eurocerad International , Câmpia Turzii , Dancor Rom , Di Angela , De Construcții Napoca , Imob Lux Construct , Asocierea Tirrena Scavi Sp , Impresa Ferrara , Rossella Ferrara , Shelter Construct
Vizualizari: 499
Ultimele comentarii
Acum 10 ore
Doris Becker
Acum 10 ore
Miros Kylotzey
Acum 10 ore
Paul Damian
Acum 11 ore
Oigo Kukuruku
Acum 11 ore
Rosu Detot