Luni,
17.11.2025
Cer Senin
Acum
5°C

Parcarile ce preced trecerile de pietoni, inlocuite cu zone hasurate

Parcările ce preced trecerile de pietoni pe anumite străzi cu sens unic au fost înlocuite, în ultimele zile, de zone hașurate, unde staționarea autovehiculelor este interzisă. Reprezentanții Primăriei spun că aceste decizii au fost luate pentru siguranța pietonilor angajați în traversarea străzii prin locurile permise. Însă nu toți sibienii sunt de acord cu această situație. Spre exemplu, avocatul Dorin Flucuș susține că înmulțirea zonelor hașurate favorizează activitatea angajaților Biroului de ridicări auto. ”Astfel, în fața Universității Sibiu, unde existau locuri de parcare, au fost șterse vechile marcaje care delimitau locurile de parcare și spațiul a fost marcat cu zebră fiind desființate astfel circa zece locuri de parcare. Vizavi de acest spațiu, de asemenea, au fost desființate patru locuri. Culmea este că în graba lor, lucrătorii au uitat să ridice și care marca locurile de parcare. (...) Și astfel au apărut zone hașurate fără nicio justificare, dar în locuri foarte aglomerate, care constituie adevărate capcane pentru conducătorii care opresc în astfel de zone”, arată avocatul într-o adresă trimisă redacției.

Foto: Doru Flucuș

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

25 comentarii

Bobo

Acum 11 ani

...cum dealtfel asa este si legal. Nu inteleg de ce nu au facut asa de la bun inceput. Legea chiar specifica faptul ca nu ai voie sa opresti la mai putin de ... metri fata de trecerea de pietoni. Parca 10 sau 15 metri.
Raspunde

Bobo

Acum 11 ani

Pe de alta parte, ii dau dreptate si domnului avocat, aceste zone hasurate sunt de fapt zone \"de pescuit\" pentru capusele astea cu ridicarile de masini.
Raspunde

x

Acum 11 ani

dar daca s-ar face insule care sa prelungeasca practic trotuarul pana la benzile pe care se circula, atunci s-ar fi putut lasa locurile de parcare...vezi exemplul semaforului de la scoala 6 de pe iorga. acolo sunt parcari pana in buza trcerii, dar drumul a fost ingustat la cele 2 benzi de trafic. Consider ca s-au creeat noi spatii de ridicat masini.
Raspunde

Corect

Acum 11 ani

Este o măsură corectă. Adevărul e că în Sibiu nu e absolut necesar să vă mişcaţi fundul gras în hardughii de metal. În cel puţin 250 de zile pe an poate fi folosită autotalpa sau bicicleta. Dar ce să-i faci, dacă lenea ne omoară. Ştiu persoane care stau pe V.Milea şi vin până în centru cu maşina (adică o distanţă de sub 1km) şi parchează ca nişte babuini şi apoi urlă că li se ridică maşina, că ce nedreptate că aşa e în România etc.
Raspunde

Licia

Acum 11 ani

O masura foarte corecta!
Raspunde

Procurorul

Acum 11 ani

Domnul avocat lasa de dorit, parerea dumnealui nu este nici in conformitate cu legea, nici cu bunul simt, siguranta sau nivelul de civilizatie al unui cetatean dintr-un stat european ... Este extrem de buna aceasta marcare. In primul rand asa este legal, conform codului rutier nu este permisa parcarea unui autovehicul la mai putin de 50 de m de trecerile de pietoni motivat de faptul ca trebuie sa existe vizibilitate atat pentru pieton cat si pentru conducatorul auto. In al 2 lea rand si referitor la aspectul cu vanatoarea hingherilor de masini - din nou iasa in evidenta pretentiile intelectuale de nivelul unui tractorist ale domnului avocat; asa cum sustinea un antevorbitor, nu se intampla nimic daca nu parcam in fata magazinului de unde ne luam caltabosul si carnatul, asa ca mergand pe jos ( exista asa ceva ) 50 de m se poate evita ridicarea masinii. Multi si prosti !
Raspunde

un sibian

Acum 11 ani

se vede cum comenteaza \"soferii\" de serviciu. sincer sa fiu m-am bucurat enorm sa vad zonele hasurate, mai ales intersectia justitiei cu victoriei, toate zonele de pe victoriei unde era sa spulber de multe ori pietoni aflati pe trecere din cauza celor parcati (legal, de altfel) pana langa trecere. Si da, legea prevede clar ca trebuie sa incetinesti inaintea trecerilor, dar daca iti sare pietonu in fata si ai 30!! (nu 40, nici 50!!, 30, da) la ora nu opresti intr-o jumatate ed metru. Asa ai vizibilitate si poti sa franezi din timp.Ce capcana pt ridicari visati?? pai daca vezi ca e hasurat e cat se poate de evident ca nu ai voie sa-ti lasi rabla acolo. mai cauti si faci 50-100 de metri pana la primul loc de parcare si te intorci pe jos pana unde vrei sa ajungi. Ce e asa de greu? mai ales pe langa facultate... nu mai pot saracii de studenti sa mearga pe jos?? ma pufneste rasul :)
Raspunde

Partz

Acum 11 ani

Pai beshinosu de avocat sa nu cumva sa faca efort mergand 100 de m in plus...
Raspunde

.

Acum 11 ani

hoti
Raspunde

primaria

Acum 11 ani

explicatia este foarte simpla-este vorba despre o modificare a codului rutier din anul 2013 care specifica faptul ca este interzisa parcarea autovehicolelor la o distanta mai mica de 25 de metri de o intersectie sau o trecere de pietoni.prin urmare municipalitatea este obligata sa renunte la mai multe parcari marcate pentru a respecta codul rutier.suntem foarte curiosi cum de onorabilul avocat Dorin Flucus nu cunoaste legea desi este de specialitate.sau domnia sa a parcat aiurea si ia fost ridicata masina?
Raspunde

primaria

Acum 11 ani

iar pentru cel care se intituleaza procurorul va anuntam ca niciodata distanta respectiva nu a fost de 50 de metri a fost doar de 5 metri dar poate a fost doar o greseala de tastare de a aparut 50 de metri.
Raspunde

Agarodny Cestvam

Acum 11 ani

\"Culmea este că în graba lor, lucrătorii au uitat să ridice și care marca locurile de parcare. \"
Raspunde

Da

Acum 11 ani

Mersul pe jos face piciorul frumos! Nu trebuie mers pe jos pana in spatiul ultracentral. Doar persoanele cu handicap au nevoie de ceva locuri de parcare in plus, in principal langa institutii.
Raspunde

sibianul de rind

Acum 11 ani

Zeul automobil a facut multe victime de la inventarea sa dar a adus incomensurabile avantaje omenirii. Astfel s-au creat doua clase una a pietonilor si cea de-a doua a automobilistilor. In timp au aparut unele rivalitati intre aceste ca si participante la traficul stradal, legate de facilitatile pe care trebuie sa le aiba. Unele voci sunt pentru pietoni si biciclisti altele sustin automobilistii si de aici si atitudinile diferite ale autoritatilor indiferent ca sunt locale sau centrale. Sa ne amintim ce discutii au fost atunci cind municipalitatea a dorit fluidizarea traficului pe Calea Dumbravii ce a dus la taierea unor arbori si ingustarea trotuarului pentru amenajarea unor locuri de parcare. Si totusi automobilistii au invins si acum se bucura de cateva zeci de locuri de parcare intr-o zona aglomerata. Pe bulevardul Victoriei intre intersectia cu str. Transilvaniei si intersectia cu str. A.Saguna pe o distanta de cca. 500 m sunt amenajate cinci treceri pietonale deci cam una la 100 de m . Cei care trec frecvent pe acolo stiu ca nu apuca sa accelereze pen tru ca trebuie sa opreasca ceea ce conduce la o viteza de deplasare redusa si uzura a autoturismelor. Pietonii din aceasta zona sunt evident avantajati la dispozitia acestora aflindu-se cinci treceri de pietoni. Poate ca ar fi fost mai indicat ca cei ce se ocupa de circulatie la nivelul primariei sa gindeasca si cu capul si analizind fluxurile pietonale ar fi constatat ca trecerea din dreptul universitatii despre care se face vorbire in articol ar fi putut fi desfiintata si mentinute locurile de parcare deoarece pietonii au o trecere la 50 m in spate la intersectia b-dului Victoria cu str. Dr. Ion Ratiu si la cca. 80 m la intersectia cu str. A.Saguna , unde este amplasat si un semafor. In acest fel s-ar fi realizat o mai buna fluenta a traficului. Chiar daca legea interzice oprirea voluntara la mai putin de 25 de m de trecerile de pietoni , municipalitatea trebuie sa vada aspectul practic al circulatiei din urbea noastra si sa crezee conditii de siguranta in deplasare atit pentru pietoni cat si pentru automobilisti. Oare ar fi benefic sa desfiinteze toate locuirle de parcare din preajma trecerilor de pietoni ? Daca aceasta este intentia primariei de ce nu aplica legea si la trecerea de pe str. Dr. Ion Ratiu colt cu G. Cosbuc ca sa dau doar un simplu exemplu. Sibiul fiind un oras vechi, cu strazi inguste problema parcarilor este una de actualitate iar desfiintarea oricarui loc creaza o nemultumire.
Raspunde

...

Acum 11 ani

...era si timpul sa faca hasurile astea. Nu stiu de ce nu au aplicat legile de la inceput... Si intradevar mai sunt destule treceri care inca nu au fost \"revizuite\" cu hasuri. Sper ca urmeaza si acelea. Ca sofer si pieton ma bucur ca in sfarsit se face \"lumina\" la trecerile de pietoni din orasul asta. Iar daca parcari nu mai sunt destule asta e efectul mai multor cauze (decizii de urbanism de proasta calitate sau de cumetrie si IN ULTIMUL RAND faptul ca avem un oras cu radacini medievale)
Raspunde

@14

Acum 11 ani

Nu se justifică nici într-un fel desfiinţarea acelei treceri de pietoni. În zonă este un trafic pietonal crescut datorită prezenţei instituţiilor din zonă, aşa că traficul pietonal trebuie să aibă absolută prioritate. Plus că în general, măsurile ar trebui să descurajeze mersul cu maşina.
Raspunde

Roman din Cetate

Acum 11 ani

Din ciclul marile realizari ale premarului... Vopsirea strazilor si sensurile giratorii! O parcare subterana sau ceva de genul acesta.... Poate la urmatoarea propunere de prim ministru.
Raspunde

...

Acum 11 ani

sa se desfiinteze si parcarile aflate la mai putin de 25 de m de intersectie din zona pietei cibin...nu se poate sa parchezi masina pe coltul strazii, in curba
Raspunde

ptr asa zis avocat flucus

Acum 11 ani

Domnu avocat lu peste prajit. Dvs. aveti pretentia ca sunteti avocat si cunoasteti legea, nu? Stiti faptul ca potrivit codului rutier este interzisa stationarea autoturismelor la o distanta mai mica de 25 m fata de trecerea pietoni inainte si dupa aceasta? Avocat din franzela care bate campii. Astia de la primarie intra in legalitate cu parcarile in apropierea trecerilor de pietoni si tu vb de ridicari auto. Noi vb de mere si tu de pere. Ar trebui sa fi primul care sa cunoasca legea si sa o aplici. Domnule ziarist nu mai luati interviu la oameni nepregatiti sau dk luati verificati inainte informatia ca va faceti si unul si celalalt de rusine. Ne-am saturat sa tot batem campii si sa desfacem firul in patru atata timp cat legea e f clara.
Raspunde

sibiu

Acum 11 ani

Pe langa asta mai ai si tupeu sa trimiti scrisoare la redactie cu parerea ta ilegala si de 2. Asta e tupeu fantastic din partea ta. Cu asta iti ocupi tu timpul la birou? Mai bine pune mana pe codul rutier ca vin soferii sa ii ajuti in instanta si tu ii infunzi mai mult decat sa ii ajuti. Chiar asa sa nu stii ca nu ai voie sa parchezi in apropierea trecerilor de pietoni? Sa te vad dk iti place sa iti tasneasca dintre masini pe trecere un piton si sa nu il vezi sa il atingi. Ce faci atunci? Dar ij acceptiunea ta oricum nu e infractiune , e numai contraventie , nu?
Raspunde

completare 20

Acum 11 ani

2 lei. Si pieton in loc de piton. Scuze
Raspunde

@ sibiu

Acum 11 ani

Ai spus bine piton, ca asa le zice acuma la boii care accepta tot ce li se baga pe gat de dictatorul sas fara sa puna intrebari!
Raspunde

Laur

Acum 11 ani

Ce ne facem cu trecerile de pietoni de pe Mihai Viteazu? daca ar fi sa se respecte codul rutier, nu cred ca ar mai exista locuri de parcare pe sensul spre calea dumbravii.
Raspunde

sibian

Acum 11 ani

da pana acuma d c nu i-o durut pe domnii de la primarie de pietonii? cat de in siguranta sunt pietonii cand trecerea e la 5 metri de giratoriu si saracu pensionar tre sa alerge peste 4 benzi de drum sa nu fie facut snitel ca \'virgula\' carne isi primeste din greu de la soferii grabiti. Avocatul are dreptate scopul acestor zone e sa mareasca zonele din care se ridica masini mai ales ca acum calea Dumbravii e cu sens unic si cei de la Piete si-au pierdut mina de aur. Acele hasuri nu contribuie cu absolut nimic la protectia pietoniilor dimpotriva dimpotriva soferii vor avea \'vizibilitate\' si vor merge mai tare si mai agresiv.
Raspunde

zebra

Acum 11 ani

nu fac nimic.in functie de interese trag linii!!! o linie trasa pe carosabil sau pe trotuar nu se numeste parcare. Poate fi eventual stationare temporara. da, la atata mediocritate si coruptie nu ma mir ca nimic nu se respecta dara- mi-te legea.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus