Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a anulat atribuirea unui contract pentru modernizarea unui drum județean societății sibiene SC Comtram SA, controlată de omul de afaceri Ilie Carabulea. Înainte ca acesta să fie închis pentru a doua oară pentru fapte de corupție, firma de construcții pe care o controlează - Comtram SA - a depus o ofertă în cadrul licitației pentru reabilitarea drumului județean care leagă Șeica Mare de Șeica Mică, drum cu o lungime de 7,8 km. Cei de la CNSC au constatat că societatea lui Carabulea și-a motivat prețul scăzut prin salarii plătite angajaților la limita legii și chiar sub această limită.
O firmă din Harghita a contestat lucrarea
Reabilitarea și modernizarea DJ 142J, care leagă Șeica Mare de Șeica Mică, a fost scoasă la licitație de Consiliul Județean Sibiu la începutul lui septembrie anul trecut. Lucrarea era evaluată înainte de licitație la 10,7 milioane de lei, fără TVA, criteriul de atribuire fiind ”prețul cel mai scăzut”.
Pentru această lucrare, cei de la Comtram au ofertat 5,62 milioane de lei, fără TVA, iar oferta lor a fost declarată câștigătoare la începutul lunii februarie 2013. Concurenții direcți în cadrul acestei licitații, firma Multipland SRL din Harghita, clasată pe locul doi în cadrul licitației, au mai solicitat și în noiembrie 2011 intervenția CNSC pentru reanalizarea ofertei depuse de firma controlată de Ilie Carabulea. Atunci, CJ Sibiu a solicitat justificarea prețului ”neobișnuit de scăzut” ofertat de Comtram SA. Aceștia au justificat prețul scăzut prin faptul că dețin în proprietate stație de asfalt, de concasare și licență pentru exploatarea pietrei, printre altele.
Salarii la limita legii și sub lege
În urma contestației depusă de SC Multipland SRL, cei de la CNSC au studiat motivele invocate în susținerea acesteia. ”Nivelul de salarizare este cel minim pe economie, de 800 de lei pe lună, adică 4,47 lei pe oră”, constată cei de la CNSC, în urma analizei documentelor.
”SC Comtram SA a justificat tariful de 5,00 lei/oră ofertat pentru consumurile de mână de lucru prin invocarea prevederilor art. 1 din HG nr. 23/2013, deși în momentul prezent sunt în vigoare prevederile HG nr. 871/2013, potrivit cărora «Începând cu data de 1 ianuarie 2014, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată se stabilește la 850 de lei lunar, pentru un program complet de lucru de 168 de ore în medie pe lună în anul 2014, reprezentând 5,059 lei/oră» și «Începând cu data de 1 iulie 2014, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată se stabilește la 900 de lei lunar, pentru un program complet de lucru de 168 de ore în medie pe lună în anul 2014, reprezentând 5,357 de lei/oră». Mai mult, în opinia Consiliului este puțin probabil ca un topograf, un mașinist utilaj construcții, un dulgher construcții sau un fierar beton să accepte o salarizare la nivelul minim stabilit prin lege. Prin urmare, Consiliul constată faptul că fundamentarea prețului ofertat prezentat de SC Comtram SA în vederea justificării prețului aparent neobișnuit de scăzut a fost neconcludentă, fiind aplicabile dispozițiile HG nr. 925/2006, cu modificările și completările ulterioare, potrivit cărora «... în cazul în care explicațiile prezentate de ofertant nu sunt concludente, oferta sa va fi considerată neconformă»”, se arată în decizia dată de CNSC la mijlocul lunii martie.
Decizia prevede anularea raportului prin care lucrarea a fost atribuită societății sibiene Comtram SA și ”reluarea procedurii de atribuire (...) prin stabilirea ofertei câștigătoare, dintre ofertele admisibile, în conformitate cu criteriul de atribuire stabilit în documentația de atribuire”. Decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor poate fi atacată la Curtea de Apel Alba Iulia.
Un drum care îl scurtează pe altul cu 15 km
DJ 142J este drumul județean de 7,8 km care face legătura între Șeica Mare, Șeica Mică și, de aici, mai departe, cu DN14B (Copșa Mică – Blaj). Drumul există mai mult pe hartă: primii aproape patru km dintre Șeica Mare și Șeica Mică sunt acoperiți cu tot ceea ce s-a scurs de pe dealurile din apropiere, astfel încât doar cei cu căruțe se mai pot încumeta pe acest tronson. În aceste condiții, singura variantă accesibilă mașinilor în prezent este Șeica Mare – Copșa Mică – Șeica Mică, adică un drum de peste 22 de km.
Foto: comtram.infoconstruct.ro
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Consiliul Judetean Sibiu , Copșa Mică , Şeica Mică , Ilie Carabulea , Apel Alba Iulia , Șeica Mare , Consiliul Național , Decizia Consiliului Național , Soluţionarea Contestaţiilor
Vizualizari: 634
Ultimele comentarii
Acum 13 ore
Willy
Acum 13 ore
John Doe
Acum 13 ore
Newman
Acum 13 ore
Newman
Acum 14 ore
Q