Joi,
02.02.2023
Innorat
Acum
3°C

Santierele lui 2015: ce se incheie, unde incep lucrari noi

Cea mai mare investiție locală din ultimii 25 de ani, un nou pod peste Cibin, plus o listă cu străzi sunt printre șantierele care vor fi închise anul acesta, în Sibiu. Pe de altă parte, în cursul anului ce tocmai a început vor fi deschise alte câteva zeci de șantiere în oraș, având în vedere lista celor 30 de străzi a cărir reabilitare a fost licitată la finele lui 2014. Vor apărea și noi sensuri giratorii, iar cei de la E.On Gaz au reinventariat străzile ”sub care” mai au de efectuat lucrări: undeva la 200.
 
Cea mai amplă și spectaculoasă lucrare rămâne viaductul care va face legătura între străzile Mihail Kogălniceanu și Calea Șurii Mici. Finanțată din fonduri europene, lucrarea reprezintă cel mai costisitor obiectiv (peste șase milioane de euro, inclusiv TVA) gestionat exclusiv de administrația locală. Fiind vorba de o cofinanțare prin Programul Operațional Regional 2007 – 2013, lucrarea trebuie terminată anul acesta, când expiră extensia de timp acordată României pentru cheltuirea fondurilor europene alocate din vechiul exercițiu bugetar al UE. Termenul de finalizare a viaductului căruia săptămâna trecută i-au fost montate elementele deschiderii principale este decembrie 2015. În aceeași perioadă este programată și finalizarea lucrărilor la noul pod peste Cibin, din dreptul pieței agroalimentare cu același nume. Anul trecut acesta a fost demolat, iar de luna aceasta încep lucrările la coloanele forate. Primul pod la care lucrările vor fi terminate anul aceste este, însă, cel din Vasile Aaron, peste calea ferată, pe care stratul de uzură a fost așternut încă de anul trecut. Reprezentanții administrației locale apreciază că toate lucrările vor fi finalizate în primăvara acestui an.
 
Străzile ”nou-nouțe”
 
La fel ca și viaductul Mihail Kogălniceanu, lucrările de reabilitare a străzilor Oțelarilor, Calea Gușteriței, Macaralei și Măgheranului sunt finanțate din fonduri alocate Sibiului prin POR 2007 – 2013, în cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană.  Prin urmare, și pentru acestea, șantierele trebuie închise în cursul acestui an. Din fonduri locale sau împrumutate de la BERD, în cursul acestui an vor mai fi finalizate modernizările la străzi precum D.D. Roșca, Kiev sau Lyon.
 
Unde vor apărea noi șantiere
 
La finele anului trecut, administrația locală a lansat procedurile de achiziție publică pentru reabilitarea a 30 de străzi din Sibiu. Străzile sunt împărțite în trei pachete, fiecare fiind licitat separat. În prezent, reprezentanții Primăriei evaluează ofertele depuse. În cursul acestui an vor începe lucrări pe străzi din fiecare pachet, dar nu pe toate în același timp. ”S-ar putea ca unele din aceste străzi să și fie terminate în acest an, dar evident că unele vor rămâne și pe anul viitor”, arată viceprimarul Virgil Popa. Valoarea estimată a acestor lucrări depășește 26 de milioane de lei, fără TVA, bani care vor fi alocați din bugetul local. Valoarea cea mai mare – estimare de 10,83 milioane de lei, fără TVA - o are pachetul din zona cartierelor Lupeni – Gușterița, care include străzile Oltețului, Ciocârliei, Ceaikovski, Zorilor, Albinelor, Vânătorilor, Tohan, Gen. Aldea Sandu, Prometeu, Petru Poni, Lamark și Crinilor. De valoare apropiată (10,63 de milioane de lei) este și pachetul care include străzi din zona cartierului Terezian și a Viilor Sibiului: Crișului, Odessa, Viile Sibiului, Traian Demetrescu, Ghețăriei, Mureșului, Bujorului, Ecaterina Teodoroiu, Petru Maior și Lăptăriei. În fine, în cadrul celui de-al treilea pachet au fost estimate cheltuieli de maxim 4,97 de milioane de lei, fără TVA, pentru modernizarea a opt străzi din zonele Calea Poplăcii, Calea Dumbrăvii și Turnișor. Este vorba de străzile Cindrelului, Bobâlna, D-na Elena Cuza, Toamnei, Castorului, Plugarilor, Colinei și de Piața Prahovei.
Potrivit caietelor de sarcini anexate procedurilor de achiziție, în primele trei luni de la atribuirea contractelor trebuie întocmite proiectele tehnice, detaliile de execuție, obținute avizele necesare și verificate documentațiile. Partea de execuție diferă ca durată de la pachet la pachet. Astfel, cea mai scurtă perioadă de execuție (14 luni) este prevăzută pentru lotul cu cele mai puține străzi (pachetul Calea Dumbrăvii, Calea Poplăcii, Turnișor). Pentru lotul Lupeni – Gușterița, termenul de execuție a lucrărilor este de 36 de luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, iar pentru pachetul Terezian - Viile Sibiului, termenul contractual de finalizare a lucrărilor de construcție este de 30 de luni.
 
Cât mai are E.On? Vreo 200 de străzi!
 
Intervențiile celor de la E.On Gaz la rețelele de distribuție au fost adesea un subiect aprig discutat de sibieni, din cauza faptului că unele din intervenți aveau loc pe străzi deja reabilitate. Pentru a preîntâmpina astfel de situații, reprezentanții administrației locale spun că au discutat cu cei de la E.On Gaz. ”Chiar am solicitat ca ei să înceapă lucrările de reabilitare a rețelelor pe străzile unde noi avem programate investiții. Spre exemplu, pe strada D.D. Roșca, unde și cei de la E.On au programate investiții de înlocuire a rețelelor, aceste lucrări vor fi prioritare pentru ei. La fel, și în cartierul Marmeladă. Mai sunt alte câteva exemple de acest gen”, spune Virgil Popa.
Cei de la E.On Gaz aproximează că trebuie să mai intervină pe aproximativ 200 de străzi din Sibiu, dar nu pe toate lucrările încep în acest an. ”Pe unele din străzile unde intervin cei de la E.On, fie sunt străzi de pământ, fie sunt străzi unde oricum sunt programate și alte lucrări, cum ar fi cele pentru rețelele de canalizare sau lucrări de reabilitare. Deci e chiar bine că aceste lucrări ale E.On sunt programate acum. Dar mai sunt și alte străzi asfaltate, pe care trebuie intervenit de către cei de la gaz, din cauza vechimii rețelelor. În acest caz nu prea avem ce face, cum a fost situația în cazul străzii Mitropoliei (acolo rețeaua a fost înlocuită în cursul anului trecut – n.r.), unde rețeaua veche era din 1938. Nu ne putem opune în astfel de situații. Iar un astfel de exemplu unde lucrările încep anul acesta este cel al străzii Lupeni”, adaugă Virgil Popa.
 
Alte sensuri giratorii
 
Politica de înlocuire a intersecțiilor semaforizate cu sensuri giratorii va continua și în acest an. Deocamdată, printre primele giratorii plănuite a fi realizate anul acesta este cel de la Târgul Obor (intersecția Calea Șurii Mari cu Drumul Ocnei), urmat de cel de la intersecția străzilor Ștefan cel Mare, Bâlea și Moldoveanu și de cel de la intersecția str. Maramureșului cu str. Prof. Ioan Moga.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

13 comentarii

me

Acum 8 ani

str. oltului si nu oltetului dar se asfalteaza si 2 fundaturi: sandu aldea si lamark??? in detrimentul altor strazi cu trafic mult mai insemnat.
Raspunde

fiecare cu ce-l doare

Acum 8 ani

Macar nu se mai dau sperante ca anul trecut celor de pe Frunzei. Pregatim banii de revizii. la cum salta masinile pe gropi.. se pot face clipuri de hip-hop linistit. Btw.. felicitari si dezvoltatorilor din zona ;), felicitari pentru ca v-ati adaptat la dumuri cu masini adecvate.
Raspunde

YoYo

Acum 8 ani

Bine ca stam in marmelada aici langa targ cu toata zona neasfaltata doar dumul principal si atat...strazi care nu au fost asfaltate niciodata dar mai tragem cate un strat pe strazile care au fost asfaltate recent cativa ani buna treaba consiliul local si \"primaria\" oameni de nimic
Raspunde

dd

Acum 8 ani

zonele noi de blocuri tot nu sunt bagate in seama. e.g. Frunzei, Prelungirea Sacel. E clar ca nu locuieste cine trebuie pe acolo! Din pacate impozite importante vin din zonele respective....
Raspunde

@1

Acum 8 ani

Este str. Oltetului din Gusterita.
Raspunde

:)

Acum 8 ani

corect, ai dreptate.
Raspunde

locatar

Acum 8 ani

Si cu Calea Gușteriței + Str. Podului???? Ce se aude??? Ne rupem si mai rau masinile acum după ce a trecut zăpada !
Raspunde

Frunzei

Acum 8 ani

Mii de oameni locuiesc pe strazile noi, care arata ca dupa bombardament. Sunt aprobate zeci de blocuri, multe dintre ele cu 8-9 etaje, dar se ignora complet drumurile de acces, parcurile sau spatiile verzi. Cartierele dormitor se ridica in Sibiu mai ceva decat pe vremea lui Ceausescu, nu s-a invatat nimic din experienta Vasile Aaron.
Raspunde

Info

Acum 8 ani

Se pare ca pe Tribuna sunt mai multe informatii: \"Modernizarea străzii Frunzei – 1.800.000 lei; procedura de achiziție a proiectării și execuției lucrărilor este în curs.\"
Raspunde

eu

Acum 8 ani

si pe Gladiolelor mai trebuie un strat de asfalt, strada e numai buna de raliu, atatea ocolisuri trebuie sa faci...plus canalele, sunt o minunatie...:))))
Raspunde

...

Acum 8 ani

... foarte de acord cu @8. Se construieste mai rau decat pe vremea comunistilor. Sa nu uitam ca au mansardat si blocurile vechi. Si la asa spatii mici lasate intre blocuri primim atentie pe masura din partea gospodarilor de la primarie...
Raspunde

@CCS si Alma

Acum 8 ani

Va e greu sa faceti un trotuar pe Frunzei pana la zona asfaltata de pe Turnisorului? Lasati copii si mamicile sa se scalde in noroi de fiecare data cand ploua sau se topeste zapada. Sunt 50 de metri.
Raspunde

Marcu cosmin

Acum 7 ani

Eu voiam sa stiu cand se va asfalta si strada Prelungirea Sacel din sibiu ,pentru ca sunt plecat in strainatate de16 ani si vreau sa ma intorc acasa definitiv si am un apartament pe aceasta strada ,dar nu ma intorc pana nu se asfalteaza strada ca arata ca dupa al 2 razboi mondial .multumesc
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus