Cea mai mare investiție locală din ultimii 25 de ani, un nou pod peste Cibin, plus o listă cu străzi sunt printre șantierele care vor fi închise anul acesta, în Sibiu. Pe de altă parte, în cursul anului ce tocmai a început vor fi deschise alte câteva zeci de șantiere în oraș, având în vedere lista celor 30 de străzi a cărir reabilitare a fost licitată la finele lui 2014. Vor apărea și noi sensuri giratorii, iar cei de la E.On Gaz au reinventariat străzile ”sub care” mai au de efectuat lucrări: undeva la 200.
Cea mai amplă și spectaculoasă lucrare rămâne viaductul care va face legătura între străzile Mihail Kogălniceanu și Calea Șurii Mici. Finanțată din fonduri europene, lucrarea reprezintă cel mai costisitor obiectiv (peste șase milioane de euro, inclusiv TVA) gestionat exclusiv de administrația locală. Fiind vorba de o cofinanțare prin Programul Operațional Regional 2007 – 2013, lucrarea trebuie terminată anul acesta, când expiră extensia de timp acordată României pentru cheltuirea fondurilor europene alocate din vechiul exercițiu bugetar al UE. Termenul de finalizare a viaductului căruia săptămâna trecută i-au fost montate elementele deschiderii principale este decembrie 2015. În aceeași perioadă este programată și finalizarea lucrărilor la noul pod peste Cibin, din dreptul pieței agroalimentare cu același nume. Anul trecut acesta a fost demolat, iar de luna aceasta încep lucrările la coloanele forate. Primul pod la care lucrările vor fi terminate anul aceste este, însă, cel din Vasile Aaron, peste calea ferată, pe care stratul de uzură a fost așternut încă de anul trecut. Reprezentanții administrației locale apreciază că toate lucrările vor fi finalizate în primăvara acestui an.
Străzile ”nou-nouțe”
La fel ca și viaductul Mihail Kogălniceanu, lucrările de reabilitare a străzilor Oțelarilor, Calea Gușteriței, Macaralei și Măgheranului sunt finanțate din fonduri alocate Sibiului prin POR 2007 – 2013, în cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană. Prin urmare, și pentru acestea, șantierele trebuie închise în cursul acestui an. Din fonduri locale sau împrumutate de la BERD, în cursul acestui an vor mai fi finalizate modernizările la străzi precum D.D. Roșca, Kiev sau Lyon.
Unde vor apărea noi șantiere
La finele anului trecut, administrația locală a lansat procedurile de achiziție publică pentru reabilitarea a 30 de străzi din Sibiu. Străzile sunt împărțite în trei pachete, fiecare fiind licitat separat. În prezent, reprezentanții Primăriei evaluează ofertele depuse. În cursul acestui an vor începe lucrări pe străzi din fiecare pachet, dar nu pe toate în același timp. ”S-ar putea ca unele din aceste străzi să și fie terminate în acest an, dar evident că unele vor rămâne și pe anul viitor”, arată viceprimarul Virgil Popa. Valoarea estimată a acestor lucrări depășește 26 de milioane de lei, fără TVA, bani care vor fi alocați din bugetul local. Valoarea cea mai mare – estimare de 10,83 milioane de lei, fără TVA - o are pachetul din zona cartierelor Lupeni – Gușterița, care include străzile Oltețului, Ciocârliei, Ceaikovski, Zorilor, Albinelor, Vânătorilor, Tohan, Gen. Aldea Sandu, Prometeu, Petru Poni, Lamark și Crinilor. De valoare apropiată (10,63 de milioane de lei) este și pachetul care include străzi din zona cartierului Terezian și a Viilor Sibiului: Crișului, Odessa, Viile Sibiului, Traian Demetrescu, Ghețăriei, Mureșului, Bujorului, Ecaterina Teodoroiu, Petru Maior și Lăptăriei. În fine, în cadrul celui de-al treilea pachet au fost estimate cheltuieli de maxim 4,97 de milioane de lei, fără TVA, pentru modernizarea a opt străzi din zonele Calea Poplăcii, Calea Dumbrăvii și Turnișor. Este vorba de străzile Cindrelului, Bobâlna, D-na Elena Cuza, Toamnei, Castorului, Plugarilor, Colinei și de Piața Prahovei.
Potrivit caietelor de sarcini anexate procedurilor de achiziție, în primele trei luni de la atribuirea contractelor trebuie întocmite proiectele tehnice, detaliile de execuție, obținute avizele necesare și verificate documentațiile. Partea de execuție diferă ca durată de la pachet la pachet. Astfel, cea mai scurtă perioadă de execuție (14 luni) este prevăzută pentru lotul cu cele mai puține străzi (pachetul Calea Dumbrăvii, Calea Poplăcii, Turnișor). Pentru lotul Lupeni – Gușterița, termenul de execuție a lucrărilor este de 36 de luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, iar pentru pachetul Terezian - Viile Sibiului, termenul contractual de finalizare a lucrărilor de construcție este de 30 de luni.
Cât mai are E.On? Vreo 200 de străzi!
Intervențiile celor de la E.On Gaz la rețelele de distribuție au fost adesea un subiect aprig discutat de sibieni, din cauza faptului că unele din intervenți aveau loc pe străzi deja reabilitate. Pentru a preîntâmpina astfel de situații, reprezentanții administrației locale spun că au discutat cu cei de la E.On Gaz. ”Chiar am solicitat ca ei să înceapă lucrările de reabilitare a rețelelor pe străzile unde noi avem programate investiții. Spre exemplu, pe strada D.D. Roșca, unde și cei de la E.On au programate investiții de înlocuire a rețelelor, aceste lucrări vor fi prioritare pentru ei. La fel, și în cartierul Marmeladă. Mai sunt alte câteva exemple de acest gen”, spune Virgil Popa.
Cei de la E.On Gaz aproximează că trebuie să mai intervină pe aproximativ 200 de străzi din Sibiu, dar nu pe toate lucrările încep în acest an. ”Pe unele din străzile unde intervin cei de la E.On, fie sunt străzi de pământ, fie sunt străzi unde oricum sunt programate și alte lucrări, cum ar fi cele pentru rețelele de canalizare sau lucrări de reabilitare. Deci e chiar bine că aceste lucrări ale E.On sunt programate acum. Dar mai sunt și alte străzi asfaltate, pe care trebuie intervenit de către cei de la gaz, din cauza vechimii rețelelor. În acest caz nu prea avem ce face, cum a fost situația în cazul străzii Mitropoliei (acolo rețeaua a fost înlocuită în cursul anului trecut – n.r.), unde rețeaua veche era din 1938. Nu ne putem opune în astfel de situații. Iar un astfel de exemplu unde lucrările încep anul acesta este cel al străzii Lupeni”, adaugă Virgil Popa.
Alte sensuri giratorii
Politica de înlocuire a intersecțiilor semaforizate cu sensuri giratorii va continua și în acest an. Deocamdată, printre primele giratorii plănuite a fi realizate anul acesta este cel de la Târgul Obor (intersecția Calea Șurii Mari cu Drumul Ocnei), urmat de cel de la intersecția străzilor Ștefan cel Mare, Bâlea și Moldoveanu și de cel de la intersecția str. Maramureșului cu str. Prof. Ioan Moga.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri:
Calea Şurii Mari ,
Calea Şurii Mici ,
vasile aaron ,
Calea Dumbrăvii ,
Viile Sibiului ,
Drumul Ocnei ,
Dezvoltare Urbană ,
On Gaz Distribuție ,
Programul Operațional Regional ,
Virgil Popa ,
Mihail Kogălniceanu ,
Planului Integrat ,
Petru Maior ,
Traian Demetrescu ,
Ecaterina Teodoroiu ,
Petru Poni ,
Târgul Obor ,
Elena Cuza ,
Ioan Moga ,
Calea Poplăcii ,
Viilor Sibiului ,
Aldea Sandu ,
Piaţa Prahovei ,
Calea Guşteriţei
Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro
Ultimele comentarii
Acum 27 minute
Mișu mare
Acum 1 oră
Magda Boar
Acum 1 oră
Max rasinareanul
Acum 1 oră
Barosanu
Acum 2 ore
Andrei C.