Sâmbătă,
16.08.2025
Cer Senin
Acum
27°C

"S-a defectat tara... De tot..." CFR infirma

După ce un sibian a sesizat Turnul Sfatului că la ”trecerea la nivel” de pe strada Tractorului ”semnalul luminos și acustic” durează exagerat de mult, CFR a răspuns că după o anchetă internă, angajatul vinovat că a uitat să apese un buton este sancționat disciplinar. 
”Între orele 19,40 (când am ajuns noi) și 20,10, la „trecerea la nivel” de pe str. Tractorului, semnalul luminos și acustic (cum așa de frumos sună în limba de lemn) a funcționat non-stop, fără să treacă vreun tren. În acest răstimp, foarte multe autoturisme, dubițe și camioane au trecut calea ferată. E clar că ceva s-a defectat DAR acolo linia ferată face o curbă și e foarte greu să vezi trenul dacă vine. Pe de altă parte, nu poți sta la semnal atâta timp. Și acest lucru se întâmplă a DOUA OARĂ în iarna aceasta. Și asta de când s-au „modernizat” rampele acelea nenorocite.
S-a mai dus dracului o certitudine în „România bine făcută”: că semnalul „luminos și acustic” semnalizează trenul. Cine ne garantează că defecțiunea și/sau prostia care a generat situația asta foarte periculoasă nu vor genera o nouă premieră: că la trecerea unui tren, semnalul să NU funcționeze! Adica să fii spulberat de tren când treci senin și „regulamentar” linia...
Sunt sigur că nu va zbura niciun frânar de-acolo de la CFR pe chestia asta, nici ăla care a executat „modernizarea”, nici ăla care a contractat-o, nici ăla care „ține frânele”. Noroc cu poliția că nu stătea la pândă. S-a defectat țara... De tot...”, a scris cititorul.
Purtătorul de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan, a transmis însă un răspuns care arată totuși că România poate fi și o țară normală. S-a făcut o anchetă, s-a găsit vinovatul, acesta a fost sancționat, iar în urma incidentului s-a transmis o circulară pentru a nu se mai greși și în alte părți. La final, CFR își cere scuze pentru disconfortul creat șoferilor.
 
Răspunsul primit de la CFR:
Sesizarea se referă la instalaţia automată a trecerii la nivel cu calea ferată fără bariere, amplasată pe linia 210, la km 2+859, în Halta de Mişcare (Hm) Turnişor, intersecţia liniei CF cu str. Câmpului, prelungire cu str. Tractorului, din municipiul Sibiu. Acţionarea instalaţiei de semnalizare a trecerii la nivel cu calea ferată se poate face în regim manual de către impiegatul din Hm. Turnişor, prin apăsarea butonului BIB (buton închidere barieră), sau în regim automat de trenul care urmează să treacă prin pasaj. În regim automat timpii de acţionare pentru circulaţia trenurilor de călători sunt cuprinşi între 3 şi 6 minute. La trenurile Regio, aceşti timpi sunt influenţaţi de faptul că cele care circulă din direcţia Sibiu opresc şi în Halta Sibiu, dar şi în această situaţie nu depăşesc intervalul amintit mai sus. În acest sens, s-au verificat deranjamentele instalaţiei de semnalizare înregistrate în ultimele 3 (trei) luni. În urma verificărilor nu au fost constatate consemnări privind deranjamente sau nefuncţionări ale instalaţiei SAT km. 2+859 în această perioadă. 
În intervalul orar la care s-a făcut referire, respectiv 19:40-20:10 conform Mersului trenurilor de călători în vigoare în zona trecerii la nivel trec trenurile IR 346 cu trecere prin Hm. Turnişor la ora 19:29, R 2415 cu sosire în Hm. Turnişor ora 19:41 şi IR 75 cu trecere prin hm. Turnişor la ora 20:05. În urma cercetărilor efectuate de departamentul de specialitate s-a descoperit că IDM Cîmpean Dorel a acţionat instalaţia în regim manual, uitând după plecarea trenurilor să o treacă în regim automat. S-a dispus cercetarea disciplinară a salariatului, respectiv aplicarea de sancţiuni disciplinare.
În ceea ce priveşte îngrijorarea petentului cu privire la posibilitatea ca ,,defecţiunea şi/sau prostia care a generat situaţia asta foarte periculoasă” să genereze evenimente de genul trenul să circule prin pasaj fără ca instalaţia să nu funcţioneze, vă aducem la cunoştinţă că reglementările şi regulamentele în vigoare la CNCF “CFR” SA nu permit această situaţie. Astfel, instalaţia este concepută ca la deranjamentele majore (două becuri arse de la acelaşi indicator rutier, lipsă tensiune de alimentare a instalaţiei etc.) să nu permită punerea pe liber a semnalelor de circulaţie sau manevră feroviară care acoperă trecerea la nivel. În condiţii de deranjament circulaţia trenurilor se face cu viteză redusă de maxim 20 km/h, mecanicul de locomotivă având obligaţia de a urmări ca trecerea la nivel să fie liberă.
Mulţumim pentru sesizarea făcută şi cerem scuze participanţilor la trafic pentru disconfortul creat. Vă informăm totodată că aceast caz a fost adus la cunoştiinţă tuturor salariaţilor, astfel încât asemenea situaţii să nu se mai repete.
 
foto google streetview

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

8 comentarii

joseph

Acum 10 ani

Lăsați-o dracu\' pe automat și desființați butonul ăla de manual, ca să nu-și mai poată băga labele toți fraierii!
Raspunde

gogu

Acum 10 ani

asta e un alt Dorel.....:))
Raspunde

un sibian

Acum 10 ani

in toate tarile civilizate in orice rahatel de 2000 de locuitori trecerile de cale ferata sunt fie supra-terane sau sub-terane. la noi se sta \"la bariera\" pana iti iese pe nas, ca sa vezi ca de abia se taraie un motorash cu 2 vagoane luate de la fier vechi, si mai vezi 5 suflete pierdute prin tren. Ce e chiar asa de greu sa se faca un pasaj subteran pe strazile Tiglarilor si Campului?? sau cartierele de dincolo de calea ferata nu mai conteaza?
Raspunde

sibian

Acum 10 ani

..in general in Romania se pune prea devreme bariera.Dincolo se lasa jos atunci cand se afla aproape de bariera.Cand un oras e in extindere trebuie sa se scoata calea ferata si pusa la marginea orasului .
Raspunde

@3

Acum 10 ani

Unde ai mers tu si ai vazut asa ceva? De ex in SUA am stat la o bariera de mi s-a acrit (trenuri cu multe zeci de vagoane) si eram in oras cu populatie de 700 000 (partea orasului ca metro are 4 milioane) si asa stateai peste tot, la fel am patit si in germania si in anglia. Doar ca in toate tarile de care vorbesti tu, alea sunt metrouri sau trenuri inter urbane de distanta mica. Oricum ar fi o idee sa mute gara si sinele mai spre periferie.
Raspunde

@@@

Acum 10 ani

liniile si viitoarele gari centrale trebuie bagate in centru. 2 terminale (ca in frankfurt), unul la piata cibin, altul la gara centrala actuala. linii scoase din oras, oricine vrea sa tranziteze tara est-vest sa mearga musai cu tramvaiul sibian, daca nu sa o ia pe la crajova. tren elevat pe piloni peste cibin, un maglev pt navetisti pe ruta selimbar-centru-vest elevat peste sosea. ha? ce ziceti? :))) :D
Raspunde

K.Samuel

Acum 10 ani

Nu mai vorbiti aiurea cu \"tarile civilizate\" fara sa stiti... In Germania sunt destule localitati prin care trece trenul la nivel, nu subteran sau suprateran. Diferenta acolo este ca este automatizat si bariera se lasa cam cu un minut inainte sa vina trenul si se ridica la 10-20 de secunde dupa ce a trecut. Asta este de fapt problema la noi... Ca se pune cu mult prea mult timp inainte si ramana coborata cam 2-3 minute dupa plecarea trenului. Recordul meu absolut este de 15 minute la drumul dinspre Oradea spre Marghita. Acolo chiar am trecut printre bariere ca era camp si vedeam trenul la ditamai distanta... Absurd.
Raspunde

Butonul BIB

Acum 10 ani

asta e problema. Daca s-a obisnuit Dorel cu TaciCrin.. ce sa-i faci. Si sa nu mai fim asa carcotasi si rautaciosi.. saracu a fost mustruluit ca a uitat sa treaca pe automat. Da nu-l felicita nimeni ca si-a adus totusi aminte?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus