Cu zeci de mii de vizualizări pe Youtube, artiștii de muzică populară din Sibiu profită de toate mediile pentru a-și promova noile piese. Pentru ca textul și linia melodică să fie mai ușor de memorat pentru public, soliștii investesc chiar și mii de euro în realizarea unui videoclip care să le aducă succesul dorit.
„Viață unde te grăbești”, „Cântă cuce pe fântână” sunt doar câteva din piesele artistei Anca Mărginean care au strâns zeci de mii de vizualizări. Spune despre ea că este adepta videoclipurilor care au o poveste, care reușesc să spună și să transmită ceva. „Întotdeauna am avut o viziune asupra pieselor pe care am simțit eu că ar avea potențial să rămână în memoria publicului, iar dacă vii și cu un suport video reușești să stârnești imaginația publicului”, spune Anca Mărginean. „Unde să mă duc eu, Doamne?” este ultimul videoclip al artistei și până în acest moment are peste 60.000 de vizualizări.
Videoclipul, realizat în funcție de posibilități Locațiile în care aleg aceștia să filmeze de cele mai multe ori cele sunt rustice, muzee, anumite restaurante și pensiuni cu specific tradițional. Legat de costul la care se ridică un videoclip, acesta variază în funcție de cât de mult sunt dispuși artiștii să investească. Anca Mărginean spune că dacă nu ai regizori și cameramani foarte buni te poți limita la 200 de lei, dar ea a investit destul de mult în clipurile ei. Și Ciprian Silași spune că lucrurile derivă în funcție de posibilitățile pe care le ai. „Depinde de locația unde te decizi să filmezi, de scenariul pe care îl ai, de bugetul de care dispui bani, dar și de modul în care oamenii te ajută. Pe baza versurilor și a melodiei eu mă gândesc să fac un scenariu și încerc să fac din acel cântec o poveste, un scurtmetraj. Sunt variante de filmare și foarte ieftine care filmează cât de cât bine, însă nu se duc pe scenarii, ci filmează un videoclip în care pur și simplu stai în fața camerei, dar sunt și videoclipuri la care se ajunge la câteva mii de euro”. Videoclipul care s-a bucurat de cel mai mare succes al solistului Ciprian Silași este „Mama e numai una” și a strâns peste 20.000 de vizualizări. Piesa a fost mai intens promovată și a avut diverse pachete de promovare la emisiuni.
Nici Facebook-ul nu e ignorat de artiști, fiind o bună cale de promovare. Piesa „Venim din veacurile îndepărtate” a lui Sebastian Stan a depășit 2.300 de share-uri și peste 90.000 de vizualizări. „Videoclipul a fost postat pe Facebook pe 22 noiembrie și a a avut un impact mare. Ne ajutăm și de Facebook pentru promovare, dar trebuie ca piesa să fie foarte bună și să prindă la oameni”, spune acesta.
Difuzarea la TV, alt preț
Dacă vor să-și vadă videoclipurile la TV, interpreții de muzică populară trebuie să mai scoată din buzunar alți bani. „Sunt emisiuni la care mergem și noi, soliștii plătim efectiv pentru a apărea. Depinde de la televiziune la televiziune ce fel de taxă se percepe, cam de 100-150 de lei pentru o melodie”, spune și interpretul de muzică populară Sebastian Stan. „În branșa asta cam la toate emisiunile naționale, în afară de cele de stat, toate percep o anumită sumă de bani. Cam 150 de lei pentru o emisiune organizată pentru o singură difuzare. Dar dacă ai videoclip și vrei să fie difuzat pe o perioadă mai lungă, atunci ai anumite reduceri”, mai spune Ciprian Silași.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: restaurant sibiu , Anca Marginean , Muzeul Național , Cavaleria Rusticană , Asociaţia Artiştilor Plastici , Videoclipul Artgotica , Promovarea Culturii Tradiţiona , Nici Facebook , Și Ciprian Silași , Sebastian Stan , vizualizari , Ciprian Silași , Muzică Populară , mâncare tradițională
Vizualizari: 2497
Ultimele comentarii
Acum 4 ore
Kukuruku
Acum 4 ore
Vlad christian
Acum 5 ore
Victor
Acum 5 ore
Steve
Acum 5 ore
Gabytza Gabor