Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
18°C

Tânăr de 16 ani accidentat pe trecerea de pietoni. A traversat în fugă

Tânăr de 16 ani accidentat pe trecerea de pietoni. A traversat în fugă

Un tânăr de 16 ani a fost accidentat ieri seară pe trecerea de pietoni de la intersecția Căii Dumbrăvii cu N. Olahus după ce a vrut să traverseze în fugă pe trecerea de pietoni.

Evenimentul a avut loc în jurul orei 20:00, polițiștii Biroului Rutier Sibiu ajungând în câteva minute la locul accidentului.

”La fața locului, echipa operativă a constatat faptul că un tânăr, în vârstă de 16 ani, s-a angajat în traversarea străzii în fugă, pe trecerea pentru pietoni, fiind surprins și accidentat ușor de o conducătoare auto (în vârstă de 23 de ani, domiciliată în municipiul Sibiu)”, au transmis reprezentanții IPJ Sibiu.

În acest moment de vină pentru accident este șoferița, care nu a acordat prioritate, însă este luată în considerare și circumstanța conform căreia pietonul se afla în alergare. Instanța urmează să se pronunțe în acest caz.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

24 comentarii

mihai

Acum 8 ani

Sigur, pietonul se astepta ca spatiul divin sa se instaleze deasupra trecerii de pietoni pentru ca va traversa el... Imi doresc din suflet o camera pe bord ca sa pot sa va arata ca 1 din 5 pietoni nu se uita niciodata in stanga inainte de a traversa. Pur si simplu pasesc pe trecere fara sa se asigure vreodata.
Raspunde

Odin

Acum 8 ani

Gasesti camera la magazinul chinezesc de langa fostul restaurant Calugarul. "Decat" 68 de lei si functioneaza perfect la banii astia.
Raspunde

handi

Acum 8 ani

de acord. parca s vite. capu n piept, privirea la vale si se arunca kamikaze. probabi fac si o cruce cu limba n ceru gurii
Raspunde

sibian

Acum 8 ani

soferii trebuie sa acorde prioritate dar pietoni sunt obligati sa se asigure. ca nu-s bivoli. daca murea dobitocul de 16 ani, pentru familia lui mai conta ca a avut sau nu dreptate? in mod sigur nenorocea si o alta familie.
Raspunde

sibianca

Acum 8 ani

total de acord
Raspunde

Odin

Acum 8 ani

Ceea ce nu pricep pietonii este faptul ca trecerea de pietoni iti confera un drept, dar nu te protejeaza. Calca pe zebra ca picati din luna, nu se uita stanga sau dreapta. Politia se face ca nu pricepe acest lucru, are plan, nu-i asa? Chiar si atunci cand vad clar ca pietonul calca pe zebra in momentul in care tu deja ai rotile din fata pe zebra, iti ridica permisul.
Raspunde

ovidiu

Acum 8 ani

De acord ca pietonul trebuie sa se asigure in traversare, dar sustin vehement ca in majoritatea cazurilor, nu acesta, soferii poarta marea vina. Pentru ca nu reduc viteza din timp si nu acorda prioritate celor care asteapta sa traverseze. Pietonii sunt obligati sa preia initiativa pe cand aceasta trebuie sa vina din partea soferilor. Inclusiv legea este scrisa prost, cum ca soferul este sanctionat daca nu acorda prioritate celor aflati in traversare, adica cu piciorul pe trecere. Eu i-as sanctiona pe toti cei care nu acorda, chiar daca pietonul se afla pe trotuar si are intentia traversarii. In felul acesta la volan ai fi mai tolerant fata de cei mai vulnerabili in trafic. trecerea de pietoni trebuie privita ca o prelungire a trotuarului.
Raspunde

hai-hui

Acum 8 ani

Ovidiu, sa stii ca nu sunt de acord cu ce spui tu. Cei care sunt pe trotuar e greu sa spui ca ar trebui sa aiba vreo prioritate. Eu am zilnic probleme cu diversi pietoni care casca gura langa o trecere dar nicidecum nu vor sa treaca, ci stau acolo.... E foarte greu sa distingi uneori intre unul care sta de vorba langa trecere si unul care vrea sa treaca. Odata era sa provoc eu un accident pt ca am franat brusc din cauza la un cascat care parea ca vrea sa treaca dar de fapt statea pe margine... Autobuzul din spatele meu a franat brusc si el si aproape ca a intrat in mine...
Raspunde

sibian

Acum 8 ani

@ovidiu dupa tine, eu ca sofer trebuie sa ma uit si pe carosabil sa sunt o gramada de bivoli la volan, dar si pe trotuar ca sunt o gramada de bivoli pietoni. pai tu ai impresia ca eu sunt ciurdar? pietonul are obligatia sa se asigure. normal ca reduci viteza cand te apropii de trecere dar daca bivolul trece in galop, sau junincile merg pe trotuar vorbind la telefon si apoi vireaza brusc pe trecere fara sa invarta putin capul sa vada daca vine sau nu o masina ce sa-i faci? la urma urmei daca nu-ti pazesti singur pielea cine vrei sa ti-o pazeasca? daca mori cu dreptatea in mana te ajuta?
Raspunde

ovidiu

Acum 8 ani

Exact! Poate fi copilul tau pe acea trecere. Nu ati prea colindat tarile vestice sa vedeti cum sta treaba acolo cu soferii si pietonii. Acolo nu exista scuza pentru soferi si sincer nici nu am auzit sa moara oameni pe treceri. Asa ceva este inadmisibi la ei iar motivele le-am expus mai sus. Inca avem mentalitati si deprinderi invechite, din pacate.
Raspunde

pieton_ecologist

Acum 8 ani

Toti soferii care circula ca niste disperati sunt de vina. Ei merg cu viteza ca fata mare la maritat si tot ei sunt plin de nervi pe niste pietoni care isi exercita dreptul fundamental de a traversa strada pe trecerea de pietoni. Sper sa i macine puscaria pe toti cei care mai accidenteaza oameni pe trecere. Scursuri ordinare!
Raspunde

Vasile V. Vasile

Acum 8 ani

@pieton_tâmpițel: drept fundamental, ai? Garantat de Constituție sau de legea divină?
Raspunde

[email protected]

Acum 8 ani

catre sibiu. una di aptitudinile de sofer e atentia distributiva, in linie dreapta in desert si fara nimeni in raza de 1000km poate o sa poti conduce relaxata.....din unele comentarii imi dau seama ca unii din voi chiar cred ca au facut scoala la pitesti. Cand va forteaza tiristii ii injurati mereu,ca sunt mari, dar asa sunt si masinile pe landa pietoni si biciclisti. regula e una singura ca cel mare sa-l protejeze pe cel mic
Raspunde

Adrian

Acum 8 ani

Bai, sa nu-mi spuneti ca voi ca soferi respectati intotdeauna limitele de viteza, hai lasati-o balta, ca nu e asa. niciodata nu circulati cu cat ar trebui, asta inseamna conducere preventiva, nu sa gonesti ca bou cu 80 pe mihai viteazu, unde sunt treceri de pietoni din 100 in 100 metri.
Raspunde

un nemultumit de bivolii de pietoni

Acum 8 ani

iarasi soferii de vina?nu contest ca trebuie redusa viteza in apropierea trecerilor dar din cate stiu pietonii trebuie sa se asigure ca pot trece in siguranta.asta inseamna ca trebuie sa se opreasca inante de a traversa si sa se asigure ca pot trece in siguranta,adicacel care este la volan sa poata opri masina,si la 20 km/h,daca trece un prost in fuga sau vorbeste la telefon si se intoarce brusc si nu se asigura din stanga,nu ai nici o sansa sa opresti.
Raspunde

sibian

Acum 8 ani

inainte sa traversezi, te opresti pe trotuar, si iti manifesti intentia de a traversa. te uiti in stanga si in dreapta ca sa te asiguri. chiar daca ai verde la semafor. poate sa treaca atunci salvarea sau pompierii sau politia in misiune. si chiar daca au semnalele luminoase si acustice pornite trebuie sa-ti dai seama incotro merge. si trebuie sa-i dai prioritate daca e in misiune. chiar daca tu, bivolul de pieton ai verde la semafor. si daca nu ai semafor, ci doar trecere de pietoni, asigura-te naibii ca esti perceput de soferi ca pieton cu intentia de a traversa. ca nu crapi daca stai 2-3 secunde sa te asiguri. gandeste-te ca o masina nu poate opri in 2 metri doar pentru ca tu pasesti pe trecere. @ ovidiu: ai colindat prin italia? eu cred ca ai colindat pe la glamboaca unde poti sa treci drumul in jumatate de ora cu pauze pe mijlocul drumului ca nu te deranjeaza nimeni.
Raspunde

mihai

Acum 8 ani

Daca va mai amintiti sunt doua discutii care se aprind mereu: biciclistii care cer mereu prioritate (absoluta dupa parerea unora) si pietonii cu drept divin de traversare :) Aproape nimic nu se schimba... poate doar ca biciclistii au primit in dar semnele de circulatie cu coborarea de pe bicicleta la trecerea de pietoni. Cred ca si pietonii ar trebui sa primeasca unele cu "Asigurati-va inainte de a traversa"... Pentru viata voastra in primul rand!
Raspunde

ovidiu

Acum 8 ani

"Bivolii" de pietoni pot fi mamale, tatii, copiii, bunicii, nepotii vostri. Prin Vest ma refer la Austria, Germania, Olanda, Suedia. Tari cu oameni calmi, civilizati si multa toleranta in trafic fata de biciclisti si pietoni. In majoritatea timpului sunt sofer si incerc pe cat posibil sa-i respect pe ceilalti mai slabi. Imi pare rau dar io nu stiu unde vedeti voi atatia pietoni si biciclisti indisciplinati, acestia fiind exceptii. Dar soferi cu durere in fund fata de pietoni care imbatranesc asteptand prioritate am vazut o gramada. Sau vitezomani prin zone cu treceri unde esti obligat prin lege sa reduci la 30, indiferent daca trece cineva ori ba. Hai noroc.
Raspunde

Anonymus

Acum 8 ani

domnu ovidiu au fost si altii in tari straine si eu vazut cum se circula pe acolo si cum sunt oamenii acolo educati in privinta circulatiei atat ca pieton si biciclist dar mai ales ca sofer. dar hai sa iti spun ceva legat de asta ce poate nu ai observat sau nu sti. In germania in orasele mari si nu numai ci si la alte treceri de pietoni, exista camere de supraveghere care filmeaza complet trecere de pietoni si sunt puse expre pentru pietoni. Sunt camere cu unghi lar de vedere si o rezolutie bine care inregistreaza continuu ce se intampla si daca ai pasit pe trecere fara sa te asiguri sau cand masina era la inceputul trecerii iti vine acasa amenda si daca nu in maxim 5 minute esti intampinat de un echipaj de politie care iti arata dovada video si iti scrie amenda. Daca nu ma crezi fa o incercare in orice oras din germania vrei tu si apoi povestim. in alta oridine de idei acolo de cand sunt la scoala copiii sunt educati sa treaca corect strada fie pe zebra fie prin alte locuri si stii tu care este prima regula cand faci scoala de soferi acolo pe care ti-o spune instructorul: intotdeauna cand te asiguri, indiferent ca este intersectie, trecere de pietoni sau altceva, privesti in ochi pe cel din cealalta masina sau pietonul ca sa vezi intentia si sa vezi daca ai fost observat asupra intentiei pe care o ai. restul este CAN-CAN. Nu mai vorbesc ca la noi multi nici nu stiu cum si ce rol are maneta din stanga volanului (semnalizarea) si cum si pentru ce se foloseste asa cum de asemenea nu stiu cand ai voie si trebuie sa folosesti avariile :)
Raspunde

un nemultumit de bivolii de pietoni

Acum 8 ani

bai ovidiu,"io" nu stiu daca prin tarile unde ai fost ai vazut pietoni sa fuga pe trecerile de pietoni.spui ca nu ai vazut pietoni si biciclisti indisciplinati sau ca sunt exceptii.atunci te iau cu mine in masina si poate asa ai sa te convingi.sau circuli numai pe austrada unde nu sunt treceri de pietoni sau piste de bicicleta
Raspunde

Anonim

Acum 7 ani

Obligațiile pietonilor sun prevăzute expres în art. 72 din OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, cu modificările și completările ulterioare: (1) Pietonii sunt obligați să se deplaseze numai pe trotuar, iar în lipsa acestuia, pe acostamentul din partea stângă a drumului, în direcția lor de mers. Când şi acostamentul lipsește, pietonii sunt obligați să circule cât mai aproape de marginea din partea stângă a părții carosabile, în direcția lor de mers. (2) Pietonii au prioritate de trecere față de conducătorii de vehicule numai atunci când sunt angajați în traversarea drumurilor publice prin locuri special amenajate, marcate şi semnalizate corespunzător, ori la culoarea verde a semaforului destinat pietonilor. (3) Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate și semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localități, pe la colțul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei și pentru ceilalți participanți la trafic. (4) Pietonii surprinși și accidentați ca urmare a traversării prin locuri nepermise, la culoarea roșie a semaforului destinat acestora, sau a nerespectării altor obligații stabilite de normele rutiere poartă întreaga răspundere a accidentării lor, în condițiile în care conducătorul vehiculului respectiv a respectat prevederile legale privind circulația prin acel sector. (5) Sunt asimilate pietonilor persoanele care conduc un scaun rulant de construcție specială, cele care conduc vehicule destinate exclusiv tragerii sau împingerii cu mâna, precum şi cele care se deplasează pe patine sau dispozitive cu role. (6) Se exceptează de la respectarea regulilor stabilite pentru pietoni polițistul rutier și persoanele care se află pe platforma drumului public și sunt autorizate, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, să îndrume sau să dirijeze circulația rutieră, în condițiile stabilite prin regulament. (7) Este interzisă ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar când aceasta este permisă, conform indicatoarelor sau marcajelor, lățimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziția pietonilor trebuie să fie de cel puțin un metru
Raspunde

Anonim

Acum 7 ani

Pietonilor în calitate de participanți la trafic le mai revin, în conformitate cu Art. 35 OUG 195/2002 …, următoarele obligații: (1) Să aibă un comportament care să nu afecteze fluența și siguranța circulației, să nu pună în pericol viața sau integritatea corporală a persoanelor şi să nu aducă prejudicii proprietății publice ori private. (2) La cererea polițistului rutier, să înmâneze acestuia documentul de identitate sau, după caz, permisul de conducere, documentul de înmatriculare ori de înregistrare a vehiculului condus, documentele referitoare la bunurile transportate, precum și alte documente prevăzute de lege. (7) Nevăzătorii sunt obligați să poarte în deplasarea pe drumurile publice baston de culoare albă. De asemenea, în caz de accident, se instituie obligații tuturor participanților la trafic, inclusiv pietonilor, prevăzute de art. 77 alin. 2 și 3 OUG 195/2002 …: (2) Orice persoană care este implicată sau are cunoștință de producerea unui accident de circulație în urma căruia a rezultat moartea sau vătămarea integrității corporale ori a sănătății uneia sau a mai multor persoane, precum și în situația în care în eveniment este implicat un vehicul care transportă mărfuri periculoase este obligată să anunțe de îndată poliția și să apeleze numărul național unic pentru apeluri de urgență 112, existent în rețelele de telefonie din România. (3) Este interzis oricărei persoane să schimbe poziția vehiculului implicat într-un accident de circulație în urma căruia a rezultat moartea sau vătămarea integrității corporale ori a sănătății uneia sau a mai multor persoane, să modifice starea locului sau să șteargă urmele accidentului fără încuviințarea poliției care cercetează accidentul. Regulamentul de aplicare a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, aprobat prin H.G. nr. 1391/2006, cu modificările și completările ulterioare, prevede următoarele obligații și interdicții în sarcina pietonilor: Art. 1. – Participanții la trafic sunt obligați să respecte regulile de circulație și semnificația mijloacelor de semnalizare rutieră, precum și celelalte dispoziții din prezentul regulament. § 4. Circulația pietonilor Art. 166. – Pe timp de noapte, pietonul sau persoana asimilată acestuia, care circulă pe partea carosabilă a drumului, care nu este prevăzut cu trotuar sau acostamente, trebuie să aibă aplicate pe îmbrăcăminte accesorii fluorescent-reflectorizante sau să poarte o sursă de lumină, vizibilă din ambele sensuri. Art. 167. – (1) Se interzice pietonilor şi persoanelor asimilate acestora: a) să se angajeze în traversarea drumului public atunci când se apropie un autovehicul cu regim de circulație prioritară care are în funcțiune semnalele speciale de avertizare luminoase şi sonore; b) să traverseze partea carosabilă prin fața sau prin spatele vehiculului oprit în stațiile mijloacelor de transport public de persoane, cu excepția cazurilor în care există treceri pentru pietoni, semnalizate corespunzător; c) să prelungească timpul de traversare a drumului public, să se oprească ori să se întoarcă pe trecerile pentru pietoni care nu sunt prevăzute cu semafoare; d) să traverseze drumul public prin alte locuri decât cele permise; e) să ocupe partea carosabilă în scopul împiedicării circulației; f) să traverseze calea ferată atunci când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori când semnalul luminos sau acustic interzic trecerea; g) să circule pe pistele pentru biciclete, amenajate şi semnalizate corespunzător. (2) Se interzice oricărei persoane să efectueze acte de comerț pe partea carosabilă, pe acostament, pe trotuar, în parcări ori în stațiile mijloacelor de transport public de persoane.
Raspunde

Vasile de Vasile

Acum 7 ani

dormiși în izmene până acu', 'ai?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus