Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
14°C

Dorian Ștefan, Emilian: ”În primele două luni avem o creștere de 12 %. S-au diversificat foarte mult preferințele sibienilor”

Dorian Ștefan, Emilian: ”În primele două luni avem o creștere de 12 %. S-au diversificat foarte mult preferințele sibienilor”

Emilian Impex a fost desemnată anul trecut dealerul anului în România, înregistrând o creștere a vânzărilor de 56 la sută în comparație cu 2014. Dorian Ștefan, directorul general al companiei, a declarat într-un interviu acordat ziarului nostru că este optimist în privința creșterii vânzărilor și în 2016. Motivele care stau în spatele acestui optimism, dar și care sunt preferințele sibienilor când vor să-și cumpere o mașină, vedeți în rândurile următoare.

Rep.: Cum a început anul 2016? Se păstrează creșterea vânzărilor înregistrată în 2015 în toată România?

D. Ș.: Trendul se păstrează. În primele două luni, ianuarie și februarie, avem o creștere de 12 la sută la autovehicule și îmbunătățirea putem să spunem că este cu atât mai importantă cu cât, în 2015, creșterea venea în comparație cu un an 2014 dezastruos. De aceea spun că acum avem parte de o creștere mai sănătoasă, dar suferim încă vizavi de volume.

Rep.: Ce înseamnă asta?

D. Ș.: Volumele de mașini noi sunt relativ mici în comparație cu o perioadă mai normală, 2008-2010 ca să dau un exemplu. Nu ne așteptăm să ne mai întoarcem la perioada aceea, dar faptul că înregistrăm mai bine de 12 luni de creștere este deosebit de important.

Rep.: Ce preferințe au sibienii atunci când vin să-și cumpere o mașină de clasă medie?

D. Ș.: S-au diversificat foarte mult preferințele sibienilor. Sunt tot mai mulți care doresc o mașină cât mai dotată, cât mai accesorizată. Din acest motiv și producătorii și importatorii se pliază pe noile cerințe, încât majoritatea mașinilor sunt bine dotate. Se observă în continuare o creștere a preferințelor pentru SUV-urile de categorie mică și mijlocie, mai ales că în zona noastră se și pretează. Pretențiile au crescut și datorită faptului că omul este tot mai în temă. Accesul la site-uri și produs este tot mai ușor, iar de aici omul este tot mai informat în ceea ce privește produsele. Foarte mulți vin la noi deja cu un bagaj suficient de cunoștințe, în așa fel încât comunicarea în domeniul vânzării este mult mai lejeră. Oamenii știu ce vor și dilema apare doar din multitudinea de oferte și diversitatea produselor. Nu se mai pune problema de climă, ABS sau servo direcție, discuții se poartă despre sistemul de entertainment, sistemul de navigație, conexiunea cu telefonul mobil, Ipod-ul și alte gadgeturi.

Rep.: Rămâne Dacia ”regina” vânzărilor? Mai sunt modelele Logan și Duster cele mai căutate?

D. Ș.: Dacia rămâne cu cota de piață cea mai mare, însă se simte că zona noastră are un venit peste media pe țară și se cumpără mașini și de un nivel superior. La modelele Dacia a apărut o încetinire în primele două luni ale anului pentru că lumea așteaptă programul REMAT. Dar trendul crescător se păstrează și există mia mulți factori care contribuie la asta: a scăzut TVA-ul, accesarea de credite la dobânzi avantajoase este mai permisibilă și a scăzut prețul combustibilului. Rămânem totuși tributari importurilor de mașini second-hand. Raportul a ajuns la 1,3 sau 1,33 de mașini noi înmatriculate la mașini second-hand. Dacă va continua programul REMAT acesta va influența pozitiv piața, în special pe segmentul low cost.

Rep.: Care sunt cele mai vândute mașini la dvs.?

D. Ș.: Cea mai vândută rămâne Logan-ul, berlină, urmat îndeaproape de Duster și Sandero. Dacia păstrează locul fruntaș pe toate segmentele, însă deja sunt modele noi care vin și atacă poziția. Vă dau ca exemplu aici noul Fiat Tipo, o mașină care se apropie ca preț de Dacia și care vine cu dotări și accesorizări complete. Nu avem model fără climă, cruise control sau motoare economicoase. Are preț de pornire de 10.990 de euro, cu cinci ani garanție, întreținere gratis, combustibil pentru 5000 de km și șase luni Casco gratuit. Producătorii s-au repoziționat și nu mai caută să vină cu cel mai bun preț ci și cu cele mai bune oferte la servicii. Același lucru îl facem și noi și îmbunătățim constant gama de servicii. În prezent suntem service multimarcă autorizat clasa I, ceea ce ne permite să ne ocupăm de orice marcă și orice tip de mașină.

Rep.: Contează vreun pic gradul de poluare pentru sibieni atunci când își aleg o mașină nouă?

D. Ș.: Învățăturile crizei sunt proaspete în mintea fiecăruia și oamenii sunt mai ponderați. Prețul continuă să fie cel mai important criteriu, mai ales pentru segmentul mașinilor de volum. Pentru segmentul mașinilor premium, sau de nișă, există clienți dedicați, cunoscători, care au alt unghi de abordare.

Rep.: Până acum am vorbit despre persoanele fizice. Care este situația firmelor, sunt companii în Sibiu dornice să-și schimbe flotele de mașini?

D. Ș.: La ora actuală creșterea majoră o datorăm tocmai persoanelor juridice. Aproape 90 la sută din vânzări sunt făcute de persoanele juridice. Parcul lor auto, în general, este îmbătrânit, flotele n-au mai fost schimbate de 5 -6 ani din cauza crizei și au văzut acum un moment favorabil. La asta se adaugă și faptul că foarte multă lume așteaptă programul REMAT, de aceea considerăm că acest procent se va schimba în perioada următoare.

Rep.: Comercializați și mașini autohtone și de import. Cât de importantă este pentru dumneavoastră autostrada Sibiu-Pitești, că suntem la câțiva kilometri de intrarea pe Valea Oltului?

D. Ș.: Toată lumea știe că lipsa de mobilitate și de infrastructură influențează economic toată industria. Pentru noi, la Sibiu, este deosebit de important să aveam această legătură cu producătorul. Nu doar autoturismele sunt în discuție ci tot ce înseamnă piese, accesorizare, colaborarea cu platforma industrială care lucrează efectiv pentru industria automotive. Ca să nu mai vorbim de timpul pierdut. Știți că eram, la un moment dat, pe prima poziție în planurile Mercedes pentru construcția unei fabrici noi în Transilvania și s-au limitat doar la o fabrică de cutii de viteze. Iarăși, toată lumea știe că succesul Dacia se datorează vânzărilor din Europa. Traficul pe Valea Oltului deja devine infernal din cauza lipsei acestei autostrăzi.

Rep.: Ca să tragem o concluzie, perspectivele pentru anul 2016 rămân optimiste din punct de vedere economic?

D. Ș.: Eu consider că sunt toate premisele ca acest optimism să se degaje în tot cursul anului. Pe lângă motivele enumerate până acum pot să adaug multitudinea de modele noi care apar la majoritatea producătorilor. Dacia, începând cu luna mai, aduce modelele berlină Sandero și Break cu noua cutie de viteze robotizată, urmând ca spre sfârșitul anului ea să fie adăugată și la Duster. Îmbucurător este că această cutie va dota și modelele diesel. În ceea ce privește Fita, pe lângă modelul Tipo nou despre care am vorbit apare și modelul full back, un SUV utilitar, apare Julia, o mașină deosebită pe segmentul sportiv, cu un feed-back deosebit de favorabil. Toate mărcile au așteptat trecere crizei pentru a lansat cu eficiență noile modele și se simte că este este un moment prielnic, de aceea toată industria e plină de noutăți.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus