Cei care planifică lucrări care afectează străzile sau trotuarele din Sibiu pot plăti, din nou, o taxă de refacere la ghișeele administrației locale. Prevederea este inclusă într-un proiect de modificare a ”Regulamentului privind refacerea infrastructurii domeniului public și privat al municipiului Sibiu”.
Potrivit noilor prevederi, contractul de execuție a refacerii infrastructurii cu o societate comercială poate fi înlocuit (în vederea obținerii avizului de săpătură) cu dovada plății către Primăria Sibiu a taxei de refacere a carosabilului. Reprezentanții administrației locale își asumă refacerea zonelor afectate doar dacă acestea nu depășesc suprafața de 40 de mp.
”Persoanele fizice sau societățile comerciale mici și mijlocii, care realizează lucrări de mici dimensiuni, pot opta pentru plata unei taxe de refacere la Primăria municipiului Sibiu, urmând ca execuția refacerii să se facă prin grija acesteia, în baza contractelor de reparații străzi încheiate cu prestatori specializați”, se arată într-un raport al Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Sibiu. Cei care nu doresc să plătească această taxă, vor trebui să încheie un contract cu o firmă specializată pentru refacerea infrastructurii afectate de lucrări. Nivelul propus pentru taxa de refacere a infrastructurii este stabilit în funcție de prețurile pe care le practică societățile comerciale angajate de Primăria Sibiu. Astfel, pentru refacerea carosabilului cu îmbrăcăminți asfaltice este propusă o taxă de 80 de lei/mp, respectiv 69 de lei/mp în cazul carosabilului cu îmbrăcăminți din beton. Pentru carosabilul cu pavaj (piatră cubică, pavele normale sau abnorme) taxa propusă este de 156 de lei/mp, cea mai ieftină taxă fiind cea pentru refacerea străzilor de pământ (piatră spartă): 13 lei/mp. Pentru refacerea trotuarelor taxa propusă este de 66 de lei/mp, iar pentru cea a bordurilor – de 96 de lei pentru fiecare metru liniar.
”Instituirea acestei posibilități (de a plăti o taxă la Primărie – n.r.) este necesară pentru a permite persoanelor fizice și juridice care realizează lucrări de mici dimensiuni să realizeze acele lucrări fără a fi limitate de obligația încheierii de contracte economice cu firme specializate, care pot impune condiții financiare abuzive și descurajatoare pentru lucrările de mici dimensiuni”, raport Direcția Tehnică din cadrul Primăriei SibiuTermene diferite și o nouă amendă
Noul Regulament propus de Primărie modifică termenul de anunțare a intervenției de la minim cinci zile, la minim două zile înainte de lucrare. În plus, proiectul de Regulament prevede și o nouă amendă, destinată celor care nu anunță în termen de cel mult o oră intervențiile de urgență. În acest caz, amenda este prevăzută a se încadra între 500 și 1.000 de lei. În rest, amenzile sunt propuse a rămâne neschimbate: tot între 500 și 1.000 de lei pe cei care nu anunță intervenția cu cel puțin două zile înainte, iar executarea de intervenții fără aviz de săpătură sau cu aviz expirat va fi amendată cu sume cuprinse între 2.000 și 2.500 de lei. Același interval este propus și pentru cei care nu aduc zonele afectate la starea inițială. Cei care constată și aplică aceste contravenții sunt împuterniciți ai Primarului Sibiului.
Tehnologia de refacere a străzilor și trotuarelor este menținută și în actualul regulament, chiar dacă sunt extrem de numeroase situațiile în care aceasta nu este respectată. Mai precis, celor care afectează infrastructura prin lucrări de săpătură li se solicită să taie marginile îmbrăcăminții asfaltice cu o lățime cu 30 de cm mai mare decât lățimea săpăturii. În cele mai multe cazuri, însă, lățimea asfaltului decupat este egală cu cea a săpăturii.
La fel ca și vechiul Regulament, pentru străzile aflate în garanție refacerile vor fi executate de firmele care au construit respectivele străzi, la tarifele calculate de către acestea. În cazul în care aceste firme refuză lucrările de refacere, cei care ”sparg străzile” trebuie să obțină mai întâi refuzul în formă scrisă, după care pot angaja o altă firmă care să readucă infrastructura la forma inițială. Noul Regulament prevede că ”suprafața străzilor modernizate aflate în garanție se va reface integral, pe toată lățimea carosabilului și/sau trotuarului care au fost afectate de lucrări, după caz”.
Persoanele care doresc să facă sugestii sau propuneri pe tema proiectului de modificare a Regulamentului, respectiv pe tema proiectului referitor la taxele de refacere a infrastructurii sunt invitate să se adreseze în scris conducerii administrației locale, prin intermediul Centrului de informații pentru cetățeni.Citește aici proiectului de modificare a Regulamentului privind refacerea infrastructurii domeniului public și privat al municipiului Sibiu
Citește aici proiectul privind Aprobarea taxei de refacere a infrastructurii
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Primarului Sibiului , strazi , Primăria Sibiu , carosabil ud , Direcția Tehnică , Primăriei Sibiu , trotuare , Direcției Tehnice , Pentru Sibiu , străzi sparte , aviz de săpătură , lucrări de intervenție , Noul Regulament
Vizualizari: 3889
Ultimele comentarii
Acum 5 ore
Gogu
Acum 5 ore
Emil
Acum 5 ore
Justin
Acum 5 ore
Marius
Acum 5 ore
Tzepe. tzepe ...