Miercuri,
09.10.2024
Cer Senin
Acum
10°C

Primăria schimbă regulamentul de avizare a ”spargerii străzilor” din oraș

Primăria schimbă regulamentul de avizare a ”spargerii străzilor” din oraș

Cei care planifică lucrări care afectează străzile sau trotuarele din Sibiu pot plăti, din nou, o taxă de refacere la ghișeele administrației locale. Prevederea este inclusă într-un proiect de modificare a ”Regulamentului privind refacerea infrastructurii domeniului public și privat al municipiului Sibiu”.

Potrivit noilor prevederi, contractul de execuție a refacerii infrastructurii cu o societate comercială poate fi înlocuit (în vederea obținerii avizului de săpătură) cu dovada plății către Primăria Sibiu a taxei de refacere a carosabilului. Reprezentanții administrației locale își asumă refacerea zonelor afectate doar dacă acestea nu depășesc suprafața de 40 de mp.

”Persoanele fizice sau societățile comerciale mici și mijlocii, care realizează lucrări de mici dimensiuni, pot opta pentru plata unei taxe de refacere la Primăria municipiului Sibiu, urmând ca execuția refacerii să se facă prin grija acesteia, în baza contractelor de reparații străzi încheiate cu prestatori specializați”, se arată într-un raport al Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Sibiu. Cei care nu doresc să plătească această taxă, vor trebui să încheie un contract cu o firmă specializată pentru refacerea infrastructurii afectate de lucrări. Nivelul propus pentru taxa de refacere a infrastructurii este stabilit în funcție de prețurile pe care le practică societățile comerciale angajate de Primăria Sibiu. Astfel, pentru refacerea carosabilului cu îmbrăcăminți asfaltice este propusă o taxă de 80 de lei/mp, respectiv 69 de lei/mp în cazul carosabilului cu îmbrăcăminți din beton. Pentru carosabilul cu pavaj (piatră cubică, pavele normale sau abnorme) taxa propusă este de 156 de lei/mp, cea mai ieftină taxă fiind cea pentru refacerea străzilor de pământ (piatră spartă): 13 lei/mp. Pentru refacerea trotuarelor taxa propusă este de 66 de lei/mp, iar pentru cea a bordurilor – de 96 de lei pentru fiecare metru liniar.

”Instituirea acestei posibilități (de a plăti o taxă la Primărie – n.r.) este necesară pentru a permite persoanelor fizice și juridice care realizează lucrări de mici dimensiuni să realizeze acele lucrări fără a fi limitate de obligația încheierii de contracte economice cu firme specializate, care pot impune condiții financiare abuzive și descurajatoare pentru lucrările de mici dimensiuni”, raport Direcția Tehnică din cadrul Primăriei Sibiu
Termene diferite și o nouă amendă

Noul Regulament propus de Primărie modifică termenul de anunțare a intervenției de la minim cinci zile, la minim două zile înainte de lucrare. În plus, proiectul de Regulament prevede și o nouă amendă, destinată celor care nu anunță în termen de cel mult o oră intervențiile de urgență. În acest caz, amenda este prevăzută a se încadra între 500 și 1.000 de lei. În rest, amenzile sunt propuse a rămâne neschimbate: tot între 500 și 1.000 de lei pe cei care nu anunță intervenția cu cel puțin două zile înainte, iar executarea de intervenții fără aviz de săpătură sau cu aviz expirat va fi amendată cu sume cuprinse între 2.000 și 2.500 de lei. Același interval este propus și pentru cei care nu aduc zonele afectate la starea inițială. Cei care constată și aplică aceste contravenții sunt împuterniciți ai Primarului Sibiului.

Tehnologia de refacere a străzilor și trotuarelor este menținută și în actualul regulament, chiar dacă sunt extrem de numeroase situațiile în care aceasta nu este respectată. Mai precis, celor care afectează infrastructura prin lucrări de săpătură li se solicită să taie marginile îmbrăcăminții asfaltice cu o lățime cu 30 de cm mai mare decât lățimea săpăturii. În cele mai multe cazuri, însă, lățimea asfaltului decupat este egală cu cea a săpăturii.

La fel ca și vechiul Regulament, pentru străzile aflate în garanție refacerile vor fi executate de firmele care au construit respectivele străzi, la tarifele calculate de către acestea. În cazul în care aceste firme refuză lucrările de refacere, cei care ”sparg străzile” trebuie să obțină mai întâi refuzul în formă scrisă, după care pot angaja o altă firmă care să readucă infrastructura la forma inițială. Noul Regulament prevede că ”suprafața străzilor modernizate aflate în garanție se va reface integral, pe toată lățimea carosabilului și/sau trotuarului care au fost afectate de lucrări, după caz”.

Persoanele care doresc să facă sugestii sau propuneri pe tema proiectului de modificare a Regulamentului, respectiv pe tema proiectului referitor la taxele de refacere a infrastructurii sunt invitate să se adreseze în scris conducerii administrației locale, prin intermediul Centrului de informații pentru cetățeni.
Citește aici proiectului de modificare a Regulamentului privind refacerea infrastructurii domeniului public și privat al municipiului Sibiu

Citește aici proiectul privind Aprobarea taxei de refacere a infrastructurii

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

6 comentarii

...

Acum 8 ani

Ar trebui sa existe niste regulamente in ceea ce priveste efectuarea de lucrari mari (reabilitarea unei strazi intregi de exemplu) care sa oblige primaria sa anunte din timp aceasta intentie firmelor care detin infrastructura in zona si intentioneaza sa o modernizeze cam in aceeasi perioada sa se poata sincroniza lucrarile, iar in caz contrar sa nu permita alte modernizari ulterioare care ar afecta ceea ce tocmai s-a modernizat. Pe o strada proaspat reabilitata sa nu se mai permita interventii (exceptand urgentele) pe o anumita perioada de timp. Astfel poate ar exista mai multa bunavointa din partea marilor societati de infrastructura sa se sincronizeze cu programul primariei in privinta modernizarilor. De asemenea ar trebui sa nu se mai receptioneze lucrari prost efectuate. De exemplu sa nu se permita receptia strazii daca exista canale prost montate. Este un obicei penibil la noi sa avem strada receptionata cu capace de canala orientate dupa toate galaxiile, numai aliniate cu asfaltul nu, si apoi sa intervina echipele cu picamere sa peticeasca fiecare canal. Este stiut ca aceste petice nici nu reusesc sa repare problema si in plus sunt si primele care cedeaza la intemperii formand conditii pentru erodarea asfaltului din jurul canalului. Aceasta meteahna e intalnita pe fiecare strada nou facuta, chiar si pe mult laudata Calea Poplacii unde la putin timp dupa inaugurare s-a facut aceasta "operatiune traditionala"
Raspunde

Ro

Acum 8 ani

Foarte bine a precizat cel dinainte ,as mai adauga ca după interventie în loc de plombare,petecirea locurilor să se asfalteze toată porțiunea pe lungimea sau pe lățimea trotuarului sau carosabilului ca doar ne-am săturat să trăim în țară lui Iliescu ca doar nu suntem țigani ca el si facem lucrări de mântuială coordonate de octotitii lui .
Raspunde

SIBIAN

Acum 8 ani

Daca tot a venit vorba de asfalt si borduri , de ce bordurile nu au toate aceeasi forma ? Daca te uiti in zonele unde au fost refacute drumurile unele au unghi drept , altele sunt rotunjite si altele la 45 de grade .Este in functie de cat ( s-a dat sau luat) de cei responsabili ? De ce nu se hotareste ce tip de bordura sa se foloseasca si modelul acela sa fie in tot orasul domnilor de la RATHAUS ?
Raspunde

...

Acum 8 ani

in plus trebuie luate niste masuri in privinta parcarilor trasate pe trotuare. Daca aceasta este solutia aprobata de primarie de ce nu se poate face si bordura aferenta in conformitate cu destinatia finala? De ce chiar si la strazi care au stat 1 an in lucrari nu s-a putut face asta? Pe Goga de exemplu (dar mai sunt si altele) ati prevazut parcare pe trotuar dar ati receptionat-o cu borduri inadecvate pentru asa ceva. Poate cineva sa gandeasca si sa coordoneze ceva?
Raspunde

maria

Acum 8 ani

Daca tot s a modernizat cartierele de ce nu s a facut lucru bun,de ce trotuarele nu au borduri si de o parte si de alta,de ce nu sa pus asfalt si pe trotuarul care duce la intrarea in bloc (in unele locuri sa facut in altele nu) de ce nu se face "lucru bine facut".deja unele trotuare in urma ploilor au inceput sa se degradeze,de ce nu sunt verificati si de ce nu se face o receptie corecta atunci cand se modernizeaza ceva sau cand se reapara??(a se vedea strazile modernizate cartierul Valea Aurie).
Raspunde

...

Acum 8 ani

Sincer, fiind in situatia de a interveni pe domeniul public, felicit primaria pentru decizia de a lua in grija repararea interventiilor de mici dimensiuni, pentru ca nici macar nu te baga nimeni in seama, cel putin eu am obosit sa mai cer oferta firmelor din Sibiu pentru inlocuirea a 4 ml de bordura pentru a crea acces in curte. Toate, dar absolut toate pe care le-am consultat au refuzat lucrarea pe motiv ca e prea mica. Sper doar ca aceasta decizie sa fie si pusa in aplicare.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus