Marţi,
22.09.2020
Cer Senin
Acum
19°C

Ultima încercare: se face zbor Sibiu – București? Răspuns: TAROM a pierdut în doi ani 700.000 de dolari cu această cursă

20 Iulie 2016 16:41

Ultima încercare: se face zbor Sibiu – București? Răspuns: TAROM a pierdut în doi ani 700.000 de dolari cu această cursă

O cură aeriană Sibiu – București nu va fi posibilă în viitorul apropiat, susține ministrul Transporturilor, Dan Marian Costescu, într-un răspuns acordat deputatului PNL Ioan Tămâian, la o interpelare adresată de către acesta. ”Considerăm că prin anularea zborurilor ce făceau legătura între Sibiu și București atât din punct de vedere economic, dar și turistic, cultural, s-au suferit și se vor suferi pierderi în continuare. Eficiența economică a curselor va crește în mod sigur dacă pasagerii interesați știu că aceste zboruri sunt conforme unor reguli stabilite precis și pe termen lung. Este cert faptul că pe ruta Sibiu – București și retur, fluxul de călători este suficient de mare pentru a asigura eficiența economică a acestui zbor”, scrie sibianul în interpelare.

Ministrul Dan Marian Costescu susține însă că datele nu dau nici cea mai mică șansă reluării curselor aeriene între Sibiu și București. ”Analizând indicatorii de trafic din perioada octombrie 2009 – martie 2014 se observă că media de pasageri pe cursele de Sibiu a fost de 24, cu o valoare minimă de 12 pasageri înregistrată în sezonul de iarnă 2013 și o maximă de 29 de pasageri înregistrată în sezonul de vară 2010. Din punct de vedere al structurii traficului, 60% a fost reprezentat de traficul direct între București și Sibiu, restul de 40% fiind trafic ce călătorea între Sibiu și destinații internaționale via București. Gradul de încărcare al curselor a variat în perioada supusă analizei între 26% - valoare minimă înregistrată în sezonul de iarnă 2013 și un maxim de 60% atins în sezonul de vară 2010. În perioada noiembrie 2013 – martie 2014 – ultimul sezon IATA operat, gradul de umplere al aeronavelor pe ruta București – Sibiu a fost de circa 28%”, susține ministrul în răspunsul postat pe site-ul Camerei Deputaților în 11 iulie.

Conform datelor prezentate de către acesta, în ultimii doi ani în care s-a mai operat zborul Sibiu – București, pierderile TAROM au ajuns la 700 de mii de dolari. ”În anul 2013, s-au operat 152 de zboruri. Cheltuielile directe de operare nu au fost acoperite, pierderea de cash fiind de 201.263 USD. După adăugarea cheltuielilor legate de avion și a cheltuielilor indirecte, pierderea s-a ridicat la 630.765 USD, respectiv 4.150 USD pe cursă. În primele 3 luni ale anului 2014 – ultimele luni de operare s-au operat 17 zboruri. Cheltuielile directe de operare nu au fost acoperite, pierderea de cash fiind de 25.460 USD. După adăugarea cheltuielilor legate de avion și a cheltuielilor indirecte, pierderea s-a ridicat la 71.773 USD, respectiv 4.222 USD pe cursă. Având în vedere cele menționate, decizia suspendării operării TAROM pe ruta București – Sibiu a fost o decizie firească”, este concluzia ministrului.

În actualul mandat, parlamentarii de Sibiu au mai depus împreună o solicitare la Ministerul Transporturilor prin care se cerea deschiderea cursei Sibiu - București. Momentul unic în istoria locală, în care toți parlamentarii de Sibiu au semnat împreună o petiție a primit un răspuns negativ.

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

23 comentarii

Ade

Acum 4 ani

Costescu nu mai e ministru de vreo 3 saptamani... Mai incercati, domnilor parlamentari, e intr-adevar rusinoasa aceasta izolare a Sibiului. Nu este nici avion si nici celelalte legaturi cu Bucurestiul nu sunt mult mai bune!
Raspunde

sibian

Acum 4 ani

Ade, parerea mea, distanta de 278 de km dintre SB-Buc nu poate justifica un zbor viabil din punct de vedere economic. Domnii parlamentari ar trebui sa faca presiune ca sa se gata autostrada si reabilitarea cailor ferate intre cele 2 orase si nu sa forteze ministerul transporturile sa le ofere un lux pe banii contribuabililor. Nu cred ca exista multe cazuri in statele vestice unde se opereaza zobruri de linie pe asa distante scurte.
Raspunde

Victor

Acum 4 ani

Nu inteleg de ce nu se incearca atragerea unui operator low-cost pe aceasta ruta. Daca se va calcula un pret optim cred ca ar fi cerere si ar renta.
Raspunde

Elena

Acum 4 ani

Cura sau cursa ,,,,,?
Raspunde

calcule

Acum 4 ani

:))) mai greseste lumea: de exemplu virgula (,) in loc de punct (.)
Raspunde

Taromistu

Acum 4 ani

Tamaian vrea Tarom la Sibiu ca sa mearga el moca la București, stati liniștiți nu pt sibieni. Daca e chiar asa preocupat de cursa asta sa vorbeasca la Wizz sau Blue Air ca astia sunt pe val acum. Aaaaaa stai ca la astia trebuie sa plătească bilet....deci ....hai cu Taromul
Raspunde

Eu

Acum 4 ani

Eu am zburat la buc cu tarom si retur si cam era plin avuonul desii pretul era cam 450 lei/ cursa... e drept prin 2006-2008. Acu mam uitat aici http://planes.axlegeeks.com/l/124/ATR-72-500 si am vazut ca gazul e cam 1700 usd / 250km desii in linie dreapta e mai putin pana la buc. De unde pierderile alea de 4000 de usd daca costurile de operare (fuel ) sunt 12,57 usd/ mila nautica? Si conform fisei tehnice de la atr gazul e 45% din costul de operare. Deci o tura sb buc e cc 3800 usd? Pretul e calculat cu 6 dolari/ galon. Eu cred ca prwtul biletului a fost problema. La un 60-65 usd cursa era cu profit mic dar exista si multi o utilizau dar la pretul de 450 lei nu cred ca sunt multi doritori.
Raspunde

Mihai

Acum 4 ani

Se poate crea o cursa Bucuresti - Sibiu - Oradea/ Baia Mare si retur Baia Mare/ Oradea - Sibiu - Bucuresti. Atunci gradul de ocupare al aeronavei ar fi mai mare! Sunt multe companii aeriene, in alte tari, care ofera astfel de zboruri.
Raspunde

gigi contra

Acum 4 ani

Se poate face o cursă SIBIU _ București cu un preț modic și vor vedea că vor avea clienți! Dacă țin de un preț al biletelor care nu se justifică, sigur că nu vor fi doritori!
Raspunde

gigi contra

Acum 4 ani

Se poate face o cursă SIBIU _ București cu un preț modic și vor vedea că vor avea clienți! Dacă țin de un preț al biletelor care nu se justifică, sigur că nu vor fi doritori!
Raspunde

e-manuela

Acum 4 ani

Buna! Adică un fel de traseu 5 al Tursib, nene Mihai ? Dar in acest caz nu crezi ca-r creste costurile de operare aero-portuare mult mai mult decât costul biletelor?
Raspunde

X

Acum 4 ani

Tarom ar trebui îngropat. Exact ca Malev. Wizzair s-a dezvoltat întocmai pe lipsa unui mamut finanțat de stat. Tarom are și cursa Sibiu München unde avionul vine zilnic și se duce zilnic gol la București. De asemenea ora la care opera acea cursa era imposibila. Un zbor București Arad via Sibiu sau chiar și București Suceava via Sibiu ar deveni rentabil cu o mediatizare potrivita. Dar asta numai în mediu privat. Noi suntem încă undeva în 93 când nu exista decât TVR și la București timid tele7 antena1 și soti
Raspunde

Gogoloiu

Acum 4 ani

Gândești ca un jidan. Tarom nu trebuie îngropat, trebuie doar profesionist manageriat. Atât! Cursa lor din Sibiu spre München este de fapt București-München cu escală în Sibiu. Deci nu vine gol avionul din București și nici nu se întoarce gol acolo. E drept că ar putea prelua călători Sb-Buc și Buc-Sb dar din motive stranii nu se vrea acest lucru.
Raspunde

Sile

Acum 4 ani

Din ce motive nu sujnt preluati calatori in cursa München-bucuresti cu escala la Sibiu?! Ce motive sunt? De ce nu se doreste?! La un pret de maxim 60 euro pe cursa Sibiu-Bucuresti poate avea cerere apreciabila. Nici nu trebuie sa fie o cursa zilnica ci doar de vreo 4 ori pe saptamana!
Raspunde

rosu

Acum 4 ani

Nu-i lasa cu branza in avion, asta-i motivul.
Raspunde

Anonymus

Acum 4 ani

management prost al companiei Tarom si multele capuse isi spun cuvantul. De ce nu cauta avioane de mici dimensiuni chiar si subinchiriate cu are sa ofere astfel de curse la un pret decent (la 450 ron/bilet imi fac doua plinuri la masina si fac 4 drumuri de Bucuresti-Sibiu si imi mai si raman de plimbat prin orase) si vor avea si cerere. Acum nu tin ca o astfel de cursa sa fie de la Tarom, (chiar daca parlamentarii vor asta ca sa nu plateasca bilet jigodii ordinare ce sunt) dar poate un operator Low cost se va gandi si la asta...
Raspunde

X

Acum 4 ani

În tarile civilizate nu exista curse de 200 km dar exista infrastructura. Rămân la părerea ca Sibiul ar merge doar combinat cu Arad și Suceava. Ar creea interes pt Sibiu Suceava datorita turiștilor. Te legi de manastiri într o ora.
Raspunde

K.Samuel

Acum 4 ani

Nu e profitabil cu aeronavele de care dispune acum Tarom-ul. Cursa asta ar trebui sa se faca cu nave mici, de cel mult 20-30 de locuri.
Raspunde

v. pody

Acum 3 ani

Oameni buni, cred ca ROMANII au inebunit, azi am dat o cautare sa zbor de la Bucuresti la Sibiu si nestiind ca nu exista acest zbor DIRECT, am pierdut aproape 2 ore sa realizez caci trebuie sa fac 1 sau 2 escale ori la Viena sau Budapesta sa pot ajunge la Sibiu. Bucuresti se afla la 108 KM de Pitesti si 185 KM de Sibiu cu o durata de mers cam 3-4 ore daca circulatia decurge fara probleme si alte intemperii. Posibil caci nu exista o rentabilitate de finantare al unui astfel de lini de trafic aerian, dar sint socat caci Romania nu are asa ceva.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus