O cură aeriană Sibiu – București nu va fi posibilă în viitorul apropiat, susține ministrul Transporturilor, Dan Marian Costescu, într-un răspuns acordat deputatului PNL Ioan Tămâian, la o interpelare adresată de către acesta. ”Considerăm că prin anularea zborurilor ce făceau legătura între Sibiu și București atât din punct de vedere economic, dar și turistic, cultural, s-au suferit și se vor suferi pierderi în continuare. Eficiența economică a curselor va crește în mod sigur dacă pasagerii interesați știu că aceste zboruri sunt conforme unor reguli stabilite precis și pe termen lung. Este cert faptul că pe ruta Sibiu – București și retur, fluxul de călători este suficient de mare pentru a asigura eficiența economică a acestui zbor”, scrie sibianul în interpelare.
Ministrul Dan Marian Costescu susține însă că datele nu dau nici cea mai mică șansă reluării curselor aeriene între Sibiu și București. ”Analizând indicatorii de trafic din perioada octombrie 2009 – martie 2014 se observă că media de pasageri pe cursele de Sibiu a fost de 24, cu o valoare minimă de 12 pasageri înregistrată în sezonul de iarnă 2013 și o maximă de 29 de pasageri înregistrată în sezonul de vară 2010. Din punct de vedere al structurii traficului, 60% a fost reprezentat de traficul direct între București și Sibiu, restul de 40% fiind trafic ce călătorea între Sibiu și destinații internaționale via București. Gradul de încărcare al curselor a variat în perioada supusă analizei între 26% - valoare minimă înregistrată în sezonul de iarnă 2013 și un maxim de 60% atins în sezonul de vară 2010. În perioada noiembrie 2013 – martie 2014 – ultimul sezon IATA operat, gradul de umplere al aeronavelor pe ruta București – Sibiu a fost de circa 28%”, susține ministrul în răspunsul postat pe site-ul Camerei Deputaților în 11 iulie.
Conform datelor prezentate de către acesta, în ultimii doi ani în care s-a mai operat zborul Sibiu – București, pierderile TAROM au ajuns la 700 de mii de dolari. ”În anul 2013, s-au operat 152 de zboruri. Cheltuielile directe de operare nu au fost acoperite, pierderea de cash fiind de 201.263 USD. După adăugarea cheltuielilor legate de avion și a cheltuielilor indirecte, pierderea s-a ridicat la 630.765 USD, respectiv 4.150 USD pe cursă. În primele 3 luni ale anului 2014 – ultimele luni de operare s-au operat 17 zboruri. Cheltuielile directe de operare nu au fost acoperite, pierderea de cash fiind de 25.460 USD. După adăugarea cheltuielilor legate de avion și a cheltuielilor indirecte, pierderea s-a ridicat la 71.773 USD, respectiv 4.222 USD pe cursă. Având în vedere cele menționate, decizia suspendării operării TAROM pe ruta București – Sibiu a fost o decizie firească”, este concluzia ministrului.
În actualul mandat, parlamentarii de Sibiu au mai depus împreună o solicitare la Ministerul Transporturilor prin care se cerea deschiderea cursei Sibiu - București. Momentul unic în istoria locală, în care toți parlamentarii de Sibiu au semnat împreună o petiție a primit un răspuns negativ.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Camerei Deputaților , ministerul transporturilor , Ioan Tămâian , Milano Italia Sucursala Bucure , Ministrul Mediului , Valori Bucureşti , Pentru Sibiu , Ministrul Dan Marian Costescu , Dan Marian Costescu , cursa aeriana , Tarom
Vizualizari: 5940
Ultimele comentarii
Acum 6 ore
Willy
Acum 7 ore
John Doe
Acum 7 ore
Newman
Acum 7 ore
Newman
Acum 7 ore
Q