Joi,
28.03.2024
Innorat
Acum
11°C

Primăria Sibiu, după ce licitația pentru deszăpezire prin topire a fost anulată: ”documentația va fi revizuită”

Primăria Sibiu, după ce licitația pentru deszăpezire prin topire a fost anulată: ”documentația va fi revizuită”

Reprezentanții Primăriei Sibiu dau asigurări că vor fi luate toate măsurile legale ”pentru a asigura deszăpezirea domeniului public”, după ce la prima licitație organizată exclusiv pentru acest serviciu nu a depus ofertă nicio companie. Una din principalele cauze ale acestei situații este și faptul că Primăria a solicitat inclusiv topirea zăpezii, pentru a evita transportarea acesteia în afara orașului. Reprezentanții firmelor care asigură deszăpezirea nu au fost interesați să investească într-un astfel de utilaj.

Faptul că nicio firmă nu a depus o ofertă în cadrul procedurii de achiziție publică a serviciilor de ”curățare și transport a zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț în municipiul Sibiu și stațiunea Păltiniș” determină Primăria să redacteze un nou caiet de sarcini. ”Înainte de a organiza o nouă procedură de achiziție, documentația va fi revizuită. Apoi Primăria Sibiu va lansa în regim de urgență o nouă procedură pentru atribuirea acestui contract, după parcurgerea etapelor prevăzute de legislație. Revizuirea documentației este în curs. La sfârșitul acestei acțiuni se va decide dacă sunt necesare modificări și în ce sens”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Sibiu la solicitarea Turnul Sfatului.

Adio, topire!

Licitaţia pentru noul contract de deszpezure a fost lansată pe 27 iulie 2017, termenul de depunere a ofertelor fiind stabilit pentru ziua de 28 august. Dată la care demersul Primăriei din Sibiu s-a dovedit a nu fi atractiv pentru societăţile comerciale. Astfel, deşi două companii locale (Comtram și Terra Building) s-au înscris la licitaţie, în cele din urmă au decis să nu mai depună nicio ofertă. Una din principalele nemulțumiri ale firmelor interesate de un astfel de contract a fost prețul considerat prea mic pentru acest tip de servicii în următorii trei ani (aproximativ 1,2 milioane de euro), dar și faptul că prin caietul de sarcini era solicitată și o instalație de topit zăpada, cu o capacitate de minim 200 de mc pe oră. ”Eu nu trăiesc doar din deszăpezire, aceasta este doar o activitate sezonieră, câteva săptămâni pe an, cel mult. Prin urmare, nu merită să dau banii pe o astfel de instalaţie, pentru că în trei ani de contract nu mi-aş amortiza investiţia”, a explicat pentru Turnul Sfatului reprezentantul unei companii interesate de contractul de deszăpezire al orașului. Potrivit informațiilor Turnul Sfatului, este foarte probabil ca Primăria Sibiu să renunțe la această cerință, iar contractorilor să le mai fie solicitat doar transportul zăpezii în afara orașului.

O instalaţie de topit zăpada cu o capacitate precum cea solicitată de administraţia din Sibiu are preţuri care pornesc de la aproximativ 170.000 de dolari. Utilizarea unui astfel de utilaj ar fi însemnat o premieră pentru administrațiile locale din România.

Asigurări

În prezent, serviciile de deszăpezire ale municipiului Sibiu sunt asigurate în cadrul contractului de salubrizare a domeniului public, contract care se încheie pe 8 decembrie 2017 fiind semnat în urmă cu trei ani cu asocierea SC Schuster CO Ecologic SRL – SC Getesib SA. Acest contract mai poate fi prelungit prin act adițional, dar reprezentanții Primăriei Sibiu arată că, în această iarnă, doresc să lucreze cu un nou contractor. ”Intenția Primăriei Sibiu este aceea de a atribui noul contract operatorului care va câștiga procedura de achiziție. Contractul în vigoare pentru asigurarea serviciilor de salubrizare a domeniului public și pentru deszăpezire poate fi prelungit, conform legislației în vigoare, până la epuizarea valorii totale a contractului. Precizăm că Primăria Sibiu va lua măsurile legale care se impun pentru a asigura deszăpezirea domeniului public”, mai arată reprezentanții administrației locale.

Pentru procedura care a fost anulată la finele lunii august, termenul estimat de la lansarea anunțului și până la evaluarea ofertelor era de 66 de zile. Până la semnarea contractului, însă, termenele nu pot fi aproximate, având în vedere posibilele contestații.

Citește și Licitația pentru deszăpezirea Sibiului, anulată. Nicio firmă nu a depus ofertă

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

Markus Klein

Acum 6 ani

Trimiteti angajatii de la primarie sa lucreze vreo 6 luni la privat si dupa aceea sa ii puneti sa stabileasca valoarea unui contract. Normal ca nu sunt firme interesate la asemenea pret . Daca socotiti ca oamenii din directia tehnica din primarie sunt platiti (cu tot cu darile catre stat) cu mai mult decat valoarea pe care o estmeaza ei pentru deszapezire (12 oamerni x 3 ani x 12 luni x 1500 euro/luna x 1,6 face mai mult decat 1 milion de euro) ... atunci trageti concluzia.
Raspunde

Gyuntar dela Ooy

Acum 6 ani

Bah natracalelor, daca-i prea scump s-o topitz, poate va ganditz s-o trimetetz cu airoplanu la arabi, c-or shtii ei ce faca cu ea...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus