De două zile deja, peste 300 de apartamente din cartierul Țiglari nu mai au apă la robinete și mulți dintre localnici nu știu dacă vor mai avea apă potabilă prea curând. Asta pentru că zona de blocuri de pe străzile Țiglarilor și Cuptorului are o datorie la Apă Canal de peste 113.000 de lei, bani pe care nimeni nu vrea să îi plătească, cu atât mai puțin cei care nici până acum nu și-au plătit facturile.
Locuitorii din 310 apartamente sunt disperați de ieri de la amiază pentru că reprezentanții societății Apă Canal Sibiu au venit și le-au tăiat apa. Totul s-a întâmplat, spune Cosmin Anghel, administratorul Asociației 2 Țiglari, din cauza a peste o sută de persoane care nu și-au plătit facturile la apă ani de-a rândul. Factura din 2 octombrie l-a făcut pe administrator să-și pună mâinile în cap – 113,219.66 lei.
„Cei de la Apă Canal caută soluții tehnice pentru a separa blocurile rău platnice de cele care și-au plătit la zi facturile. Vor fi separate inclusiv scările între ele, iar la unele dintre ele cei de la Apă Canal au dat deja drumul înapoi la apă. Nu avem ce negocia cu cei care nu au plătit, pentru că e clar că dacă nu au plătit până acum, nu vor plăti nici de acum înainte. Am anunțat deja că în viitorul apropiat mă voi retrage din această funcție, pentru că nu mai pot să mă lupt cu morile de vânt”, explică acesta.Unul din trei locuitori rămași fără apă este rău platnic, arată calculele făcute de Cosmin.
„La momentul actual sunt 310 de apartamente care nu au apă, din 467 apartamente în total pe asociația pe care o reprezint eu. Dintre aceștia, 100 și ceva sunt restanțieri. Eu le-am spus oamenilor să își canalizeze această energie negativă spre găsirea de soluții. Cum ar fi, spre exemplu, să le bată vecinilor la ușă și să îi roage să își plătească restanțele. Noi nu avem un președinte pe asociație și tocmai de aici pornesc problemele noastre, pentru că nu putem să acționăm în instanță împotriva celor care nu au plătit. Am făcut trei convocări pentru aceeași adunare generală să le explicăm oamenilor care este situația și am insistat foarte mult pe alegerea unui nou comitet executiv și a unui președinte. Discuțiile nu au decurs cum ne-am fi dorit noi”, spune administratorul.

Reprezentanții Apă Canal Sibiu spun că au încercat să rezolve problema din zonă pe cale amiabilă, însă fără succes. Chiar și așa, se caută soluții la momentul actual pentru ca un număr cât mai mic de oameni să sufere din cauza datoriilor.
„Este o măsură extremă, nedorită, dar obligatorie în cazul în care nu ne sunt achitate serviciile. Noi am parcurs întreaga procedură legală de somare și înștiințare care a precedat debranșarea. În mod cert, astfel de acțiuni vor continua în condițiile în care se depășesc termenele legale de plată – 45 de zile. Încercăm să evităm astfel de situații neplăcute. Înainte de orice îi chemăm la discuții și încercăm să rezolvăm problemele pe cale amiabilă. Noi însă suntem obligați să recurgem la soluții drastice atunci când acest lucru se impune”, explică Thomas Roth, reprezentantul societății Apă Canal Sibiu.

„Pe cine să tragem la răspundere? Ne sar la gât dacă-i enervăm...”
Oamenii sunt extrem de nemulțumiți de situația în care se află, dar majoritatea spun că le e frică să îi confrunte pe cei care nu plătesc facturile. Totuși, au găsit o soluție prin care să le reamintească în mod constant restanțierilor că au datorii – au lipit pe tavan hârtii cu mesajul „Voi cei ce nu plătiți APA, să vă fie rușine!”.
„Cu cine să vorbim, domnișoară? Normal că ne e frică să mergem să îi tragem de urechi. Oamenii ăștia pot să-ți sară la gât dacă îi enervezi. Ce să facem...”, spune o femeie care locuiește într-unul din blocurile rămase fără apă.Printre ei mai sunt și câțiva norocoși, ai căror vecini sunt plătitori la zi, la fel ca ei. Tocmai de aceea, în încercarea de a rezolva măcar parțial problema, cei de la Apă Canal au mers în această dimineață în zonă și au dat drumul la apă în două dintre blocuri.„Pentru patru apartamente care nu plătesc de ani și ani facturile la apă, suferim 28 de familii. Păi e normal așa ceva? Ce să facem, am pus și eu și vecinul hârtii pe pereți să-i facem să se simtă, să se ducă să plătească, dar nicio șansă. N-ai cu cine discuta. Și dacă n-au plătit până acum, cum să plătească de acum înainte când sunt atâția bani și atâtea penalizări”, spune o alta.
„Aici sunt oameni care nu îți plătesc facturile. Motivele nu le cunosc. Dar sunt câte unul, doi, care nu își plătesc. La mine în scară sunt doi răi platnici și din cauza lor am rămas de ieri de la 11 până azi fără apă. La vecinul în schimb, pentru că nu a avut restanțieri în scară, i-au dat drumul la apă”, spune un localnic.Pentru cei care au rămas fără apă, societatea sibiană a amplasat două cisterne cu apă potabilă.„Noi avem apă de azi, pentru că nu am avut niciun rău platnic, într-adevăr. Dar sunt alții care au probleme mari și care nu știu când vor avea apă. Ar trebui desființate asociațiile și societatea de apă să-i oblige individual pe cei care nu au plătit facturile, să plătească efectiv. Și am rezolvat problema”, spune un vecin.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 3913
Ultimele comentarii
Acum 51 minute
Nemo
Acum 52 minute
Valentino Versace
Acum 54 minute
Nemo
Acum 57 minute
Nemo
Acum 1 oră
Hermannstadt