Luni,
18.08.2025
Partial Noros
Acum
21°C

Calea Cisnădiei, licitată pentru reconfigurare: ”propunem realizarea a patru benzi de circulație”

Calea Cisnădiei, licitată pentru reconfigurare: ”propunem realizarea a patru benzi de circulație”

Primăria Sibiu a lansat o procedură de achiziție pentru atribuirea contractului de realizare a proiectului tehnic necesar reconfigurării Căii Cisnădiei astfel încât aceasta să aibă patru benzi în zona dintre străzile Gheorghe Dima și Siretului.

Proiectul de reconfigurare lansat de Primăria Sibiu vizează reconfigurarea unei porțiuni de aproximativ 500 de metri din Calea Cisnădiei, mai precis cea cuprinsă între intrarea dinspre Cisnădie și sensul giratoriu de la intersecția cu str. Gheorghe Dima (inclusiv zona girației se cere a fi reconfigurată). ”Reconfigurarea pe care o solicităm trebuie să aibă în vedere mărirea numărului de benzi de circulație, 3-4 benzi, semafoare cu buton la trecerile de pietoni, reducerea numărului de treceri pietonale, reamplasarea stâlpilor de iluminat și relocarea rețelelor care se impun. Stațiile de autobuz se vor realiza în alveole retrase, care să nu stânjenească circulația pe timpul staționării, trecerile de pietoni se vor realiza la distanțe mai mari, astfel încât circulația autovehiculelor să nu fie oprită în giratorii. Pe tronsonul cuprins între străzile Gheorghe Dima și Siretului propunem realizarea a patru benzi de circulație, prin diminuarea zonelor verzi și a trotuarelor și realizarea unui zid de sprijin cu parapet de siguranță pentru pietoni”, se arată în caietul de sarcini realizat de Primăria Sibiu pentru atribuirea contractului în discuție. Referitor la porțiunea dintre intersecția cu str. Siretului și limita administrativă a Sibiului, caietul de sarcini nu specifică în mod clar numărul de benzi solicitate. ”Pe restul străzii până la ieșirea din oral, în limita constrângerilor legate de teren și standarde de – Partea carosabilă și trotuarele vor avea îmbrăcăminte asfaltică (...)”, scrie în documentul amintit, fapt ce lasă loc presupunerii că ”pe restul străzii” sunt cerute trei benzi de circulație.

După intersecția cu str. Siretului, până la ieșirea din oraș, strada va avea - probabil - trei benzi de circulație După intersecția cu str. Siretului, până la ieșirea din oraș, strada va avea - probabil - trei benzi de circulație

Dispar din copaci

Proiectul de lărgire a celor 500 de metri din Calea Cisnădiei va afecta spațiile verzi de pe marginea drumului, posibil și copacii. ”Se va urmări crearea de alveole pentru zone verzi, se va avea în vedere tăierea arborilor (dacă este necesar) și plantarea de noi arbuști. (...) Se va avea în vedere tăierea/plantarea de arbori/arbuști în zonele în care trotuarul permite”, scrie în caietul de sarcini redactat de reprezentanții administrației locale.

Caietul de sarcini mai solicită și reproiectarea iluminatului public, eventualele intervenții care se impun asupra rețelelor de apă și canalizare, dar și realizarea unei rețele de cablaj metropolitan.

Primăria Sibiu intenționează ca prin acest proiect să crească siguranța circulației atât pentru autovehicule, cât și pentru pietoni, să ridice confortul deplasării și, mai ales, să reducă timpii de așteptare în trafic. Acești indicatori au crescut imens în ultimii ani, odată cu dezvoltarea și popularea așa-numitului Cartier al Arhitecților, construit la marginea Sibiului, pe teritoriul administrativ al orașului Cisnădie. Potrivit celor care locuiesc în acest cartier, intrarea în municipiul Sibiu la orele de vârf ale dimineții consumă zeci de minute, uneori chiar și mai bine de o oră.

Coloanele de la intrarea, dar și ieșirea din oraș consumă timpi similari traficului din Capitală Coloanele de la intrarea, dar și ieșirea din oraș consumă timpi similari traficului din Capitală

Trei luni - documentele, jumătate de an – execuția

Procedura de atribuire a contractului denumit ”Reconfigurare carosabil calea Cisnădiei între str. Gheorghe Dima și ieșire municipiul Sibiu – faza: DALI+PT+ DE +DTAC + verificare + obținere avize + asistență tehnică” are termen de depunere a ofertelor din partea celor interesați ziua de 17 ianuarie 2019. Valoarea contractului a fost estimată la 168.000 de lei, fără TVA. Documentația de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI - cea care va indica valoarea și soluțiile propuse pentru reconfigurare) trebuie elaborată în două luni de la semnarea contractului. Proiectul tehnic trebuie elaborat în următoarea lună, iar asistența tehnică va trebui asigurată pe perioada celor șase luni în care se estimează că vor fi executate lucrările de reconfigurare efectivă a străzii.

Lucrările de reconfigurare urmează să facă obiectul unei noi proceduri de atribuire a contractului, licitație care va fi lansată după recepția proiectului tehnic.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

29 comentarii

Unu

Acum 6 ani

Eu zic să radeți cireșica cu totul!
Raspunde

Eu

Acum 6 ani

Și totuși, la Sibiu se mișcă ceva....succes in cisnădie, înghițiți in continuare pastilele de la investitori și administratie
Raspunde

Moș Crăc - ion

Acum 6 ani

Nu primești nimic sub brad, până nu-mi explici si mie ce este" ieșirea din oral"?
Raspunde

UnSecol

Acum 6 ani

Raspunde

biciclist

Acum 6 ani

Desființăm spațiile verzi, trotuarele, trecerile de pietoni. Facem mai mult loc pentru mașini și mai puțin pentru oameni. Foarte trist...
Raspunde

Bobo

Acum 6 ani

6 luni pentru 500 de metri? Ardelenesc style.
Raspunde

Erlkonig

Acum 6 ani

meri la vala, de unde-ai vent, ca nu te-a chemat nime'
Raspunde

sibian

Acum 6 ani

'diminuarea zonelor verzi și a trotuarelor' 'reducerea numărului de treceri pietonale ' ' se va avea în vedere tăierea arborilor (dacă este necesar) - normal ca va fi necesar' , 'Valoarea contractului a fost estimată la 168.000 de lei, fără TVA' pe scurt sibienii care platesc impozite la sibiu vor avea confortul diminuat pt a li se spori confortul celor care platesc impozite in cisnadie, totul platit din inpozitele sibienilor. Sa te voteze huja d-na primar.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

mihai

Acum 6 ani

Altu' nascut in pestera, care nu mai poate de capra vecinului.. Majoritatea care folosesc acest traseu lucreaza in Sibiu deci Sibiul primeste destui bani de pe urma muncii lor.
Raspunde

George

Acum 6 ani

PROBLEMA este la intrare in SIBIU, pe teritoriul Sibiului ! ... Ca orice oras mare, trebuie sa poata prelua traficul care vine din orasele invecinate cu muncitori/turisti/orice ! Problemele din cartier ( strazi nepavate, iluminate ..etc ) sunt cu totul alta discutie . Faptul ca decongestioneaza traficul acolo, este si in beneficiul locatarilor din zona! Faptul ca se taie niste copaci, si se planteaza altii, nu e o problema atata timp cat nu mai sunt ore intregi coloane de masini care fumega pe langa copacii existenti.
Raspunde

X

Acum 6 ani

Soluția: sens unic dumbravii în sus- sens unic siretului- sens unic cisnadiei în jos! Toate pe 2 benzi! Descongestionezi giratoriul de la dumbravii cu mihai viteazu la nenorocita aia de trecere de pietoni semaforizata, descongestionezi toată cisnadiei pe urcare si faci un giratoriu pe coborâre cisnadiei în mihai viteazu cu un nou giratoriu! Astfel nu lărgești drumurile dar le lasi pe 2 benzi în aceeași direcție! La interrsectia Dima -cisnadiei desființezi giratoriul si lasi prioritate cisnadiei si ai rezolvat problema! Stiu ca o sa ma contreze mulți dar credeți ma ca asta e solutia fără mulți bani!!! PS astfel lasi si dumbravii asa di nu ti bati joc de ea cu bandă dedicată transportului pt ca nu e cerere si mai faci 13 Aprilie sens unic spre orașe scurt schimbi actualele sensuri unice și faci cisnadiei pe 3 benzi în jos de la intersecția cu siretului
Raspunde

Cata

Acum 6 ani

Am trimis propunerea asta de 3 ori la primarie, cu schita cu tot, au spus ca nu se poate ca e prea mare investitia. am facut schita si pe strazile adiacente si degeaba, nu le pasa. iar cei care spun ca Cisnadia nu face nimic, nici nu are ce sa faca, ca ala e DJ, deci nu apartine de Cisnadie. Acolo e o anomalie, pe o parte e Cisnadie, pe partea cu cimitirul e Sibiu, doar la noi puteai sa vezi asa ceva.
Raspunde

X

Acum 6 ani

*Cisnadiei pe 2 benzi în jos și giratoriu în mihai viteazu pe la casa de pensii
Raspunde

Bobo

Acum 6 ani

Cale Dumbravii eliberata asa cum a fost in dublu sens de circulatie ca sa putem intra in Cisnadiei din ea !!!!!!!!! Berbecii de la primarie cu studiile lor...
Raspunde

UnSecol

Acum 6 ani

Str. Grigore Ionescu (Arhitectilor-Cisnadie) si Calea Cisnadiei (Sibiu) ar trebui redenumite Calea Lactee...cate stele, atatea automobile. Serios, Calea Cisnadiei ar trebui largita in intregime la 4 benzi, apoi in Piata Aurel Vlaicu (intersectie M. Viteazul-Calea Dumbravii) realizat pasaj subteran pe axa M. Viteazul - Centru. Clar fluidizeaza tot traficul spre zona centrala si mai departe spre Zona Ind. Vest, fara a il imprastia in o mie de directii la intersectia cu Dima. Asta ca varianta de ultim moment, pana se va face centura sud sau o legatura directa Arhitectilor-Zona Vest/Aeroport.
Raspunde

UnSecol

Acum 6 ani

Si pt. pietoni pasarele supraterane, macar in Hipodrom IV (aka Ciresica, de la cofetaria comunista).
Raspunde

Dulean

Acum 6 ani

Sibian, cred ca ai uitat de confortul sibienilor sau a oamenilor de orice natie ar fi ei din zona ciresica, cei care respira noxele masinilor stationare in coloana ... Mai cred ca ai uitat de alti sibieni, de langa scoala de caini Mai cred ca sunt importante spatiile verzi, dar nu cred ca putem ridica pretentii sa avem codru in mijlocul orasului. Se are in vedere replantare. Mai cred ca un bulevard nu trebuie sa aiba treceri de pietoni din 200 in 200 m, asa cum este acum.Sunt 3 treceri de pietoni in 500 m.
Raspunde

Roman

Acum 6 ani

Degeaba faci 4 banzi daca se termina in 2 benzi, trebuie facute alternative pe langa cimitir, spre mihai viteazu prin cartierul arhitectilor
Raspunde

rrrr

Acum 6 ani

de ce nu se fac patru benzi din arhitectilor spre prelungirea mihai viteazul?
Raspunde

Odin

Acum 6 ani

Deci, tot în Sibiu trebuie rezolvate problemele create de rezidenți, corupți - Huja&Co. și speculați/ infractori - „dezvoltatorii” imobiliari! Nici 10 benzi nu ajung pe sens pentru că speculatorii construiesc în continuare, Huja încasează și fraierii cumpără! 4 benzi e o soluție temporară care va funcționa exact atât până încep să se mute în ghetourile de pe Valea Sevișului. Cred că mai repede ar trebui prioritizată circulația de pe Siretului -> Calea Cisnădiei, iar de coloanele de migratori din Cisnădie să se ocupe Primăria lor care le-a autorizat aceste condiții pe care au votat-o și o susțin și să-și asume unde s-au mutat. Mai există și ieșirea prin Cisnădie/Cisnădioara! Dacă faceți frumos în 30 de ani vă face drum cu 1 bandă pe sens și spre Dedeman! În așa zisul cartier (nu poate fi numit așa decât de vreun arhitect supraplătit și incompetent de la urbanism!): Nu există și nu vor exista servicii sociale (scoli, grădinițe, creșe, dispensare, etc.) că nu mai este unde. Nu există sistem de canalizare corect dimensionat (vedeți deversările ilegale de pe Valea Săpunului). Nu există transport în comun. Nu am informații despre alimentarea cu energie electrică dar nu îmi fac speranțe. Alimentare cu apă potabilă se face tot din Sibiu. Nu există și nu vor exista spații verzi și de recreere. Decât dacă luăm în calcul câmpul verde și Cimitirul! Nu exista spații comerciale. Nu există străzi asfaltate cu trotuare și iluminat peste tot. Și pentru toate astea și sibienii trebuie să suporte lipsa spațiilor verzi/ a locuri de joacă, aglomearea în scoli și grădinițe, a parcărilor, poluarea excesivă, trafic infernal! Nu, nu vorbesc de costuri ca să nu stârnesc argumentul „se stă la nămoale dar se lucrează la Sibiu”!
Raspunde

Juvetele civilizat

Acum 6 ani

Sibiul este la 5 m distanta si Cisnadia la 10 km! Vine USR/PNL/PLUS la putere si da lege prin care toata zona trece la Sibiu. Pa pa tatuca Huja!
Raspunde

utyuyt

Acum 6 ani

unii deschid tuneluri https://www.washingtonpost.com/technology/2018/12/19/elon-musks-boring-company-is-about-open-its-first-tunnel/?noredirect=on&utm_term=.e8d3cd8ddbe2 altii se chinuie sa faca patru benzi... si apropou, cat se largeste cisnadiei pe unde se va circula?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Klaus

Acum 6 ani

I'm not sure the solution is to build bigger roads. Why not tax all the cars driving into Sibiu, add free Park and rides outside the city to discourage people driving in. Also add alternatives including better (safe) cycle lanes and better, more regular, public transport.
Raspunde

da

Acum 6 ani

invata ba romana si lasa arfele de parvenit
Raspunde

K.Samuel

Acum 6 ani

O schita ceva cu proiectul ca sa ne dam si noi cu parerea? Nu se face o dezbatere pe acest proiect? Dar care sa fie anuntata din timp...
Raspunde

Toma

Acum 6 ani

Nu stiu care e solutia dar cele 4 benzi preconizate pe portiunea dintre Siretului si Gh. Dima nu rezolva nicidecum problema!Doar muta coada eterna spre oras!Cand accezi de pe 4 pe doua benzi unde credeti ca se "evapora" masinile in plus?Tot orasul este sufocat de masini;de ani de zile ne "ameninta" primaria cu parcari de tot felul care nu se mai fac.Nici semaforul de la Ciresica nu-i o solutie:in zilele cand a fost defect coada de masini a fost minuscula!Un mucalit prieten de-al meu mi-a spus;de cand e semafor este coada de masini si spre iesirea din oras nu numai spre intrare!
Raspunde

Silivu

Acum 6 ani

Se pot face si o mie de benzi intre Dima si iesirea din oras si se pot face si o mie de benzi intre cartierul Arhitectilor si prelungirea Mihai Viteazul pentru ca nu se rezolva nimic altceva decat ca se muta blocajul cateva sute de metri. Sibiul are strazi inguste care au fost ingustate si mai mult prin inventarea parcarilor pe marginea drumului. Inutil se largeste Calea Cisnadiei pe o mica portiune pentru ca toate masinile se vor bloca ori pe Calea Dumbravii ori pe Mihai Viteazul. Degeaba se va face iesire din cartierul Arhitectilor prin prelungirea Mihai Viteazul pentru ca Mihai Viteazul are doar o banda inspre Calea Dumbravii care, oricum, este deja aglomerata iar Calea Dumbravii are de asemenea doar o banda inspre centru pe unde circula si masinile venite dinspre cimitir pe doua benzi si cele venite de pe Mihai Viteazul. Singura solutie pentru fluidizarea traficului este construirea de parcari supraetajate, desfiintarea parcarilor de pe marginea strazilor, obligarea tuturor sa-si asigure parcare pe propriul teren (ex. societatile comerciale de pe Calea Dumbravii, Hotel Ramada, Hotel Golden Tulip), obligarea tuturor sa-si parcheze masina in curte sau in spatele blocului si nu pe strada. Apoi, constituirea unei comisii de specialitate si cu SPECIALISTI care sa regandeasca IN ANSAMBLU toata circulatia auto, pietonala si cu bicicletele in tot orasul. Inutil se fac unele interventii punctual si pe zone restranse daca nu se tine seama de ce se va intampla in continuarea acestei zone si in zonele adiacente.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus