E.On Dialog a ajuns la peste 100 de angajați din cei 250 alături de care compania germană și-a propus să lucreze în noul centru de servicii în domeniul energiei pus în funcțiune recent la Sibiu. Încrezători în infrastructura locală de educație în limba germană, germanii consideră că Sibiul a fost cea mai bună alegere pe care o putea face pentru centrul pus la dispoziția a peste șase milioane de clienți germani.
Era în decembrie 2017 când cei de la E.ON Energy Dialog, din Germania, au decis să înceapă căutarea unui loc potrivit în Europa pentru cel de-al șaselea centru de relații cu clienții. Inițiativa includea o premieră, deoarece acest al șaselea centru era primul care urma să devină operațional în afara Germaniei.
După întocmirea unui set de criterii pe care acest “loc din Europa“ ar trebui să le îndeplinească, cei de la E.ON au început să și viziteze țări precum Ungaria sau Polonia, de exemplu. “Însă ne-am dat seama repede că România, în mod special Sibiul, ar fi locul potrivit. A fost o jumătate de an extrem de lungă, în care am făcut această parte de «scouting». Am făcut această alegere nu doar din hârtii, ci am vrut să vedem și să înțelegem locurile și oamenii care ofereau oportunități“, rememorează Ulrich Fischer, administratorul centrului E.ON Dialog SRL, din Sibiu. În martie 2018 era deja schițat planul de afaceri pentru Sibiu, iar în luna mai, acesta era aprobat de acționari, adică de companiile E.ON Energy și E.ON Energy Dialog, ambele din Germania.
De ce Sibiul?
Din noul sediu al E.ON Dialog SRL, aflat pe șoseaua Alba Iulia din Sibiu, administratorul Ulrich Fischer vorbește zâmbitor și plin de încredere. În spațiile luminoase și largi ale clădirii în care și-au stabilit germanii sediul lucrează deja mai mult de 100 de angajați. Adică peste țintele planificate. Asta în condițiile în care primele cursuri de formare cu proaspeții angajați au început la mjlocul lui august, cu o echipă de 20 de oameni. “Sibiul a fost cea mai bună alegere pe care o puteam face. Potențialul lingvistic este real și de perspectivă, excepțional. Când ai în vedere să oferi servicii de bună calitate pentru șase milioane de clienți din Germania, în limba lor, înseamnă că trebuie să fii foarte atent la capacitățile de lucru, care să ne permită funcționarea fără sincope. Cu alte cuvinte, să putem asigura servicii de cea mai bună calitate și fără întrerupere clienților noștri, cu ajutorul unor angajați care să vorbească foarte bine limba germană“, detaliază Fischer.El arată că nu doar abilitățile lingvistice au contat în alegerea orașului pentru noua investiție, ci și faptul că există școli cu predare în limba germană și o universitate cu numeroase parteneriate derulate alături de companii germane.
Conexiunile aeriene cu diferite orașe din Germaniei au fost un alt punct care a contribuit la alegerea Sibiului. Cu atât mai mult cu cât armonizarea funcționării centrului de la Sibiu cu celelalte cinci din Germania presupune și continue sesiuni de formare. “Angajații noștri de aici intră în sesiuni de pregătire cu angajații celorlalte cinci centre din Germania. Acestea trimit la Sibiu formatori și lideri de echipă, dar și specialiști din zona operațională, pentru a armoniza modul de lucru“, spune administratorul german.
Ulrich Fischer, administratorul centrului E.ON Dialog SRL Sibiu
Filosofia în ceea ce privește angajații
Modul de abordare al recrutării forței de muncă este unul propriu principiilor E.ON, deoarece germanii spun că sunt preocupați și să înțeleagă particularitățile pieței locale. “Nu considerăm îndeajuns să oferim doar un salariu bun și un climat de respect reciproc, ci suntem interesați să oferim un pachet mult mai amplu, pe care să îl creăm înțelegând nevoile angajaților noștri. Tocmai de aceea, la stabilirea modalităților de colaborare dintre noi, avem planificate discuții cu angajații, care își pot aduce aportul. Trebuie să performăm în cadrul grupului E.ON, dar pe primul loc sunt oamenii de aici alături de care construim acest business“, spune cel care conduce în prezent E.ON Dialog la Sibiu.“Angajatul e și clientul nostru“
Reprezentanții E.ON Dialog consideră că pachetul oferit angajaților trebuie să se dezvolte în continuu, în pas cu cerințele pieței. Iar în acest scenariu, poziția angajatului în raport cu compania se modifică. “Avem un pachet de beneficii care, alături de componenta salarială, include și multe alte beneficii extra-salariale. Suntem preocupați de dezvoltarea continuă a angajaților noștri, asta însemnând că avem în vedere și dezvoltarea lor profesională, cât și oportunitățile lor de a avansa în carieră, pe scara ierarhică. În acest scenariu al nostru, angajatul este clientul nostru și trebuie să simtă această preocupare a noastră de a-i oferi cele mai bune condiții“, spune Fischer.Colegii de azi, liderii de mâine
E.ON Dialog funcționează la Sibiu cu sprijin managerial din Germania. Această organigramă va suferi, însă, modificări în viitor, când conducerea centrului de la Sibiu va fi preluată treptat de către cei de aici. Iar aceste oportunități de avansare în carieră, cei de la E.ON le consideră drept puncte-forte în competiția de pe piața muncii din Sibiu. “Cei care ni se alătură de la început au șansa de a deveni liderii de mâine. Căci acești oameni vor avea experiența completă a ceea ce facem noi, ei vor înțelege cel mai bine care sunt potențialele probleme și cum pot fi acestea rezolvate“, apreciază Ulrich Fischer. El vede, mai departe, scenariile în care acești viitori manageri locali vor intra în diferite programe de schimburi de experiență cu celelalte filiale din Germania. Programe care, pe de altă parte, pot însemna noi oportunități de a avansa în carieră.E.ON Dialog de la Sibiu este un loc potrivit și pentru cei care își doresc un serviciu stabil. “Sunt oameni care nu își doresc neapărat o carieră managerială, ci vor să aibă un serviciu stabil. Avem deja mai multe cazuri în care angajații au venit și din alte părți pentru a avea o activitate stabilă, un climat sigur și prietenos, un tratament corect. Și toate acestea - aproape de casă“.
E.On Dialog Sibiu este locul și celor care doresc avansarea în carieră, dar și a celor care caută un loc stabil
Se întorc sibienii acasă
Din cei peste 100 de angajați care s-au alăturat până acum echipei E.ON Dialog de la Sibiu, o bună parte provin din rândul celor care, în anii trecuți, au decis să plece din România. “Nu sunt puțini, sunt mulți care se întorc. Fie că noi ajungem la ei prin canalele clasice de marketing, fie prin abordări «diferite»“, arată administratorul noii societăți din cadrul grupului E.ON.“Sunt uimit în mod pozitiv de efortul și energia pe care oamenii le aduc cu ei. Au o personalitate foarte dezvoltată, chiar dacă sunt tineri. Avem alături de noi și angajați tineri, dar și angajați mai puțin tineri, proveniți fie din zona relațiilor cu clienții, fie din alte sectoare de activitate“, Ulrich Fischer, administrator SC E.ON Dialog SRL
Cursuri de formare, la Sibiu
Domeniul în care activează E.ON Dialog SRL este unul extrem de specific, cel al industriei energetice. În plus, este vorba de piața de energie din Germania, țară care are particularitățile ei. Or, pentru a putea relaționa cu clienții din această piață, noii angajați ai E.ON Dialog Sibiu trec printr-o serie de cursuri. ”Aș aprecia că, în medie, este nevoie de aproximativ jumătate de an pentru formarea unui nou angajat, pentru ca acesta să își poată crea și cultiva deprinderile necesare pentru a putea fi un membru deplin al echipei noastre“, arată reprezentantul E.ON Dialog.Toate sesiunile de formare ale noilor angajați au loc la Sibiu. Iar după parcurgerea acestora, noi angajați care intră în contact cu clienții E.ON au alături de ei un ”partener în umbră”, care le poate observa modul de lucru în timp real și îi ghidează. “În timpul sesiunilor de formare, angajații noștri sunt stimulați să capete încredere în ei, în abilitățile lor, pentru a putea rezolva solicitările clienților, de la cele mai simple, până la cele mai complexe“, descrie Ulrich Fischer.
E.On Dialog și-a deschis sediul într-unul din cele mai moderne spații de birouri din oraș
A “câștiga“ inima clientului
Solicitări referitoare la situația contractului, justificarea valorii facturilor, modificări ale datelor din contract sau amânarea la plată a unor facturi fac parte din categoria solicitărilor simple pe care cei care lucrează în cadrul E.ON Dialog le pot primi de la clienții germani. “Este o extrem de vastă arie de activități pe care le abordăm“, arată Fischer.Dincolo de pregătirea tehnică necesară pentru rezolvarea unor astfel de solicitări, comunicarea cu clienții presupune și abilități specifice, care se regăsesc din plin în zona Sibiului, constată Ulrich Fischer. “Am stat mai mult timp să supraveghez activitatea colegilor noștri în relația cu clienții și am descoperit că sunt foarte empatici. Ceea ce este foarte important în domeniul relațiilor cu clienții. Clienții cu care empatizezi își vor expune problemele într-o asemenea manieră încât identificarea și rezolvarea acestora devin sarcini mult mai ușoare. De multe ori este vorba doar de a bifa o căsuță: să aleg tarifele «verzi» sau oferta standard? De ce? Care ar fi consumul? De aceea e important și cum «câștigi inima clientului»“, zâmbește destins administratorul E.ON Dialog.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Alba Iulia , Clienţii Dolce Interactiv , Centrului Creștin , angajari , angajati , Sediul Continental Sibiu , Relații Internaționale , Pentru Sibiu , Oferta Con , Dialog Sibiu , Energy Dialog , găsirea unui loc de muncă , On Dialog , Ulrich Fischer , dialoguri , On Dialog Sibiu , E.On
Vizualizari: 14619


Ultimele comentarii
Acum 1 oră
PS
Acum 1 oră
Virginia
Acum 1 oră
5
Acum 1 oră
Livia
Acum 1 oră
Un sibian