Marţi,
17.09.2024
Parțial Noros
Acum
7°C

Lobby sau parteneriat pentru educație. Școlile din Sibiu, implicate într-o campanie de promovare a dulciurilor

Lobby sau parteneriat pentru educație. Școlile din Sibiu, implicate într-o campanie de promovare a dulciurilor

Școlile din Sibiu au fost invitate de o companie producătoare și distribuitoare de ciocolate și alte dulciuri, cunoscută în lume, să participe într-un concurs care să le aducă mai multe cărți în bibliotecă. Unii părinți cred că este vorba despre o campanie agresivă de publicitate a unor produse care nu sunt sănătoase pentru copii, iar Inspectoratul Școlar spune că acest lucru se face legal.

„Înscrie în concurs o școală, invită-ți prietenii să o voteze și biblioteca acesteia poate câștiga unul dintre cele 15 premii constând într-o mulțime de cărți noi și colțuri de lectură. Iar tu poți fi câștigătorul, prin tragere la sorți, a unui premiu de poveste pentru acasă”, se menționează pe pagina concursului care se derulează la nivel național.

Potrivit regulamentului, ca urmare a voturilor acordate pe internet, se va realiza un clasament al unităților de învățământ înscrise, iar primele 15 care au acumulat cel mai mare număr de voturi vor beneficia, prin donație de la organizator, de câte un fond de carte care să completeze necesarul bibliotecilor școlare din cadrul respectivelor școli. Valoarea cărților oferite este de 8.389 de lei, la acestea adăugându-se un set mobilier pentru un colț de lectură compus dintr-un fotoliu puf și o lampă de birou, în valoare de 391 de lei.

Până acum, în concurs au fost înscrise 74 de școli din județul Sibiu: colegiile naționale „O. Goga” și „Gh. Lazar”, Școala gimnazială Avrig, Școala gimnazială „Octavian Goga” din Rășinari, Liceul „Johannes Lebel” din Talmaciu, Școala gimnazială „Regina Maria” din Sibiu, Școala din Bazna, Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 2 Sibiu, Școala gimnazială „Cireșarii” din Mediaș, Liceul „C. Noica” din Sibiu, Colegiul național pedagogic „A. Șaguna”, Școala gimnazială „I.L.Caragiale” din SIbiu, școlile gimnaziale nr. 7 din Mediaș, din Rîu Sadului, Agnita, Alma, Sadu, nr. 18 din Sibiu, Laslea, nr. 4 Sibiu, Ocna Sibiului, Loamneș etc.

Profesorii sunt implicați activ în această campanie, astfel încât în grupurile de părinți sunt distribuite linkurile cu paginile școlilor respective, iar părinții - îndemnați să voteze. Unii dintre părinți ne-au scriu pe adresa redacției, arătându-se deranjați de faptul că o societate comercială își face imagine prin intermediul școlii.

„Am primit pe grupul de Whats'up al părinților acest link și pe grupul de Facebook al clasei. Mi se pare total anormal că o companie comercială mai ales care vinde produse alimentare nesănătoase, dulciuri pentru copii, implică școala în așa ceva. Mie mi se pare școala un sanctuar. Nu m-am uitat la lista de cărți, dar cred că acestea trebuie alese de școală - probabil au luat niște clasici, dar problema este că se face lobby în școală. Bineînțeles că nu e rău în sine faptul că vor fi niște cărți, dar că ei fac o publicitate gigantică, folosindu-se de un scop frumos, dar de fapt e publicitate deghizată. Lobyy în școală ar trebui interzis. Asta e părerea mea”, ne-a spus Julien Jacquet, care își duce copilul la Școala gimnazială „Regina Maria” din Sibiu.

Directoarea școlii a confirmat pentru Turnul Sfatului implicarea instituției în această campanie, precizând că  firma respectivă a propus școlii să se înscrie în campanie. „O bibliotecă are tot timpul loc de rezervă. Noi avem una amenajată, însă nu cred că este o insituție care să spună că nu are nevoie de cărți”, a mai spus directoarea.

Contactați de Turnul Sfatului, reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Sibiu ne-au spus că derularea concursului respectiv nu este ilegală. „Conform OMEN 5079/2016, privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, art. 190 - unitățile de învățământ pot realiza parteneriate cu asociații, fundații, instituții de educație și cultură, organisme economice și organizații guvernamentale și nonguvernamentale sau alte tipuri de organizații, în interesul beneficiarilor direcți ai educației”, a explicat instituția.

Însă scopul campaniei este, totuși, unul comercial, lucru recunoscut chiar de cei care au demarat-o. Conform secțiunii 2 a regulamentului, „campania este organizată în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață”. Ordonanța respectivă stabilește principiile generale privind desfășurarea activității comerciale și urmărește dezvoltarea rețelei de distribuție a produselor și serviciilor de piață.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

2 comentarii

O persoana care se si informeaza

Acum 5 ani

O carte e bine sa o ai. Ca de obicei, daca scolile vor sa obtina o dotare anume, sunt parinti care se opun. Si ziaristi care vad comert in tot. Am deraiat de tot ca natie! E mai bine sa nu faci nimic! Atunci sti ca nu gresesti!
Raspunde

stire incompleta

Acum 5 ani

din articol nu deducem ce trebuie sa faca scoala sau copii in aceasta campanie cu dulciurile. Să se filmeze copii inghitind kilograme de ciocolata si bomboane ? să depuna facturi ca au cumparat ciocolata firmei ? de ce nu ni se spune totul ?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus