Constructorii de pe loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Lugoj – Deva au anunțat autoritățile că sunt pregătiți de recepția lucrărilor luni, 12 august. „Ambii constructori (Comsa – lotul 3, Spedition UMB – lotul 4 – n.red.) au solicitat ca recepţia lucrărilor să aibă loc pe data de 12 august. Dacă nu intervine nimic între timp, am putea avea aceeaşi situaţie ca şi pe loturile 3 şi 4 de pe autostrada Sebeş – Turda unde, în prima parte a zilei, s-a recepţionat un lot, în a doua parte, al doilea lot, după care autostrada a fost inaugurată de şoferi, pur şi simplu”, susțin surse din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, citate de Glasul Hunedoarei.
Pentru a avea un drum doar pe autostradă din Sibiu spre Vest, vor mai lipsi doar 8 kilometri. Acolo unde urmează să se construiască „tunelurile pentru urşi”, la limita dintre judeţele Hunedoara şi Timiş. Aceşti 8 kilometri lipsă de autostradă vor însemna în trafic de fapt 16 kilometri în plus, atât cât e nevoie de parcurs între localitățile Holdea şi Margina pe DN 68 A.
Autostradă ce trebuia să se deschidă în 2014
În 2011, ministrul transporturilor de la acea vreme, Anca Boagiu, anunța că inaugurarea lucrărilor pe autostrada Orăştie – Sibiu, până la Nădlac se va face în anul 2014. Contractele de lucrări pentru loturile 3 şi 4 de pe Lugoj – Deva au fost semnate abia în 2012, iar lucrările efective au început doar în 2013. Spaniolii de la Comsa au fost primii, apuncându-se de lucru încă din 2013, dar în vara lui 2014 porţiunile decopertate erau deja din nou acoperite de vegetaţie pentru că tocmai Ministerul Transporturilor nu a emis autorizaţia de construcţie necesară. Spedition UMB s-a apucat de lucru pe lotul 4 un pic mai târziu dar societatea a lucrat fără autorizaţie de construire până prin 2015. Apoi au dat peste un cimitir pe care proiectanţii lucrării nu l-au observat în teren. Problema s-a rezolvat în mai puţin de un an, dar cea a celor cinci sau şase lilieci dintr-o specie rară existenţi într-o fostă pivniţă din coasta dealului de la ieşirea din Şoimuş spre Brad a avut nevoie de doi ani pentru a fi rezolvată.
În ciuda blocajelor apărute în 2014 – 2015, oficialii de la „Drumuri Naţionale” şi cei de la Ministerul Transporturilor, susţineau în 2016 că autostrada va fi gata în 2017.
Foto. Asociaţia Pro Infrastructură/facebook
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Companiei Naţionale , ministerul transporturilor , Drumuri Naţionale , Glasul Hunedoarei , Nadlac , Infrastructurii Rutiere , autostrada A1 inchisa , Asociația Pro Infrastructura , Anca Boagiu , Pentru Sibiu , Din Lugoj
Vizualizari: 37225
Ultimele comentarii
Acum 7 ore
Dan
Acum 7 ore
Noi noi
Acum 7 ore
IoB
Acum 8 ore
Barosanu
Acum 8 ore
Kukuruku