Constructorii au deschis circulația pe noul pod construit peste pârâul Seviș, pod cu patru benzi. Termenul de finalizare a lucrărilor de lărgire a drumului de la acest pod până în Sibiu a fost, însă, prelungit pentru a doua oară, de data aceasta la cererea beneficiarului.
După trei luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor de lărgire a DJ 106C la trei benzi de circulație și amenajare de piste de biciclete și trotuare pe o porțiune de aproximativ trei km (cuprinsă între podul peste Seviș și limita administrativă a municipiului Sibiu), avansul fizic al lucrărilor a ajuns la o cincime. Acest procent este dat, însă, în special de lucrările de construire a unui nou pod peste Seviș, în locul celui vechi care a fost demolat la începutul lunii septembrie.
Podul a fost terminat în decursul a aproximativ trei luni, iar autoritățile județene anunță că acesta a fost deschis circulației în cursul zilei de miercuri, după finalizarea lucrărilor la rampele de intrare și ieșire pe pod, zilele trecute fiind asfaltate cele patru benzi de circulație ale noii construcții.
Noul pod a fost finalizat în trei luni. Foto: Șerban Dăncilă
Reprezentanții beneficiarului – Consiliul Județean Sibiu – se arată mulțumiți de calitatea construcției. ”Conform situațiilor de lucrări predate de dirigintele de șantier, proiectul este realizat în procent de 20,54%. Podul va fi dat în circulație la aproximativ trei luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor (3 septembrie 2020), ceea ce confirmă o execuție eficientă și calitativă a lucrărilor, dovadă fiind testele de laborator pe perioada execuției lucrărilor”, arată reprezentanții CJ Sibiu, într-un răspuns transmis Turnul Sfatului.
Cu toate că avansul fizic al lucrărilor a depășit o cincime, constructorii de la Strabag nu și-au primit, încă, nici banii pentru proiectarea și avizarea lucrărilor, etapă încheiată în vara acestui an. ”Din punct de vedere financiar, este în curs de decontare factura emisă pentru «proiectare și asistență tehnică», în valoare de 3.054.470,29 lei cu TVA”, mai răspund reprezentanții CJ Sibiu, la solicitarea Turnul Sfatului.
Valoarea totală a contractului semnat în martie 2020 între CJ Sibiu și Strabag SRL pentru proiectarea și modernizarea porțiunii de trei km din DJ 106C este de 15,2 milioane de lei, fără TVA (valoare în care intră și serviciile de asistență tehnică).
Termen prelungit pentru a doua oară
Trei luni pentru proiectare și șase luni pentru execuție. Acestea au fost condițiile inițiale ale contractului. În vara acestui an, însă, pentru contract a fost semnat un act adițional de prelungire cu 45 de zile a termenului de finalizare. Cei de la Strabag au solicitat această prelungire motivând întârzierile generate la începutul contractului de starea de urgență declarată ca urmare a pandemiei de Covid-19.
Acum, un al doilea act adițional de prelungire a perioadei contractuale a fost semnat, noul termen de finalizare a lucrărilor fiind fixat pentru luna septembrie a anului 2021. De data aceasta, actul adițional a fost semnat la cererea celor de la Consiliul Județean Sibiu, care nu au reușit, deocamdată, să facă exproprierile necesare pentru lărgirea drumului. Procedura de atribuire a contractului de întocmire a documentației cadastrale necesară exproprierilor a fost organizată de CJ Sibiu în vara acestui an. Ulterior finalizării acestei documentații, va fi nevoie de promovarea unei hotărâri de Consiliu Județean pentru declanșarea procedurii de expropriere.
În plus, mai arată reprezentanții CJ Sibiu, termenul trebuie prelungit deoarece a mai apărut un al treilea sens giratoriu pe traseu: este vorba de girația care ar urma să facă legătura către un viitor magazin Kaufland, ridicat pe teritoriul municipiului Sibiu (detalii aici).
”Termenul contractual după ultimul act adițional este septembrie 2021, motivat de aprobarea sensului giratoriu de la km 1+340 (Kaufland) și demersurile administrative privind culoarul de expropriere. În prezent nu avem motive care să conducă la depășirea ultimului termen de finalizare stabilit (septembrie 2021). Considerăm ca lucrările vor fi finalizate conform contractului și actelor adiționale. Până în prezent graficul de lucrări a fost respectat, motiv pentru care apreciem o mobilizare bună a constructorilor”, mai arată reprezentanții CJ Sibiu la solicitarea Turnul Sfatului.
Proiectul
Documentația de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI – prealabilă proiectului tehnic) a fost finalizată în toamna anului trecut. DP Cons SRL, din Cluj Napoca, a realizat respectiva documentație, prin care se propune acoperirea șanțurilor pentru a face loc unui drum lărgit.
Potrivit prezentării realizate în octombrie anul trecut de către reprezentantul firmei care a întocmit DALI-ul de lărgire a drumului județean, acesta va ajunge să aibă trotuar pe partea cartierului Arhitecților, apoi pistă de biciclete de doi metri, separată de carosabil. Prin acoperirea actualelor șanțuri de pe marginea drumului, carosabilul va putea fi extins la trei benzi de circulație, dintre care două pe sensul de mers către Sibiu. Un trotuar tot de 1,5 metri lățime va fi amenajat și pe partea dreaptă a DJ 106C (sensul de mers dinspre Sibiu, partea cu Cimitirul municipal).
”Se va interzice virajul la stânga pe anumite sectoare de drum și vor fi amenajate două sensuri giratorii pentru întoarcere”, a explicat Dan Lazan, din partea DP Cons. Practic, DJ 106C se intersectează în acest moment cu 27 de străzi pe partea stângă (sensul de mers înspre Cisnădie) și alte 14 drumuri pe partea dreaptă. Cum pentru aceste străzi laterale nu există benzi de stocare sau accelerare, virajul la stânga urmează a fi interzis pentru a nu bloca circulația. Cei care vor dori să intre pe o stradă conectată la sensul opus de mers vor trebui, prin urmare, să folosească două sensuri giratorii, propuse a fi amplasate la intersecțiile cu străzile Nicolae Ghica-Budești și Ion Berindei. Ambele străzi se află în cartierul Arhitecților. Prin intermediul giratoriului propus pentru str. N. Ghica-Budești, autoritățile județene au în vedere o legătură cu DN1: mai precis, pe str. Ghica-Budești să se ajungă în capătul prelungirii bd. Mihai Viteazul (zona Troiței), iar de acolo, mai departe, prin investiții realizate de Primăria Șelimbăr să fie prelungit drumul până în DN1. Referitor la acest plan, unul dintre participanții la discuții a atras atenția asupra faptului că str. Ghica-Budești este prea îngustă pentru a permite două sensuri de mers. În plus, la dezbaterea publică din octombrie anul trecut, participanții din cartierul Arhitecților au propus ca sensul giratoriu de la intersecția cu str. N. Ghica-Budești să fie mutat mai aproape de Sibiu. Toate aceste detalii vor fi stabilite în cadrul proiectării tehnice.
Sursa foto: Șerban Dăncilă, diriginte de șantier
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Ultimele comentarii
Acum 46 minute
Vlad
Acum 1 oră
Elen
Acum 1 oră
AndreiM
Acum 2 ore
Clotlida Menestrel_Prajeala
Acum 3 ore
Romania ca o prada