Luni,
18.08.2025
Ploi Scurte
Acum
20°C

Primele mașini Tesla s-au încărcat la stația supercharger din Sibiu. „E o experiență plăcută”

Primele mașini Tesla s-au încărcat la stația supercharger din Sibiu. „E o experiență plăcută”

Stația de încărcare tip supercharger, prima de acest gen din zona Sibiului, a fost pusă în funcțiune zilele acestea, în parcarea de la Shopping City. Stația funcționează non-stop, iar astăzi chiar am întâlnit doi șoferi, unul din Covasna și celălalt din București, care s-au oprit să își încarce mașinile aici.

Cei doi șoferi, deveniți recent proprietari de Tesla, s-au declarat mulțumiți de experiența la stația supercharger. Unul dintre ei își lua cina rapid, în mașină, în timp ce stătea la încărcat. Avea doar 10 minute de așteptat. „E o experiență plăcută, face ce trebuie. Am Tesla de o lună și jumătate, încă sunt la început. Trebuie să stau vreo 10 minute și pot să mă duc și să o încarc acasă”, ne-a povestit șoferul din Covasna.

„Am Tesla de trei luni. Sunt în trecere, din București. E ca la orice alimentare, chiar și cea cu benzină. Bagi furtunul și îi dai drumul. Aici te cuplezi și începe să încarce singur. Probabil voi avea de așteptat vreo 40 de minute, depinde ce viteză de încărcare au aici”, a explicat și Liviu, șoferul din București.

Lângă stație l-am întâlnit și pe reprezentantul firmei care s-a ocupat de amplasarea stației la Sibiu. Acesta a mărturisit că a fost prima lucrare de acest gen a firmei sale și că și-a dorit să facă acest pas pentru comunitatea sibiană. „A fost prima noastră lucrare de acest gen, una destul de grea. Am adus aproximativ 500 de kW, puterea maximă pe care mi-a alocat-o mall-ul. Am venit din spate, am săpat printre camioane, betoane și alte instalații, ca să ajungem în față, aici. Ca firmă locală ne-am dorit foarte mult să facem lucrarea, pentru a face ceva pentru noi ca sibieni, ca și comunitate”, a menționat Simion Alin, de la firma Das Concept Sibiu.

Stația pe care Tesla a pus-o în funcțiune în apropiere de DN1/DN7 are o putere de 250 de kW, de cinci ori mai mare decât stațiile cu cele mai mari puteri instalate până acum. Este vorba de stații de încărcare Tesla din a treia generație care, potrivit producătorului american de mașini electrice, în decurs de cinci minute asigură încărcarea bateriei pentru Model 3, de exemplu, cu energie suficientă pentru parcurgerea a aproximativ 120 de km.

Odată cu punerea în funcțiune a noii stații de încărcare, în Sibiu ar trebui să existe 14 astfel de facilități pentru posesorii de mașini electrice: nouă stații de încărcare rapidă de 50 kW (împărțite la Shopping City, Promenada Mall, Kaufland ieșirea spre Mediaș, Kaufland șos. Alba Iulia și Penny Market Balanța), alături de care mai sunt disponibile alte patru cu o putere de 22 kW (parcarea Cazarma 90, Porsib și Autoklass – sursa informațiilor: masinaelectrica.ro).

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Cristina Bălău

de Cristina Bălău

Eveniment, Cultură 
Telefon:
0770 962 946
E-mail: cristina[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bubu

Acum 4 ani

Experință plăcută? Le face ceva și șoferilor între timp?! Experiență utilă probabil...

Raspunde

Ada Abrudean

Acum 4 ani

Cum e cu "incarcatorul"? Fiecare producator are propriul sistem, ca la telefoane, sau statiile de incarcare pt masinile electrice sunt standardizate, astfel incat cu acelasi "furtun" sa poate alimenta orice tip de masina electrica?
Raspunde

CCS

Acum 4 ani

Sunt 3 conectori mai populari: Type 2, CCS si CHAdeMO. La statiile de la Kaufland sunt disponibili toti trei. https://www.tesla.com/en_EU/findus/location/supercharger/Sibiurosupercharger https://0-100.ro/2020/04/22/masinile-electrice-si-jargonul-ce-inseamna-soc-ocpp-gom/
Raspunde

Geo

Acum 4 ani

Din pacate, toata aceasta schema cu electricele e doar o "schema". In realitate reteaua electrica e deja subdimensionata si practic e imposibil de facut o retea care sa suporte zeci de mii de masini electrice, prin simplu fapt ca ai avea nevoie de conductori electrici cu sectiuni de zeci de centimetrii, pentru a putea sustine asa ceva, plus investitii in centrale noi ... asta nu ne spun domnii de la Bruxelles, cand fac celebrele directive, impotriva masinilor clasice. Uita sa precizeze ca pretul energiei electrice va creste pana la cer si ca toata treaba e nesustenabila. Singura optiune viabila, sunt masinile hibrid, cu un combustibil mai curat, gen biodiesel. Mul tmai bune decat orice masina cu baterii, asa ai deja infrastructura si e mult mai convenient pentru oameni... ca sa nu ramai cu masina fara baterie, in caz de trafic blocat, la -5 grade, de exemplu, can eficienta bateriilor e la jumate.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus