Vineri,
03.12.2021
Partial Noros
Acum
12°C

Combinarea funcțională a alimentelor

Combinarea funcțională a alimentelor

Este un alt mod la care ne putem referi atunci când discutăm despre cum asociem alimentele. În practica mea aceasta este metodă de bază care o urmez atunci când lucrez cu clienții pentru a reveni la un stil de viață sănătos sau atunci când se dorește scădere în greutate și îmbunătățirea florei intestinale!

Dacă în celelalte două articole despre combinarea corectă a mâncării, pe care le poți citi aici- am vorbit despre modurile ideale de asociere ale alimentelor și felul cum acestea se susțin reciproc pentru a readuce și a maximiza starea noastră de sănătate, în cazul combinării funcționale o să mă axez pe lucrurile și obiceiurile care trebuie evitate.

Atunci când combinăm alimente care se digeră în timpi diferiți se produce stres digestiv-  un termen despre care voi tot vorbi. Acest stres digestiv vine la pachet cu balonări, gaze, arsuri, senzația de plin și de oboseală.

Iată câteva combinații de evitat:

PROTEINĂ ȘI AMIDONOASE

Este una din combinațiile care aduce un foarte mare stres digestiv. De exemplu dacă mănânci chiftele cu piure cartofi sau orez, ai putea înlocui lejer orezul sau piureul dovlecei sau conopidă!

PROTEINĂ ȘI FRUCTE ACIDE

Această combinație taxează sistemul digestiv și produce indigestii. De evitat să faceți marinate folosind lămâia. O altă opțiune este să te joci cu alte condimente precum oregano, busuioc, paprika, piper. Același principiu îl aplic și în cazul sosurilor pentru carne.

LAPTE+ ORICE ALTCEVA

Laptele se consumă de sine stătător. În cazul în care vrei să faci tot felul de alte combinații, atunci folosește laptele vegetal.

FRUCTELE+ ORICE ALTCEVA

Fructele nu se combină cu nici o alata mâncare deoarece au un timp de digestie foarte rapid! În felul acestea ele devin micul dejun perfect!

Hai să vorbim acum și despre combinațiile ideale, atunci când vine vorba de mâncare: 

PROTEINĂ + LEGUME NON AMIDONOASE

Din punctul meu de vedere această combinație este excelență deoarece îmi oferă sațietate și nu produse stres digestiv. Fie că alegi să mănânci așa la prânz sau la cină, este absolut minunat.

Alegerile sunt variate- poți opta pentru un pui gătit în legume sau o friptură cu mazăre verde sau pește cu broccoli

FRUCTE+ FRUCTE

Chiar dacă există și aici o teorie a combinării fructelor, vreau să te simți în siguranță și să știi că poți consuma 2-3 tipuri de fructe la o masă. Singura restricție pe care o subliniez este să eviți să combini pepenii cu alte fructe. Pepenele se mănâncă de sine stătător!

NUCI + LEGUME NON AMIDONOASE

Nucile le consider sursă mare de grăsime, pentru asta am grijă cu ce le asociez. Mă simt foarte confortabilă să le consum în salate sau în diverse supe crema.

LEGUME AMIDONOASE + LEGUME NON AMIDONOASE

Boabele, cartofii, cerealele sunt alimente pline de amidon, de aceea le asociem cu legume fără amidon. Spre exemplu: linte cu spanac sau conopidă, cartof dulce cu salată de frunze, orez cu sparanghel.

Atunci când vrei să înveți mai mult despre combinarea alimentelor, contează foarte mult și momentul din zi când le consumi. Este excelent să consumi mâncare “ușoară” în prima parte a zilei, precum fructe și mâncare mai “grea” precum proteină, undeva după mijlocul zilei.

Toate aceste combinații sunt de prisos dacă nu mestecăm mâncarea foarte bine, dacă nu ne hidratăm suficient, nu facem exerciții fizice regulate sau avem un somn de proastă calitate!

Spor la sănătate!

Corina Macrea

de Corina Macrea

Health Coach

0741313451

corinamacrea.ro

 

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus