Duminică,
27.11.2022
Partial Noros
Acum
5°C

Șapte milioane de euro: Con-A câștigă execuția pistei de biciclete pe malurile Cibinului

Șapte milioane de euro: Con-A câștigă execuția pistei de biciclete pe malurile Cibinului

Reprezentanții Primăriei Sibiu au desemnat firma de construcții sibiană Con-A drept câștigătoare a contractului de amenajare a malurilor Cibinului pe o distanță de 3,5 km, în special cu o pistă de biciclete. Semnarea contractului așteaptă încheierea perioadei de depunere a contestațiilor.

Cu câteva zile înainte de încheierea anului 2021, reprezentanții Primăriei Sibiu au stabilit câștigătorul unuia dintre cele mai interesante contracte de construcții din istoria orașului. este vorba de o primă încercare de transformare a malurilor Cibinului într-o zonă accesibilă oamenilor, prin amenajarea unei piste de biciclete, dar și a unor zone de promenadă și relaxare.

Au cerut doar două treimi din buget

Pentru acest contract de execuție finanțat din fonduri europene nerambursabile, Primăria Sibiu a alocat un buget de 50,8 milioane de lei, cu tot cu TVA. Din cele patru oferte depuse în luna iunie a anului trecut în cadrul licitației de atribuire a contractului de execuție, două nu au trecut de evaluarea tehnică. Este vorba de ofertele depuse de asocierile conduse de Strabag SRL, și, respectiv, Terra Building SRL.

La evaluarea financiară a ofertelor au mai rămas, prin urmare, doar ofertele depuse de asocierea condusă de Con-A și, respectiv, cea de Geiger Transilvania SRL. Atribuirea contractului se face în proporție de 90% în funcție de prețul cel mai mic, celelalte zece puncte procentuale fiind acordate în funcție de garanția oferită (minim cinci și maxim șapte ani).

În urma deschiderii ofertelor financiare, a rezultat că cel mai mic preț este cel propus de Con-A: 34,7 milioane de lei, cu tot cu TVA (aproximativ 68% din bugetul alocat inițial). Oferta asocierii condusă de Geiger Transilvania propunea un preț de aproape 80% din bugetul alocat, respectiv 40,6 milioane de lei, cu tot cu TVA.

Contractul pentru execuția pistei pentru biciclete va fi semnat în cazul în care nu va fi depusă nicio contestație. Termenul de depunere a eventualelor contestații expiră săptămâna viitoare.

Din asocierea condusă de Con-A Operations, mai fac parte Con-A și Dimex-2000 Company (din Bistrița-Năsăud). În lista subcontractanților mai apar Dewatering & Silent Piling SRL, din București (18,2% subcontractare), Con-A MEP (11,2% subcontractare), Helinick (0,7%) și Ingaz for Construct (0,3%). 

Con-A, cea mai mare companie sibiană de construcții și printre cele mai mari din România, are în derulare și contractul de modernizare a stadionului municipal din Sibiu (lucrare de peste 35 de milioane de euro), dar și cea de finalizare a Liceului de Artă (4,5 milioane de euro). La această din urmă lucrare, însă, Primăria nu a reușit să pună șantierul la dispoziția celor de la Con-A, din cauza proceselor cu fostul constructor – Construcții SA.

Termen: la anul, sigur

În faza de clarificări, Primăria Sibiu arată că în cadrul acestui contract nu vor accepta prelungiri invocate din cauza sezonului rece (1 noiembrie – 31 martie) ”Ofertanții vor avea în vedere că durata contractului este de 11 luni, inclusiv eventualele perioade de timp friguros”. Celor 11 luni de execuție li se vor adăuga alte două luni în care Primăria Sibiu va recepționa această lucrare.

Lucrarea este finanțată din fonduri europene nerambursabile care, în mod normal, ar fi trebuit cheltuite până anul trecut. Din cauză că România a întârziat în absorbția acestor fonduri, termenul final pentru încheierea proiectelor finanțate nerambursabil de către Uniunea Europeană este 31 decembrie 2023.

Pod circular, piațetă, pistă de biciclete...

Pista de biciclete care urmează a fi amenajată pe malurile Cibinului reprezintă cea mai mare investiție a Primăriei Sibiu, după cea de modernizare a Stadionului municipal. Pista va avea 3,5 km lungime și are punct de pornire pe strada Maramureșului, ajungând până aproape de Gușterița (mai precis, până în dreptul intersecției dintre strada Viitorului și strada Crișului).

Pe lângă pista propriu-zisă, proiectul include și amenajări destinate inclusiv pietonilor, cum ar fi o piațetă în imediatul aval al podurilor șoselei Alba Iulia peste Cibin, precum și un viitor pod circular în spatele Spitalului de Psihiatrie. Acest pod care va fi amplasat deasupra confluenței pârâului Rosbach cu Cibinul va avea cinci metri lățime: trei pentru bicicliști și doi pentru pietoni.

Proiectul include și amenajarea sistemului de iluminat al pistei cu telegestiune, amplasarea de bănci ”smart”, totemuri de informare cu mesaj variabil, amenajări peisagistice, dar și zone de odihnă: trei deck-uri cu suprafața de 142 de mp fiecare și cinci balcoane cu suprafața de 36 de mp fiecare, suspendate de-asupra apei. Acestea vor fi realizate din structuri metalice, cu pardoseală din plăci TWPC.

O pistă de doar doi metri lățime

Imensul proiect scos la licitație pentru execuție va atrage, cel mai probabil, și mulți pietoni dornici să descopere peisajul albiei Cibinului. Pentru pietoni, însă, n-au fost prevăzute amenajări sau reabilitări de trotuare decât pe 7% din lungimea pistei de biciclete. A cărei lățime este cea minimă prevăzută de normative: doi metri.

Reprezentanții Primăriei spun că au ales o pistă de doar doi metri lățime pentru a nu afecta verdeața de pe malurile Cibinului. ”În acest proiect s-a plecat de la premisa de a fi cât mai puțin invaziv pentru zona verde, de păstra într-o cât mai mare măsură caracterul natural al malurilor și de a nu afecta stabilitatea acestora. Conform ghidurilor de finanțare și conform normativelor tehnice în vigoare, pista trebuie să aibă o lățime de un m pe fiecare sens, prevedere respectată în proiect. Pe lângă pistele în două sensuri (doi metri lățime) s-a prevăzut și o suprafață de siguranță de 0,5 metri pe fiecare parte, astfel încât să creștem gradul de siguranță a bicicliștilor care le vor utiliza”, răspund reprezentanții Primăriei Sibiu la întrebarea transmisă de Turnul Sfatului referitor la lățimea viitoarei piste. În același răspuns (pe care îl puteți citi integral aici), reprezentanții Primăriei lăsau să se înțeleagă faptul că pietonilor le va fi interzis să se plimbe pe pista de biciclete.

Unul din cele două spații de siguranță de 50 de cm este, de fapt, un viitor șanț, iar în partea opusă acestuia sunt prevăzute, acolo unde situația o cere, parapete.

Lucrările propuse sunt de mare amploare: stabilizarea se va face cu ziduri de sprijin din palplanșe cu o lungime cuprinsă între șase și nouă metri. În plus, lucrările cerute de Primărie presupun turnarea unor cantități mari de betoane: peste 4.000 de mc (echivalentul a 730 de betoniere).

Detalii despre traseul exact al viitoarei piste de biciclete puteți citi aici: 10.000.000 de euro, 3,5 km de pistă de 2 m, pod circular și peste 4.000 de mc de beton: licitație pentru malurile Cibinului

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Vizualizari: 5017

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

6 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Rostogan

Acum 10 luni

Cu banii astia se faceau cativa km de autostrada spre Brasov de care ar fi profitat mult mai multi sibieni.
Raspunde

Alex

Acum 10 luni

Un km de autostrada iese la 15 milionar

Raspunde

Ruhr

Acum 10 luni

Vezi că autostrăzile ți le face statul. Primăriile nu fac autostrăzi de capul lor. Iar prețul kilometrului de autostradă variază de la 1.2 la 18 milioane de euro, în funcție de dificultatea terenului (când se impun lucrări de artă, apeducte, poduri șamd). Vezi https://www.mediafax.ro/economic/analiza-cat-costa-infrastructura-romaniei-preturi-pe-kilometru-si-viteza-de-executie-la-tronsoanele-licitate-16798318 În ce privește costul, trebuie să fie clar că nu e vorba doar de o simplă fâșie de 3.5 km de pistă de biciclete. Pe lângă piste trebuie luate în calcul la preț și spațiile de odihnă, trei deck-uri cu suprafața de 142 de mp fiecare (tronsoanele 2, 5 și 6) și cinci balcoane cu suprafața de 36 de mp fiecare. Plus trotuare și o piațetă pietonală amenajată ca zonă de promenadă (malul de la Kaufland). Plus amenajarea a 166 de stâlpi de iluminat cu sisteme led. Apoi vine mobilierul urban (bănci de 3 tipuri, din beton, din metal, cu panouri fotovoltaice). Și mii de metri cubi de beton pentru consolidarea traseului. În final, pista de bicicletă e doar o parte din costul total. Eu zic să avem încredere în CON-A. Au construit stadioanele Cluj Arena, Ion Oblemenco de la Craiova, Târgu Jiu, Sala Polivalentă de la Cluj, și fabrici mari peste tot prin țară (ultima fiind cea Continental, de 6 etaje din Timișoara). Plus Centrul de Afaceri și Hotelul Ramada tot de ei este construit. Au expertiză, experiență și termină de regulă înainte de termen. Mare noroc că au câștigat ei contractul.

Raspunde

Birtu

Acum 10 luni

Tante vrea sa sifoneze si ultimi bani ramasi in bugetul orasului, nu se lasa deloc. Ar putea sa gaseasca alte lucruri de facut cu banii aia sa faca orasul mai aerisit nu betoane pe spatile verzi si asa putine care au mai ramas.Dar vrea sa iasa la pensie cu bugetul gol in primarie si cu buzunarele pline ale acolitilor !

Raspunde

Vivi Dragan

Acum 10 luni

Un singur lucru interesant daca pina acum aveam incredere in Cona daca au ajuns sa se asocieze cu firma unui condamnat penal ca Dimex 2000 Bistrita inseamna ca ceva nu e in regula.Eu stiam ca la o licitatie de asemenea valoare se cere experenta similara si din cate stiu nici o firma din asociere nu a construit vreo pista de biciclete.Dar asa e la noi ca la nimeni.

Raspunde

Darius Aurel

Acum 10 luni

Dl Ruhr le stie el! El stie ce ne dorim! Pai NU ne dorim 11 milioane aruncate pe Apa Cibinului! E un proiect mizer! Scandalos fara gram de respect vis a vis de contribuabil! Domnule Ruhr poate ne dorim : gradinite, azile, ajutoare pentru reabilitarea fatadelor( o asanare e costisitoare) si pot continua ... Directiva Europeana e clara - avem nevoie de natura in mediul urban! Acest proiect aduce doar BETON! Avem deja N exemple ce sunt proiectele UAT SIGHI! Vezi Lac Binder, Stadion ....

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus