Marți,
28.10.2025
Parțial Noros
Acum
11°C

Tronsonul Boița – Avrig din autostrada Sibiu – Făgăraș, pregătit pentru licitație. Primii 14 din totalul de 68 de kilometri

Tronsonul Boița – Avrig din autostrada Sibiu – Făgăraș, pregătit pentru licitație. Primii 14 din totalul de 68 de kilometri

Primul sector al Autostrăzii Sibiu – Brașov, de la Sibiu până la Făgăraș, urmează să fie scos la licitație în primăvara acestui an, anunță Agenția de presă Rador. Tronsonul total de autostradă are o lungime de 68 de kilometri, iar construcția lui a fost estimată la 7,5 miliarde de lei.

Autostrada Sibiu – Făgăraș a fost aprobată de Comitetul Interministerial și mai are nevoie doar de acordul de mediu înainte să fie scoasă la licitație. Emiterea avizului Agenției de Mediu era așteptată pe parcursul acestei luni, dar procedurile s-au prelungit iar actul se preconizează că va fi eliberat în februarie.

Citește și: Autostrada Sibiu - Făgăraș, aprobată de comitetul interministerial. Traseul de 68 km este împărțit în patru tronsoane

Un alt pas important a fost făcut la sfârșitul lunii decembrie, când Ministerul Transporturilor a avizat indicatorii tehnico-economi ai proiectului.

Licitația pentru cei 68 de kilometri ai tronsonului Sibiu – Făgăraș va fi lansată, potrivit ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, în luna martie a acestui an.

Traseul se desprinde din Autostrada Sibiu – Pitești în dreptul nodului rutier de la Boița și merge paralel cu Munții Făgăraș într-un relief preponderent de șes, care nu pune probleme deosebite. Proiectul prevede amenajarea mai multor tuneluri pentru lupi și urși, zona fiind una des frecventată de animale sălbatice.

Tronsonul Sibiu – Făgăraș a fost împărțit în patru loturi distincte, care cel mai probabil vor fi licitate separat.

Primul sector, de 14 kilometri, va fi construit între Boița și Avrig. Cel de-al doilea are 20 de kilometri și continuă până în zona localității Arpașu de Jos, a treia porțiune, de 17,5 kilometri, ajunge la Sâmbăta de Sus, iar ultimul sector, tot de aproximativ 17,5 kilometri se va termina în dreptul municipiului Făgăraș, printr-un drum de legătură cu DN1.

Autostrada Sibiu – Făgăraș va continua ulterior spre Brașov, pe un traseu care inițial făcea parte din Autostrada Transilvania. Pentru această porțiune se lucrează deocamdată la actualizarea studiilor de fezabilitate și cel mai devreme peste doi ani se poate vorbi despre scoaterea ei la licitație.

Când va fi gata, Autostrada Sibiu – Brașov va avea aproximativ 130 de kilometri lungime și va purta numele A13.

Potrivit previziunilor făcute de reprezentanții Ministerului Transporturilor, această autostradă va fi terminată înainte de începerea lucrărilor la Autostrada Brașov – Ploiești, care va descongestiona traficul pe Valea Prahovei. În aceste condiții, Brașovul va fi mai întâi legat prin A1 și A3 de Vestul Europei, înainte să aibă o autostradă care să ajungă până la București.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

1 comentarii

Claus

Acum 3 ani

Vai doamne,acum cand,dupa 30 ani,a asfaltat si Fagaras 20 metri de bulevad central...Plange masina sub tine,cand treci pe acolo,de vine sa o ei in carca...e clar ca nu prind autostrada. Sper macar ca se termina dincolo de Fagaras,spre Mandra,ca altfel e degeaba...Cel mai liber DN din tara este de la Codlea pana in Sibiu,cel putin asta am simtit eu 20 ani de tranzit saptamanal.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus