Vineri,
12.08.2022
Cer Senin
Acum
12°C

Se cere revocarea modernizării drumului din cartierul Arhitecților: nu respectă planurile urbanistice

Se cere revocarea modernizării drumului din cartierul Arhitecților: nu respectă planurile urbanistice

Afectați de modul în care a fost modernizat drumul județean din dreptul cartierului Arhitecților, reprezentanții unei companii cer Consiliului Județean să revoce hotărârea prin care au aprobat această investiție. Principalul motiv invocat este faptul că drumul, așa cum a fost construit, nu respectă planurile urbanistice adoptate pentru respectiva zonă.

Solicitarea de revocare a hotărârii prin care, în 2019, CJ Sibiu a adoptat indicatorii tehnico-economici ai proiectului de modernizare a unei porțiuni a DJ 106C (cea dintre Sibiu și pârâul Seviș) a fost formulată de societatea Carpalat SRL. Societate care deține brandul Mândra și care, la câțiva zeci de metri de limita administrativă a Sibiului, are sediul principal, cu punct de vânzare.

După lucrările de modernizare, virajul la stânga a fost interzis. Prin urmare, accesul la sediul în discuție poate fi făcut doar după parcurgerea a mai bine de un kilometru până la următorul sens giratoriu, unde să se revină pe sensul opus (cel înspre Sibiu) și astfel să poată fi făcut virajul la dreapta către sediu. Reprezentanții Carpalat au cerut fie o derogare, fie amenajarea unei benzi separate de acces către sediul lor, solicitări care au fost respinse. ”Ne vedem nevoită să uzăm de toate căile legale pentru apărarea intereselor subscrisei și a dreptului nostru de proprietate, respectiv pentru repararea pagubelor care urmează a fi produse subscrisei”, se arată într-una din adresele transmise CJ.

Adresă care a fost urmată de o plângere prealabilă, prin care Carpalat SRL cere revocarea hotărârii prin care a fost aprobată investiția în modernizarea drumului. În sprijinul solicitării lor, reprezentanții Carpalat SRL invocă planul urbanistic zonal elaborat și adoptat de Consiliul local Cisnădie în 2016, pentru construirea sediului societății (laborator cofetărie-patiserie și spațiu de desfacere, birouri – proprietar). Acest PUZ care nu a mai fost modificat de atunci prevede, la fel ca și Planul urbanistic general al Cisnădiei, amenajarea unui drum paralel cu drumul județean. ”Un «drum nou» colector, pe două sensuri de mers, cu o lățime proiectată de șase metri, paralel cu DJ 106C Sibiu – Cisnădie, care începe (sau urma să înceapă) la ieșirea din Sibiu și continuă (sau urma să continue) până în zona pârâului Seviș, asigurându-se astfel un acces mai facil dinspre cartierul Arhitecților spre Sibiu și invers, în mod particular dinspre strada Grigore Ionescu (Cisnădie) înspre Sibiu și invers, cu evitarea drumului județean DJ 106C Sibiu – Cisnădie. Sens în care ni s-a solicitat prin PUZ și ne-am obligat să cedăm o parte din terenul aflat în proprietatea noastră. Acest drum nou, deși există scriptic, nu mai poate fi realizat faptic, întrucât terenul pe care urma să fie construit acest drum a fost parțial ocupat de drumul județean, astfel cum acesta a fost modernizat”, se arată în plângerea prealabilă transmisă Consiliului Județean Sibiu.

Reprezentanții societății mai arată că vor cere și anularea autorizației de construire emisă de Primăria Cisnădie pentru modernizarea drumului județean.

”Prea târziu”

Ca urmare a acestei plângeri prealabile, președinta CJ Sibiu, Daniela Cîmpean, a inițiat un proiect de hotărâre prin care cere consilierilor județeni să voteze pentru ”respingerea solicitării de revocare a hotărârii CJ Sibiu nr. 226/2019” (hotărârea prin care a fost aprobată documentația pentru modernizarea drumului județean).

În proiectul nu foarte obișnuit (în sensul că nu există precedent pentru promovarea unui proiect ca urmare a unei plângeri prealabile), Daniela Cîmpean susține că hotărârea din 2019 ”este temeinică și legală”, iar demersul celor de la Carpalat este tardiv. ”Hotărârea nr. 226/ 2019 nu ar putea fi revocată de emitent întrucât, odată adoptată și dată publicității, a intrat în circuitul civil și a produs efecte juridice, obiectivul de investiții în cauză fiind realizat efectiv în proporție de 99%, având la bază DALI aprobat prin hotărârea criticată, fiind în curs de finalizare și urmând a fi efectuată recepția la terminarea lucrărilor, în condițiile legii”, semnează Cîmpean în referatul de aprobare al proiectului pe care l-a inițiat.

Avocat de profesie, Cîmpean invocă și motive procedurale. ”Subliniem faptul că, potrivit Legii nr. 554/ 2004 a Contenciosului administrativ, cu modificările și completările ulterioare, plângerea prealabilă se introduce în termen de 30 de zile din momentul în care persoana vătămată a luat cunoștință, pe orice cale, de conținutul actului, iar pentru motive temeinice și peste acest termen dar în orice caz nu mai târziu de 6 luni de la data la care a luat la cunoștință, pe orice cale, de conținutul acestuia. Hotărârea consiliului județean atacată fiind un act administrativ adus la cunoștință publică odată cu publicarea sa pe site-ul autorității emitente încă de la data adoptării (www.cjsibiu.ro, secțiunea „Consiliul județean-Hotărâri”) , socotim că petenta a introdus tardiv plângerea prealabilă împotriva acestei hotărâri, la mai mult de doi ani de la data adoptării și publicării actului, acesta fiind un motiv în plus pentru respingerea cererii sale”.

”E extravilan”

În ceea ce privește nerespectarea PUG-ului Cisnădiei, reprezentanții CJ Sibiu resping acuzația. ”Nu intră în discuție nerespectarea planului urbanistic general (PUG) al orașului Cisnădie întrucât acesta reglementează intravilanul localității, în timp ce drumul județean DJ 106C se află în extravilanul localității”, se arată în raportul de specialitate întocmit de funcționarii instituției județene.

Potrivit cărora, PUZ-ul invocat și adoptat în 2016 pentru amenajarea sediului Carpalat nu obligă la asigurarea accesului pe proprietate din ambele sensuri. 

”În ce privește autorizația de construire pentru obiectivul de investiții, precizăm că aceasta a fost emisă de Primarul Orașului Cisnădie, în condițiile legii, analizarea unor eventuale aspecte de nelegalitate ale acesteia nefiind de competența Consiliului Județean Sibiu. Arătăm doar faptul că lucrarea de modernizare a drumului județean s-a efectuat cu respectarea cerințelor din certificatul de urbanism și din autorizația de construire emise, nefiind solicitată elaborarea PUZ pentru realizarea investiției”, se mai arată în raportul de specialitate amintit.

Amânat de cinci ori și scumpit în șase rânduri, proiectul de modernizare a DJ106C a ajuns, până în prezent, la o notă de plată de 5,4 milioane de euro. Inițial trebuia finalizat în decembrie 2020, actualul termen contractual fiind 27 mai 2022.

Citește și Drumul din cartierul Arhitecților, amânat a cincea oară: din cauza locuitorilor și a Primăriei Sibiu

Consultă aici Proiectul de hotărâre inițiat de președinta CJ Sibiu și anexele aferente

Plângerea prealabilă formulată de Carpalat SRL

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

Cristi

Acum 3 luni

Dar voi, administrația județeană, respectați termenele de 30 de zile, când trebuie să eliberați avize, cereri, etc? Nerespectarea termenelor în această situație nu produce urmări?
Raspunde

Sibian

Acum 3 luni

Ne-am saturat de scandalurile provocate de aceasta favela, de acest cartier de cotete, ca de mere putrede! E o rusine ca acest focar de infectie se afla in imediata apropiere a Sibiului!
Raspunde

ASA NU

Acum 3 luni

Pe str Grigore Ionescu - existenta doar scriptic- au fost emise mai multe autorizatii de construire. Cate locuinte sunt intabulate pe aceasta strada inexistenta in realitate? Pentru serviciul arhitect sef din Primaria Cisnadie,respectarea PUZ-urilor aprobate confom legii, acte normative, a fost facultativa, prevaland alte interese. Conform prevederilor legale ( Legea 350/2001), Consiliul Local Cisnadie răspunde de întreaga activitate de urbanism desfășurată pe teritoriul unității administrativ-teritoriale și asigură respectarea prevederilor cuprinse în documentațiile de amenajare a teritoriului și de urbanism aprobate(PUG,PUZ,PUD). Intregul cartier este oglinda incompetentei serviciului arhitect sef din Primaria Cisnadie, a inactiunii Consiliului Local Cisnadie si a institutiilor statului.Cartierul a fost reglementat urbanistic prin PUZ- ca zona rezidentiala cu locuinte individuale,spatii comerciale,locuri de joaca pentru copii, terenuri de sport, scoala, gradinita.In prezent, este un cartier dormitor, fara minime facilitati urbane pentru locuitori.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus