Marţi,
04.10.2022
Innorat
Acum
13°C

”Prietenii Mocăniței”, dați exemplu în Maramureș: Au cumpărat o locomotivă nouă cu de trei ori mai puțini bani decât Ocolul Silvic Vișeul de Sus. ”Un hârb bun de fier vechi, nefuncțional”

”Prietenii Mocăniței”, dați exemplu în Maramureș: Au cumpărat o locomotivă nouă cu de trei ori mai puțini bani decât Ocolul Silvic Vișeul de Sus. ”Un hârb bun de fier vechi, nefuncțional”

Asociația Prietenii Mocăniței este dată ca exemplu de bune practici după ce a cumpărat o locomotivă pentru linia ferată cu ecartament îngust (760 mm), în opoziție cu ceea ce s-a întâmplat în Maramureș, printr-o afacere gestionată de Ocolul Silvic Vișeul de Sus.

”Au primit un hârb bun de fier vechi, nefuncțional”

Conform 2Mnews, sibienii de la ”Prietenii Mocăniței” au făcut o achiziție transparentă și au reușit cu 283.220 lei cu tot cu TVA să cumpere o locomotivă nouă.

”La finalul anului trecut, două entități, una privată și una publică, au făcut aceeași achiziție: o locomotivă pentru linia ferată cu ecartament îngust (cunoscută sub denumirea Mocăniță).

Entitatea privată este Asociația Prietenii Mocăniței din Sibiu, care a cumpărat, în decembrie 2021, transparent, la licitație publică, o locomotivă diesel pentru linia de cale ferată cu ecartament îngust dintre Sibiu și Agnita, pe Valea Hârtibaciului. A plătit 283.220 lei (sumă care cuprinde TVA) firmei Calea Ferată Îngustă SRL din Crișcior, bani pentru care au primit o locomotivă diesel-hidraulică nou-nouță (foto mic dreapta).

Entitatea statului este Ocolul Silvic Vișeu de Sus, din subordinea Direcției Silvice Maramureș, care a cumpărat, tot în decembrie 2021, dar prin achiziție directă, o locomotivă diesel (L45H-79) pentru linia de cale ferată cu ecartament îngust. A plătit 120.00 lei firmei Dumax SRL din Vișeu de Sus, controlată de Dumitru George Mestic (38 de ani), prieten al șefului Ocolului Silvic Vișeu de Sus, Vasile Nicolaie Vlad (fost candidat PSD în 2020 la funcția de primar în Vișeu de Sus și consilier local în funcție în forul deliberativ al orașului), bani pentru care a primit un hârb bun de fier vechi, nefuncțional”, scrie 2MNews.

Ziariștii spun că respectiva locomotivă este abandonată într-un depou în județul Cluj și că nu ar avea nici măcar motor. Cazul a fost cercetat superficial de o structură anticorupție din Oradea, însă singurul lucru benefic în urma controlului-anchetă a fost că a apărut motorul, susține 2MNews.

Pentru a fi reparată locomotiva, Direcția Silvică Maramureș mai plătește alți 690.828 lei pentru reparații.

”Locomotiva veche cumpărată de instituția silvică din Maramureș va ajunge la 810.828 lei, adică la o sumă de peste 3 ori mai mare decât cea cu care sibienii și-au cumpărat o locomotivă nouă”, susțin ziariștii din Maramureș.

A fost nevoie de două mici reparații, dar au intrat în garanție

Mihai Blotor, președintele Asociației Prietenii Mocăniței, spune că locomotiva cumpărată anul trecut este un prototip și are deja peste 100 de ore de funcționare.

”Locomotiva e un prototip și încă se află în garanție. A fost nevoie de două mici reparații după achiziție, însă s-a făcut de către firma de unde am achiziționat-o, iar lucrările au intrat în garanție. Are deja 106 ore de funcționare, iar noi suntem foarte mulțumiți de ea”, spune Blotor pentru Turnul Sfatului.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus