Sâmbătă,
Cer Senin
Acum
19°C

Travel Vitamin, proiectul prin care un psiholog din Sibiu face cunoscute pe Instagram cele mai frumoase locuri din România și din străinătate. „Luăm mașina și mergem fără o țintă”

Lavinia Albu are 37 de ani și este de profesie psiholog. De mai bine de 15 ani, împreună cu soțul ei, dar și cu cei doi copii pe care îi are, a făcut un obicei din a călători în țară și în străinătate. În urmă cu aproximativ doi ani, la începutul pandemiei, sfătuită de prietenii care îi apreciau pozele pe care le posta pe pagina personală de Instagram să creeze o platformă prin care să promoveze aceste locuri, Lavinia a decis să-și facă un cont de călătorie pe care l-a numit sugestiv Travel Vitamin și care a strâns o comunitate de aproape 4.000 de persoane.

Lavinia este de loc din Bran, a venit la Sibiu pentru a urma cursurile Facultății de Psihologie, iar apoi s-a stabilit aici. De aproape doi ani, gestionează contul de Instagram Travel Vitamin, unde împărtășește împreună cu prietenii săi toate locurile pe care le vizitează, atât din țară, cât și din străinătate.

Cum a creat Travel Vitamin

Tânăra a fost încurajată de prieteni să creeze această pagină. Pandemia a găsit-o cu mai multe vacanțe pe care a trebuit să le anuleze, moment în care a decis că vrea să profite și să străbată țara noastră în lung și-n lat.

„În pandemie, aveam foarte multe vacanțe în care trebuia să mergem, dar a trebuit să le anulăm. Chiar și așa, nu puteam să ne izolăm, să nu socializăm și astfel am luat țara la pas. Le tot trimiteam prietenilor poze din călătoriile noastre, le spuneam ce locuri am descoperit. Mi-au spus că ar fi fain să-mi fac un cont de călătorie în care să promovez aceste locuri și le-am urmat sfatul”, povestește Lavinia.

Numele paginii nu a fost nici el ales întâmplător. Lavinia s-a sfătuit cu fiica ei și a ajuns la concluzia că Travel Vitamin se potrivește perfect. Pagina a crescut, până în prezent, în aproape doi ani, la aproape 4.000 de urmăritori.

„Am început să fac pagina și ne-am gândit, cu ajutorul fiicei mele, la un nume care să conțină cuvântul Travel și am rămas la Travel Vitamin. Nu mi-a venit să cred pentru că foarte repede am strâns oamenii și am creat comunitatea. La început, dintr-o dată, am strâns 1.500 de oameni, iar apoi pagina a crescut organic”.

A vizitat toate județele țării

Lavinia a reușit să viziteze toate județele țării. Îi plac locurile tradiționale, îi place să descopere acele tradiții pe care copilașii ei nu le-au prins și se bucură de fiecare experiență în parte. Din România, locul ei de suflet rămâne Branul, orașul în care s-a născut.

„Noi plecăm unde ne duce drumul, luăm mașina și mergem fără o țintă anume, iar apoi stabilim traseul. Branul este locul meu de suflet, acolo am crescut, iar cu cât trece timpul cu atât îl descopăr altfel. Când eram mică, nu mi se părea nimic spectaculos, când mergeam în vacanțe la Bran nu mi se părea nimic extraordinar. Acum, când merg, îl redescopăr. Nu mai am bunicii, găsesc acea casă și îmi aduc aminte de diverse momente, parcă de fiecare dată îl văd cu alți ochi. Mi-a plăcut foarte mult și Bucovina. Acolo am avut ocazia să stăm într-o casă veche de peste 150 de ani. O familie din București a cumpărat mai multe case, le-a restaurat bucată cu bucată și este minunat ce s-a întâmplat acolo. Este superbă acea parte de Bucovină nebătută prea mult de piciorul omului”.

Legături speciale cu oamenii care îi urmăresc pagina de Instagram

Pentru Lavinia, faptul că poate lega conexiuni și că poate răspunde curiozităților oamenilor care o urmăresc este cel mai satisfăcător lucru posibil. Postează cu regularitate pe Instagram și spune că a devenit un instinct, un lucru care o relaxează.

„Postez zilnic story-uri, în principiu mă relaxează. Merg, văd un lucru sau un peisaj care îmi atrage atenția, îl postez. Le fac spontan, sunt rapidă, cred că și asta contează foarte mult. Pentru mine e o relaxare. Este o așa mare satisfacție când îmi scrie cineva îmi privat și îmi spune că a vizitat un loc pentru că l-a văzut la mine pe pagină. Sau când primesc întrebări despre locurile în care am fost, este minunat”, detaliază tânăra.

„Căutăm zboruri cât se poate de ieftine”

Ungaria, Slovacia, Austria, Italia, Spania, Danemarca, Cehia, Turcia, Olanda, Belgia, Franța, Bulgaria, Grecia și Suedia sunt țările pe care le-a vizitat până acum. Spune că toate vacanțele organizate de ea au prețuri rezonabile și că cea mai mare atenție o acordă locului în care este cazată, dar și poziționării acestuia.

„Căutăm să zburăm cât se poate de ieftine, luăm biletele cu ceva timp înainte. La cazări căutăm de obicei locuri centrale, ca să ne fie ușor să ne deplasăm spre punctele de interes. Ne luăm de cele mai multe ori apartamente sau dacă ne găsim o cazare cu mic de ajun inclus este perfect. Încercăm preparatele lor locale și ne mai uităm să fie lume la terasă, să fie un pic populat sau ne mai interesăm la prietenii care au vizitat locul respectiv”.

Cea mai recentă vacanță a fost organizată în Praga. „Praga mi s-a părut extrem de frumoasă. De cinci ani, mi-am dorit să o văd și acum am mers. Este de-a dreptul cuceritoare, este curată, sunt foarte mulți turiști, iar toată lumea îl respectă pe celălalt, nu se creează acea îmbulzeală specifică”.

Își dorește să viziteze Dubaiul

Din cauza pandemiei, vacanța pe care Lavinia trebuia să o aibă în Dubai s-a amânat. Cu toate acestea își dorește să ajungă în continuare aici. „Anul acesta pândim biletele pentru Dubai. Ne dorim să ajungem acolo”, explică Lavinia.

Toți cei care doresc să urmărească locurile pe care le promovează, pot vizita pagina de Instagram Travel Vitamin. „Sunt recunoscătoare pentru comunitatea pe care am creat-o. Le mulțumesc tuturor care s-au alăturat. Travel is vitamin”, concluzionează aceasta.

Sursă foto: travel_vitamin/Instagram

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

3 comentarii

Bavaria

Acum 2 săptămâni

Bodenmais is a municipality in the district of Regen in Bavaria in Germany. It lies at one end of the Zeller Valley in the Bavarian Forest. The tourist attractions at the Silberberg mountain include cross-country skiing tracks as well as an alpine skiing hill (about 1,050 m (3,440 ft) above sea level) in winter, doubling in summer as a 600 m (2,000 ft) long alpine slide. There is also a mining museum, reminding of ages of ferro-oxide mining and vitriol production. Some shafts are still accessible. The village itself is known for its glass shops, the most notable being Joska Glasparadies (Joska glass paradise).

Sparrow, Jack Sparrow

Acum 2 săptămâni

Fantastic! Este un demers la care nimeni nu s-a gândit! Sā cālātoresti, sā fotografiezi locurile pe unde cālātoresti si sā le arāti online altora! Ge-ni-al ! Bravo Lavinia! Dupā spālatul pe mâini, inventat in pandemie, travel -vlogul este a doua mare descoperire a umanitātii.

Carmen

Acum 2 săptămâni

Și pentru că unui călător îi șade bine cu drumul, domnul Mircea a fost încântat de inițiativa repunerii în circulație a Mocăniței Abrud – Câmpeni, pe o distanță de 11 km. Un număr de 54 de turiști se pot bucura de o călătorie inedită, de două ore și jumătate, cu viteza de 15 km/h. Trenulețul liniei de cale ferată îngustă, între Abrud și Turda, a fost funcțional între anii 1912 – 1997. După 1997, linia îngustă a fost lăsată în paragină, apoi devastată de vandali niciodată pedepsiți pentru distrugere. Șine de oțel de excelentă calitate au fost furate de pe terasament și vândute ca fier vechi. Un întreprinzător privat a avut ideea relansării acestui mijloc de transport și din 2004 mocănița poate fi pusă în mișcare pentru amatorii unei excursii speciale, din Abrud până la Câmpeni.
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.