Duminică,
17.08.2025
Cer Senin
Acum
19°C

Modernizarea străzii Bruxelles, la Mediu: va face legătura între Zona Industrială Vest și Calea Șurii Mici, la Magnolia

Modernizarea străzii Bruxelles, la Mediu: va face legătura între Zona Industrială Vest și Calea Șurii Mici, la Magnolia

Strada Bruxelles din Zona Industrială Vest, acolo unde la începutul lunii octombrie a fost înființată și o stație de autobuz, va fi modernizată. Primăria a transmis Agenției de Mediu memoriul de prezentare a investiției în vederea obținerii acordului de mediu. Astfel, lucrarea va asigura legătura rutieră între Calea Șurii Mici, zona complexului locativ Magnolia, și Zona Industrială Vest, în propiere de Metro Sibiu.

Strada Bruxelles este situată în intravilanul municipiului Sibiu, în partea estică a zonei Industriale Vest, iar tronsonul care urmează să se reabiliteze face legătura dintre capătul sectorului realizat anterior, de la intersecția dintre str. Turda și Str. Varșovia, și Calea Surii Mici. Lungimea totală a străzii reabilitate va fi de 907 m.

Strada Bruxelles a fost amenajată în cursul anului 2018 pe o porțiune de aproape 500 de metri lungime de un investitor privat care a donat-o, mai apoi, orașului. Porțiunea amenajată are două benzi de circulație auto, un trotuar și o pistă de biciclete delimitate de carosabil cu spațiu verde, spațiu amenajat pe ambele părți.

strada bruxelles pista de biciclete

Citește și: FOTO Prima stradă din Sibiu construită “ca afară“. Din bani privați

strada bruxelles sibiu pista

La începutul acestui an, Primăria Sibiu a anunțat o consultare publică privind planul urbanistic zonal elaborat pentru amenajarea unei noi străzi în oraș, care să continue strada Bruxelles până în Calea Șurii Mici.

În luna martie, în cadrul consultării publice reprezentanții Primăriei au anunțat că au în vedere și realizarea unei conexiuni și între străzile Bruxelles și Monaco. ”Pentru legătura dintre strada Bruxelles și strada Monaco se va putea iniția un proiect după reglementarea juridică a terenurilor pentru viitorul drum”, scriu reprezentanții Primăriei în raportul consultării publice.

strada bruxelles prelungire

„În prezent pe amplasamentul investiției se află un drum agricol din balast care deservește parcelele din zonă și asigură acccesul între Calea Surii Mici și zona industrială Vest, are o parte carosabilă cu lăț. var. cuprinsă între 2,50 m și 5,00 m. În cea mai mare parte strada este realizată la nivelul terenului cu pantă transversală către canalul de pe stânga. Din punct de vedere al amenajării curbelor, acestea nu sunt amenajate corespunzător, supralărgirile și supraînălțările nu sunt în conformitate cu cerințele standardelor și normativelor tehnice pentru o stradă de categoria tehnică III”, se arată în descrierea situației actuale.

Totodată, inginerul Mihai-Danut Margarita, care a întocmit memoriul, precizează că pe această stradă nu există în momentul de față rețea de canalizare menajeră, rețea de alimentare cu apă și alimentare cu energie electrică, iar din punct de vedere al siguranței și orientării circulatiei s-a constatat ca nu există marcaje și indicatoare rutiere.

strada bruxelles sens giratoriu

În prezent, strada Bruxelles asfaltată se termină cu un sens giratoriu chiar în fața fabricii Prada, nou inaugurată la Sibiu, acolo unde se află și nou înființata stație de autobuz „Bruxelles”.

Astfel, pentru aducerea străzii la parametrii tehnici care să ofere condiții optime de siguranță și confort rutier, proiectul prevede executarea de lucrări de modernizare; executarea de lucrări de colectare și evacuare a apelor meteorice din zona străzii; realizarea de lucrări de siguranță a circulației, precum și lucrări de realizare a trotuarelor și pistelor de biciclete.

„Lucrările de reabilitare se vor realiza cu menținerea coridorului de expropriere transmis de către beneficiar spre a se evita implicațiile necesare obținerii de terenuri ce aparțin proprietăților private”, precizează autorul memoriului.

Potrivit documentului, se propun două tipuri de profile transversale ale străzii: una în care parte carosabilă a viitoarei străzi va avea 7 m, o zonă verde cu o lățime de 3,50 m unde se vor planta copaci și o pistă de biciclete cu o lățime de 2m și un trotuar cu o lățime de 1 m; iar altă variantă prevede ca partea carosabilă să aibă tot 7 m, zona verde - o lățime de 0,50 m și pista de biciclete - o lățime de 2 și un trotuar cu o lățime de 1 m.

De asemenea, se precizează că circulația rutieră va fi posibilă pe toată durata execuției, după asigurarea tuturor măsurilor de avertizare și semnalizare în zona șantierului.

În ceea ceprivește iluminatul stradal, proiectul va prevedea montarea la intervale de 30 de m de stâlpi de iluminat metalici echipați cu corpuri de iluminat, tehnologie LED, puterea maximă de 90 W.

Durata de execuție a proiectului este estimată la 12 luni. „Lucrările vor fi executate de către o firmă specializată în domeniul construcțiilor rutiere selectată în urma organizarii licitației pentru execuția lucrărilor și care va avea dotările minime necesare”, se precizează.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

4 comentarii

Adina

Acum 2 ani

Ei, da! Uite, asta este o super veste!
Raspunde

Romania lucrului bine facut !

Acum 2 ani

e bine ca se face dar pacat ca se fac doar carpeli dupa ce s-a construit deja. Nu se face niciodata nicaieri in satul asta o sistematizare initiala cu strazi largi si drepte ci se lucreaza doar cu spatiul ramas dupa ce diversi dezvoltatori imbolialiari si-au tras blocurile pana in marginea drumului si dupa aia ne miram ca stam ca tampitii in trafic oriunde ne-am misca in satul asta subdezvoltat de cartelul fdgr+PeNeLee.
Raspunde

Bambolero

Acum 2 ani

Vîlîule, în ce oraș istoric ai văzut tu străzi largi și drepte? Meri înapoi în cătunul tău și lasă-ne satul în pace!
Raspunde

Bratu

Acum 2 ani

Poate ar fi bine sa se faca inca o iesire spre autostrada, sa nu se aglomereze cand pleaca romanii din tara.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus