Joi,
01.06.2023
Ploi Moderate
Acum
23°C

S-a deschis traficul pe Sibiu-Boița. „Este un moment istoric”

S-a deschis traficul pe Sibiu-Boița. „Este un moment istoric”

Actualizare ora 15.05 Traficul pe cei 13 km de pe lotul Sibiu - Boița a fost deschis joi, la ora 15.

„Primii kilometri ai Autostrăzii Sibiu-Pitești au fost deschiși! De astăzi se circulă pe 13 kilometri de autostradă între Sibiu și Boița! Și sunt doar începutul!
Anul acesta au fost semnate toate contractele care lipseau pentru a putea fi demarate lucrările pe toată autostrada până la Pitești”, a scris Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, pe facebook.

”De astăzi, ne vom bucura de primii 13,17 km ai acestei autostrăzi extrem de importante, nu doar pentru România, ci și pentru economia europeană. Autostrada Sibiu - Pitești este importantă pentru desfășurarea traficului pe Coridorul IV Pan European, deoarece asigură la nivel funcțional o traversare de la Vest la Est a țării noastre.

De asemenea, este și prima legătură cu rețeaua rutieră europeană care traversează Munții Carpați. Acest obiectiv al României și al Uniunii Europene este așteptat de mai bine de trei decenii”, a precizat Cristian Pistol, directorul general CNAIR, într-un comunciat al companiei.

Construcția acestei secțiuni de autostradă a beneficiat de finanțare din fonduri europene (POIM 2014-2021) în valoare de 612,65 milioane lei, fără TVA.

Știre inițială. Oficialii CNAIR și comisia de recepție verifică elementele părții carosabile din primul lot al Autostrăzii Sibiu- Pitești care va fi deschis circulației joi, la ora 15. Traseul este prezentat presei printr-un tur organizat pe șantier cu un reprezentant al constructorilor. Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu a anunțat de la Bacău, că astăzi, în jurul orei 15, va fi deschisă circulaţia pe sectorul de autostradă între Sibiu şi Boiţa.

Constructorii: este un moment istoric

„Ne bucurăm să vă avem prezenți la deschiderea acestui tronson. Este un contract terminat cu 5 luni mai repede decat angajamentul față de beneficiar. Consider că este un moment istoric, un prim lot din Sibiu-Pitești, autostrada mult așteptată de toți românii. Așa cum am mai spus, este o autostradă construită de românii de la Porr, pentru România,” declară Robert Ardelean, inginer șef de șantier pe lotul 1 de autostradă. Lucrările sunt finalizate complet, a adăugat acesta, doar centrul de întreținere și coordonare nu a fost supus recepției.

Întrebat cum a fost posibilă finalizarea înainte termen, Ardelean a spus că a fost un efort inuman din partea tuturor subcontractorilor, a angajaților și cu ajutorul beneficiarului. „A fost o dorință a Porr Construct România”.

Lotul de autostradă este dotat cu senzor de polei, câte unul pe fiecare sens, la intrarea pe viaduct. Acesta va trimite informații la centrul de control și de aici informația va aparea pe panourile informative de pe autostradă pentru a atenționa asupra pericolului și a reducerii vitezei.

Contractul pentru proiectarea și execuția primului lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești a fost semnat în aprilie 2019 pentru 600 de milioane de lei.

Lucrările au început în primăvara anului 2020 și au avut termen de finalizare martie 2023. Lotul de 13 kilometri cuprinde 27 poduri și pasaje și două noduri rutiere.

foto-video Bogdan Brylynski

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Comentarii

24 comentarii

Vivi Dragan

Acum 5 luni

Cei de la Porr sunt austrieci chiar daca autostrada au construit-o muncitorii romani. Poate afla si domnul Ardelean ca firma are actionari austrieci.
Raspunde

Cetateanul Gogu

Acum 5 luni

Ha ha ha ha ”este construita de romanii de la Porr”. De cand firma Porr este romaneasca ? De ce nu scrieti clar de FIRMA AUSTRIACA PORR.
Raspunde

Kokos

Acum 5 luni

Porr Construct Srl (CUI 16601724) , firma romaneasca infiintata in 2004! Lasati-o balta cu firma austriaca.Nu exista firme austriece in Romania! Sunt firme romanesti cu actionari austrieci.
Raspunde

Aci Duțu

Acum 5 luni

firma austriacă PORR a făcut autostyradă să meri tu mai iute la vale, de undea-i vent

Raspunde

Kokos-mocos

Acum 5 luni

"Actionar" inseamna PROPRIETAR. Acum poti si tu judeca a cui este firma. Daca tot nu intelegi iti mai dau un element ajutator: profitul obtinut intra in buzunarele actionarilor. Actionarii sunt austrieci. Acum e clar, nu?

Raspunde

Kokos

Acum 5 luni

@kokos-mocos Firma ROMANEASCA are 900 angajati ROMANI , profitul intra in buzunarele actionarilor austrieci dupa impozitarea in ROMANIA. , iar contributiile pentru cei 900 de angajati merg la bugetul statului din ROMANIA. Ai inteles sau vrei sa-ti si desenez?
Raspunde

Rammstein

Acum 5 luni

Cu asta veți rămâne!...
Raspunde

Un sibian

Acum 5 luni

o "colectie" de bugetari "eficienti"!
Raspunde

Claus

Acum 5 luni

Cum am zis,multumim Drula,grindeanu culege doar laudele...fara Drula si acum numara Cuc gandaci sau lilieci spunand ca nu se poate. psd nu are nici un merit,mai mult acest buzat,grindeanu.
Raspunde

Pleku

Acum 5 luni

Așa e. Mulțumim Drulă!
Raspunde

Rob

Acum 5 luni

Cam așa e.

Raspunde

Drula

Acum 5 luni

Cu placere

Raspunde

Alina

Acum 5 luni

Fara Drula astia acuma reluau SF-uri dupa SF-uri!!!

Raspunde

Sibian

Acum 5 luni

Felicitări Porr și tuturor celor care au muncit pentru această porțiune de autostrada. Este un moment mult așteptat de multa lume și care trebuie apreciat la adevarata valoare. La mulți KM în România îți doresc Porr și multa sănătate tuturor angajaților și colaboratorilor. Sărbători cu bine.
Raspunde

McD

Acum 5 luni

03.2019-12.2022 pentru 13 km de autostrada cu proiectare si executie...in ritmul asta ajungem la Pitesti cam in 15 ani...
Raspunde

Rob

Acum 5 luni

De aia e moment istoric, că va fi gata peste 175 de ani.

Raspunde

Jimbo

Acum 5 luni

Lotul 5 (Curtea de Argeş - Piteşti) e în lucru, progresul fiind de circa 25%. Porr a inceput deja să transfere utilajele pe lotul 4 (Curtea de Argeş - Tigveni). Pe lotul 2 se fac exproprieri. Eu zic că 2030 e un termen rezonabil.

Raspunde

Rostogan

Acum 5 luni

In mod normal asa e 2030 ar fi rezonabil. Dar se pare ca WeBuild, firma de pe loturile 3 si 5 de cand nu mai e Astaldi, lucreaza mai mult la claim-uri decat in santier (vezi tragerile de timp de la podul Braila).

Raspunde

Aci Duțu

Acum 5 luni

teldrum cât de iute o făcea, putlere?

Raspunde

Elzorab

Acum 5 luni

13 km. No comment
Raspunde

Emila

Acum 5 luni

vă ofticați la voi, la putleri, ai?

Raspunde

Claudiu

Acum 5 luni

PORR Construct S.R.L., Sediul central București PORR Construct S.R.L. Sucursala Timișoara PORR Construct S.R.L. Sucursala Buftea TOATE sunt doar SUCURSALE ale PORR AG Absberggasse 47,1100 Vienna, Austria <<< [Translate to English:] PORR Construct S.R.L. as subsidiary 100% controlled by PORR Bau GmbH, ensures the performance of ... 1100 Vienna, Austria >>> Dupa "logica" celor scrise mai sus , la cat de usor va aruncati dupa orice fenta, si "Holzindustrie Schweighofer Srl (denumire din 2017) a devenit HS Timber Productions Srl, are sediul social în Sectorul 1 din județul Bucuresti" e tot firma "de-a noastra" si nu are nici o treaba cu HS Timber Group din Austria V-ati tampit chiar de tot ? Banii nici nu pleaca din Austria. Se muta din contul bancii care finanteaza in contul firmei austrice cu cateva mese si calculatoare pe aici. Apoi se face subcontractarea sau, dupa caz, punerea la treaba a negrisorilor mioritici din SRL ul sucursala, care lucreaza pe RONi. Iar in final, "optimizarea fiscala", in euro, desigur, tot in birourile firmei prinicpale, cu contabili austrieci se face I-auzi !- ca sa nu avem vorbe mai incolo "România a fost principalul motor de creştere pentru businessul constructorului austriac PORR în regiunea CEE, conform datelor publicate în cel mai recent raport al grupului. Nivelul de activitate (output – engl.) din CEE (zonă care cuprinde Cehia, Slovacia şi România – n. red.) a crescut în prima jumătate a anului 2022 cu 28,1%, până la 249 de milioane de euro. Un proiect major în construcţia de drumuri în România şi un altul în construcţia de cale ferată tot în România au fost principalele motoare ale acestei creşteri“, se arată în cel mai recent raport financiar publicat pe site-ul grupului austriac, aferent primului semestru al anului." Asa ca, da, de ce nu ? BRAVO PORR

Raspunde

Floare

Acum 5 luni

Moment istoric cum ziceti; trebuia facut de vreo 20 de ani. Nimic de laudat. Un anunt despre deschiderea circulatiei ar fi fost de bun simt nu omagiile tovarasesti.

Raspunde

Alex

Acum 5 luni

Tipic, PeeSeeDeee se lauda cu 13 km de autostrada, dupa 30 ani .. proiect inceput de USR, dar asta nu mai conteaza. Grindeanu a facut-o, cu manutele lui. Avem ce votam ..
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus