Duminică,
17.08.2025
Partial Noros
Acum
26°C

Analiză: Mașină diesel, electrică sau hibrid? Cât costă, cât poluează și cât consumă fiecare

Analiză: Mașină diesel, electrică sau hibrid? Cât costă, cât poluează și cât consumă fiecare

Asociația Energia Inteligență (AEI) a realizat o analiză detaliată care urmărește toate detaliile pe care orice persoană care vrea să-și cumpere un autoturism nou trebuie să le ia în calcul, atunci când e indecis asupra tipului de propulsie al acestuia.

Concret, analiza urmărește de la prețul inițial, modul în care e obținut combustibilul, fiabilitatea motorului, costul realimentării și poluarea pe care o produce vehiculul.

Datele arată că între o mașină diesel și una electrică e mai inteligent să optezi pentru una electrică. Lucrurile sunt însă diferite atunci când se compară o mașină hibrid cu una electrică. Iernile aspre din România, precum și încă puținele stații de încărcare conduc la ideea că autoturismele hibrid sunt mai potrivite, cel puțin deocamdată, pentru țara noastră.

Mașini diesel sau electrică – care este mai bună?

Analiza AEI arată că în timp ce mașinile diesel sunt mai puțin costisitoare la achiziție și au un cuplu mai bun, costuri de funcționare reduse, mai puțină întreținere și o economie la combustibil fac din mașinile electrice o achiziție inteligentă.

În situația în care ar exista un număr suficiente de stații de încărcare și dacă acestea ar mai fi și stații de mare putere, o mașină electrică este o mașină care merită analizată, susține Asociația.

 

Diesel

Electric

Avantaje

Cost mai mic pe durata de viață decât benzina, dar mai mari decât motorul electric  
Motor cu durată mai mare decât modelele pe benzină, dar mai mică decât mptorul electric  
Mai eficient (cu aproximativ 25% în comparație cu benzina), ceea ce înseamnă un cost de realimentare mai ieftin  
Mai puțin CO2 produs ca urmare a eficienței, ceea ce duce la o taxă rutieră mai mică  
Cuplu sau putere de tracțiune mai mare (pentru o accelerație mai bună)  
Amortizare mai mică decât motoarele pe benzină sau pe benzină  
Motoare versatile care pot gestiona diferite tipuri de combustibil (de exemplu, biodiesel în viitor)

Zero emisii (cu excepția genergiei generate de furnizate prin rețea) 
Costuri mai mici pe durata de viață decât motorina sau benzina 
Puțină poluare fonică și experiență de conducere calmă și liniștită Fără taxe rutiere sau taxe de congestionare 
Accelerație instantanee 
Valoare reziduală ridicată 
Stimulente guvernamentale și scutiri fiscale aplicabile 
Costuri mai mici de întreținere (mai ales în comparație cu motoarele cu ardere internă) 
Abundență de puncte de încărcare – la serviciu, acasă, pe stradă, supermarket etc.  

Dezavantaje

Mai scump decât benzina, prețul combustibilului volatil   Mai puțin ecologic – emit oxizi de azot, hidrocarburi și particule care sunt dăunătoare mediului  
Asigurare mai mare decât pentru motoarele pe benzină  
Costuri de reparații mai mari decât pentru motoarele pe benzină și motoarele electrice

Preț de achiziție în avans mai mare 
Autonomie limitată la o singură încărcare la modelele mai vechi
Timpi lungi de reîncărcare atunci când utilizați încărcătoare lente 

Achiziția. Prețul cerut inițial al mașinilor diesel și pe benzină, este adesea mai mic decât modelele electrice, din cauza costurilor cu bateriile pentru vehiculele electrice. Mașinile electrice au nevoie de o mulțime de materii prime costisitoare. Lanțul de aprovizionare pentru vehiculele electrice nu este la fel de bine dezvoltat ca în cazul combustibiliilor fosili.

În plus, vehiculele electrice au sisteme tehnologice mult mai avansate ca standard, deoarece majoritatea producătorilor au produs încă doar un singur model integral electric. Spre deosebire de mașinile diesel care pot fi produse ieftin în masă și au variante mai ieftine disponibile, ”toate ouăle tind să fie puse într-un singur coș cu mașinile electrice”.

Prețurile mașinilor electrice încep din jurul sumei de 20.000 de euro, pentru mașini cu o putere echivalentă cu 80-150 CP și cu o autonomie de minim 150 de km. Mașinile cu costuri de peste 50.000 de euro sunt mașini cu o autonomie de peste 300 de km și puteri mari. Programul Rabla Plus, creat special pentru mașinile electrice, prin acordarea unui voucher de 10.000 de euro.

Analizând prețurile de listă pentru un Fiat 500 pe benzină și electric vedem că aceeași mașină costă cu 136% mai mare fără subvenție și cu 52% mai mare cu subvenție.

Pret de lista (euro fara TVA)

Benzina

Electric

Fiat 500

11.500

 

Fiat 500 Action e

 

27.200 (17.500 – cu subventie)

 

Consumul de combustibil. Pentru a călători la aceeași distanță, un vehicul electric necesită de 3 ori mai puțină energie decât un vehicul convențional cu motor cu combustie.  

Într-o analiză energetică “de la sondă la roată”, autovehiculele cu benzină necesită următorii pași: rafinarea țițeiului, livrare, transformarea combustibilului în energie mecanică de către motor.

Eficiența globală a acestui proces este de aproximativ 18-19%.

Fazele legate de vehiculele electrice, includ: producția de energie electrică, transportul pe rețea, transformarea de către motor a energiei electrice stocate în baterii în energie mecanică.

În acest caz, eficiența globală se ridică la aproximativ 52%.

Costuri cu energia. Dieselul este cel mai scump tip de combustibil pe care îl puteți pune într-o mașină din cauza cererii mari pe piață, dar și a impozitării mai mari pe care o primește din cauza „murdăriei” percepute. Un alt motiv este faptul că mașinile diesel sunt în scădere în popularitate, pe măsură ce creșterea popularității vehiculelor electrice și a modelelor pe benzină eficiente cu motoare mici continuă. Mașinile electrice primesc o mare parte din aprecieri datorită costurilor de încărcare mici. Acest lucru se datorează în mare parte extinderii infrastructurii pentru încărcătoarele pentru vehicule electrice și disponibilității pe scară largă a energiei electrice. În unele cazuri, veți putea folosi încărcarea gratuită, care poate fi găsită la locurile de muncă sau supermarketuri.

Va trebui să luați în considerare costul achiziționării și instalării unui încărcător auto pentru casă dacă doriți să încărcați un vehicul electric de acasă. Aceasta costă aproximativ 400 euro - Asociația Energia Inteligentă

Tabelul de mai jos prezintă modele de la aceleași mărci populare și arată diferența dintre costurile de funcționare dintre modelele diesel, benzină, GPL și cele electrice.

Costul cu combustibilul

lei/100 km

Electric

28.94

Benzina

39.43

Motorina

45.00

GPL

39.70

Pentru cei care doresc să compare costurile cu combustibilul între diverse mașini apelând la Calculatorul Comparativ Clasic – Electric

Întreținere. Vehiculele tradiționale pe benzină și diesel conțin peste 100 de piese în mișcare. Pe de altă parte, majoritatea mașinilor electrice au un total de sub 5 părți reale în mișcare, ceea ce le face mult mai ușor și mai puțin costisitor de întreținut. Frânarea regenerativă contribuie, de asemenea, la o uzură mai mică a anvelopelor și la sistemelor de frânare. În general, aceasta înseamnă că costul întreținerii unui vehicul electric pe durata de viață va fi mult mai mic decât cel al unei mașini diesel sau pe benzină convenționale. Singurul inconvenient, în prezent, se referă la faptul că serviciile dedicate maşinilor electrice se găsesc mai greu şi presupun un efort mai mare de căutare.

Costul de mentenanță

lei/100 km

Electric

17

Benzina

28

Motorina

30

GPL

na

 

Durata de viață. Durata de viață a unei mașini electrice este data de durata de viață a bateriei. Bateriile pentru vehicule electrice sunt integrate. Schimbarea bateriilor nu are sens financiar, deoarece costul bateriei și manopera pentru a instala o baterie nouă în multe din mașinile electrice.

Un kWh pentru acest automobil costă cca, 270 de euro. Având în vedere că o mașină care costă 35.000 euro, are o baterie de 62 kWh, costul bateriei este de 16.800 de euro.

Valoarea medie a autonomiei specificate în cazul mașinilor electrice este de circa 300 de kilometri. Potrivit unor studii, după șase ani de utilizare a mașiniilor aflate în prezent pe piață arăta că acestea mai pot parcurge doar 280 km cu un plin de baterie. Cu toate acestea, multi proprietari ai acestor masini sunt foarte ingrijorati despre durata de viata a bateriei. Un studiu recent arata ca 46% dintre proprietarii de masini electrice spun ca bateria unei astfel de masini va tine maxim 100.000 km.

În prezent bateriile masinilor electrice, vandute pe teritoriul Europei, au o garantie de 8 ani sau 150.000 km, unele companii, cum ar fi Kia sau Hyundai dau o garantie mai mari de durată a bateriilor.

De exemplu, cei de la Tesla spun ca modelul S va pierde doar 5% din capacitatea sa inițială în primii 80.000 km, iar proprietarii de Tesla întăresc aceste afirmații spunând că au pierdut doar câteva procente din capacitatea bateriei după câțiva ani de utilizare.

Mașinile pe combustibil clasic, au o durată de viață care permit atingerea a 500.000 km. Un motor diesel este mai rezistent de până la de două sau mai multe ori mai mare decât cea a motoarelor pe benzină. Deoarece raportul de compresie al motoarelor diesel este mai mare, pentru fabricarea motoarelor diesel sunt utilizate materiale cu rezistență crescută. O altă caracteristică a motorului diesel, care oferă o resursă mai lungă, este puterea la cuplul maxim la turații mici ale arborelui cotit. Motorul pe benzină începe să tragă bine în intervalul 3,5-4,5 mii rpm, pentru un motor diesel, tracțiunea sigură începe de la 1,5 mii rpm. Numărul curselor pistonului este redus, ceea ce înseamnă o uzură vizibil mai mică.

Impactul de mediu. Cifrele Agenției Europene de Mediu arată că motoarele diesel emit în medie 121,5 g/km de emisii de CO2. Acesta este de aproape o 1,5 ori mai mult decât obiectivul UE pentru 2020-21 pentru mașinile noi, care este de 95 g/km.

Mașinile electrice produc emisii mai mari la punctul de producție.

Încărcarea. Încărcarea unei mașini electrice durează considerabil mai mult decât alimentarea la o stație de motorină/benzină, este, de asemenea, important identificarea opțiunilor de încărcare în zona comună de rulare.Timpul necesar pentru a încărca o mașină electrică depinde de locul în care decideți să o încărcați. Acest lucru vă poate dura până la șapte ore (încărcare acasă peste noapte) sau în cel mai bun caz 30 de minute (încărcare rapidă la o stație de încărcare publică). Dacă se fac o mulțime de călătorii pe distanțe lungi mașina electrică nu este o opțiune bună.

Asigurarea. Asigurarea mașinilor electrice este în medie cu cca. 20% mai redusă decât a mașinilor cu combustibl fosil.

Impozitarea. Autovehiculele acţionate electric sunt exceptate de la impozitele auto. Gramatical, „autovehicule acţionate electric” includ şi autovehiculele hibrid, însă prevederile legale referitoare la impozitele auto menţionează doar o reducere a sumei impozitate pentru acest tip de automobile.

Eficienţă. Sistemele de propulsie electrice s-au dovedit a fi mult mai eficiente decât motoarele diesel, deoarece: mașinile electrice nu suferă de pierderi de combustibil la ralanti, așa cum o fac mașinile diesel, majoritatea vehiculelor electrice au ceea ce se numește „frânare regenerativă”, prin care energia este adunată de motorul electric atunci când încetinește și este apoi furnizată ca încărcare suplimentară bateriei și spre deosebire de mașinile diesel, nu există niciun risc de a risipi energie prin selecția ineficientă a vitezelor. Aceste mașini au o singură viteză și oferă un cuplu instantaneu atunci când accelerați.

Stilul de condus. O mașină electrică oferă o experienţă diferită faţă de vehiculul clasic. Punctul distinctiv al unui autoturism electric este cuplul instantaneu dezvoltat de motorul electric atunci când accelerația este apăsată. Acesta oferă putere imediată şi o accelerare a roţilor. Creşterea vitezei în cazul unui vehicul convenţional necesită ca transmisia să treacă progresiv printr-o serie de trepte de viteză.

Mașina pe vreme rece. Iernile româneşti pot afecta autonomia unei maşini electrice, întrucât sub nivelul de minus 5 grade, această începe să prezinte anumite probleme. Până la acest prag, modificările sunt rezonabile: consumul e mai mare, dar nu dublu sau mai mult decât dublu, încălzirea bateriei durează mai puţin, schimbarea temperaturii în maşină (climatizarea) cu 1-2 grade în plus sau în minus.

Cu bateria încărcată total poţi obţine autonomie circa 170 km în cazul BMW i3 cu baterie mare (94 Ah, 33 kWh), dacă temperaturile sunt la cel mult -5 grade Celsius. Pe măsură ce temperatura scade spre -12 grade Celsius, autonomia poate ajunge la 140 km sau mai puţin. Principalele dezavantaje ale unei maşini electrice pe timp de iarnă sunt: cu cât sunt mai scurte distanţele, cu atât consumul e mai mare, confortul termic din maşină afectează autonomia iar bateria se încălzeşte şi se răceşte cu dificultate. Încălzirea habitaclului afectează intens consumul de electricitate, de aceea, pentru a oferi alternativă, majoritatea sunt echipate cu scaune şi volane încălzite.

Ce trebuie să iei în considerare la achiziția unei maşini electrice?

Capacitatea bateriei: corespunde echivalentului capacității rezervorului unei mașini cu motor cu combustie și este indicată în kWh.

Autonomia: depinde de capacitatea bateriei. Autonomia variază, de asemenea, în funcție de diverși factori, printre care: stilul personal de conducere, condițiile de drum, temperatura exterioară, încălzire / aer condiționat și preîncălzire.

Puterea maximă a încărcătorului de la bord: puterea unui încărcător de baterie este determinată de tensiune, care poate fi de 230 V (monofazată) sau 400 V (trifazată) și de curentul de încărcare (de exemplu, 10 A, 16 A, 24 A, 32 A etc.) și variază de la 2,3 kW (încărcare lentă prin intermediul unui cablu cu o priză internă) la 50kW (încărcare rapidă in c.c.). Aceasta determină cât de repede se poate încărca bateria.

Cablu de încărcare a vehiculului: fiecare vehicul este compatibil cu unul sau două tipuri de cabluri de încărcare care sunt livrate atunci când mașina este cumpărată sau închiriată. Acestea pot fi utilizate la stațiile de încărcare publice sau la domiciliu.

Mașina hibrid versus mașina electrică

AEI susține că în prezent, majoritatea experților apreciază că mașina electrică se pretează cel mai bine unui parcurs urban. Deși autonomia multor modele de mașini electrice ajunge chiar până la 300 de km, această cifră poate varia mult în condiții de trafic real. Cel mai frecvent, autonomia este cuprinsă între 100 și 200 de kilometri, în funcție de modelul mașinii și de capacitatea acumulatorului cu care este dotată. Temperatura exterioară, aglomerația, tipul și înclinația drumului pe care se rulează, precum și gradul de încărcare a mașinii influențează decisiv performanțele acesteia.

În situația unor drumuri lungi, în lipsa infrastructurii de alimentare cu energie electrică o bună alegere, astăzi, este o mașină cu un regim mixt de exploatare.

 

Hibrid

Electric

Avantaje

Cost mai mic de achiziție

Motor cu durată mai mică decât motorul electric

Mai puțin eficientă decât mașina electrică

Un vehicul hibrid este, un pas important către ecologie. Motorul electric intervine mai ales la plecarea de pe loc sau la accelerările bruște, când un motor termic obișnuit emană o cantitate considerabilă de CO2 sau NOx. 

Costuri mai mici pe durata de viață decât motorina sau benzinaPuțină poluare fonică și experiență de conducere calmă și liniștităAccelerație instantaneeValoare reziduală ridicatăStimulente guvernamentale și scutiri fiscale aplicabileCosturi mai mici de întreținere (mai ales în comparație cu motoarele cu ardere internă)

Dezavantaje

Deoarece folosește nu doar un motor electric, ci îl adaugă, alături de pachetul de baterii al unui sistem complet de propulsie pe bază de motor termic, o mașină hibridă va avea o masă mai mare decât una obișnuită.

Complexitatea mașinii hibride cu două motoare, sistem start-stop și acumulatori.

Costuri de reparații mai mari decât pentru motoarele electrice

Preț de achiziție mai mareAutonomie limitată la o singură încărcare la modelele mai vechiTimpi lungi de reîncărcare atunci când utilizați încărcătoare lente 

Achiziția. Costul de achiziție este mai mare față de versiunile cu motor termic. Versiunea hibridă a unui model dotat cu motor cu ardere internă costă, în medie, cu până la 25% mai mult față de unul obișnuit, astfel că deprecierea mașinii va fi cu atât mai mare față de cea a unei mașini obișnuite.

Prețurile mașinilor electrice încep din jurul sumei de 22.000 de euro pentru mașini de 80-150 CP și autonomie de 150 de km și 50.000 euro pentru o autonomie de 300 de km. Prețurile mașinilor hybrid fiind cu 30-40% mai mici decât cel al mașinilor electrice.

În România existau scheme de sprijin al achiziționării de mașini electrice. Programul Rabla Plus, pentru mașinile electrice, acordă un voucher de 10.000 de euro. Pentru mașinile hibrid, se aplică programul Rabla Clasic, care adaugă un ecobonus de 1.700 de lei peste prima de casare, a cărei valoare este de 6.500 de lei.

O analiză a costurilor de achiziție pentru un Fiat 500 în variantă clasică, hibrid și electric, arată diferența mare între acestea.

Pret de lista (euro fara TVA) Benzina Electric Hibrid
Fiat 500 11.500    
Fiat 500 Action e   27.200 (17.500 – cu subventie)  
Fiat 500 Dolcevita     18.900 (13.100 – cu subventie)

Consumul de combustibil. Un autoturism hibrid poate reduce consumul de carburant cu 20-40%. În plus, în funcție de ce tip de hibrid vorbim (clasic, plug-in sau mild), fiecare beneficiază de anumite avantaje:

Hibridul clasic nu necesită încarcare la priză, deci are o autonomie scazută. Când bateria se descarcă, mașina continuă să fie alimentată de motorul pe benzină sau diesel. 

Hibridul mild sistemul electric oferă un ajutor în plus pentru motorul cu ardere internă prin alimentarea unora dintre unitățile auxiliare, cum ar fi: sistemul audio sau climatronicul.

Hibridul plug-in poate fi încărcat la priză și are o autonomie mai mare datorită acumulatorilor mai puternici, dar și motorului pe benzină sau diesel. Însă, are un cost de achiziție mai mare decât celelalte două, iar fiabilitatea este scăzută datorită greutății acumulatorilor.

Pentru a călători pe aceeași distanță, un vehicul electric necesită de 2 ori mai puțină energie decât un vehicul hibrid și de 3 ori mai puțină energie decât un vehicul convențional cu motor cu combustie.  

Analiză energetică "de la sondă la roată", a autovehiculelor prezintă următoarea eficiența globală:

Mașină pe benzină cca.18 - 19%

Mașină electrică cca. 52 – 59%

Mașină pe hidrogen cca. 36 – 44%

Mașină hibridă 28 - 31%

Costuri cu energia. Dieselul este cel mai scump tip de combustibil pe care îl puteți pune într-o mașină din cauza cererii mari pe piață, dar și a impozitării mai mari pe care o primește din cauza „murdăriei” percepute. Mașinile electrice primesc o mare parte din aprecieri datorită costurilor de încărcare mici. Acest lucru se datorează în mare parte extinderii infrastructurii pentru încărcătoarele pentru vehicule electrice și disponibilității pe scară largă a energiei electrice. În unele cazuri, veți putea folosi încărcarea gratuită, care poate fi găsită la locurile de muncă sau supermarketuri.

Va trebui să luați în considerare costul achiziționării și instalării unui încărcător auto pentru casă dacă doriți să încărcați un vehicul electric de acasă. Aceasta costă aproximativ 400 euro.

Tabelul de mai jos prezintă modele de la aceleași mărci populare și arată diferența dintre costurile de funcționare dintre modelele diesel, benzină, hibrid și cele electrice.

Costul cu combustibilul

lei/100 km

Electric

28.94

Hibrid Plu in – Benzina*

36.28

Benzină

39,43

Hibrid Plu in – Motorina*

40.18

Motorină

45,00

*) Considerând o utilizare medie de 30% electric și 70% combustibil lichid

Pentru cei care doresc să compare costurile cu combustibilul între diverse mașini apelând la Calculatorul Comparativ Clasic - Electric

Întreținere. Vehiculele hibrid cu motoare pe benzină și diesel conțin peste 100 de piese în mișcare. Pe de altă parte, majoritatea mașinilor electrice au un total de sub 5 părți reale în mișcare, ceea ce le face mult mai ușor și mai puțin costisitor de întreținut. Frânarea regenerativă la mașinile electrice contribuie, de asemenea, la o uzură mai mică a anvelopelor și a sistemelor de frânare. În general, aceasta înseamnă un cost al întreținerii unui vehicul electric, pe durata sa de viață mult mai mic decât cel al unei mașini hibrid. Un real inconvenient, în prezent, îl reprezintă serviciile dedicate maşinilor electrice, care se găsesc mai greu şi presupun un efort mai mare de căutare.

Costul de mentenanță

lei/100 km

Electric

17

Hibrid Plu in – Benzina

30

Hibrid Plu in – Motorina

32

Durata de viață

Durata de viață a unei mașini electrice este dată de durata de viață a bateriei. Bateriile pentru vehicule electrice sunt integrate. Schimbarea bateriilor nu are sens financiar, deoarece costul bateriei și manopera pentru a instala o baterie nouă în multe din mașinile electrice sunt ridicate.

Un kWh pentru acest automobil costă cca, 270 de euro. Având în vedere că o mașină care costă 35.000 euro, are o baterie de 62 kWh, costul bateriei este de 16.800 de euro.

Valoarea medie a autonomiei specificate în cazul mașinilor electrice este de circa 300 de kilometri. Potrivit unor studii, după șase ani de utilizare a mașiniilor aflate în prezent pe piață arăta că acestea mai pot parcurge doar 280 km cu un plin de baterie. Cu toate acestea, mulți proprietari ai acestor mașini sunt îngrijorați de durata de viață a bateriei. Un studiu recent arăta că 46% dintre proprietarii de mașini electrice spun că bateria unei astfel de mașini va ține maxim 100.000 km.

În prezent bateriile mașinilor electrice, vândute pe teritoriul Europei, au o garanție de 8 ani sau 150.000 km, unele companii, cum ar fi Kia sau Hyundai dau o garanție mai mare bateriilor.

De exemplu, cei de la Tesla spun ca modelul S va pierde doar 5% din capacitatea sa inițială în primii 80.000 km, iar proprietarii de Tesla întăresc aceste afirmații spunând că au pierdut doar câteva procente din capacitatea bateriei după câțiva ani de utilizare.

Impactul de mediu. Conform unui articol publicat în Worl Electric Vehicul Journal, producția mașinilor electrice cu baterie are o amprentă de carbon cu aproximativ 50–100% mai mare decât cea a mașinilor cu sisteme de propulsie convențională. Grupul motopropulsor electric, cuprinzând invertorul, motorul electric și transmisia, prezintă o amprentă de carbon moderat mai mică decât grupul motopropulsor bazat pe motorul cu ardere, inclusiv sistemul de răcire și transmisie. Luând mașinile convenționale ca bază cu 100%, amprenta de carbon putem concluziona că mașinile hybrid prezintă cu 25% mai multe emisii de CO2, iar cele electrice cu 75% mai multe emisii de CO2 la fabricare. Lucrurile se schimbă semnificativ pe durata de viață a mașinii acolo unde emisiile de CO2 sunt semnificativ mai ridicate pentru mașinile care folosesc combustibili clasici.

Încărcarea. Încărcarea unei mașini electrice durează considerabil mai mult decât alimentarea la o stație de motorină/benzină. Un alt element important  este existența opțiunilor de încărcare în zona comună de rulare.Timpul necesar pentru a încărca o mașină electrică depinde de puterea stației de încărcare. Acest lucru poate dura până la șapte ore (încărcare acasă peste noapte) sau în cel mai bun caz 30 de minute (încărcare rapidă la o stație de încărcare publică).

Eficienţă. Sistemele de propulsie electrice s-au dovedit a fi mult mai eficiente decât motoarele diesel, deoarece: mașinile electrice nu suferă de pierderi de combustibil la ralanti, așa cum o fac mașinile diesel, majoritatea vehiculelor electrice au ceea ce se numește „frânare regenerativă”, prin care energia este adunată de motorul electric atunci când încetinește și este apoi furnizată ca încărcare suplimentară bateriei și spre deosebire de mașinile diesel, nu există niciun risc de a risipi energie prin selecția ineficientă a vitezelor. Aceste mașini au o singură viteză și oferă un cuplu instantaneu atunci când se accelerează.

Stilul de condus. Mașina hibridă are avantajul de a permite o experienţă care combină cele două stiluri de conducere (mașină electrică / mașină clasică), între care cuplul instantaneu dezvoltat de motorul electric atunci când accelerația este apăsată este esențial.

Mașina pe vreme rece. Iernile româneşti pot afecta autonomia unei maşini electrice, întrucât sub nivelul de minus 5 grade, această începe să prezinte anumite probleme. Mașina hibrid rezolvă această problemă.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

1 comentarii

Ion

Acum 2 ani

O sa plangem din cauza poluarii cu acumulatori de masina uzati sau prin producerea celor noi de schimb mai mult decat ptr diesel,vedeti ce se intampla cu reciclarea practic imposibila a vestitelor generatoare electrice eoliene.Cea mai utila e masina cu hidrogen daca perfectionam sistemul de stocare ptr hidrogen.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus