Sâmbătă,
16.08.2025
Cer Senin
Acum
29°C

Urbanismul a devenit frâna dezvoltării Sibiului: durează și șase luni eliberarea unui certificat de urbanism. „Investitorii au ajuns să ocolească orașul”

Urbanismul a devenit frâna dezvoltării Sibiului: durează și șase luni eliberarea unui certificat de urbanism. „Investitorii au ajuns să ocolească orașul”

A devenit o corvoadă care roade tot mai mulți nervi relația cu Urbanismul din cadrul Primăriei Sibiu. Fără pile și intervenții, durează cel puțin trei luni eliberarea unui certificat de urbanism și cel puțin șase luni – a unei autorizații de construire, arată arhitecții sibieni. Răspunsurile Primăriei în fața acestei situații nu lasă loc de multe speranțe: Urbanismul s-a transformat într-o frână pusă dezvoltării Sibiului, prin lentoarea serviciilor prestate.

„Vă rog să faceți ceva. Dați un anunț, să ne strângem mai mulți, să organizăm un fel de protest. Să vadă și doamna primar că e dezastru la Urbanism. Că e bătaie de joc. Nu este posibil să aștepți atât de mult fără să se întâmple nimic! Am deja luni de zile de când tot trec pe la Primărie și nici măcar certificatul de urbanism nu l-am obținut”. Acesta este mesajul cu care a venit la redacția Turnul Sfatului reprezentantul unui investitor, exasperat de lentoarea și lipsa de reacție a puținilor funcționari rămași în cadrul Direcției Amenajarea teritoriului și urbanism din cadrul Primăriei Sibiu.

Despre faptul că „Sibiul rămâne în urbanismul gol”, Turnul Sfatului a scris încă de anul trecut, când din cele 24 de posturi ale Direcției doar zece mai erau ocupate. „De atunci, lucrurile nu s-au îmbunătățit. Este tot mai rău ceea ce se întâmplă”, răspund arhitecții sibieni. Au plecat și mai mulți specialiști: în prezent, în Primăria Sibiu, pe lângă arhitectul șef al orașului, mai sunt doar trei angajați cu studii și pregătire în domeniu.

Un certificat de urbanism pentru amenajarea apartamentului: în așteptare de cinci luni

„Am primit un client acum două zile care mi-a venit cu un certificat de urbanism emis de Primăria Sibiu după șase luni de la solicitare. Șase luni! Deci nu că am eu o cerere depusă de cinci luni, iar cererea sună așa: «amenajare apartament în zonă istorică fără modificări structurale». E un apartament într-un imobil monument istoric, iar potrivit legii ai nevoie de autorizație de construire, e adevărat că în interior se află și o mică frescă, dar – Doamne, iartă-mă! – nu fac nimic acelui apartament, îl amenajez. De cinci luni aștept după un certificat de urbanism și încă aștept”, descrie situația arhitectul Vladimir Grigorov. 

Este unul din relativ puținii arhitecți sau beneficiari contactați de către Turnul Sfatului pe acest subiect și care a fost dispus să discute deschis. Vede clar o incapacitate a Primăriei Sibiu în a livra servicii urbanistice prin respectarea termenelor legale și propune externalizarea acestui serviciu, dat fiind faptul că situația durează de mult timp deja. „Bun, nu avem personal. Hai să cerem ajutor. Hai să facem o externalizare a acestui serviciu. Să fie angajat un birou de arhitectură, cu urbaniști, care să fie plătit pentru emiterea unor astfel de documente, dacă nu se găsesc persoane care să fie angajate”, este de părere Grigorov.

„Cazuri de acest fel veți găsi peste tot. Durează cel puțin trei luni eliberarea unui certificat de urbanism și cel puțin șase luni eliberarea unei autorizații de construire. Și asta pentru construcții «banale»”, arhitect sibian

Alexandru Găvozdea a fost atât președintele filialei Sibiu – Vâlcea, cât și președinte la nivel național al Ordinului Arhitecților din România. L-am întrebat dacă, din experiența lui la nivel național, se poate și mai rău decât este la Sibiu, adică să aștepți jumătate de an pentru un certificat de urbanism ori o autorizație de construire. „Faptul că se poate «și mai rău de atât» nu este satisfăcător, deși este adevărat în România. În Sibiu a fost semnificativ mai bine decât atât, au fost perioade însemnate când procedurile acestea aveau un termen în general normal. Și reversul răspunsului este că sunt administrații (nu mici, ci în poli de creștere) unde timpul mediu este de nouă zile. Percepția pe care o am asupra situației naționale arată că e mult loc de îmbunătățit, pentru că e dovedit că se poate, chiar în același context legislativ”, răspunde Găvozdea.

Și el consideră că, pe termen scurt, Primăria Sibiu trebuie să caute ajutor în afară. „Ar putea fi explorată o colaborare cu serviciile omoloage de la consiliul județean, care pot oferi, pe bază de convenție, susținerea activității. Oricum acolo au migrat o bună parte din cei care au plecat de aici, deci cunoașterea situației e acoperită. Pe termen mediu-lung trebuie continuat demersul de scoatere la concurs a posturilor vacante, circa 20 din 23 câte sunt în organigramă la cele două servicii. Da, au fost multiple tentative, cu minim rezultat”, arată Găvozdea.

Conducerea Primăriei Sibiu răspunde – impersonal, ca de obicei, din spatele unui birou de presă – că a găsit o soluție de moment. „Ca soluție temporară pentru a compensa lipsa de personal și pentru depășirea situației, un număr de șase funcționari publici din alte departamente ale Primăriei sau angajați din serviciile publice au fost delegați temporar la Serviciul Urbanism. Aceștia au fost instruiți și sprijină activitatea Direcției pentru recuperarea întârzierilor, la indicațiile și sub supravegherea angajaților din departament”, se arată în răspunsul transmis cititorilor Turnul Sfatului.

Răspuns în care, în același stil neasumat, sibienilor li se livrează noi promisiuni. „Soluția permanentă în acest caz ar fi ocuparea posturilor vacante. Primăria Sibiu a inițiat zeci de concursuri de angajare în ultima perioadă, promovându-le intens, reușindu-se angajarea a doi arhitecți. În prezent sunt în desfășurare concursuri pentru șase posturi la Serviciul Urbanism, pe diverse niveluri profesionale. De asemenea, urmează să promovăm concursuri pentru ocuparea unor posturi vacante la Serviciul Autorizare Construcții, pentru acestea așteptându-se avizul ANFP”, se mai arată în răspunsul Primăriei Sibiu.

Care răspuns nu amintește și de situații identice de anul trecut: în urma concursurilor s-au angajat trei specialiști, însă niciunul nu a stat mai mult de trei luni în Primăria Sibiu, demisionând.

Cauzele

”Problema lipsei de personal în cadrul Direcției de Amenajare a Teritoriului și Urbanism este deja cunoscută. Deși se depun toate eforturile de către personalul existent, în contextul unui volum foarte mare de lucrări, se înregistrează întârzieri în emiterea anumitor documente”, comunică prin biroul de presă cei care administrează cel mai mare și bogat UAT din județ.

Iar lipsa de personal este, după cum arată Alexandru Găvozdea, rezultatul unui „exod al lucrătorilor specializați din direcția de resort de la Sibiu, începând cu nu mai puțin de trei șefi de serviciu și circa zece lucrători cu diverse grade”. „Din declarațiile lor, această situație se datora unui mediu de lucru neprielnic, în principal datorită lipsei de predictibilitate și consecvență în deciziile superiorilor, dar și presiunilor externe, ale unor reprezentanți ai mediului privat”, mai identifică fostul președinte al OAR printre problemele din Primărie, pe lângă lipsa unui sprijin suficient din partea altor direcții și servicii din administrația locală.

În discuțiile cu alți arhitecți care au cerut să nu le fie publicat numele, cauza a fost clar identificată: stilul de conducere al Ioanei Urdea, arhitectul șef al orașului. ”Acum, toată lumea așteaptă și speră să iasă la pensie doamna Urdea. La anul”.

Orașul regresează. Șelimbărul devine mai scump decât Sibiul

„Privind în ansamblu, evident vorbim despre o întârziere a majorității investițiilor, chiar dacă unele investiții considerate prioritare sunt mai puțin afectate. Dar nu toate investițiile sunt automat bune pentru calitatea dezvoltării orașului, pentru că, responsabil privind lucrurile, calitatea trebuie să fie primul criteriu cu care judecăm. Doar că nu mai există răbdare în piață pentru a avea o discuție despre calitate, deci consider că afectarea este mult mai gravă decât că «nu se face» ceva – există o presiune din privat să se facă orice, numai să se facă odată ca să se învârtă roata economiei. Iar asta merge din păcate împotriva interesului public, care trebuie să fie în orice caz acela de a obține calitate în orice proiect”, expune în termeni teoretici o parte din efectele asupra orașului pe care le generează dezastrul de la Urbanismul din Primăria Sibiu.

Arhitectul Vladimir Grigorov este mai direct: investitorii nu mai aleg Sibiul. „Întrebați cât durează un plan urbanistic zonal pe Calea Șurii Mici. Sunt documentații pornite și de dinaintea pandemiei care nu au fost încă finalizate. De ce credeți că sunt atât de puține ansambluri în zona aceea? Pentru că tu, ca investitor, nu poți să aștepți trei ani ca să îți iasă documentațiile pentru cinci blocuri. Punct”.

Din cauza întârzierilor generate de Urbanismul din Primăria Sibiu, terenurile de construcție din Șelimbăr, de exemplu, au ajuns mai scumpe decât cele din municipiul reședință de județ, mai arată Grigorov. „De ce? Pentru că acolo investitorul plătește 200 de euro pe metru pătrat, dar știe care sunt restricțiile și că în trei luni se poate apuca de ridicat. La Sibiu, nu știu dacă te apuci în trei ani. E bambilici”.

De altfel, Grigorov mai identifică o situație generată de regresul serviciilor urbanistice în Sibiu. „Faptul că s-a construit urât și haotic pe Calea Cisnădiei, în cartierul Arhitecților, să știți că se datorează și Primăriei Sibiu. Deoarece dacă Sibiul așternea covorul roșu investitorilor, ei investeau în Sibiu. Pe Calea Șurii Mici, de exemplu. Miile de apartamente de acolo se construiau lângă Zona industrială vest. Și nu mai era nevoie de nu știu ce centură ocolitoare sud ca să rezolve problemele traversării orașului către serviciu. Ar fi fost mai bine și pentru Sibiu și ar fi fost evitată și penibila situație în care oameni din cartierul Arhitecților își fac abonament pentru cimitir, ca să ajungă mai repede în oraș”.

O listă lungă

În afară de investitori, afectat direct este și un întreg lanț de profesioniști și companii implicate în domeniul construcțiilor. „Direcția Arhitect-șef, adică serviciile Urbanism și Autorizări în special, generează o problemă majoră pentru toți arhitecții și urbaniștii activi în Sibiu – trebuie să înțelegem că acești profesioniști sunt remunerați pe baza unor contracte atunci când se obțin diverse avize și autorizații. Pe scurt, oricâte luni trec de la depunere până la procesare (termenul maxim legal fiind de 30 de zile, nu de șase luni sau mai mult), deși lucrătorii autorității publice sunt plătiți lună de lună, elaboratorii documentațiilor sunt plătiți de clienți doar după 6 luni sau mai mult de așteptare. Cu toate acestea, ei sunt datori să plătească salariile angajaților, dările la stat (din care sunt plătiți și funcționarii și ceilalți lucrători publici), chirii sau rate bancare, licențe de software, echipamente etc., care nu se amână pentru că nu ajunge la rând proiectul. Iar piața este la rândul ei forțată să reducă ritmul de investiții, care din nou se răsfrânge asupra celor care prestează servicii de proiectare pentru piața construcțiilor – arhitecți, ingineri, topografi, geologi, verificatori, pentru a numi doar cele mai frecvente componențe de echipă. Și să nu uităm de constructori. Nu ies autorizații, nu încep șantiere”, descrie arhitectul Alexandru Găvozdea.

Lucrurile nu au cum să se îmbunătățească în condițiile în care în prezent este în lucru un nou plan urbanistic general al Sibiului, despre care nu se întrevede o abordare diferită față de cel a cărui valabilitate a tot fost prelungită. „ Acum totul e neclar și subiectiv”, arată Grigorov, exemplificând numeroasele planuri urbanistice zonale care sunt solicitate de bandă rulantă de către Primărie. PUZ-uri care consumă – până la aprobare – ani.

Grigorov dă și exemplul unui ansamblu de blocuri pentru care a cărui autorizare a lucrat cu reprezentanții Primăriei Șelimbăr. „Am depus în urmă cu 29 de zile o cerere de eliberare de autorizație de construcție. În cea de-a 29-a zi am primit autorizația pentru un ansamblu cu un regim de înălțime de P+10. Foarte clar făcut certificatul de urbanism, foarte clare condițiile de cedare de terenuri, de aliniere, de respectare atât a PUG-ului Șelimbărului, cu 1,5 locuri de parcare/apartament. Un PUG cu reguli foarte apropiate de cele ale Sibiului. În nici 30 de zile am avut autorizația de construire”.

29 de zile a durat eliberarea autorizației de construire pentru acest ansamblu de blocuri. Dar nu în Sibiu, ci în Șelimbăr

Reprezentanții Primăriei Sibiu susțin, însă, că marile proiecte nu au de suferit. „În ceea ce privește solicitările pentru investițiile ample și cele pentru proiectele realizate cu fonduri europene nerambursabile, dată fiind importanța mare a acestor investiții pentru oraș, Primăria Sibiu prioritizează aceste solicitări adresate Direcției de Amenajare a Teritoriului și Urbanism și depune eforturi pentru emiterea documentațiilor în cel mai scurt timp posibil”.

Într-adevăr, ca exemplu, pentru campusul destinat învățământului dual de pe Calea Dumbrăvii (fosta autobază Tursib) Primăria Sibiu a eliberat certificatul de urbanism după două zile de la depunerea solicitării. 

Citește și Sibiul a rămas în urbanismul gol

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

26 comentarii

Mos Ion rotita

Acum 2 ani

Din cate am auzit au si multe procese pe rol, beneficiari care au dat in judecata primaria pentru abuzuri sau incompetenta. Lucrurile sunt clare si totusi nu se intampla nimic. Daca intr-o firma un angajat ar presta precum doamna arhitect sef, patronul l-ar zbura in secunda 2. Dar la stat merge si asa. Deci , cateva *** au fraiele orasului si orasul sta si se uita la ele. Dar stati, poate gresim noi, doar e orasul lucrului bine facut, nu?

Raspunde

Turcan

Acum 2 ani

Daca ar lasa-o Johannis, Astrid Fodor ar scapa de incompetenta Ioana in 3 zile. Problema e Udrea, din cauza ei pleaca specialistii spre Consilul Judetean...
Raspunde

Robotelul

Acum 2 ani

Peste tot in Romanica poti sa-ti intabulezi cladirea la rosu numai la Sighi nu se poate.
Raspunde

Alzara 1918

Acum 2 ani

Din puțul administrației : porcăriile din jurul jurul Sibiului sunt cauzate de … primăria Sibiului !
Raspunde

Bataie de joc la Urbanism SB

Acum 2 ani

E bataie de joc ce se întamplă la serviciul Urbanism. Confirm și eu că cele redate în articol așa sunt. Din octombrie stau după un certificat de urbanism și încă nu e gata. Și am tot sunat să întreb de el. În 2 aprilie am fost sunat că am uitat să plătesc un impozit, deci după 2 zile. Ei că au depășit termenul legal cu 5 luni nu e nicio problemă!!! Oare cum ar fi dacă nici sibienii nu ar mai plăti impozitele. Și apoi ne mirăm că se construiește haotic și de 10 ori mai mult decât în Sibiu, în Șelimbăr, Calea Cisnădiei, Sura Mică, Sura Mare. Și tot Sibiul va fi sufocat pe arterele acelea. Trebuie făcut ceva și luat atitudine! Poate vine TS cu o idee, în sprijinul cetățenilor români.
Raspunde

Lucaci

Acum 2 ani

Astept din decembrie un Certificat de Urbanism ... O modificare simpla la casa ( 2 saptamani de munca) pe care cred ca o sa o fac fara sa mai astept ca Primaria sa isi faca treaba ...
Raspunde

Ac

Acum 2 ani

Dna este specialistul care semnează un certificat de urbanism sau autorizatie de construire. Sunt pe aceste doc și alte semnături ale unor persoane puse politic în primărie. Întrebarea de baza ar fi legata de rolul lor acolo. Intervin în autorizări sau nu? Știu sigur ca da. Asa se întârzie și eliberarea acestor doc...
Raspunde

Popescu

Acum 2 ani

Udrea e principala vinovata, nu o suporta nimeni, atât sibienii cât și colegii. Va rog sa faceți un sondaj la nivel de Sibiu cati cetățeni doresc sa plece aceasta femeie ca nu pot sa-i zic doamna, este sub orice critica, s-a saturat pana și Departamentul Juridic de ea, de câte plângeri pe rol au. Întrebarea este cine dracu o tine în brate pe incompetenta asta. Doriți sa rezolvați problema, dati-o afara și în jumătate de an s-au ocupat posturile.
Raspunde

Zzz

Acum 2 ani

cum cine o tine in brate? KWJ
Raspunde

D.M.

Acum 2 ani

Sibiu - Capitala europeana a parazitilor in functii publice.
Raspunde

Votant PNL

Acum 2 ani

Lasa ca vine Echipa galbena castigatoare la primarie si va angaja la urbanism, pe salarii duble, pe toti prapaditii din partid, prieteni, cumetri, amante si nepoti, care nu au mai prins locuri la CJ si deconcentrate. Pe toti specialistii in curatat injectoare, unghii cu gel si facut zacusca traditionala.
Raspunde

Dfsghfg

Acum 2 ani

ca sa faci un PUD in Sibiu dureaza 3 ani (atat a durat la mine) deci nu vreau sa ma gandesc cat dureaza un PUZ daca nu ai pile si relatii la primarie. Incapabila de Urdea face numai cum vrea ea, daca ii spui verde in fata ca are de semnat niste acte care zac pe biroul ei de mai bine de cateva luni se supara ca de ce astfel de informatii scapa din Primarie desi i-am spus ca Primaria ca institutie a statului trebuie sa fie complet transparenta pentru cetatenii pe care ii deserveste iar ea este platita din banii acestora si trebuie sa isi faca datoria si munca pentru care este remunerata. Daca ar pleca ea, in maxim o luna de la angajarea unei persoane cu o moralitate peste standard si mai ale incoruptibila pe postul de Arhitect Sef al Sibiului, ar fi angajati cel putin 20 de arhitecti care sa refaca echipa si sa inceapa sa faca ceea ce trebuie. Am aflat si de ce nu merge treaba la Urbanism: pentru ca marea arhitecta sefa se ocupa de pictat si alte prostii in loc sa semneze (ca primarul) actele pe care oricum nu le intelege si nu le stie datorita lipsei de cunostiinte si neuroni necesari intr-o astfel de postura de Arhitect Sef... De ar iesi odata la pensie sa lase locul liber si din 2024 sa scapam si de Baba Fodor, o alta incapabila care a tras in jos acest oras fata de Oradea, Cluj, Brasov, Iasi si chiar Alba Iulia unde lucrurile se misca mai rapid sau mai lent dar se misca.
Raspunde

UrBANismul gros

Acum 2 ani

Asta e o minciună, că "nu mai vin investitorii la Sibiu". În Zona Industrială Vest se ridică fabrici peste fabrici, deși terenul Zonei Industriale s-a dat deja, acum se ridică investiții pe parcele private din împrejurimi. Iar ăia care construiesc blocuri lângă blocuri, de te poți uita din balcion în bucătăria blocului vecin, ăia nu sunt investitori, ăia sunt hiene, nu-i mai văitați ...
Raspunde

DRAGOS

Acum 2 ani

Din septembrie 2022 am o cerere facuta pentru certificat de urbanism pentru o scara metalica exterioara si nici pana azi 13 mai 2023 nu am primit raspuns. Am fost in audienta la serviciul urbanism si mi s-a confirmat ca actele depuse sunt in regula, doar ca trebuie sa astept la rand ca este lipsa de personal. Raspuns penibil atata vreme cat eu platesc la timp impozite si taxe. M-am resemnat si il astept pe Iohanis sa se intoarca poate mai face ceva in Sibiu.
Raspunde

Mihai

Acum 2 ani

Ii foarte simplu, arhitecta sefa este fina sau ceva de genul a lui Johanis, protejata lui. În primăria sibiu nu misca nimic fără știrea lui. Primărita si arhitecta sefa de la urbanism sunt doua incompetente, din cauza asta și problemele. Sunt persoane care așteaptă după un urbanism și câte un an, poate chiar mai mult. Ar trebui sa își dea demisia ambele persoane.
Raspunde

Joe

Acum 2 ani

Dati-o afara de Urdea si se rezolva toate problemele! A terorizat angajatii si s-a lasat cu demisii in masa!
Raspunde

Teofan

Acum 2 ani

Buba e Johannis, el o tine pe incompetenta de Udrea in brate
Raspunde

Vivi Dragan

Acum 2 ani

Am citit toate comentarile de mai sus si vreau sa va dau un exemplu care contrazice cele de sus : - se spune ca directia de urbanism din primarie nu isi face treaba, dar pe strada Filarmonicii nr.17 este un caz SF. In 2019 se intabuleaza cu complicitatea primariei un imobil ( sura ) pe o suprafata mai mare decat cea existenta. Acest lucru se poate dovedi cu google maps din 2018 si 2018. Dupa care acea sura dispare in 2020 fara nici o autorizatie de demolare si in 2021 primaria emite o autorizatie de construire pentru renovare a imobilelor din strada Filarmonicii nr.17 deci a unui imobil de la strada si a altuia care nu exista in 2021. Binenteles ca primaria emite aceasta autorizatie fara acordul vecinilor si spre stuperfactia vecinilor in curtea din spate apare o cladire tip bloc in mijlocul zonei centrale. Deci nu mai spuneti ca directia urbanism nu isi face treaba cu celeritate. Cand trebuie isi face treaba chiar daca oameni nu au in acte tot ce cere legea. Deci nu mai criticati cand se vrea se rezolva.
Raspunde

Fist

Acum 2 ani

Cu pile faci orice in Sibiu. E destul sa intervina cineva la Bokor si intr-o saptamana ai acte pe orice chiar si pe ce nu exista. E cunoscuta Bokor in Sibiu pentru asta. Problema e la cei ce nu au pile care trebuie sa astepte dupa o hartie cu anii.
Raspunde

Vecin

Acum 2 ani

Domnule Gheorghe, singurul SF este că pe vecinii dintr-un bloc (in adevăratul sens al cuvântului, cu 5 etaje), situat la Manejului nr 4 ii deranjează un P+1 (pe care Dvs îl numiți “tip bloc”) de pe str Filarmonicii…
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Vivi Dragan

Acum 2 ani

Da ne deranjeaza mai ales ca in dosarul de la primarie nu exista o multime de acte care ar trebui sa existe. Deci e clar cine a emis aceasta autorizatie ori e prost ori e corupt. Cat priveste faptul ca construiti o viitoare pensiune fara sa aveti nici un loc de parcare asta va fi in urmatorul episod cand veti cere schimbare de destinatie. Iar in ce priveste faptul ca umblati sa cumparati garaje in curtea de pe Manejului puteti uita. Bani nu pot cumpara pe toata lumea chiar daca in primarie se pare ca merge. Oricum o sa vada organele statului cum ati obtinut un act administrativ din 2019 si autorizatia din 2021.
Raspunde

Dum Dum

Acum 2 ani

Pe Filarmonicii, nr. 17 s-a cerut un PUZ mai demult, dar pt ca s-a refuzat, au intabulat greșit, apoi au demolat și "reconstruit". E tipic pt primărie. Ilegalitatea este deja o regulă: a se vedea hotelul de pe Gimnasticii, blocul de pe Dealului, pe Dumbravii etc. Sibiul e de rahat.
Raspunde

Filarmonicii 17 - Clarificari

Acum 2 ani

Domnule Gheorghe Dragan, Apreciem faptul ca va preocupa problema locurilor de parcare de pe o alta stradă paralelă cu a dvs, este una generală dar din ce am înțeles pe termen lung se dorește transformarea întregului centrului istoric in zona pietonală deci vă promitem solemn că din punctul nostru de vedere garajele dvs sunt in siguranța, singurul demers in privința asta a fost de a ne arata interesul in caz că cineva dorește să vândă prin lipirea acelui anunț in urma cu 2 ani. Cât despre acuzația de cumpărare de influența de care ne acuzați, chiar credeți că mai dura 6 ani de zile, din 2017 de când încercăm să reconstruim dacă eram atât de “descurcareți” pe cât ne suspectați Dvs? Va mulțumim pentru fiecare control pe care îl trimiteți zilnic in santier și sper că realizați că indirect condamnați 6 familii de la Filarmonicii 15 + 7 familii de la Filarmonicii 19 sa trăiască încă o zi in plus cu santier in curte.
Raspunde

Pintilie

Acum 2 ani

Acum cativa ani, la Bucuresti Dragnea facea ilegalitati si noi am iesit in strada, am pichetat sediu PSD zilnic, am monitorizat raul de la capitala. Acum raul acesta, Udrea-Fodor e mai mare pentru noi sibienii, dar nu iesim in strada, ne maifestam nemultumirea doar pe internet ascunsi in spatele unor nume fictive. De ce suntem atat de prosti? De ce nu ne organizam impotriva acestor femei ce conduc urbea? De ce nu spunem lucrurilor pe nume? Nici macar partidele politice nu mai spun nimic de situatia dezastruasa in care ne aflam, rusine tuturor partidelor din Consiliul Local.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Vivi Dragan

Acum 2 ani

Nu va acuzam de cumparare de influenta acuzam de mai multe ilegalitati functionarii primariei care au eliberat un act administrativ fals cu care ati inscris in CF un imobil care nu exista. In plus in dosarul pentru obtinerea autorizatiei nu exista nici un acord notarial al vecinilor. Daca un acord sa parcati masinile muncitorilor in curtile vecinilor tine loc de acord pentru constructie inseamna ca functionarul care a intocmit autorizatia este dus. Si va spune cineva care a lucrat in primarie vreo 30 de ani. Si nu mai faceti pe inteligentii referitor la cumpararea garajelor ca chiar daca proveniti din sud nici noi nu suntem fraieri. Iar in ce priveste controalele daca tot ce ati facut e in regula nu aveti de ce sa va faceti probleme. Dar sincer ma indoiesc.
Raspunde

Dan

Acum 7 luni

De 12 luni aștept o repoziționare la un imobil din Sibiu și urbanismul de la Primaria din sibiu nu își face treaba Ce este de făcut Mulțumesc pentru un răspuns.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus