Locuitorii de pe strada Nicolae Porumbescu din Cartierul Arhitecților din Cisnădie s-au arătat nemulțumiți de modul în care primăria a asfaltat această stradă. După o investiție estimată de primarul Gheorghe Huja la 600 de mii de lei și de peste 725 de mii, cu TVA, sumă trecută în Hotărârea de Consiliul Local, cei de pe stradă spun că asfaltul a fost turnat direct pe pământ, nu s-au respectat normele unei astfel de lucrări, nu au fost folosite corespunzător utilajele, iar asfaltarea este de mântuială. În replică primarul a transmis că oamenii trebuie să înțeleagă faptul că este o stradă făcută prost de constructori care nu a permis mai mult.
În urma publicării articolului „Locuitorii de pe o stradă din Cartierul Arhitecților sunt supărați de felul în care primăria le-a asfaltat-o. „Este bătaie de joc. O jignire la adresa noastră” în care sunt prezentate mai multe aspecte cu privire la felul în care această stradă a fost asfaltată, primarul orașului Cisnădie, Gheorghe Huja, a fost contactat telefonic pentru a oferi explicații cu privire la situația acestei străzi. Printre problemele ridicate de oameni se numără turnarea asfaltului fără niciun fel de fundație, cilindrarea cu un utilaj mult mai ușor, neconform pentru acest tip de asfaltare, aspectul denivelat al străzii după finalizare, un trotuar improvizat greu de utilizat sau pavaj pus de unul dintre locatari și lăsat în ciuda asfaltării.
Primarul Gheorghe Huja a explicat telefonic că este vorba despre o stradă care nu aparține în totalitate primăriei și care a fost proiectată prost.
„Strada aceea nici nu a fost predată integral primăriei, cu doar aproximativ 70%. Este o stradă făcută prost de constructori pe care am încercat să pun asfalt. A fost făcută, vândută la oameni și a fost lăsată de izbeliște. Eu am venit în ajutorul oamenilor. Ce proiect să-mi trebuiască să asfaltez o stradă gata făcută? Le-am ridicat căminele de apă și canalizare. Nu era treaba mea, era treaba constructorilor care au vândut acolo terenurile și casele și m-au lăsat pe mine cu tot felul de probleme. Dar am trecut peste și am ridicat acele cămine prost făcute”, spune primarul.
Întrebat cine a dat autorizații pentru construcțiile și lucrările de pe acea stradă, primarul a spus că instituția pe care o conduce.
„Autorizațiile au fost date de la primărie, dar după ce au obținut și au construit au vândut și și-au văzut de treabă. Oamenii de acolo ar trebui să meargă cu ei în instanță. Sunt doar doi, trei care sunt nemulțumiți, în rest toată lumea este foarte mulțumită pentru că doar eu am trecut pe acolo și am stat de vorbă cu oamenii”, a mai spus primarul.
În ceea ce privește asfaltarea străzii, acesta spune că s-a făcut tot ce se putea face în contextul unei proiectări defectuoase.
„Am pus zeci de mașini de piatră, am dat cu grederul acolo (mașină folosită pentru diverse operații de construire și de întreținere a drumurilor, îndeosebi pentru nivelări n.r.). Am lucrat la strada aceea o lună jumătate. În capătul străzii încă mai sunt 30 de mașini de piatră. Am dus 50 de mașini de piatră în Cartierul Arhitecților să fac și drumul acela în graniță cu Șelimbăr. Eu nu spun că este asfaltată perfect, pentru că este o stradă ciudată, greșit făcută de constructor. Am venit cu piatră, am îndreptat-o, am venit cu asfalt, am ridicat căminele care au fost prost puse. Au fost o mulțime de denivelări acolo, pentru că am adus un topometrist să-mi facă o denivelare topo. Ce proiect să fac când strada era croită greșit, cu stâlpii în mijlocul drumului. Acum am trasat o linie continuă să poată trece oamenii pe acolo. Nu am ce altceva să fac. Este o stradă croită greșit de la început. Aceea s-a tot prelungit și s-a prelungit și este o stradă gândită prost pe care eu am creionat-o cum am putut. Intrările în curți erau făcute, nu le mai puteam modifica. Trebuia să ridic strada mai sus și le intra oamenilor apa în curte. A trebuit să mai scot din piatra care a fost pusă. Este o stradă complicată, gândită prost și lungită tot de alții. Ce trebuia să fac? Să scot căminele de apă și canalizare afară de la trei metri?”, mai spune Gheorghe Huja.
Despre pavajul din fața curții unui locuitor, pe drum public, care a fost ocolit de asfaltare, primarul spune că a cedat insistențelor proprietarului.
„A insistat proprietarul să lăsăm așa. A insistat să nu scoatem acel pavaj afară și noi am fost de acord și am lăsat așa”, spune primarul.
33 de străzi din Cartierul Arhitecților nu sunt atribuite Primăriei Cisnădie
Gheorghe Huja spune că 33 de străzi din Cartierul Arhitecților nu au fost încă preluate de primărie.
„Nicolae Porumbescu și Duiliu Marcu nu trebuiau preluate de primărie. Acolo trebuiau constructorii să facă și nu primăria Cisnădie, dar este greu de explicat oamenilor. Sunt 33 de străzi din Cartierul Arhitecților de care nu avem dreptul să ne atingem pentru că prin autorizația de construcție și prin certificatul de urbanism constructorul și proprietarul și-au asumat utilități, iluminat stradal, asfaltat drumuri și abia după aceea să fie preluate de noi. Asta aș vrea să știe toată lumea. Străzile preluate de noi până acum sunt duse la bun sfârșit și ne ocupăm de ele. Restul sunt străzi cu probleme care nu au fost duse la bun sfârșit conform autorizației de construcții”, încheie primarul.
Primăria Cisnădie consideră asfaltarea străzii finalizată
Potrivit Hotărârii de Consiliu Local care a aprobat asfaltarea și modernizarea acestei străzi valoarea totală a proiectului este de 725.452,33 lei, conform devizului general. Lucrările trebuiau să cuprindă „amenajare cu balast și piatră spartă-drum de exploatare 660 lungime x 5,5 m lățime, mixtură asfaltică BA16, transport, manoperă, autogreder, nivelare, compactare mecanică.” În proiect se precizează că strada se afla „într-o stare de degradare avansată aceasta fiind din pământ – macadam, fiind necesare lucrări de asfaltare drum în vederea îmbunătățirii traficului rutier.”
Tot în proiectul de hotărâre se arată că „toate lucrările ce urmează a se executa se vor efectua în ampriza (Lățime a fâșiei de teren pe care urmează să se construiască o șosea n.r.) drumului limitată de construcții de locuințe, zonă ce aparține în întregime Consiliului Local al orașului Cisnădie. Drumul actual are un sistem rutier format strat de beton asfaltic deteriorat, cu zone în care apa pluvială stagnează pe partea carosabilă astfel încât circulația se desfășoară cu dificultate fiind necorespunzătoare cerințelor de trafic actual și de perspectiva din zonă.”
Strada Nicolae Porumbescu are o lungime de 660 de metru și o lățime a părții carosabile de 8 metri. Potrivit primarului Gheorghe Huja în asfaltare au fost investiți aproximativ 600 de mii lei. „Asfaltul a fost scump. Nu a fost asfaltată până acum pentru că s-a tot construit acolo. Am lăsat să termine cu construcțiile ca să o pot asfalta”, a precizat primarul.
Din punct de vedere al primarului din Cisnădie, în acest moment strada este finalizată și nu se va mai interveni pe ea.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 8690
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Ana lu Manole
Acum 2 ore
Virgil Caragea
Acum 4 ore
Un cititor
Acum 4 ore
Sibian
Acum 6 ore
Joe Doe