Duminică,
17.08.2025
Cer Senin
Acum
20°C

Constructorii de pe autostrada Sibiu – Pitești nu găsesc muncitori. „Apelăm la soluții de avarie și aducem din alte țări”

Constructorii de pe autostrada Sibiu – Pitești nu găsesc muncitori. „Apelăm la soluții de avarie și aducem din alte țări”

Constructorul Webuild de pe tronsonul 3 Cornetu – Tigveni al autostrăzii Sibiu – Piteşti, considerată a fi cea mai complexă secţiune de autostradă din România, caută să angajeze muncitori și ingineri, anunță Adevărul.ro.

Secțiunea 3 Cornetu –Tigveni are o lungime de 37,40 de kilometri și va avea peste 12 kilometri de poduri, pasaje și viaducte, peste 25 de kilometri de lucrări de consolidare, două noduri rutiere și un ecoduct.

Citește și:

A început organizarea de şantier pe lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, care trece munții și va lega Ardealul de sudul ţării: 3.000 de muncitori, cel mai lung tunel de autostradă din România

Până acum au fost angajate persoane atât din zonele în care se desfășoară lucrări (Argeș, Sibiu sau Vâlcea), dar și din alte județe ale țării, însă numărul acestora nu este suficient. Se are în vedere, inclusiv, aducerea de muncitori din afara țării.

„Suntem în căutare de forță de muncă. Din februarie vom reîncepe angajările. Din păcate, forța de muncă în România, încă, este o problemă. Angajăm forțe calificate cât și necalificate. Am apelat și la soluții de avarie, aducem și din alte țări și vom pregăti ansamble de cazare”, a precizat Adrian Bodoc, manager proiect Webuild.

„Odată ce vom demara lucrările pe întreg tronsonul, 2000-3000 de muncitori, operatori și ingineri vor activa în cadrul acestui contract”, mai spune el.

Durata contractului este de 57 de luni, dintre care 12 luni proiectare și 45 de luni execuție.

„E o autostradă care trece munţii şi face legătura dintre Ţara Românească şi Ardeal. Avem 4,5 milioane metri cubi de săpătură, 3,5 milioane metri cubi de umplutură, peste 50 km de piloţi foraţi. Avem două noduri rutiere, unul la începutul contractului, în localitatea Cornetu şi unul în localitatea Şuici, la Rudeni mai exact, în a doua jumătate a contractului. Trebuie să construim şi un ecoduct care va traversa râul Olt, calea ferată şi DN7”, a mai declarat Adrian Bodoc, manager proiect Webuild.

Citește și:

Autostrada Sibiu-Făgăraș, lotul 1 Boița-Avrig: Forajele geotehnice au ajuns în zona lacului de acumulare Racovița

Întreaga lucrare ar trebui să fie finalizată în anul 2028.

„În momentul de faţă suntem în etapa de proiectare, lucrăm la  elaborarea proiectului pentru autorizarea de construire şi a proiectului tehnic de execuţie. Studiile de teren, arheologia, studiile topografice, precum şi studiile geotehnice au fost finalizate. Ca lucrări pregătitoare, am început cu organizarea de şantier din comuna Cepari şi cu defrişarea pădurilor aflate în fond forestier. Vom mai avea încă o organizare, în zona tunelului, la kilometrul 62+300 şi încă o organizare, la începutul contractului, la Cornetu, la km 44+500”, a mai spus Bodoc.

Secţiunea 3 a autostrăzii Sibiu-Piteşti va avea cel mai lung tunel de autostradă din România.

Pentru cei 37,4 km de autostradă, valoarea contractului este de 5,323 miliarde de lei, fără TVA.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emil

Acum 1 an

In tara nu mai gasesc fraieri, aduc de afara sa munceasca pentru haitele interlopilor speciali.
Raspunde

Gigel

Acum 1 an

Va traduc eu:nu mai vor oamenii să fie sclavagiti pe 3000 lei!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

HBomb

Acum 1 an

Atunci să stea acasă, doar au șanse bune să câștige bani buni la păcănele ... :D
Raspunde

Bauuuuu

Acum 1 an

Cum nu au oameni ca eu chiar astăzi am fost pentru angajare și spun ca nu au nevoie ca nu au început încă
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

2cents

Acum 1 an

Se plang ca nu gasesc insa de fapt ei isi doresc sa primeasca aprobare pentru "import" de forta de munca de prin Nepal & Co. Aia vin 2 la legatura si pot fi cazati in "baterii" ca la ferma făra să cârâie. Singura problema reala e la forta de munca calificata, dar probabil spera tot asa sa gaseasca pe afara ceva "chilipiruri"

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus