Marți,
19.08.2025
Partial Noros
Acum
15°C

Lotul 3 din Sibiu – Pitești: Constructorul va preda proiectul pentru Autorizația de Construire. Sunt șanse să dureze mai puțin de 4 ani construirea

Lotul 3 din Sibiu – Pitești: Constructorul va preda proiectul pentru Autorizația de Construire. Sunt șanse să dureze mai puțin de 4 ani construirea

Constructorul lotului 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești va depune pe 15  aprilie 2024 Proiectul pentru Autorizația de Construire a lotului de 37 de kilometri dintre Cornetu și Tigveni, a anunțat șeful de proiect, ing. Adrian Bodoc, reprezentantul Asocierii WeBuild – Tancrad (Italia – România), relatează Economedia.

Lotul Cornetu – Tigveni (37 km) este cel mai lung lot de pe A1 Sibiu – Pitești, dar lucrările sunt mai grele pe Lotul 2, care e realizat de Mapa – Cengiz.

Contractul pentru lotul 3 a fost semnat în august 2022 pentru o ofertă de 5,3 miliarde lei, iar CNAIR a dat ordinul pentru începerea proiectării pe 1 fabruarie 2023, deci se poate spune că, față de termenul de 12 luni pentru predarea proiectului tehnic este o ușoară întârziere.

Citește și:

Constructorii de pe autostrada Sibiu – Pitești nu găsesc muncitori. „Apelăm la soluții de avarie și aducem din alte țări”

Deși sunt 37 de kilometri de construit în zona de munte, cu 95 de structuri (poduri și pasaje) și tunelul de 1,7 kilometri de la Poiana (cel mai lung de pe A1), CNAIR a prevăzut un termen de doar 45 de luni, iar jurnaliștii de la Economedia consideră că lucrările ar putea fi încheiate mai devreme decât termenul stabilit prin conctact.

„Avem tot ce ne trebuie ca avize și autorizații pentru traseul autostrăzii. Suntem în perioada de proiectare, pe 15 aprilie (2024) o să predăm proiectul pentru Autorizația de Construire (n.r PAC) către beneficiar pentru aprobare”, a transmis șeful de proiect al lotului 3 A1 într-o discuție pe șantier cu președintele CJ Vâlcea, Constantin Rădulescu.

Pe lotul 3 va fi construit Tunelul Poiana de 1700 metri, cel mai lung tunel de pe A1, iar lungimea totală a structurilor de artă este de 12 kilometri, practic o treime din lungimea totală a lotului.

Șeful de proiect, Adrian Bodoc (WeBuild) a transmis pe șantier că vor lucra ,,minimum 2000-3000 de muncitori, operatori și ingineri vor lucra în contract”.

Citește și:

A început organizarea de şantier pe lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, care trece munții și va lega Ardealul de sudul ţării: 3.000 de muncitori, cel mai lung tunel de autostradă din România

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

1 comentarii

Emil

Acum 1 an

Te pui cu mafia UE...Economedia stie ca la nevoie coruptii ISC au tot ce le trebuie, stampile false, avize/autorizatii false, expertize MLPAT false, etc.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus