Sâmbătă,
20.04.2024
Innorat
Acum
8°C

Stadiul autostrăzii Sibiu – Pitești, la zi. În Sibiu se vor tăia 25 de mii de arbori, iar pe tronsonul 3 sunt defrișate 56 de hectare. Pe unul din tuneluri se forează în nisip

Stadiul autostrăzii Sibiu – Pitești, la zi. În Sibiu se vor tăia 25 de mii de arbori, iar pe tronsonul 3 sunt defrișate 56 de hectare. Pe unul din tuneluri se forează în nisip

Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de Stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, a făcut o evaluare a întregii autostrăzi Sibiu – Pitești, aflată acum în lucru. Conform datelor pe care oficialul le-a primit din teren, se lucrează pe toate tronsoanele, iar pe secțiunile 2 și 3 din autostradă se fac defrișări masive în vederea amenajării locului pentru viitorul drum.

”Pe teritoriul județului Sibiu, va începe marcarea copacilor din zonele scoase din Fondul Forestier, aproximativ 25.000 copaci, operațiune ce va fi efectuată, mai întâi, în zonele unde este necesară defrișarea în vederea realizării forajelor geotehnice. În acest sens, ieri (n.r. vineri) a fost semnat contractul cu Ocolul Silvic din zonă de către DRDP Brașov”, a anunțat secretarul de stat pe pagina sa de Facebook.

Citește și:

Zeci de case vor fi demolate pentru a face loc autostrăzii Sibiu-Pitești. ”Nu a existat vreo despăgubire mai mare de 22.000 de euro”

Secțiunea 2: Boița - Cornetu. Va fi ridicat un viaduct similar celui din Boița

Pe acest tronson se realizează foraje suplimentare pentru studii geotehnice în zonele accesibile, dar și în zonele recent eliberate în urma defrișării, anunță secretarul de stat Scrioșteanu.

”Pe teritoriul județul Vâlcea, se lucrează în mai multe puncte la defrișarea pădurii scoase din Fondul Forestier. Pe teritoriul județului Sibiu, va începe marcarea copacilor din zonele scoase din Fondul Forestier, aproximativ 25.000 copaci, operațiune ce va fi efectuată, mai întâi, în zonele unde este necesară defrișarea în vederea realizării forajelor geotehnice. În acest sens, ieri (n.r. vineri) a fost semnat contractul cu Ocolul Silvic din zonă de către DRDP Brașov.

Pentru primul sector al proiectului, au fost finalizate Proiectul pentru Autorizația de Construire aferent sectorului care cuprinde viaductul de la Boița în lungime de 700 metri, similar celui de la  Tălmăcel, și Proiectul Tehnic de Execuție, iar in scurt timp va fi emisă autorizația de construire si vor începe efectiv lucrările”, spune oficialul.

Date tehnice:

- 31,33 km de autostradă

- 49 de poduri și viaducte

- 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m

- Un ecoduct în zona localității Lazaret, care avea 210 metri lungime, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7.

Citește și:

Defrișările pentru lotul 2 de autostradă Boița - Cornetu se vor face cu restricții de trafic pe Valea Oltului. Director CNAIR: lucrăm la un plan, ca impactul să fie cât mai mic

Secțiunea 3: Cornetu – Tigveni. Defrișări pe 56 de hectare

Pe acest tronson au fost finalizate studiile de teren preliminare etapei de proiectare, și anume: studiile geotehnice, studiile topografice, studiile arheologice, dar și deminarea, anunță secretarul de stat.

”A fost defrișată masa lemnoasă din Fondul Forestier pe o suprafață 56 hectare, aproximativ 14.000 mc. se execută lucrări de amenajare a organizării de șantier în comuna Cepari, pe un teren de 7 hectare, unde vor fi amplasate birourile administrative, dar și stațiile proprii de asfalt și beton, linii de producție prefabricate( grinzi din beton). Se execută lucrări de amenajare a unui punct de lucru în comuna Racovița, pe un teren de 4 hectare”, precizează el.

Tot aici se lucrează la montarea elementelor necesare padocurilor; se execută lucrări de turnare a betonului aferent platformelor betonate; se execută lucrări de cofrare și betonare a plăcii padocurilor; se execută lucrări de nivelare a platformelor; se execută lucrări de decapare și transport pământ vegetal și este în curs de elaborare Proiectul pentru Autorizația de Construire.

Date tehnice:

- 37,40 km de autostradă

- 96 de poduri și viaducte

- un tunel cu o lungime de 1,7 km, care va fi cel mai lung tunel de autostradă din România

- Un ecoduct în zona localității Călinești, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7

- două noduri rutiere: Cornetu și Rudeni

-2 spații de servicii

- Un Centru de Întreținere și Coordonare

Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș. Sunt terminate aproape toate drumurile tehnologice

”Am trecut pragul de 500 de metri forați din tunelurile Daniela și Alina”, anunță oficialul din Ministerul Transporturilor.

Pe acest lot, stadiul lucrărilor este următorul: au fost executați 314 metri de tunel pe firul ieșiri din tunel, sensul Sibiu-Pitești (Tunel Daniela). Au fost executați 195 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești-Sibiu (Tunel Alina). Tunelul aferent sensului Pitești-Sibiu (Tunel Alina), de câteva zile, nu se mai sapă în piatră, ci într-o zonă cu nisip, în timp ce în tunelul aferent sensului Sibiu-Pitești (Tunel Daniela), continuă săpăturile în stâncă. Au fost forați, armați și betonați 17.800 ml din 20.500 ml de piloți necesari structurilor aferente acestui tronson de autostradă

Sunt în curs de finalizare lucrările de realizare a drumurilor tehnologice (99,5%). Se execută lucrări de terasamente pe sectorul de nord al proiectului. Se execută lucrări de armare, cofrare și betonare radiere și elevații aferente structurilor de pe acest lot

”Mobilizarea antreprenorului pe acest lot este una foarte bună, iar dacă ritmul lucrărilor se va menține, putem spune că această lucrare se va finaliza înainte de termenul contractual. La momentul vizitei, erau pe întregul amplasament al proiectului cca 500 muncitori și 165 utilaje și echipamente de construcții”, spune secretarul de stat.

Citește și:

Webuild anunță cum se fac angajările pentru construcția autostrăzii. ”Colegii mei de la HR vor analiza CV-urile”

Secțiunea 5: Curtea de Argeș – Pitești. Primul strat de asfalt pe 8 kilometri

Aici s-a ajuns la asfaltarea primilor kilometri, anunță secretarul de stat.

”A fost așternut asfaltul (strat de bază) pe sectorul de drum cuprins între km 112 - km 120 și continuă așternerea între km 104 – 112. Sunt în curs de finalizare lucrările de consolidare a terenului de bază pentru corpul autostrăzii, fiind realizate în proporție de 98%. Sunt în curs de finalizare lucrările de umpluturi cu pământ pe traseul autostrăzii, fiind realizați 3,8 milioane mc (97,5%) și a stratului de formă, fiind finalizați 44.500 mc (89%)”, anunță Soroștineanu.

Tot el spune că se execută lucrări de realizare a stratului de fundație din balast (89%) și balast stabilizat cu ciment (51%) și continuă lucrările de taluzare și profilare cu pământ vegetal.

”Au fost montate 436 grinzi prefabricate de 40 metri la Podul peste râul Argeș (km 96+707), Podul peste râul Tutana (km 101+829), Podul de la km 111+780, Viaductul nr. 15 (km 115+240), Viaductul nr.11 (km 110+565) și a început operațiunea și la Viaductul nr.10 (km 109+383), care are o lungime de 576 metri. Pentru structurile anterioare, a fost finalizată și montarea predalelor”, spune secretarul de stat.

Antreprenorul a mobilizat pe întregul șantier aproximativ 980 persoane, ritmul lucrărilor este unul bun, proiectul fiind chiar în avans față de grafic, iar dacă se menține, ar putea fi finalizat la sfârșitul acestui an, înainte de termen, apreciază oficialul.

Autostrada Sibiu - Pitești va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, dintre care Secțiunea 1: Sibiu - Boița (13,17 km) a fost dată în trafic în decembrie 2022. Autostrada Sibiu - Pitești va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus