Luni,
29.04.2024
Cer Senin
Acum
13°C

Trenul periurban al Sibiului: Primăria a cumpărat serviciile de consultanță și analiză pentru introducerea acestuia în municipiu

Trenul periurban al Sibiului: Primăria a cumpărat serviciile de consultanță și analiză pentru introducerea acestuia în municipiu

Promis în campania electorală din 2020, proiectul privind trenul periurban al Sibiului este și cel cu care își încheie practic mandatul actualul primar. Municipalitatea a cumpărat serviciile de consultanță și analiză pentru implementarea proiectului de introducere a transportului public de tip tren periurban în municipiul Sibiu și zona urbană funcțională - semnare parteneriat cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

Anunțul privind inițierea studiilor necesare pentru proiectul trenului periurban a fost publicat ieri în platforma de licitații publice. Conform acestuia, contractul a fost semnat cu firma ROSSADA Innovative Solutions SRL din București, valoarea fiind de 80.000 lei. Conform informațiilor raportate la Ministerul Finanțelor, firma are ca obiect de activitate „Activități de consultanță în domeniul relațiilor publice și al comunicării” și afaceri de mai puțin de 100.000 lei în anul 2022.

„Mobilitatea și dezvoltarea urbană sunt martorii unei faze de dezvoltare rapidă a orașelor. Ajutate de granturile UE și de alte granturi internaționale și de redresarea economiilor lor, orașele caută soluții tehnice și strategice pentru a-și moderniza și extinde infrastructurile feroviare și rutiere și flotele de transport public, alături de construirea unui nou orizont și a unor noi granițe extinse.

Lucrăm cu autoritățile publice alături de furnizorii de servicii și bunuri pentru a le oferi acces la cea mai bună soluție din clasa sa și noi oportunități de afaceri și dezvoltare”, scrie pe site-ul firmei, cu referire la direcția sa de business.

În vara anului trecut Primăria descria evoluția demersurilor începute cu patru ani mai devreme de înființare a unui tren interurban care să utilizeze infrastructura necesară sunt tot în faza documentațiilor incipiente: „Într-o primă etapă, Primăria Sibiu a purtat discuții și o corespondență amplă cu Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Transporturilor și CFR - sucursala Brașov privind necesitatea introducerii acestui nou mijloc de transport în comun, precum și pe tema finanțării proiectului din fonduri europene”.

Amintim că primele studii referitoare la un tren interurban în zona municipiului Sibiu au început a fi elaborate de către administrația locală în anul 2020, fiind vorba de un studiu de trafic asupra Sibiului, Șelimbărului, Cisnădiei și Cristianului. Au fost discutate patru scenarii de trasee, ales fiind „cel care oferă cele mai multe beneficii”. „Este pe ruta Șelimbăr – zona industrială vest/Aeroportul Internațional Sibiu, cu ramificație înspre cartierul Tilișca. Acest traseu oferă posibilitatea extinderii către Cisnădie, într-o a doua etapă a proiectului. În documentația elaborată de echipa de experți sunt prevăzute, pe lângă descrierea traseului, și amplasarea stațiilor, dublarea unor secțiuni de cale ferată pentru a permite încrucișarea trenurilor și alte detalii utile în proiectare și implementare”, descriau anul trecut reprezentanții Primăriei Sibiu într-un comunicat remis cititorilor Turnul Sfatului.

Citește și: Maxim 150 de mil. de euro: proiectul trenului interurban Tilișca/Zona industrială vest – gara Sibiu – Șelimbăr așteaptă după o hârtie, spune Primăria

Pentru lansarea licitației în vederea întocmirii studiului de fezabilitate și a celorlalte documentații din sfera celor tehnico-economice, reprezentanții Primăriei Sibiu mai spuneau că așteaptă un aviz din partea Ministerului Transporturilor. „Odată realizate, toate aceste documente vor putea fi depuse în cadrul Programului Transport 2021-2027 pentru obținerea finanțării europene nerambursabile pentru acest proiect”.

Prin Programul Transport 2021 – 2027, la care fac referire reprezentanții Primăriei Sibiu, municipiile reședință de județ cu peste 100.000 de locuitori ori zonele metropolitane în care se află pot primi până la 150 de milioane de euro pentru implementarea de trenuri interurbane (procentul de cofinanțare este de 2%). Bugetul alocat la nivel național pentru astfel de proiecte este de aproximativ 1,3 miliarde de euro.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Vizualizari: 4107

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

13 comentarii

Un sibian

Acum 1 săptămână

După PATRU ani se încep STUDII? Bătaie de joc!
Raspunde

Cizmas Mihai

Acum 1 săptămână

Am mai comentat despre trenul metropolitan (Sbahnul nostru sibian zis periurban).Unul dintre cele mai importante "puncte" de pe viitorul traseu este gara cfr Turniṣor .Trebuie intervenit pentru modernizare ṣi integrare in secolul xxI.Acum seamānā a ...sec.19.Veniţi ṣi vedeţi : lac cu raţe ṣi reţea de canalizare in regim de FOSĀ. Lāsaţi pentru un timp ipostazele cu piste de biciclete ,drumuri asfaltate ṣi -coborāţi - unde v-am invitat !
Raspunde

Xxx

Acum 1 săptămână

Deci l au promis in 2020...n au facut nimic 4 ani si acum il promit iar! Aceiasi reteta ca si in cazul spitalului si cine stie cite .. proiecte sint facute pt a fi promise odata la 4 ani! A...scuze...spitalul e gata! Virtual! Oare care e cota la pariuri ca in 2028 tot aceste ...proiecte vor fi promise????
Raspunde

Georgian

Acum 1 săptămână

Nu le este rușine? Lansează licitație pentru studiu în campania electorală, ca să nu le bată lumea obrazul că au promis asta în 2020. Astrid Fodor a fost cea care a spus în 2020 că trenul ăsta va fi o prioritate pentru ea. Am văzut ce prioritate a fost. Bine că suntem noi proști și votăm vrăjeli: spital județean, tren periurban, zonă metropolitană. Unde sunt parcările supraetajate plimbate prin presă ani de zile? Unde sunt celelalte proiecte despre care s-a lăudat primăria? Sala de spectacole, piața cea nouă, pasaje subterane? Vrăjeli pentru votanți fraieri.
Raspunde

Gheorghe Ion

Acum 1 săptămână

Si au mai trecut 4 ani și tot nimic. Vorba aia: trece VEATZA.
Raspunde

McD

Acum 1 săptămână

Proiectul nu este fezabil pentru Selimbar , zona V.Aaron, zona Strand -Tilisca si Cristian atata timp cat nu exista si legaturi directe cu autobuze intre garile din localitatile respective si platformele industriale sau zonele locuite unde trebuie sa ajunga oamenii. Nu poti face parteneriat cu CFR-ul care pe linia Sibiu-Sebes are 4 trenuri Regio/zi, pe Sibiu-Fagaras 4 trenuri Regio/zi , la fel pe Sibiu-Turnu Rosu, deci fara o ritmicitate la 40-60 min. pe sens nu avem despre ce sa vorbim de rentabilitate!!.... Este posibil poate daca primul traseu va fi extins de la Talmaciu pana la Orlat de exemplu si al doilea de la Turnu Rosu la Loamnes cu intersectarea traseelor in gara Sibiu....dar tot la vorbe suntem de 15 ani...si asta in toata tara din pacate! Un singur traseu de tren metropolitan a fost implementat in Bucuresti spre Aeroport cu fonduri externe!!
Raspunde

Cetățean

Acum 1 săptămână

Nu se înțelege nimic din strategia asta neterminată și doar finanțată......că și multe altele.
Raspunde

Unromân

Acum 1 săptămână

Tu ai desfintat liniile de tramvai si legaturi pe cale ingusta.. si vrei linie metropolitana…. care duce unde? Si cu ce folos?… aaa pentru a incasa ceva milioane ..UNII … din fonduri europene… la fel ca spitalul…sau este pregatit locul pentru dulap…. sa vina sa ne salveze
Raspunde

Aci Duțu

Acum 1 săptămână

6 postaci de la fermă, cu replici la indigo. Foooarte deștept. Partidul care vă dă zamă chioară în cât timp îl făcea? Câteva zile, probabil :))
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

T.

Acum 1 săptămână

Daca avea un dram de rușine , pensionata, macar ar fi tăcut pe tema asta. Cine a împiedicat primăria condusă de ea să facă ceva in ultimii 10 ani de când e primar ? Asta după ce a promis (mincinos) in campanii electorale ca se ocupa de trenul asta. Saubse bazează că suntem toți tâmpiți și avem memorie așa de scurtă?
Raspunde

Mopri

Acum 1 săptămână

Din stația de tren până la intrare in aeroport tot prin sensul giratoriu o luam ?
Raspunde

Ia-mă nene

Acum 1 săptămână

Meanwhile, ca să mergi la Agnita tot vechea poveste cu ia-mă nene, transport ioc
Raspunde

Primar

Acum 1 săptămână

Chiar nu va e rusine sa scoate aceiasi poveste din sertar din 4 in 4 ani ? Prosteala pe fata.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus