Primăria Sibiu a lansat licitația pentru contractarea serviciilor de proiectare aferente obiectivului „Modernizare strada Rahovei”. Artera face parte din coridorul de mobilitate urbană Mihai Viteazu - Rahovei - Iorga - Calea Cisnădiei (3,9 km lungime), care ar urma să-l continue pe cel aflat în implementare pe Calea Dumbrăvii.
Licitația lansată de municipalitate în ajunul alegerilor locale prevede elaborarea proiectului tehnic, precum și a documentațiilor necesare lansării lucrărilor de execuție. Anunțul mai include obținerea avizelor necesare, serviciile de verificare tehnică, dar și cele de asistență tehnică.
Primăria estimează că acest contract va costa aproape 250.000 lei cu TVA inclus. Licitația va avea loc pe 10 mai.
Contractul se referă doar la modernizarea străzii Rahovei, care e și cea mai lungă din amplul proiect de dezvoltare a coridorului de mobilitate urbană. Aceasta are 1,6 km și face legătura între Calea Cisnădiei și Bulevardul Vasile Milea.
„Prin reabilitarea străzii ne dorim satisfacerea cerințelor cetățenilor referitoare la desfășurarea traficului rutier și pietonal în condiții de siguranță și confort, creșterea capacității de preluare a traficului, alături de îmbunătățirea capacității de deplasare pentru vehicule și pietoni și implicit protecția mediului înconjurător”, scriu funcționarii primăriei în caietul de sarcini.
În descrierea situației actuale, municipalitatea recunoaște că structura străzii Rahovei este depășită de timp:
„Strada face parte din traseele transportului în comun spre zone industriale, zone rezidențiale, cartiere și zone comerciale de interes pentru cetățeni, traficul, la orele de începere a activității și la orele după-amiezii devenind aglomerat, creându-se blocaje și stagnarea coloanelor de mașini. Sub acțiunea traficului, a factorilor climaterici și din cauza lipsei totale a lucrărilor de reparații capitale, străzile s-a degradat, prezentând defecțiuni, ceea ce face ca circulația vehiculelor și a pietonilor să fie îngreunată. De asemenea, pistele de biciclete nu prezintă un nivel ridicat de siguranță, precum și zonele verzi sunt neatractive”.
Astfel, modernizarea solicitată de primărie se referă la amenajarea spațiului carosabil, pistelor pentru biciclete, benzilor dedicate pentru transportul în comun, trotuarelor, acceselor, zonelor verzi; totodată, reabilitarea rețelelor de canalizare pluvială, menajeră și de apă; realizarea rețelei de iluminat public și canalizare metropolitană etc.
Proiectarea pentru modernizarea străzii Rahovei trebuie să fie gata în 5 luni de la data semnării contractului.
Extras din Planul de mobilitate urbană
Planul de mobilitate urbană durabilă (PMUD) al Sibiului prevede reconfigurarea mai multor artere importante din oraș. Scopul acestor reconfigurări este de a face cât mai dificilă deplasarea cu mașina personală, a cărei viteză medie de deplasare să fie depășită de cea a transportului în comun și a celui nemotorizat. Mihai Viteazul - Rahovei, Calea Șurii Mici, Calea Cisnădiei, Calea Dumbrăvii – Piața Unirii, strada Lungă și Calea Cisnădiei sunt principalele intervenții propuse în Plan a fi realizate până în 2030.
Coridorul de mobilitate
Coridorul de mobilitate urbană Mihai Viteazu - Rahovei - Iorga - Calea Cisnădiei (3,9 km lungime) reprezintă un coridor important, având în vedere că numai pe bulevardul Mihai Viteazu sunt înmatriculate peste 1.500 de autovehicule (adică 2% din numărul total de mașini înmatriculate în oraș, se arată în PMUD).
Printre cele mai importante modificări prevăzute pentru bulevardul Mihai Viteazul este amenajarea a două benzi dedicate autobuzelor în zona mediană (astfel încât, într-un viitor îndepărtat, să poată fi luată în calcul și amenajarea unui tramvai – tocmai de aceea, stațiile de autobuz vor fi amenajate în mijlocul bulevardului, pe modelul stațiilor de tramvai). Sensul giratoriu de la intersecția cu str. Nicolae Iorga urmează a fi desființat și înlocuit cu un sistem de semaforizare adaptivă, care oferă prioritate transportului public și bicicliștilor. ”Este necesară adaptarea intersecţiei M. Viteazu – Rahovei, precum şi a intersecţiei din piaţa Aurel Vlaicu pentru realizarea unor coridoare continue şi sigure pentru deplasările velo. Astfel, aceste intersecţii vor fi amenajate aplicând modelul olandez de configurare a pistelor în intersecţii cu sensuri giratorii”.
Pe același model este propusă și reconfigurarea străzii Rahovei: ”reorganizarea circulației auto prin restructurarea spațiului destinat acestora, eliminarea parcărilor la bordură, implementarea de benzi dedicate transportului public, amenajarea unei piste pentru bicicliști separată de celelalte fluxuri de mobilitate, pe una dintre părțile străzii, lăţime 2.5 m, plus spațiu de siguranță, precum și amenajarea de traversări ale străzii care să permită o deplasare sigură și fluentă a bicicliștilor, modernizarea spațiului pietonal, atât prin
îmbunătățirea suprafețelor de călcare (eventual piatră naturală), cât și prin dotarea acestuia cu elemente de mobilier urban, amenajarea de aliniamente de spațiu verde, plantări de arbori maturi, cu grad ridicat de retenție CO2, reorganizarea alveolelor de parcare «on-street» și implementarea unei politici de parcare pentru descurajarea ocupării acestor spații de lungă durată sau cu caracter rezidențial”.
Trecerile de pietoni vor fi semnalizate suplimentar, iar pe tronsonul cuprins între Calea Cisnădiei și Oștirii sunt propuse eliminarea parcărilor la bordură, în locul cărora să fie amenajate culoare dedicate transportului în comun.
În ce privește strada Nicolae Iorga, intervențiile propuse au în vedere doar sectorul cuprins între bulevardul Mihai Viteazul și Calea Cisnădiei. Pe acest tronson nu sunt propuse benzi dedicate autobuzelor, dar locurile de parcare ”în spic” vor fi înlocuite cu cele ”la bordură”, pentru a face loc pistelor de biciclete separate de carosabil și cu spațiu de siguranță, unor trotuare mai largi pentru pietoni, dotate și cu mobilier urban.
La 8,92 de milioane de euro, la care se adaugă TVA, este estimată valoarea amenajării acestui coridor de mobilitate.
Anul trecut, proiectul coridorului de mobilitate urbană Mihai Viteazu-Iorga-Rahovei a fost respins la Mediu, pentru că din dosarul Primăriei lipseau documente.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 4761
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Eu
Acum 2 ore
Sibian
Acum 2 ore
Barosanu
Acum 3 ore
PETRICA
Acum 3 ore
Sibiu.adrian