Luni,
27.05.2024
Cer Senin
Acum
8°C

Primăria caută proiectant pentru cea mai importantă arteră din coridorul de mobilitate Viteazu-Iorga-Rahovei-Calea Cisnădiei

Primăria caută proiectant pentru cea mai importantă arteră din coridorul de mobilitate Viteazu-Iorga-Rahovei-Calea Cisnădiei

Primăria Sibiu a lansat licitația pentru contractarea serviciilor de proiectare aferente obiectivului „Modernizare strada Rahovei”. Artera face parte din coridorul de mobilitate urbană Mihai Viteazu - Rahovei - Iorga - Calea Cisnădiei (3,9 km lungime), care ar urma să-l continue pe cel aflat în implementare pe Calea Dumbrăvii.

Licitația lansată de municipalitate în ajunul alegerilor locale prevede elaborarea proiectului tehnic, precum și a documentațiilor necesare lansării lucrărilor de execuție. Anunțul mai include obținerea avizelor necesare, serviciile de verificare tehnică, dar și cele de asistență tehnică.

Primăria estimează că acest contract va costa aproape 250.000 lei cu TVA inclus. Licitația va avea loc pe 10 mai.

Contractul se referă doar la modernizarea străzii Rahovei, care e și cea mai lungă din amplul proiect de dezvoltare a coridorului de mobilitate urbană. Aceasta are 1,6 km și face legătura între Calea Cisnădiei și Bulevardul Vasile Milea.

„Prin reabilitarea străzii ne dorim satisfacerea cerințelor cetățenilor referitoare la desfășurarea traficului rutier și pietonal în condiții de siguranță și confort, creșterea capacității de preluare a traficului, alături de îmbunătățirea capacității de deplasare pentru vehicule și pietoni și implicit protecția mediului înconjurător”, scriu funcționarii primăriei în caietul de sarcini.

În descrierea situației actuale, municipalitatea recunoaște că structura străzii Rahovei este depășită de timp:

„Strada face parte din traseele transportului în comun spre zone industriale, zone rezidențiale, cartiere și zone comerciale de interes pentru cetățeni, traficul, la orele de începere a activității și la orele după-amiezii devenind aglomerat, creându-se blocaje și stagnarea coloanelor de mașini. Sub acțiunea traficului, a factorilor climaterici și din cauza lipsei totale a lucrărilor de reparații capitale, străzile s-a degradat, prezentând  defecțiuni, ceea ce face ca circulația vehiculelor și a pietonilor să fie îngreunată. De asemenea, pistele de biciclete nu prezintă un nivel ridicat de siguranță, precum și zonele verzi sunt neatractive”.

Astfel, modernizarea solicitată de primărie se referă la amenajarea spațiului carosabil, pistelor pentru biciclete, benzilor dedicate pentru transportul în comun, trotuarelor, acceselor, zonelor verzi; totodată, reabilitarea rețelelor de canalizare pluvială, menajeră și de apă; realizarea rețelei de iluminat public și canalizare metropolitană etc.

Proiectarea pentru modernizarea străzii Rahovei trebuie să fie gata în 5 luni de la data semnării contractului.

Extras din Planul de mobilitate urbană

Planul de mobilitate urbană durabilă (PMUD) al Sibiului prevede reconfigurarea mai multor artere importante din oraș. Scopul acestor reconfigurări este de a face cât mai dificilă deplasarea cu mașina personală, a cărei viteză medie de deplasare să fie depășită de cea a transportului în comun și a celui nemotorizat. Mihai Viteazul - Rahovei, Calea Șurii Mici, Calea Cisnădiei, Calea Dumbrăvii – Piața Unirii, strada Lungă și Calea Cisnădiei sunt principalele intervenții propuse în Plan a fi realizate până în 2030.

Coridorul de mobilitate

Coridorul de mobilitate urbană Mihai Viteazu - Rahovei - Iorga - Calea Cisnădiei (3,9 km lungime) reprezintă un coridor important, având în vedere că numai pe bulevardul Mihai Viteazu sunt înmatriculate peste 1.500 de autovehicule (adică 2% din numărul total de mașini înmatriculate în oraș, se arată în PMUD).

Printre cele mai importante modificări prevăzute pentru bulevardul Mihai Viteazul este amenajarea a două benzi dedicate autobuzelor în zona mediană (astfel încât, într-un viitor îndepărtat, să poată fi luată în calcul și amenajarea unui tramvai – tocmai de aceea, stațiile de autobuz vor fi amenajate în mijlocul bulevardului, pe modelul stațiilor de tramvai).  Sensul giratoriu de la intersecția cu str. Nicolae Iorga urmează a fi desființat și înlocuit cu un sistem de semaforizare adaptivă, care oferă prioritate transportului public și bicicliștilor. ”Este necesară adaptarea intersecţiei M. Viteazu – Rahovei, precum şi a intersecţiei din piaţa Aurel Vlaicu pentru realizarea unor coridoare continue şi sigure pentru deplasările velo. Astfel, aceste intersecţii vor fi amenajate aplicând modelul olandez de configurare a pistelor în intersecţii cu sensuri giratorii”.

Pe același model este propusă și reconfigurarea străzii Rahovei: ”reorganizarea circulației auto prin restructurarea spațiului destinat acestora, eliminarea parcărilor la bordură, implementarea de benzi dedicate transportului public, amenajarea unei piste pentru bicicliști separată de celelalte fluxuri de mobilitate, pe una dintre părțile străzii, lăţime 2.5 m, plus spațiu de siguranță, precum și amenajarea de traversări ale străzii care să permită o deplasare sigură și fluentă a bicicliștilor, modernizarea spațiului pietonal, atât prin

îmbunătățirea suprafețelor de călcare (eventual piatră naturală), cât și prin dotarea acestuia cu elemente de mobilier urban, amenajarea de aliniamente de spațiu verde, plantări de arbori maturi, cu grad ridicat de retenție CO2, reorganizarea alveolelor de parcare «on-street» și implementarea unei politici de parcare pentru descurajarea ocupării acestor spații de lungă durată sau cu caracter rezidențial”. 

Trecerile de pietoni vor fi semnalizate suplimentar, iar pe tronsonul cuprins între Calea Cisnădiei și Oștirii sunt propuse eliminarea parcărilor la bordură, în locul cărora să fie amenajate culoare dedicate transportului în comun.

În ce privește strada Nicolae Iorga, intervențiile propuse au în vedere doar sectorul cuprins între bulevardul Mihai Viteazul și Calea Cisnădiei. Pe acest tronson nu sunt propuse benzi dedicate autobuzelor, dar locurile de parcare ”în spic” vor fi înlocuite cu cele ”la bordură”, pentru a face loc pistelor de biciclete separate de carosabil și cu spațiu de siguranță, unor trotuare mai largi pentru pietoni, dotate și cu mobilier urban.

La 8,92 de milioane de euro, la care se adaugă TVA, este estimată valoarea amenajării acestui coridor de mobilitate.

Citește și: Schimbarea la față a Sibiului. Coridoarele de mobilitate elimină sute de parcări: de pe Cisnădiei ori Dumbrăvii, până pe Lungă ori Unirii

Anul trecut, proiectul coridorului de mobilitate urbană Mihai Viteazu-Iorga-Rahovei a fost respins la Mediu, pentru că din dosarul Primăriei lipseau documente.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

22 comentarii

R.

Acum 3 săptămâni

Daca te uiti la ultima poza iti dai seama cat de stupid e planul lor de mobilitate, mobilitate strict in interiorul orasului? Cea mai mare problema in orasul asta e ca se intra si se iasa foarte greu. Doua-trei alternative peste Valea Sapunului si se rezolva traficul si in Hipodrom IV si in Vasile Aaron. Dar nu se vrea, hai sa marim la 15 benzi Rahovei sau Semaforului si rezolvam traficul. Unde e asfalt e si modernizare, ar trebui sa fie sloganul lui Fodor.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Adrian

Acum 3 săptămâni

Cine o mai crede pe Fodor, in 10 ani a modernizat o singura strada principala, nu a fost in stare sa modernizeze Caleea Dumbravii care are in jur de 700 de metrii lungime sau Strada Semaforului care are cel mult 1000 de metri,practic niste alei, nu face nimic o mincinoasa,Sos Alba Iulia este prafuita veche plina de cabluri si stalpi din beton,asta chiar ne minte cu tupeu,mai votati-o si anul asta si o sa primiti numai desene Cartoon Network,la fel si Caleea Surii Mici si exemplele pot continua,si astia care spun ca orasul este pentru oameni sa nu va prind in statia de autobuz, mergeti pe jos.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 3 săptămâni

Partidul pentru care prestezi cum ar fi făcut?

Raspunde

Vasile ot Vasile

Acum 3 săptămâni

Cu ce ai măsurat ăia 700 de metrii? Cu micrometrul?

Raspunde

Adrian

Acum 3 săptămâni

Nu sunt cu nici un partid Bambolero.
Raspunde

Adrian

Acum 3 săptămâni

Cei de la primărie au spus ca are 700 de metri, nu eu.

Raspunde

@Bambolero

Acum 3 săptămâni

Dar pe tine cu cat te plateste Fodor ca sa trolezi? Sau e din cauza creierului mic mic de tot pe care il posezi?
Raspunde

Adrian

Acum 3 săptămâni

Nu sunt cu nici un partid Bambolero si cu atat mai putin cu Fodor,reiese din ce am scris in comentariu,dar la cat te duce capu este in regula, nu ma supar pe tine.
Raspunde

Frikirikimiki

Acum 3 săptămâni

Iar vor astia sa scoata parcarile de pe Rahovei? Parca au mai incercat odata si a iesit ... la fel. Pista de biciclete de "2.5 m, plus spațiu de siguranță", hahahaaaa, nu stie "frau" de asa ceva. Taiat giratoriul si pus in loc un semafor. Doar utopii pt prostit votantii, iti dai seama ca nu se va face niciodata. 8.92 milioane de euroi pt niste reconfigurari/revopsiri, zici ca fac autostrada pe-acolo.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emila

Acum 3 săptămâni

Orașul e pentru oameni, nu pentru mașini, deci se va face.

Raspunde

Ratonul Furios

Acum 3 săptămâni

Necesitatea acestor demesduri se regaseste chiar in text: "Scopul acestor reconfigurări este de a face cât mai dificilă deplasarea cu mașina personală, a cărei viteză medie de deplasare să fie depășită de cea a transportului în comun și a celui nemotorizat."
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

ID

Acum 3 săptămâni

Poate așa scăpăm de camioane, dubițe și alte neautoturisme parcate cu nesimțire pe Rahovei. Și nu doar pe Rahovei.
Raspunde

Ghita Pristanda

Acum 3 săptămâni

degeaba se fac benzi dedicate autobuzelor, cand ele au sa aiba cedeaza trecerea la giratoriile care au sa fie constant ocupate de masinile mici - inghesuite ilogic doar pe o banda. Primaria nici macar nu se gandeste sa incerce varianta 4 benzi la liber in loc de 2 benzi acum si abia apoi - la nevoie - sa le faca dedicate autobuzelor. Si biciclistii iar trebuie sa faca obligatoriu dreapta in fiecare giratoriu, chiar daca au treaba inainte ???
Raspunde

Cristian

Acum 3 săptămâni

Vai ..vai cata ipocrizie in vorbele babei noasre care se da fata mare in poze ,,fotosopate,, Ati observat ca minciuna incepe chiar din faptul ca induce in eroare populatia prin poze prelucrate si filtrate ca sa para mai tanara? Ce spune asta despre omul asta? „Eu sunt mândră că nu ni se poate reproșa nimic” Vai ...Vai... du-te in pensie baba noastra draga. Esti o frana pentru orasul asta si sprijin pentru furaciuni sub toate aspectele.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 3 săptămâni

Hai bă papagai putlerist, cântă la altă masă. Mai la vale

Raspunde

Marian

Acum 3 săptămâni

Dacă se face modernizarea lui pește tot ca pe Dumbrăvii, mai bine să facă altceva cu banii. Pare că nu gândește nimeni în primăria aia.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 3 săptămâni

Pentru proști așa pare? Are rost să întreb de argumente? Ok, google it, ce-i aia argumente

Raspunde

Alex

Acum 3 săptămâni

"Anul trecut, proiectul coridorului de mobilitate urbană Mihai Viteazu-Iorga-Rahovei a fost respins la Mediu, pentru că din dosarul Primăriei lipseau documente"......In traducere libera, s-a omis intentionat depunerea documentelor tocmai pentru a scoate ochii fraierilor cu proiecte noi in prag de alegeri.

Raspunde

Noaptea minții la primăria satului Sibiu!

Acum 3 săptămâni

Cum sa fie asta logica de oameni normali la cap??" Scopul acestor reconfigurări este de a face cât mai dificilă deplasarea cu mașina personală, a cărei viteză medie de deplasare să fie depășită de cea a transportului în comun și a celui nemotorizat. " Pai faceți șanțuri pe benzile auto să scadă viteza. Și apoi 5 luni de iarna ce trafic nemotorizat avem in oraș? Până și primăria își adună bicicletele peste iarnă. Propun închiderea str. Mitropoliei sa vedem cum ajunge o anumită babă la primărie! Acea babă photoshopata nu a fost văzută vreodată folosind autobuzul sau bicicleta.

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emil

Acum 3 săptămâni

De parca primaria nu stie ca teroristii lui Racovita, Iamandi, Bacanaru, Sandru, Veseli, Stan Gheorghe, Rozalia, Mateescu, etc, sunt experti dovediti in acte teroriste de distrugere cu proiecte false, expertize MLPAT false, avize/autorizatii ISC/ISU false, etc.

Raspunde

2cents

Acum 3 săptămâni

Atentie sibieni, sper ca nu treceti cu vederea paragraful care da "cheia" pentru toata investitia: "Scopul acestor reconfigurări este de a face cât mai dificilă deplasarea cu mașina personală, a cărei viteză medie de deplasare să fie depășită de cea a transportului în comun și a celui nemotorizat" Cu alte cuvinte, vor ca traficul auto sa ajunga la viteze MAI MICI decat "transportul nemotorizat". Va puteti imagina despre ce viteza vorbim aici?

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Troll.E.Buzu

Acum 3 săptămâni

Iar a trecut pe aici votacul de servici, voturile negative au crescut fulminant.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus