Luni,
18.08.2025
Partial Noros
Acum
17°C

Actualizare. Imagini de la defrișările de pe Valea Oltului. Prima zi de lucru: au fost tăiați peste 800 de arbori din totalul de 20.000. Cantități semnificative de pietre și lemne, căzute pe carosabil

Actualizare. Imagini de la defrișările de pe Valea Oltului. Prima zi de lucru: au fost tăiați peste 800 de arbori din totalul de 20.000. Cantități semnificative de pietre și lemne, căzute pe carosabil

Reprezentanții CNAIR au publicat pe pagina de facebook imagini de la lucrările de defrișări care au necesitat închiderea pe timp de zi a Văii Oltului. 

Actualizare ora 17.10 Lucrările de defrișare care au început astăzi au avut ca scop inclusiv asigurarea unor trasee la parcelele de pădure de pe zonele înalte ale versantului.
Până în acest moment au fost deja tăiați peste 800 de arbori din cei aproximativ 20.000 de pe acest sector, anunță reprezentanții CNAIR. 

În timpul operațiunilor au căzut pe carosabil cantități semnificative de pietre și masă lemnoasă.

Acestea au fost îndepărtate pentru punerea în siguranță a drumului, astfel încât utilajele și autovehiculele să poată circula în perioadele temporare de timp stabilite pe timpul zilei (orele 7.30 - 8.00 și orele 16.30 - 17.00).

Înainte de deschiderea circulației pe timpul nopții (orele 20.00 - 06.00), antreprenorul va lua măsuri de asigurare a zonelor defrișate și de punere în siguranță a drumului, precizează sursa citată. 

Actualizare ora 16,37 În prima zi a lucrărilor de defrișare a versantului aflat în zona de protecție a DN7 de pe Valea Oltului au fost deschise 5 zone cu 8 puncte de lucru pe care lucrează 8 echipe, anunță reprezentanții CNAIR.

Antreprenorul este mobilizat în teren cu 8 excavatoare, 1 autogreder, 4 încărcătoare grele, 8 autobasculante și 3 echipe specializate în tăierea masei lemnoase de pe versant.

„Deși lucrările se fac la baza versantului, au apărut deja căderi de bolovani și material lemnos pe partea carosabilă. Acestea vor fi din ce în ce mai dese și mai mari cantitativ odată cu avansarea lucrărilor care nu puteau fi executate sub trafic fără a pune în pericol viața celor care ar fi tranzitat această zonă,” transmite sursa citată, care pe parcursul zilei a publicat imagini din zona lucrărilor.

Actualizare ora 14. Se lucrează în 7 puncte la tăierea arborilor cu câte o echipă de tăietori de lemne, anunță reprezentanții DRDP Brașov. „În toate aceste puncte sunt și alte utilaje suport pentru tractat lemnul, plus excavatoare și încărcătoare care lucreaza efectiv la drumul tehnologic,” spune sursa citată.

O altă echipă lucreză exclusiv pe șosea, pentru îndepărtarea lemnelor și a pietrelor, astfel încât deseară, când se deschide DN 7, drumul să fie curat.

Știre inițială. „Au început lucrările de defrișare a versantului aflat în zona de protecție a DN 7, pe sectorul cuprins între km 242+600 și km 250+000,” transmite sursa citată. 

Circulația auto la intrarea pe Valea Oltului a fost oprită dinspre Sibiu în cursul zilei de luni dimineața, la câteva minute după ora 06:00. Timp de o lună, traficul auto pe DN7 va fi restricționat până la lăsarea serii în fiecare zi. 

Citește și S-a închis de astăzi, pe timp de zi, Valea Oltului. Fără agitație

Circulația între Boița și Lazaret va fi redeschisă de la ora 20:00, urmând a fi din nou restricționată dimineața, de la 06:00. De dimineață (între 07:30 și 08:00) și după-amiaza (între 17:30 și 18:00), locuitorii și angajații din zona restricționată vor putea circula. Intervalele orare ar putea fi adaptate în funcție de cerințe, au anunțat autoritățile.

Citește și Ziua în care nu se mai circulă ziua pe Valea Oltului. Rute ocolitoare și mersul trenurilor din zonă. Există posibilitatea ca termenul de închidere să fie prelungit

Până la finalul lunii iulie, vor fi tăiaţi aproximativ 20.000 de copaci pe o lungime de opt kilometri, între Boiţa şi Lazaret şi se va lucra la o înălţime de 60-70 de metri pe versanţi, în apropierea carosabilului, a explicat vineri, într-o conferinţă de presă, Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

"În perioada restricţiei de circulaţie, au fost stabilite intervalele orare 7:30 - 8:00 şi 16:30 -17:00, în care executantul lucrărilor va ridica temporar măsura de închidere a traficului, pentru a permite tranzitarea sectorului de drum de către riveranii care lucrează în localităţile din proximitatea acestuia. Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariţiei oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanţilor la trafic sau a personalului implicat în desfăşurarea lucrărilor", a anunţat luni, Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Sibiu, printr-un comunicat de presă.

Rutele alternative pentru circulaţia rutieră pe DN7 Valea Oltului:

În perioada 8 iulie - 9 august a.c., pe DN 7 Piteşti-Sibiu, pe tronsonul kilometric 242+600 metri - 250, în zona localităţii Boiţa, judeţul Sibiu, traficul rutier se va desfăşura pe rute ocolitoare, după cum urmează:

Autovehiculele cu masa totală maximă autorizată > 7,5 tone, aflate în tranzit:

Pentru relaţia Bucureşti - Veştem (Sibiu) şi retur:Bucureşti  A3  Ploieşti  DN1A  Braşov  DN 1  Veştem - intersecţie cu DN 7;

Pentru relaţia Piteşti - Braşov şi retur: Piteşti  DN73 - A3  Râşnov  Braşov;

Pentru relaţia Bucureşti - A1 Simeria (precum şi zonele de vest, centru şi nord ale ţării) şi retur: Bucureşti  A1  Piteşti  DN7  Râmnicu Vâlcea  DN67 › Târgu Jiu  DN66  Simeria  Nod Rutier Simeria A1.

Totodată pentru această relaţie sunt propuse şi următoarele variante alternative:

- Bucureşti  A1  Piteşti  DN65 - DEx12  Craiova  DN6  Filiaşi  DN66  Târgu Jiu  DN66  Simeria  Nod Rutier Simeria A1;

- Bucureşti  A1  Piteşti  DN65 - DEx12  Craiova  DN6  Drobeta Turnu Severin  DN6  Lugoj  A6  Nod Rutier Lugoj A1.

Autovehiculele cu masa totală maximă autorizată < 7,5 tone pot utiliza ca variante de ocolire drumurile naţionale şi judeţene din proximitatea sectorului închis circulaţiei pe DN7.

Participanţii la trafic sunt rugaţi să urmărească indicatoarele rutiere din această zonă şi să utilizeze şi variantele de traseu propuse pe următoarele relaţii: Făgăraş DN1  Şercaia  DN73A  Braşov şi retur; Făgăraş DN1  Şercaia DN1S  Hoghiz  DN13  Braşov şi retur.

Concomitent, au fost demarate acţiuni pentru permiterea accesului pe DN10 Buzău - Braşov, a autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată de până la 30 de tone.

Informaţii suplimentare precum şi actualizări ale variantelor de ocolire propuse se regăsesc accesând următorul link: https://harti.andnet.ro/vizualizare_harta.php?token=VkZaU1NrMW4

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

23 comentarii

Adrian

Acum 1 an

Fereasca D-zeu de asa narozi!!! Sa nu protejezi in nici un fel asfaltul abia turnat anul trecut! E plin internetul de benzi transportoare de cauciuc dezafectate ce pot fi puse pe carosabil. Ne sfideaza si isi si bat joc de noi! Nicaieri, in UE nu se lucreaza in halul asta! Alo, CNAIR, mergem la rupt in Romanica?!
Raspunde

Gheorghe Ion

Acum 1 an

La asta ma gandeam si eu, ca am stat la cozi 2 ani pentru stabilizari, asfaltari, alea alea si acum pare ca distrug tot. Bataie de joc
Raspunde

Aurelian

Acum 1 an

O sa fie reparații la carosabil ..alte contracte, alți bani pentru băieți..
Raspunde

No Name

Acum 1 an

Apoi la cum se lucreaza si cum se lasa bolovanii aia pe asfalt, nu cred ca e sigur sa circulam p-acolo noaptea! Ar trebui curatat foarte bine asfaltul inainte de ora 20 pentru a evita aruncarea pietrelor de rotile masinilor in parbrizele celor din spate. Ar trebui pusa plasa de protectie in dreptul lucrarilor pentru a evita posibile alunecari in timpul noptii dupa ce meseriasii au intervenit in timpul zilei. Poate ne trezim dupa luna asta cu semafoare ca trebuie refacut asfaltul!
Raspunde

Pastor marginas

Acum 1 an

Linistit, dupa operatiunea asta de toata jena si mila (*** de autoritati) vom avea iar semafoare pe valea oltului pentru a repara asfaltul asternut anul trecut. Suntem niste neica nimeni si constructorii fac ce vor, pe banii nostri (partial).

Raspunde

Marius Balan

Acum 1 an

Toti specialistii in comentarii.
Raspunde

@pastor_in_șantz

Acum 1 an

Neica nimeni ești tu, călărășene. Constructorii fac autostradă. Ia meri cu cercu
Raspunde

Client

Acum 1 an

Potop in urma lor, eu v-am zis sa otraviti fantanile, sa ardeti granele si sa fugiti in padure...dar voi nu si nu. Asa va trebuie!
Raspunde

Claus

Acum 1 an

Pai ce face ca...bolovanii necazuti si instabili sa nu cada noaptea pe carosabil?Cam periculos si cam negandita treaba...dar na sunt atatia t4mpiti care sustin acest mizerabil guvern incapabil. Cine da dislike maas-ai ruscac de pus in spate cu panza si funii,centuri si ocheti de siguranta,cu,care sari din avion,si sa ne ia *** in ***?

Raspunde

Marius

Acum 1 an

Fac si ei drum sa mai fure niște lemne ...
Raspunde

@claus mickey maus

Acum 1 an

Ia dislike cu maata-i în rucksack, trililachi
Raspunde

@Marius

Acum 1 an

Păi nu știai că pesede fură? Te surprinde?
Raspunde

Moldovan Daniela

Acum 1 an

De ce nu fac o șosea suprapusă ,un viaduct ,o să se surpe tot dealul pe șosea!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Newman

Acum 1 an

Se pare ca autorul articolului face parte din categoria analfabetilor functionali: cei 800 de copaci nu au fost taiati, ci SMULSI cu cupa exavatorului.
Raspunde

Client

Acum 1 an

Bravo, ba, inteligentule!
Raspunde

Constantin

Acum 1 an

Treaba marca Romania. Marca inregistrata pentru furat legal. Bine rau in tara asta sa fii consilier, deputat, senator...Sa vedem in curtea cui ajunge lemnul, cine castiga fara licitatie asfaltarea drumului samd
Raspunde

Alex

Acum 1 an

Totul este făcut intenționat pentru a justifica închiderea circulației. Dacă ar fi lucrat curat, cu parapeți etc , nu s-ar fi justificată închiderea DN. Să vedem cum vor lucra și cum va da în circulație după o ploaie torențială.
Raspunde

CFDP

Acum 1 an

Adevarat Cand au participat la licitatie ,au stiut conditiile din caietul de sarcini(fara inchidere DN 7) Acordul de mediu este respectat? De ce se arunca in Olt ,si nu se transporta la groapa ? Au un plan al managementului de trafic aprobat? Autorizatia de construire este doar pe 1Km Din nefericire trebuie sa ne asteptam la inchideri repetate ....
Raspunde

Muresan

Acum 1 an

Matematicianul Grindeanu - specialist in transporturi si constructia de drumuri si poduri...
Raspunde

DRAGOSTE

Acum 1 an

GANDIRE DE COMUNISTI PRIMITIVI PCR ,FSN ,PDSR ,PSD SI PNL ,DUPA CE AU REFĂCUT DRUMUL CARE S-A STAT LA COZI IMENSE ,ACUMA IL STRICA DAR TOT PE BANI NOȘTRI SI IN SEZONUL DE CONCEDI ,IAR IN IRIMAVARA CEA AU FACUT ACESTI TRÂNTORI BUGETARI IN BIROURI AU STAT CA NISTE PUTORI !!
Raspunde

Mircea

Acum 1 an

Asa e la noi,unii scuipa alții injura di vrem o tara ca afara! În rest e bine fereasca Dumnezeu de mai Ray,ca la noi se poate!
Raspunde

Aci Duțu

Acum 1 an

Săriiiiți băăăăă, taie Fodor copaci!:))) Sau s-a stins la ferma de postaci, nu mai sunt kopeici? :))
Raspunde

Pastor Marginas

Acum 1 an

Inca o data dezamagire maxima din partea transportatorilor si a altor "giganti" afectati de inchidere...tac malc...oare au primit ceve cascaval "pe sub birou"? Serios, degeaba facem spasme in comentarii, simplii cetateni...daca cei care sunt afectati la maxim de aceste inchideri nu-s in stare sa articuleze doua vorbe, ce mai vrei? Treaba gandita cu gluteii, ca sa nu zic altceva. Si din nou, autoritati cu**ve in fata constructorului (dupa jumatate de mileniu de dominatie Otomana, tot cu**ve au ramas...)
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus