Sâmbătă,
14.12.2024
Cer Senin
Acum
-6°C

Protocol inactiv: promovarea Sibiului în străinătate va începe când pe Aeroport apar rute noi

Protocol inactiv: promovarea Sibiului în străinătate va începe când pe Aeroport apar rute noi

Protocolul de colaborare semnat la începutul acestui an de Consiliul Județean Sibiu, Primăria Sibiu și Asociația Județeană de Turism Sibiu pentru promovarea Sibiului în perioada 2024-2025 va începe să funcționeze atunci când de pe Aeroportul Internațional Sibiu vor apărea rute noi. Până atunci, acest mecanism de promovare rămâne inactiv. Decizia de a deschide rute aeriene noi de la Sibiu aparține operatorilor aerieni.

Protocolul semnat de cele trei entități prevede că din bugetele publice ale municipiului și județului Sibiu vor fi alocați în total până la două milioane de lei pentru promovarea destinației Sibiu la nivel internațional. De promovare se va ocupa Asociația Județeană de Turism Sibiu (AJTS).

Citește și: Sibiul vrea turiști în toate anotimpurile. Primăria și CJ își dau mâna și plătesc 2 milioane de lei pentru promovarea pe plan internațional

La ultima ședință ordinară a Consiliului local Sibiu, aleșii municpiului au aprobat proiectul de hotărâre privind aprobarea plății cotizației lunare către Asociația Județeană de Turism Sibiu pentru anul 2024. Este vorba despre 15.000 lei/lună.

Aeroportul joacă rolul de primă vioară

L-am întrebat pe președintele asociației, Alin Chipăilă, în cadrul unui interviu recent, ce acțiuni sunt avute în vedere pentru următorul an pentru promovarea Sibiului. Aflăm că protocolul semnat cu CJ și cu Primăria este dedicat promovării rutelor aeriene noi. Care sunt acestea însă, nu se știe în acest moment.

„Mecanismul acesta de promovare este strict dedicat pentru promovarea rutelor aeriene noi care vor fi operate de pe Aeroportul Sibiu. Este un mecanism prin care ne propunem ca să arătăm companiilor aeriene că destinația este preocupată de asigurarea sustenabilității zborurilor respective, astfel încât să-i atragem încoace într-un context în care concurența la nivel național, dar în special regional, este una foarte mare. Aceste mecanisme vor fi activate de îndată ce există rute noi.

Aeroportul Internațional Sibiu joacă aici rolul de primă vioară, pentru că ei sunt cei care discută direct cu operatorii aerieni pentru atragerea curselor pe Aeroportul Sibiu, urmând ca după ce o astfel de cursă este operată, noi să intervenim cu un mecanism de promovare care să ajute la consolidarea fluxului de călători pe ruta respectivă, atât în destinația noastră, cât și în destinația sursă de unde vin persoanele, turiștii, oamenii de afaceri și ceilalți care vin să viziteze”, a explicat Alin Chipăilă pentru Turnul Sfatului.

El a precizat că mecanism nu este activ la momentul de față, ci este folosit „în insentivarea operatorilor aerieni pentru a înțelege că stau de vorbă cu o destinație matură și care își dorește să dezvolte un parteneriat cu ei”. Potrivit lui, una din problemele reclamate de-a lungul timpului a fost aceea că (operatorii) erau responsabili singuri de promovarea rutelor respective. „Vrem să le arătăm că suntem într-un demers comun și oricine va deschide rute noi pe aeroportul din Sibiu va fi ajutat în partea de promovare, astfel încât să aibă niște zboruri de succes”.

Rute aeriene noi la Sibiu?

Întrebat dacă sunt șanse să fie deschise rute noi de la Sibiu, Alin Chipăilă spune că ar exista discuții avansate cu mai multe companii în diverse stadii de dezvoltare, dar precizează că decizia de a opera niște zboruri nu depinde de destinația Sibiu. „Sunt factori care sunt legați de disponibilitatea aeronavelor, de disponibilitatea piloților și de alte elemente asupra cărora nu avem control. Tot ce putem să facem este efectiv să jucăm rolul de picătura chinezească și până la urmă să sperăm că îi vom convinge”, punctează președintele AJTS.

L-am întrebat pe Alin Chipăilă dacă lipsa curselor de pe Aeroportul Sibiu îngreunează munca de promovare a Sibiului. Acesta a oferit exemplul unei campanii de promovare care a fost făcută recent în Spania, unde interesul pentru România era sporit, iar lipsa unei legături aeriene la Sibiu era un impediment pentru a-i atrage.

„Nu neapărat munca de promovare, dar e clar că diminuează modalitățile prin care turiștii ar putea să ajungă la noi. Spre exemplu, am investit anul trecut și anul acesta în promovarea pe piața spaniolă, întrucât spaniolii sunt foarte avizi de a cunoaște România. Avem acolo diaspora care este un foarte bun ambasador și care a făcut populația Spaniei să vrea să vină să viziteze România, neavând foarte multe repere. Cei care au venit să ne viziteze la standul de la Madrid aveau foarte multe întrebări pentru că nu cunoșteau ce este de vizitat în România. Și lipsa unei conexiuni aeriene cu piața spaniolă ne îngreunează foarte mult acest lucru. De aceea, ne dorim ca în viitorul apropiat să putem să avem niște conexiuni cu piața italiană, cu piața spaniolă, cu piața franceză, astfel încât să capitalizăm și să exploatăm toate resursele pe care le are Sibiul pentru toate categoriile de vârstă și toate centrele de interes.

Pentru că, dacă ne gândim, în județul Sibiu putem să găsim ceva de făcut pentru toate gusturile și pentru toate vârstele”, ne-a mai spus președintele AJTS.

Protocolul de colaborare dintre cele trei entități poate fi văzut aici.

Citește și: Sibiul va apela la Google și companiile de telefonie mobilă pentru a crea profilul turiștilor

Foto: Arhiva Turnul Sfatului

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

11 comentarii

Alex

Acum 1 lună

Nu există în acest moment o cursă directă cu Spania. Rușine

Raspunde

Un oarecare

Acum 1 lună

Unde dorești să zbori? La Valencia,sau la Barcelona!!!

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 lună

Prin Munchen și Viena se poate ajunge de aproape oriunde la Sibiu. Nu vrem să ajungem aeroport de papornițe

Raspunde

Radu

Acum 1 lună

Este acum aeroport de papornite, prin felul cum arata, cum e condus, etc.

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Unul

Acum 1 lună

Dar Aniela Poalenbrâu a făcut gogoși, mămăligă, clătite și tocană la Muzeul ASTRA și a mărit dugheana aeroportului la un cost de 60 de milioane de euro, tocând banii, iar companiile aeriene nu deschid rute noi!?! Dar așa se întâmplă când ești o femeie neserioasă. 

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Unul

Acum 1 lună

Nici nu vă dați seama ce mult mă bucur că am scris un comentariu care a stârnit atâta emoție. Că votul e falsificat sau nu, e total secundar, dar emoții au existat, cel puțin la cel care a butonat la unlike-uri. :-)))
Raspunde

Adică o fufă?

Acum 1 lună

(Acest mesaj a fost șters deoarece face parte din categoria „trolling”)

Raspunde

Unul

Acum 1 lună

Ei, trolling! Dar ți-a fost simplu așa.
Raspunde

Ciobrânzan Dann

Acum 1 lună

Daca ero portul joaca rol de primă vioară ,de ce nu il pun manajer pe cel de la filar monica ? Ca e cel mai destoinic !!!!
Raspunde

Asdfasdf

Acum 1 lună

pai si acei 15000 lei aprobati pana la urma ii vor primi AJTS si pentru ce anume daca nu sunt curse noi asa cum au spus ca doar atunci se justifica promovarea... sau aia sunt banii de salariu a cuiva bine pus acolo...
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Dihoniu Ciobârzan

Acum 1 lună

Ce atatea zboruri cand avem la noi atatea locuri frumoase! Sa nu dam bani la altii, banii romanesti sa ramana in tara romaneasca sfanta strabuna!

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus