Aterizarea pe un teren „necorespunzător” a fost cauza principală a accidentului aviatic care a avut loc în luna aprilie în zona localității Vurpăr, Vințu de Jos, județul Alba, în care a fost implicată o aeronavă ultraușoară, decolată de la aerodromul Măgura din Cisnădie. Pilotul este un bărbat de 51 de ani, cu 400 de ore de zbor pe astfel de aeronave.
Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) a publicat raportul final în care descrie circumstanțele accidentului și explică factorii care au dus la producerea acestuia.
Conform raportului, aeronava a fost pilotată de un bărbat în vârstă de 51 de ani, care avea o experiență de peste 400 de ore de zbor și toate documentele necesare în termen de valabilitate. Pilotul a decolat de la aerodromul Măgura din Cisnădie, județul Sibiu, la ora 16:00, pentru a transporta aeronava pe un teren de zbor privat din Vurpăr.
La ora 16:30, aeronava a aterizat, însă nu pe terenul destinat, ci pe unul adiacent, cultivat cu lucernă. În raport se menționează că „terenul pe care a aterizat aeronava era cultivat cu lucernă cu o înălțime de aproximativ 50-60 cm”.
„După ce aeronava a luat contact cu terenul, pilotul a constatat că palele elicei lovesc lucerna de pe sol”, se precizează în raport. Pentru a evita deteriorarea elicei, pilotul a încercat să deviaze către un teren necultivat din apropiere. În timpul acestei manevre, aeronava a întâmpinat o frânare excesivă din cauza vegetației și a capotat la marginea unui șanț care delimita terenurile.
Constatările
Investigația a concluzionat că aterizarea pe un teren „necorespunzător” a fost cauza principală a incidentului. De asemenea, raportul subliniază că terenul destinat operațiunilor aeronautice din Vurpăr nu era pregătit adecvat pentru zboruri:
„Terenul de zbor nu îndeplinește condițiile prevăzute de art. 14 Cod aerian, nu era balizat, nu avea mânecă de vânt și era acoperit cu iarbă cu o înălțime de aproximativ 50 cm; Din cauza obstacolarii, decolarea se face doar spre sud, iar aterizarea doar spre nord; Garda la sol a elicei avionului este de 25 cm; Terenul pe care a aterizat aeronava era cultivat cu lucernă cu o înălțime de aproximativ 50 cm”, sunt constatările din raport.
Puteți consulta aici raportul final al AIAS.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: concluzii accident aviatic aer
Vizualizari: 2512
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Cornel Sibianul
Acum 3 ore
Ada
Acum 3 ore
Ioan Rotar
Acum 4 ore
Rotar
Acum 5 ore
EVREU