CNAIR prezintă randări video cu ceea ce numesc reprezentanții companiei naționale de drumuri ca fiind „cel mai complicat nod rutier din România”. Acesta se va construi lângă Sibiu și Boița.
„Intersecția va asigura interconectarea la viteze mari dintre autostrăzile A1 și A13, respectiv DN7. Nodul rutier conține numeroase poduri, pasaje și chiar viaducte, pe trei niveluri, pentru a putea asigura legături pe toate direcțiile”, anunță reprezentanții CNAIR.
Intersecția face parte din Tronsonul 1 al autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș și are 14,2 km lungime între Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig (DJ 105G).
Constructorul acestui lot este compania turcească MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S., care are la dispoziție 48 luni (din care 12 luni reprezintă perioada pentru proiectare, iar 36 luni reprezintă perioada pentru execuția lucrărilor) pentru construcția acestui tronson care cuprinde:
6 viaducte (cel mai lung având o lungime de 911 metri);
17 poduri.
Citește și: Două autostrăzi, un nou baraj, un drum lărgit. Nu doar Valea Oltului, ci și Boița „dispare” așa cum o știm
Despre faptul că lucrările de amenajare a infrastructurii rutiere și energetice vor schimba în anii imediat următori nu doar viața locuitorilor comunei Boița, ci și întreg peisajul de la intrarea pe Valea Oltului, dinspre Sibiu, scriam încă acum trei ani.
Împrejurimile imediate ale comunității din Boița vor fi ocupate, la propriu, de un triunghi format din două autostrăzi și un drum național care acum este în curs de lărgire la patru benzi. Iar la 250 de metri de intravilanul Boiței va fi amenajată intersecția dintre cele două autostrăzi, o intersecție care va ”consuma” o suprafață de aproximativ 230 de ha de teren. ”Suprafața ocupată la sol de noul racord rutier – alcătuit din drumurile și suprafețele reziduale – va fi de trei ori mai mare decât suprafața localității. Peste 50% din terenul agricol al localității va fi afectat de către noul nod rutier proiectat. Terenul agricol este deja diminuat de către autostrada Sibiu – Pitești, iar acest nod rutier va afecta încă 50% din ceea ce a mai rămas. Una din cele mai frumoase văi din țară va fi distrusă” - anunța Turnul Sfatului în aprilie 2021.
Reprezentanții CNAIR susțineau atunci că desemnarea intrării pe Valea Oltului ca loc de intersecție între cele două autostrăzi reprezintă ”varianta optimă cu privire la impactul avut asupra populației și a localităților de pe traseul studiat”.
Foto: captură video CNAIR
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 16950
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Emil
Acum 9 ore
Emil
Acum 10 ore
Votantul
Acum 10 ore
Gelu
Acum 10 ore
@Miruna