Joi,
17.07.2025
Partial Noros
Acum
23°C

Încep cursele transportului metropolitan Sibiu: în primă fază între Sibiu, Poplaca, Roșia și Cristian, cinci lei biletul. „Transportul pe aceste trasee va fi asigurat de șase autobuze electrice noi”

Încep cursele transportului metropolitan Sibiu: în primă fază între Sibiu, Poplaca, Roșia și Cristian, cinci lei biletul. „Transportul pe aceste trasee va fi asigurat de șase autobuze electrice noi”

Societatea de transport public de persoane Tursib va operaționaliza, cel mai probabil de săptămâna viitoare, primele curse ale sistemului de transport metropolitan. În această etapă vor fi legate prin curse regulate Sibiul de Poplaca, de Roșia și de Cristian.

„În colaborare cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Transport Metropolitan Sibiu (ADITMS), ne pregătim să lansăm, etapizat, serviciul de transport public metropolitan – un pas important pentru conectarea eficientă a localităților din jurul Municipiului Sibiu. Lansarea transportului metropolitan va avea loc etapizat, iar în primă fază va fi implementată o perioadă de testare și ajustare în următoarele unități administrativ teritoriale: Poplaca, Roşia şi Cristian”, se arată într-un comunicat transmis de reprezentanții Tursib în atenția cititorilor Turnul Sfatului.

Conform informațiilor oficiale obținute de Turnul Sfatului, data pentru lansarea rutelor mai sus amintite este 1 iulie. Toatel cele trei localități fac parte din zona 1 de tarifare, prin urmare prețul unui bilet cu o călătorie (valabil 75 de minute) este de cinci lei. O legitimație de călătorie de o zi va costa 10 lei, un abonament valabil o săptămâna va costa 34 de lei, iar un abonament nominal valabil o lună va costa 130 de lei. Costul unui bilet nenominal pentru 30 de zile a fost stabilit la 180 de lei.

Citește și Primarii au stabilit tarifele pentru cele trei zone ale transportului metropolitan Sibiu: între 3,5 și 7 lei biletul, între 90 și 350 de lei abonamentul. Gratuitățile diferă

16 curse din Cristian, 13 din Poplaca și 12 din Roșia

Programul de circulație adoptat de autoritățile locale în primăvara acestui an, prevede în cazul comunei Cristian 16 curse zilnice către Sibiu, între orele 05:30 și 23:50, în timpul săptămânii, și opt curse zilnice, sâmbăta și duminica. Autobuzele dedicate comunei Cristian vor avea, în comună, stația de pornire la ieșirea înspre Orlat. Traseul acestora urmează strada IV după care intră pe drumul european E81 și se opresc în Sibiu, în Zona industrială vest, după ce urmează itinerariul șoseaua Alba Iulia – str. Salzburg – str. Monaco – str. Barcelona.

Traseul Cristian - Sibiu. Sursa hărții: Studiul de oportunitate pentru ADI Transport Metropolitan Sibiu

În cazul comunei Poplaca, aceasta va fi legată de Sibiu prin 13 curse în zilele lucrătoare (în intervalul 05:20 – 23:55) și șapte în cele nelucrătoare (în intervalul 06:00 – 23:55). Capătul de linie în Poplaca va fi la ieșirea înspre Orlat, în timp ce în Sibiu, capătul de linie va fi în cartierul Valea Aurie. În Sibiu, înainte de a opri, autobuzele vor face o mică buclă urmând străzile Calea Poplăcii – Valea Aurie – Poiana – Ludoș – Calea Poplăcii – Valea Aurie – Poiana.

Traseul Poplaca - Sibiu. Sursa hărții: Studiul de oportunitate pentru ADI Transport Metropolitan Sibiu

Cu 12 curse programate pe zi, în zilele lucrătoare, locuitorii comunei Roșia vor avea cea mai scăzută frecvență a transportului public din zona metropolitană a Sibiului, având în vedere și modul în care sunt distribuite satele comunei. Din cele două autobuze alocate comunei, unul pornește din satul Roșia, iar cel de-al doilea din Cornățel.

Autobuzele care pleacă din satul Roșia (câte șase curse pe zi în intervalul 05:00 – 23:50) ies în DJ 106S, după care prin DC 54 ajung în satul Nou, pe strada Peștilor. De aici se întorc pe DC 54 și, apoi, DJ 106S, pentru a ajunge în Daia de unde, mai apoi, pe DJ 106 intră în Sibiu și se opresc la stația IRMES, din Sibiu (în Zona industrială est, strada Ștefan cel Mare). La întoarcere se urmează același itinerar, dar în sens invers.

Cel de-al doilea traseu al comunei are capăt de linie în Cornățel și este prevăzut să urmeze mai apoi DJ 106 de unde, pe drumul comunal 55, intră în Cașolț, iar mai apoi – pe strada Cașolțului – ajunge în Daia. De aici, autobuzul se întorc în Cașolț și, mai apoi, în Cornățel. Traseul Cornățel – Cașolț – Cornățel este al doilea cel mai lung din zona metropolitană a Sibiului, având o lungime de 20,7 km.

În zilele libere, locuitorii comunei vor avea câte o singură cursă: una în care pleacă la ora 10:00 spre Sibiu, cea de întoarcere fiind programată la ora 17:00. Traseul a fost astfel stabilit încât să includă toate satele comunei. Astfel, după plecarea din Roșia, autobuzul va merge la Nou, apoi la Daia, de unde va vira stânga spre Cornățel, întorcându-se din acest sat la Cașolț. Mai apoi, reintrând pe DJ 106 în zona Daia, autobuzul va ajunge la IRMES.

Traseul Roșia – Cornățel – Sibiu. Sursa hărții: Studiul de oportunitate pentru ADI Transport Metropolitan Sibiu

Acest program de circulație urmează să fie, însă, ajustat în caz de nevoie. „Următoarea perioadă va fi o perioadă de testare și ajustare, în care vom analiza gradul de utilizare și vom modifica, dacă este cazul traseele, orarele, stațiile etc. Acesta este doar începutul unui proiect amplu de modernizare și extindere a transportului public în zona metropolitană Sibiu, în luna august fiind planificată livrarea a încă 30 de autobuze care vor permite extinderea serviciilor noastre către celelalte localități membre ADITMS. Vom reveni așadar cu informații detaliate cu privire la primele trasee, itinerarii, stații, sistem de ticketing în următoarele săptămâni”, mai transmit reprezentanții Tursib conform comunicatului amintit.

24 de locuri pe scaune

Călătorii din cele trei comune vor fi transportați înspre și de la Sibiu cu șase autobuze electrice noi, marca Granton, achiziționate prin fonduri alocate prin PNRR. Fiecare autobuz are o lungime de zece metri și o capacitate de 54 de persoane, din care 24 pe scaune. Autonomia acestor autobuze este de până la 250 de km. Autobuzele au aer condiționat, prize USV, sistem video, sistem audio pentru informarea călătorilor, validatoare/aparate contactless și facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, enumeră reprezentanții Tursib. Încărcarea autobuzelor se va face prin intermediul a șase stații de încărcare lentă și două stații de încărcare rapidă, care vor funcționa atât în autobaza Tursib (șase stații lente și o stație rapidă) cât și în comuna Roșia (1 stație rapidă).

ADI Transport Metropolitan Sibiu este organizația care coordonează extinderea transportului public și cuprinde în prezent localitățile Sibiu, Cisnădie, Ocna Sibiului, Șelimbăr, Cristian, Șura Mare, Șura Mică, Poplaca, Roșia, Sadu, Rășinari și Slimnic.

Citește și Harta transportului metropolitan Sibiu: autobuzele au capăt de linie în diferite stații de la marginea orașului, după ce fac bucle în interior. „1 noiembrie este data estimată pentru începere”

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

8 comentarii

Cate?

Acum 3 săptămâni

Stie cineva cate ADI sunt in judetul Sibiul??? Cine le analizeaza oportunitatea si legalitatea? Si daca sunt paltiti din banii uat-urilor, adica publici de ce au site care nu e pe formatul din normele la legea 544?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 3 săptămâni

Ia meri cu cercu, bolundule
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 3 săptămâni

Se face! Și e aproape moka. 10 lei pe zi. Ce oftică e ela ferma de postaci, de nici nu postează :))
Raspunde

Hapciu

Acum 3 săptămâni

Stai să vezi când afli ca n-au nici statut de funcționari publici. Nu se încadrează în grile salariale și întorc banii cu lopata.
Raspunde

X

Acum 3 săptămâni

Si totusi .. care vor fi indicativele autobuzelor?
Raspunde

Alu Nelu

Acum 3 săptămâni

Ala din poza are indicativul 916.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Alzara 1918

Acum 3 săptămâni

În sfârșit o măsură înțeleaptă ( nu contează prețul ) de a mai reduce poluarea pe magistralele spre Poplaca și Daia / Roșia !
Raspunde

Moldovan

Acum 3 săptămâni

Dar la întoarcere ce startii pentru Cristian ? Care este ultima statie din Sibiu ?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus