Luni,
27.10.2025
Cer Senin
Acum
6°C

Studiul de oportunitate pentru trenul de mare viteză Sibiu-București va fi gata în această toamnă. Ministerul Transporturilor: În funcţie de concluziile acestuia vom putea iniția procedurile de achiziție

Studiul de oportunitate pentru trenul de mare viteză Sibiu-București va fi gata în această toamnă. Ministerul Transporturilor: În funcţie de concluziile acestuia vom putea iniția procedurile de achiziție
Foto: CFR / Arhiva TS

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunță că studiul de oportunitate pentru introducerea unui tren de mare viteză pe ruta București-Sibiu-Budapesta va fi gata în această toamnă. În funcție de concluziile acestui studiu se va stabili dacă mai departe se vor demara procedurile de achiziție a documentațiilor necesare pentru implementarea proiectului.

Informațiile de mai sus au fost făcute publice într-un răspuns oferit de ministrul Ciprian-Constantin Șerban senatoarei AUR de Sibiu Luminița Păucean-Fernandes, care a depus în această vară o interpelare pe tema ”Măsurilor avute în vedere de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii în ceea ce privește Autostrada Sibiu - Pitești și linia de cale ferată de mare viteză București - Sibiu – Budapesta”.

Dacă autostrada Sibiu-Pitești face pași concreți și vizibili pentru a deveni realitate, lucrurile sunt neclare în ceea ce privește trenul de mare viteză.

”Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a inițiat, în luna octombrie 2024, un contract de asistență tehnică în colaborare cu Banca Europeană de Investiții, având ca obiect elaborarea unui studiu de oportunitate privind pregătirea conceptului de tren de mare viteză (High-Speed Rail - HSR) în România. Obiectivele principale ale acestui demers sunt: valorificarea experienţei altor state europene în domeniul transportului feroviar de mare viteză; identificarea cerinţelor şi caracteristicilor esenţiale aferente investiţiilor, operării şi mentenanţei; analizarea alternativelor posibile; evaluarea fezabilităţii economice și financiare; precum şi definirea etapelor necesare dezvoltării unui proiect viabil. Studiul va acoperi, cu prioritate, analiza traseului Constanța - Bucureşti - Budapesta şi va examina, totodată, perspectivele de extindere a reţelei HSR la nivel național”, explică ministrul Șerban în răspunsul scris oferit senatoarei de Sibiu.

Primele documente din studiu au fost deja livrate ministerului, finalizare completă fiind estimată pentru trimestrul III al anului 2025.

”Ulterior finalizării studiului de oportunitate şi în funcţie de concluziile acestuia privind viabilitatea economică a proiectului, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, prin entitățile aflate în subordine, va putea iniția procedurile de achiziție a serviciilor de elaborare a documentațiílor tehnico-economice necesare pentru implementarea unei linii sau reţele de HSR în România”, mai informează Ministrul Transporturilor.

Nu în ultimul rând, oficialul precizează că surse de finanțare pentru acest proiect ar putea fi identificate după anul 2027.

Context

Planul de construire a unei linii feroviare de mare viteză între București și Budapesta vine în contextul în care încă din anul 2021a fost făcut public un regulament nou pentru Reţeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T), care vizează și România. Conform acestuia, trenurile de pasageri vor trebui să circule cu 160 km/h și pe anumite rute din România, până în 2040.

În acest sens a fost demarat studiul descris mai sus, ale cărui costuri se ridică la 120 de milioane de euro, după cum au anunțat oficiali ai Ministerului Transporturilor. Două posibile trasee au fost identificate de experții ministerului, unul dintre acestea incluzând Sibiul. Proiectul, despre care au discutat recent și premierul Marcel Ciolacu și omologul său maghiar, Viktor Orban, este estimat la 17 miliarde de euro și ar putea fi prima linie de acest tip din România.

În prezent, cel mai rapid tren Sibiu-București face 5 ore și 43 de minute. Media este în jurul a 6 ore, fiind patru trenuri zilnice.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

7 comentarii

Z

Acum 2 luni

Poate pe la Mediaș că în zona Sibiului e de doamne ferește , și melcul îl întrece . Un pic de documentare nu ar strica TS
Raspunde

Newman

Acum 2 luni

Pentru ca suntem in centrul tarii nu avem linie electrificata.Multumim tuturor ministrilor transporturilor PSD si PNL.
Raspunde

R.

Acum 2 luni

Si CFR Reginala Brasov pentru implicare, ca de ei tinem.
Raspunde

CeFeReEgalBudă

Acum 2 luni

Stai să râd puțin. .. nu-s in stare să înlocuiască niste șine pe la Loamneș :))))) Sibiu - Podul Olt e țăndări... Mulțam fain Regionala CF Iașov!!! Vrem să devenim enclavă Austriacă!!
Raspunde

Emil

Acum 2 luni

Tren de mare viteza, spital regional modern, trenuri pe hidrogen, etc, avea dreptate ruinatorul Petre Roman cad spunea ca Ceausescu i-a tinut pe loc de la falimente modernizate cu miliarde spalate.
Raspunde

Ion Iliescu

Acum 2 luni

O sa aiba halta si la spiratul judeteano-regioanl de pe Drumul Hotilor, trenul asta? Daca nu trebuie refacut studiul de oportunitate cat mai repede.
Raspunde

HBomb

Acum 2 luni

Premierul Marcel Ciolacu = fostul premier Marcel Ciordacu, din perioada în care ne dădea țeapă zilnică la buget.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus