Marţi,
30.04.2024
Cer Senin
Acum
10°C

Aeroportul International Sibiu va fi privatizat doar dupa ce va deveni rentabil

Aeroportul Internaţional din Sibiu nu se va transforma din regie autonomă în societate pe acţiuni în 2012, pentru că acest obiectiv nu este încă rentabil, a declarat marţi, preşedintele CJ Sibiu, Martin Bottesch, într-un interviu acordat Agerpres. 

"În momentul de faţă noi am hotărât subvenţionarea Regiei Autonome, măsură care nu este în sensul privatizării. Eu sunt convins că în viitor, aceasta este calea normală, să fie transformată regia autonomă într-o societate pe acţiuni, iniţial cu acţionari CJ şi Primăria. În principiu s-a căzut de acord, Consiliul Local şi Consiliul Judeţean. Ca să lucreze societatea, trebuie să fie rentabilă, nu se mai poate subvenţiona cum se poate subvenţiona Regia Autonomă", a spus Bottesch.
Acesta recunoaşte că deocamdată Aeroportul Internaţional din Sibiu se confruntă cu scăderea numărului de călători, fapt ce a dus la finalul anului 2011, la scăderea tarifelor aeroportuare. Bottesch justifică scăderea tarifelor datorită celor practicate pe aeroporturile învecinate.
"Am considerat că trebuie să ne situăm la nivelul pieţei. În 2011 este o scădere a numărului de pasageri la Sibiu faţă de 2010", a explicat preşedintele CJ Sibiu.
Consilierii judeţeni au aprobat în ultima şedinţă din 2011, scăderea tarifelor practicate de Aeroportul Internaţional din Sibiu, de la 1 ianuarie 2012, în aşa fel încât speră creşterea încasărilor prin atragerea mai multor companii aeriene, primele vizate fiind companiile low-cost.
Un operator aerian plăteşte de la 1 ianuarie 2011, la Sibiu, 5 euro pentru fiecare tonă. În funcţie de numărul de aterizări efectuate de un operator aerian în decurs de o lună, la tariful de aterizare aprobat, se pot aplica şi reduceri de 50 la sută, în cazul celor au peste 81 de aterizări lunare. 
Tot o reducere de 50 la sută se va aplica la tariful de aeroport pentru primul an în cazul zborurilor pe noi destinaţii de pe Aeroportul Internaţional din Sibiu. În cel de al doilea an de operare a curselor noi, reducerea va fi de 40 la sută, în cazul noilor destinaţii.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

4 comentarii

x

Acum 12 ani

Companiile low cost nu v au asteptat. S au dus la Tg Mures respectiv Cluj. Fain aeroport pacat ca nu i folosit. Tot atlassibul e baza! Aeroportul nu va fi niciodata rentabil
Raspunde

Ion

Acum 12 ani

Sa faca odata contracte cu companiile de zbor pentru curse externe, gen Spania, Anglia, sta aeroportul ala degeaba.
Raspunde

oblio

Acum 12 ani

Monopol clar german asupra aeroportului Sibiu, curse doar in Germania si Austria, unde au treaba sasii.
Raspunde

Y

Acum 12 ani

DIN PACATE INTERESELE SUNT MARI.VA DATI SEAMA?O SA PIARDA CARABULEA.ce naiba.un aeroport asa frumos.are doar cateva curse.uniunea europeana are 27 de tari.aeroportul are doar cateva destinatii.ce sa mai zicem?nimic.stam si inghitem.eu unul nu merg cu atlassib.trebuie sa plec la bucuresti cu Transmixt-patron tot Cacabulea sa iau avionul spre Dublin.si alti oameni sunt in aceeasi situatie.sa fie competitie pe piata.dar nu.asta este Romania
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus