La intersecția Căii Turnișorului cu străzile Distribuției, Ion Agârbiceanu și Dreptății încă funcționează ultima mare barieră de cale ferată operată manual din Sibiu. Bariera practic taie Calea Turnișorului, una dintre cele mai circulate artere din Sibiu. CFR plătește oameni care să stea toată ziua într-o încăpere de câțiva metri pătrați și când sună telefonul să învârtă de o manivelă până coboară sau se ridică bariera.
Bariera respectivă a ajuns în atenția sibienilor la începutul acestui an, când din cauza tehnologiei învechite și a temperaturilor extrem de scăzute, s-a stricat. Atunci angajații CFR au improvizat niște cartoane și niște scaune, prin care au anunțat șoferii că trebuie să ocolească, după care au sudat bariera la loc. Din orice unghi ai privi situația este una nedemnă de mileniul trei. Contactați de Turnul Sfatului reprezentanții CFR au recunoscut situația și au explicat faptul că nu au bani pentru modernizarea trecerii peste calea ferată, însă își arată disponibilitatea de colabora cu instituții publice sau persoane private pentru îmbunătățirea barierei.
”În prezent SRCF Braşov nu dispune de fonduri de investiţii pentru modernizarea trecerii la nivel prin proiectarea şi realizarea unei instalaţii automate de semnalizare, însă îşi poate da acordul pentru realizarea unei astfel de investiţii de către o terţă persoană. Modernizarea sistemului de semnalizare existent (B) prin montarea unui sistem automat de semnalizare a aproprierii trenurilor se poate face cu respectarea reglementărilor în vigoare (STAS 1244-1/1996, pct. 2.13), respectiv la: cererea scrisă a solicitantului (agent economic, administraţie locală sau persoană particulară), cu acordul organelor ce administrează căile de comunicaţie feroviare şi rutiere, unităţilor de Poliţie care răspund de siguranţa circulaţiei rutiere, Direcţiei de Arhitectură şi Sistematizare a teritoriului şi organelor de Administraţie Publică Locală, urmând ca beneficiarul să suporte în totalitate cheltuielile aferente realizării modificării sistemului de semnalizare, întreţinere, revizie şi exploatare pe baza unui contract”, se arată în răspunsul CFR la solicitarea Turnul Sfatului.
Până să apară o soluție ”minune” CFR preferă să plătească oameni care să ridice manual bariera și pentru care trebuie să asigure o încăpere, între stradă și liniile de cale ferată, conectată la încălzirea prin gaze și electricitate. Micul edificiu are doar câțiva metri pătrați, arată ca în filmele din anii 1980 și asigură numai un minim de confort. Reporterul Turnul Sfatului a încercat să stea de vorbă cu unul dintre sibienii care lucrează acolo, însă acesta a refuzat categoric spunând că nu pot face nici un fel de declarații fără aprobări de la București.
Până la automatizarea trecerii peste cale aferată, șoferii ar trebui să se bucure de faptul că traficul pe calea ferată a scăzut în ultimii ani și că unii dintre ei pot găsi o soluție ocolind pe viaductul Mihail Kogălniceanu.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Gara CFR , Ion Agârbiceanu , Antrenorul Eugen Neagoe , Turnul Sfatului , Mihail Kogălniceanu , Căii Turnișorului , Reporterul Turnul Sfatului , Calea Turnișorului , Pentru Sibiu , bariera , tren cfr calatori , Administraţie Publică Locală
Vizualizari: 4010
Ultimele comentarii
Acum 4 ore
Emil
Acum 5 ore
Ger
Acum 7 ore
Emil
Acum 14 ore
Aci Duțu
Acum 14 ore
Aci Duțu